Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Kažkokių kliedesių rinkinys sukabinant visus nudvėsusius šunis, kates ir žiurkes ant VA. Man tai panašu į sektantų monologą.
    Geriau logiškai atsakyk į paprastą klausimą kaip užtikrinti kokybišką susisiekimą ne tik asmeninių bet ir VT rytų/vakarų kryptimi imant grubiai ruožą tarp Ozo/Kareivių/Kalvarijų - Akropolio - Ukmergės g. Senukų ir Laisvės pr.+ VA ? Be bullshit'o prašyčiau ir konkrečiai. Nejaugi sunku suprasti, kad per Šiaurinę ir VT galima būtų paleisti nesisukiojant per Justiniškių, Pašilaičių ratus, kvadratus?
    Kalbant apie VT, tai vienas dalykas kad yra neišvengiamas bent jau privežamųjų maršrutų važiavimas ratais ir kvadratais, nes VT turi eiti ten kur žmonės gyvena, o ne ten kur žemėlapyje laisvas tarpas tiesiai linijai yra. Kitas dalykas, kad reikia įsivertinti kiek iš tikrųjų potencialių keleivių būtų naujam maršrute ar maršrutuose: praktiškai visi traukos taškai yra arba Laisvės pr.-Ateities ašyje, arba žemiau Ozo g. ašyje, nauji maršrutai vis tiek turės kiltis ar leistis iki tų gatvių, tad praktiškai bus panašus kelionės atstumas, nebent yra milžiniškas poreikis iš Justiniškių važiuoti į Senukus, apie kurį aš nežinau.

    Tad bendrai, būtų šioks toks pagerinimas VT keleiviams, bet automobiliams būtų žymiai didesnis pagerinimas, kas reikštų kad išleistume didelius pinigus ir toliau didintume automobilių modalinę dalį.

    Comment


      Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

      Kalbant apie VT, tai vienas dalykas kad yra neišvengiamas bent jau privežamųjų maršrutų važiavimas ratais ir kvadratais, nes VT turi eiti ten kur žmonės gyvena, o ne ten kur žemėlapyje laisvas tarpas tiesiai linijai yra. Kitas dalykas, kad reikia įsivertinti kiek iš tikrųjų potencialių keleivių būtų naujam maršrute ar maršrutuose: praktiškai visi traukos taškai yra arba Laisvės pr.-Ateities ašyje, arba žemiau Ozo g. ašyje, nauji maršrutai vis tiek turės kiltis ar leistis iki tų gatvių, tad praktiškai bus panašus kelionės atstumas, nebent yra milžiniškas poreikis iš Justiniškių važiuoti į Senukus, apie kurį aš nežinau.

      Tad bendrai, būtų šioks toks pagerinimas VT keleiviams, bet automobiliams būtų žymiai didesnis pagerinimas, kas reikštų kad išleistume didelius pinigus ir toliau didintume automobilių modalinę dalį.
      Jau buvau ne kartą minėjęs, kad yra/būtų nemažas poreikis maršrutui Perkūnkiemis - Justiniškių g. - Šiaurinė g. - Ukmergės g. - NMC - (Stotis). Nelabai galėčiau tokio maršruto pavadinti privežamuoju.
      Apskritai rytų-vakarų jungčių trukūmas labai gerai atsispindi VT žemėlapyje. Norint nuvažiuoti iš Justiniškių į Pašilaičius (Laisvės pr.), iš Pašilaičių (Skalvių) į Fabijoniškes ir t.t., reikia važiuoti ratais kvadratais. Jei jau buvo šie mikrorajonai suplanuoti kartu su šiomis gatvėmis, tai ir reikėtų jas pabaigti.

      O šiaip būtų įdomu sužinoti, kodėl kaimyninėje Varšuvoje (kuri, beje, pagal mentalitetą, darantį didžiulę įtaką judėjimo pasirinkimams, yra daaaaug artimesnė negu olandai), nuo 2000 gatvėms, tiltams ir aplinkeliams mieste išleidusiai turbūt milijardą eurų (skaičius tikrai iš akies, bet palyginkite Google Earth 2000 metų ir dabar), viešuoju transportu vis dar naudojasi 50% miestečių (skaičius vis dar kosminis Vilniui):

      Comment


        Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
        Jau buvau ne kartą minėjęs, kad yra/būtų nemažas poreikis maršrutui Perkūnkiemis - Justiniškių g. - Šiaurinė g. - Ukmergės g. - NMC - (Stotis). Nelabai galėčiau tokio maršruto pavadinti privežamuoju.
        Apskritai rytų-vakarų jungčių trukūmas labai gerai atsispindi VT žemėlapyje. Norint nuvažiuoti iš Justiniškių į Pašilaičius (Laisvės pr.), iš Pašilaičių (Skalvių) į Fabijoniškes ir t.t., reikia važiuoti ratais kvadratais. Jei jau buvo šie mikrorajonai suplanuoti kartu su šiomis gatvėmis, tai ir reikėtų jas pabaigti.

        O šiaip būtų įdomu sužinoti, kodėl kaimyninėje Varšuvoje (kuri, beje, pagal mentalitetą, darantį didžiulę įtaką judėjimo pasirinkimams, yra daaaaug artimesnė negu olandai), nuo 2000 gatvėms, tiltams ir aplinkeliams mieste išleidusiai turbūt milijardą eurų (skaičius tikrai iš akies, bet palyginkite Google Earth 2000 metų ir dabar), viešuoju transportu vis dar naudojasi 50% miestečių (skaičius vis dar kosminis Vilniui):
        Gal dėl to, kad Varšuva, skirtingai nei Vilnius, neleido 100% infrastruktūrai skirtų pinigų keliams? VT infrastruktūrai ten leidžiami gerokai didesni pinigai. Neseniai buvo pratęsta viena iš metro linijų, daug išleista tramvajams ir autobusams, pradedama naujos metro linijos statyba, daug išleista stotims (vien jų Zachodnia stoties rekonstrukcija kainuos pusę milijardo eurų) ir tt. Ne tas lygis. Vilniuje kažkodėl niekam nėra pinigų išskyrus kelius. Naujieji reikalingiausi projektai irgi (surprise surprise) yra vien keliai. Šiaurinėje gatvėje net tunelis planuojamas kai miestas neturi nei vienos linijos, kur VT važiuotu pirmumo teise nesimaldamas su automobiliais. Tai yra tragedija. Vilnius nėra miestas, tai yra tik pavyzdys, kas būna, kai komunistinis rėžimas suveža šimtus tūkstančių kaimiečių į komiblokus, kurie prakutę susiperka senas geldas, be kurių nebemato savo gyvenimo. Atitinkami ir prioritetai.
        Paskutinis taisė VLR; 2022.05.14, 11:02.

        Comment


          Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
          O dėl tiesioginių maršrutų tarp Justiniškių ir Fabijoniškių mano klausimas ir yra ar tiek paklausos susisiekimui tarp šitų rajonų, kad verta visą naują gatvę statyti.
          Yra. Gal ne tiek dėl dirbančiųjų, bet ypač dėl darželinukų ir moksleivių.

          Be to, siūlau atsižvelgti į tai: dabar trys Pašilaičių ratai tarnauja kaip tranzitinės gatvės, nors tiek pagal savo plotą, tiek pagal įrengimą, tiek pagal artumą jos turėtų tarnauti kaip Ds gatvės (tik, žinoma, atsižvelgiant į spec tarnybas, atliekų išvežimą ir 46 autobusą Gabijos gatvėje). Pastačius Pavilionių ir Šiaurines gatves, visus tuos ratus galima tiesiog cut-off, paliekant jas tik vidiniam eismui. Galėtų gautis savotiška zona be tranzito.
          Click image for larger version  Name:	pasilaiciai.png Views:	1 Size:	1,74 MB ID:	1968393

          Esminė problema - kad tokios naujos gatvės iš tiesų virstų lokaliais centrais, kaip rodo skaidrėse VMS, o ne antruoju Pilaitės prospektu su greičiu 70 ir degalinėmis bei automobilių plovyklomis urbanizuotoje teritorijoje.

          Comment


            Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
            Sutinku, bet kai reikia keisti visas iki vienos lemputes 1000 m^2 name, tai sumelė susidarys apskrita.


            Na o čia galiu tik palinkėti pagaliau suprasti, kodėl nauja VT rūšis visų problemų neišspręstų (nors nereiškia, kad ji iš principo niekada nebus reikalinga). Nebent jūs turite fix idėją, kaip pakeisti lietuvių mentalitetą.
            Na, mentalitetas priklauso ir nuo infrastruktūros. Tie patys lietuviai, nuvažiavę gyventi į ES miestus, iš karto tampa entuziastingais VT naudotojais, nes VT tuose miestuose yra patogiausias būdas keliauti. Lietuvius iš automobilių išsodins tik VT tapimas patogesniu nei automobilis mieste, o tam, be jokios abejonės, reikės ir naujos transporto priemonės, ir tamstos siūlomų pakeitimų, ir dar krūvos dalykų (kaip didesni mokesčiai automobiliams, įvažiavimo į centrą ribojimas ir pan.).

            Comment


              Parašė VLR Rodyti pranešimą

              Na, mentalitetas priklauso ir nuo infrastruktūros. Tie patys lietuviai, nuvažiavę gyventi į ES miestus, iš karto tampa entuziastingais VT naudotojais, nes VT tuose miestuose yra patogiausias būdas keliauti. Lietuvius iš automobilių išsodins tik VT tapimas patogesniu nei automobilis mieste, o tam, be jokios abejonės, reikės ir naujos transporto priemonės, ir tamstos siūlomų pakeitimų, ir dar krūvos dalykų (kaip didesni mokesčiai automobiliams, įvažiavimo į centrą ribojimas ir pan.).
              Negaliu pakomentuoti dėl žmonių, gyvenančių Olandijoje/Norvegijoje, bet Anglijos lietuvių tai visiškai nekeičia ir jie toliau važinėja automobiliu. Ir čia turint omeny, kad Londono VT nors ir tikrai tobulintinas, bet kaip jau minėjote, šviesmečiais yra geresnis už Vilnių organizavimu.

              Comment


                Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                Yra. Gal ne tiek dėl dirbančiųjų, bet ypač dėl darželinukų ir moksleivių.
                Tarp bet kurių taškų Vilniuje galima surasti potencialių keleivių, klausimas kiek jų yra ir ar tai pateisintų naują gatvę. Man nepatinka, kad bet kurios statybos Vilniuje, ar viešosios, ar privačios, labai abstrakčiai paliečia VT klausimą. Daugiabučių projektiniuose pasiūlymuose apsiribojama atstumu metrais iki artimiausios stotelės, nekreipiant dėmesio nei kur, nei kiek dažnai tas VT važiuoja. O VMS projektuose būna irgi tik paminėta kad važiuos VT, padaromos stotelės, nors nėra planų kas ir kur važiuos, ir kodėl ten reikia VT, kokie numatomi srautai - kaip Kernavės gatvės atveju, kur stotelės be VT dabar naudojamos laikinam parkingui.

                Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                Be to, siūlau atsižvelgti į tai: dabar trys Pašilaičių ratai tarnauja kaip tranzitinės gatvės, nors tiek pagal savo plotą, tiek pagal įrengimą, tiek pagal artumą jos turėtų tarnauti kaip Ds gatvės (tik, žinoma, atsižvelgiant į spec tarnybas, atliekų išvežimą ir 46 autobusą Gabijos gatvėje). Pastačius Pavilionių ir Šiaurines gatves, visus tuos ratus galima tiesiog cut-off, paliekant jas tik vidiniam eismui. Galėtų gautis savotiška zona be tranzito.
                Tranzito nuėmimas galiotų tuo atveju jeigu dalyvaujančių eisme automobilių skaičius būtų fiksuotas ir nedidėtų, tada būtų labai geras sprendimas perprojektuoti gatves taip kad tranzitiniai srautai mažiau vargintų gyventojus. Tačiau yra tokia problema kaip induced demand, ir Šiaurinė gatvė manau itin pasitarnautų srautų auginimui, nes skatintų tolimesnę kotedžų plėtrą už aplinkkelio, o naujų daugiabučių gyventojai nematytų priežasties nevažiuoti automobiliu. Galų gale ir eismo apkrova nuo Pašilaičių gatvelių pilnai nedingtų, nes piko metu ne vienas vairuotojas pasirinktų kažkur kirsti kampą.
                Paskutinis taisė Kristisz; 2022.05.14, 13:55.

                Comment


                  Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                  Tarp bet kurių taškų Vilniuje galima surasti potencialių keleivių, klausimas kiek jų yra ir ar tai pateisintų naują gatvę. Man nepatinka, kad bet kurios statybos Vilniuje, ar viešosios, ar privačios, labai abstrakčiai paliečia VT klausimą. Daugiabučių projektiniuose pasiūlymuose apsiribojama atstumu metrais iki artimiausios stotelės, nekreipiant dėmesio nei kur, nei kiek dažnai tas VT važiuoja. O VMS projektuose būna irgi tik paminėta kad važiuos VT, padaromos stotelėje, nors nėra planų kas ir kur važiuos, ir kodėl ten reikia VT, kokie numatomi srautai - kaip Kernavės gatvės atveju, kur stotelės be VT dabar naudojamos laikinam parkingui.
                  Dėl šito pilnai sutinku.


                  Tranzito nuėmimas galiotų tuo atveju jeigu dalyvaujančių eisme automobilių skaičius būtų fiksuotas ir nedidėtų, tada būtų labai geras sprendimas perprojektuoti gatves taip kad tranzitiniai srautai mažiau vargintų gyventojus. Tačiau yra tokia problema kaip induced demand, ir Šiaurinė gatvė manau itin pasitarnautų srautų auginimui, nes skatintų tolimesnę kotedžų plėtrą už aplinkkelio, o naujų daugiabučių gyventojai nematytų priežasties nevažiuoti automobiliu. Galų gale ir eismo apkrova nuo Pašilaičių gatvelių pilnai nedingtų, nes piko metu ne vienas vairuotojas pasirinktų kažkur kirsti kampą.
                  Tiesiog reikia vidinių kvartalų gatveles pertvarkyti maždaug per porą mėnėsių nuo ''tranzitinės'' gatvės nutiesimo. Ne prieš 10 metų, kaip padarė su gatvele prie VRCP, nie po 14 metų, kaip padarė su Gerosios Vilties gatve, o būtent beveik iš karto. Per tokį trumpą laiką nespėja susiformuoti induced demand, bet ir nekyla kažkokio didelio pasipiktinimo iš gyventojų.

                  Comment


                    Dar šiek tiek apie dviejų lygių sankryžas.

                    Daug negalvojus, iškart žinau bent 3 sankryžas, kurias yra tiesiog būtina padaryti dviejų lygių, ir taip - atsižvelgiant į šiuolaikiniį suvokimą apie eismą ir darnaus judumo skatinimą ir panašiai.

                    1. GV ir Didlaukio.
                    Reikia pėsčiųjų ir dviratininkų viaduko.
                    Tuomet:
                    1. Visi srautai vyks vienas kitam netrukdydami
                    2. GV bus tokia kokia ir turi būti - greito eismo
                    3. Bus vystomas darnus judumas, nes žymiai pagerės pėsčiųjų ir dviratininkų eismas
                    4. Sumažės tarša, nes nebebus kaskart stabdomas gan nemažas transporto kiekis
                    5. Visiems taupysis laikas

                    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	251
Size:	131,8 kB
ID:	1968426

                    2. GV ir Gerosios Vilties
                    Reikia dviejų lygių. Labai teisingai planuojama čia ir padaryti du lygius kuomet bus vystomas greta esamas projektas.
                    Tuomet:
                    1. Visi srautai vyks vienas kitam netrukdydami
                    2. GV bus tokia kokia ir turi būti - greito eismo
                    3. Bus vystomas darnus judumas, nes žymiai pagerės pėsčiųjų ir dviratininkų eismas
                    4. Sumažės tarša, nes nebebus kaskart stabdomas gan nemažas transporto kiekis
                    5. Visiems taupysis laikas

                    Click image for larger version

Name:	Capture2.JPG
Views:	230
Size:	127,0 kB
ID:	1968427

                    3. Gariūnų viadukas
                    Reikia dviejų lygių, nes tai aplinkkelių sistema. Berods vienintelė vieno lygio likusi vieta su šiuo keliu susijusioje kelių sistemoje.
                    Tuomet:
                    1. Visi srautai vyks vienas kitam netrukdydami
                    2. Aplinkkelis bus toks koks ir turi būti - greito nepertraukiamo eismo
                    3. Sumažės tarša, nes nebebus kaskart stabdomas gan nemažas transporto kiekis
                    4. Visiems taupysis laikas

                    Click image for larger version

Name:	Capture3.JPG
Views:	232
Size:	156,6 kB
ID:	1968428

                    Comment


                      Dėl Šiaurinės dviejų lygių.

                      Dėl manęs galima nedaryti niekur dviejų lygių, išskyrus vieną vietą - sankirtą ties GV, nes:
                      1. GV turi būti greito eismo
                      2. Tuomet, atrodo, bus galima panaikinti 3 apsisukimus ir perėją
                      3. Pėstieji ir dviratininkai turės nepertraukiamo eismo susisiekimą
                      4. Mažės tarša, nes nebus stabdomas eismas.

                      Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	237
Size:	165,2 kB
ID:	1968430

                      Comment


                        O kodėl GV turi būtinai būti greito ir nepertraukiamo eismo? Kodėl reikia didinti pralaidumą gatvėje, iš kurios atvykstančiais srautais piko metu ir taip kitos miesto dalys nesusitvarko?

                        Comment


                          Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
                          O kodėl GV turi būtinai būti greito ir nepertraukiamo eismo? Kodėl reikia didinti pralaidumą gatvėje, iš kurios atvykstančiais srautais piko metu ir taip kitos miesto dalys nesusitvarko?
                          Padarom normalų žiedinį aplinkelį, kad iš Žemųjų Panerių į Molėtus būtų galima patogiai išvažiuot ir galim sprogdint Seimo tunelį.

                          Comment


                            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                            Padarom normalų žiedinį aplinkelį, kad iš Žemųjų Panerių į Molėtus būtų galima patogiai išvažiuot ir galim sprogdint Seimo tunelį.
                            Jau dabar ne piko metu Google Maps iš Aukštųjų Panerių rodo tik 6 minučių skirtumą, piko metu spėju visai išsilygina. Galima uždaryti GV. Arba konvertuoti į normalią siaurą gatvę su VT ir dviračių takais.

                            Comment


                              Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                              Jau dabar ne piko metu Google Maps iš Aukštųjų Panerių rodo tik 6 minučių skirtumą, piko metu spėju visai išsilygina. Galima uždaryti GV. Arba konvertuoti į normalią siaurą gatvę su VT ir dviračių takais.
                              Čia skrendant per Bajorus ar Riešę? Spėk koks vaizdelis būtų sodų keliukuose uždarius GV

                              Comment


                                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                Čia skrendant per Bajorus ar Riešę? Spėk koks vaizdelis būtų sodų keliukuose uždarius GV
                                Na pora metų skaudėtų, kol visi priimtų ir įgyvendintų protingesnius sprendimus keliavimo būdo ir gyvenamosios/verslo vietos pasirinkimuose.

                                Comment


                                  Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
                                  O kodėl GV turi būtinai būti greito ir nepertraukiamo eismo? Kodėl reikia didinti pralaidumą gatvėje, iš kurios atvykstančiais srautais piko metu ir taip kitos miesto dalys nesusitvarko?
                                  Gal pirma atsakyk į mano seniau užduotą klausimą bei pasiūlyk realų sprendimą be šūdmalystės bendromis frazėmis:
                                  Gal geriau protingais argumentais kalbėti. Pabandyk pažvelgti į žemėlapį ir pripažinti, kad rajone pvz.: tarp Akropolio ir Ukmrergės g. Senukų yra tragedija pasiekti Laisvės pr. bei VA. Ir tada gaunasi, kad srautai varo pro Pašilaičių, Justiniškių kiemus. Taip, kaip VA nukrovė eismą iš Laisvės pr., tai ir Šiaurinė nuimtų tuos ratus kvadratus. Ir VT galima būtų per ją paleisti nes dabar nėra per kur iš esmės ta kryptimi.
                                  Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                  Comment


                                    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                    Gal pirma atsakyk į mano seniau užduotą klausimą bei pasiūlyk realų sprendimą be šūdmalystės bendromis frazėmis:
                                    Vienintelis realus sprendimas yra masinis automobilių atsisakymas kelionėms piko metu ir didelės investicijos į dviračių infrastruktūrą ir VT. Visi kiti sprendimai klimato atšilimo fone yra tiesiog bergždžias pinigų švaistymas. Kam statyti naujas dideles gatves, jei jas reikės griauti/konvertuoti po max keliolikos metų.

                                    Comment


                                      Parašė spekas Rodyti pranešimą
                                      Dar šiek tiek apie dviejų lygių sankryžas.
                                      Daug negalvojus, iškart žinau bent 3 sankryžas, kurias yra tiesiog būtina padaryti dviejų lygių, ir taip - atsižvelgiant į šiuolaikiniį suvokimą apie eismą ir darnaus judumo skatinimą ir panašiai.
                                      1. GV ir Didlaukio.
                                      2. GV ir Gerosios Vilties
                                      3. Gariūnų viadukas
                                      GV ir Didlaukio buvo skelbtas VMSA projektas aptarimui prieš kokius gal 8 metus.
                                      GV ir Gerosios Vilties buvo vizija su Akropoliu 2, bet turbūt nuplaukė upe kaip šūdai nuo pedagoginio įvykus avarijai iki Kauno
                                      GV ir Gariūnų buvo įkalta prievolė Lidlui suprojektuoti viaduką, o kažkada prieš pradedant statyti šiukšlių ir biokuro deginimo jėgaines Ignitsi žadėjo padengti pusę viaduko, nes atseit padidės transporto intensyvumas. Buvau įdėjęs Gariūnų tilto temoje.
                                      p.s. šikan yra dar GV ir Ateities, nes nėra jungties ties katiline, vietos tam sočiai ten.
                                      Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                                      Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                      Comment


                                        Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
                                        Vienintelis realus sprendimas yra masinis automobilių atsisakymas kelionėms piko metu ir didelės investicijos į dviračių infrastruktūrą ir VT. Visi kiti sprendimai klimato atšilimo fone yra tiesiog bergždžias pinigų švaistymas. Kam statyti naujas dideles gatves, jei jas reikės griauti/konvertuoti po max keliolikos metų.
                                        Ką rūkai?
                                        Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                                        Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                        Comment


                                          Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                                          Na pora metų skaudėtų, kol visi priimtų ir įgyvendintų protingesnius sprendimus keliavimo būdo ir gyvenamosios/verslo vietos pasirinkimuose.
                                          T.y. susidėtų Riešėj ir Bajoruose rimtesnes tvoras? Tamstos svajonės veiktų jei miestas būtų izoliuotas vienetas ir apsiribotų ofisiniu planktonu Konstitucijos prospekte.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X