Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    O jeigu mes čia jau fantaszuojame tai gal tada reikėjo vykdyti 2007 metais kurtą perkūnkiemio viziją o ne viską apleisti, duoti užstatyti privatininkams ir poto vartyti šlanga, kad ale privatūs sklypai. Patys prišiko patys tegu ir tvako, o kaip - čia jau jų problema.
    Gal iš viso reikėjo geriau apgalvoti restitucijos aktus 1992-1993 metais ir vėliau? O ne dalinti žemę perspektyvinėse teritorijose, išrinktiesiems asmenims. Kaip kad skandalingieji sklypai Vakarinio aplinkkelio trasoje, kurie privatizuoti, kai jau 99% buvo aišku, kad reikės išpirkti valstybės reikmėms.

    Comment


      Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

      Dabar stoties prieigose esančios VT stotelės yar išdėstytos trapecijos su 100-150 m ilgio kraštinėmisformos plote. Jei galutinis tikslas stotis, tai nieko tokio, bet jei norima persėsti, tai dieve padėk. Galėtų būti visos stotelės sutelktos centrinėje aikštės dalyje. Nors šiaip nėra lengva suprojektuoti VT mazgą nepaverčiant jo tvorų ir asfalto jūra. Kita vieta, kur verkiant reikia gero VT mazgo yra Pilaitės/Narbuto/Laisvės sankryža. Joks žmogus išlipęs iš autobuso neis 5 minučių per 3 šviesoforus, kad persėstų į kitą autobusą.
      Kodėl nėra lengva suprojektuoti VT mazgą be tvorų? Kaip tik norėjau parodyti normalaus mazgo pavyzdį forumiečiams:


      Click image for larger version  Name:	A 20191207_134054.jpg Views:	1 Size:	219,2 kB ID:	1775692


      Kaip turi atrodyti transporto mazgas? Augsburgo pavyzdys

      Bet Vilniuje ir šiaip Lietuvoje turbūt kaltas turbūt politinis sąmoningumas, nes nėra net tokios minties, kad būtų investuojama į transporto patogumą. Konkrečiai šitas Augsburgo pavyzdys buvo įgyvendinamas kaip dalis vieno didžiulio projekto, apėmusio penkias skirtingas vietas (viena iš jų - miesto stoties rekonstrukcija, kad tramvajus pravažiuotų tiesiai po traukinių peronais ir žmonės galėtų lengvai persėsti). Žodžiu, yra kažkokie užsibrėžti tikslai, sudėtiniai projektai, ilgalaikė strategija... O jeigu Vilniuj kas nors sutvarkys kokį vieną transporto mazgą, tai nesolidu jokiam politikui girtis. Atseit ką čia padarei, vieną stotelę?
      Kitas dalykas, kad Lietuvoj bet koks miesto infrastruktūros atnaujinimas laikomas geru, nes naujai padarytas, nors pagal patogumą ar saugumą gali būti paskutinis Š. Tai gal ir gerai, kad dabar neatnaujina.
      Ar girdėjote nors viename Lietuvos infrastruktūros/pastato projekte, kad būtų minima: sutrumpės persėdimo laikas? Bent jau aš negirdėjau. VT dar yra tokioj stadijoj, kad net nesvarstoma persėdimo galimybė.

      O kaip pertvarkyti Laisvės-Narbuto mazgą? Pilaitės-Narbuto VT tunelį su stotele tiesiai po sankryža? Ar dar ką nors? Antakalnio žiedui (kur yra kavinė Trolina) gal tiktų kažkas panašaus kaip Augsburgo pavyzdyje.
      Paskutinis taisė taccido; 2020.01.15, 22:39.
      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

      Comment


        Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
        Po pakeitimo, visai nepasigendu rodyklių Žvėryne, ties Žvėryno prieigom, nors jos čia įtrauktos į gražinimo sąraša. Ir taip užkištą Žvėryną piko metu, lentelių nuėmimas ilgainiui kiek sumažintų norinčius kimšti Žvėryno gatves ir greitesnę GV alternatyvą, dabar vėl viskas grįš atgal. Gaila, kad nugalėjo pataikavimas avtomobilistam..
        Tokios priemonės avtomobilistų neatgrasins. Bet dėl spūsčių gatvėse kentės ir VT.

        Comment


          Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą

          Ar jūs rimtai galvojate kad automobilio turėjimas yra kazkoks "onoras"??? O kaip tada pvz šaldytuvas ar išmanusis telefonas? Kažkoks juokingas automobilio demonizavimas ir VT suabsoliutinimas. Viso ko esmė yra balansas, o ne krastutinumai. Yra situacijų kur VT yra racionaliau ir optimaliau (galbūt), bet gi yra ir situacijų kur VT tik skambus ir nepraktiski žodžiai.
          Pastebiu žmonių (tiksliau - vaikinų, dar tiksliau - bachūrų) kurie atrodo, kad auto jiems yra gyvenimo alfa ir omega. Ant facebook'o coverio - auto, ant instagramo cover - auto, iš profilio pagalvotum, kad tik marichuana ir automobiliai yra visa gyvenimo prasmė. Paskui atrandu komentarų ar sutinku tokių požiūrių, kur rašo ar sako kad niekam nereikia nei VT, nei dviračių takų ir net šaligatvių nereikia, užtenka, kad gatvės būtų plačios ir neduobėtos (lygios kaip stiklas), kuriuose niekada nebūna raudono šviesoforo, visada turi pirmumą, niekada nebūna kamščių ir remontų. Skaičiau komentarų, kad Kaune per daug troleibusų ir autobusų, kada gi jie išnyks... arba dar vienas perliukas kam tas dviračių takas į Lapes, reikėjo kelią praplatinti.

          Auto šiaip yra reikalingas, bet turi būti viskas subalansuota, ir pėsčiomis turi jauku būt nueit ir dviračiu nuvažiuot, ir automobilis prireikus gali būt naudojamas, pvz. kelionėms prie jūros ar pas gimines ar kokiems stambesniems kroviniams.

          Sutinku su mintimu: "Viso ko esmė yra balansas". Aš ir turiu omeny, kad pas kai kuriuos žmones masiškai vystosi disbalansas link mašinos pusės.

          Comment


            Ne pas kai kuriuos žmonės, o valstybinė politika tą skatina ir didelė visuomenės dalius į tualetą be automobilio negali nueiti...
            Ir niekas nieko nedemonizuoja, automobiliai išskiria didžiąją dalį oro teršalų šiuolaikiniuose miestuose ir ne tik.

            Nenurašys tų Volvo autobusų dar. Kai kuriuos vienetus taip, bet ne masiškai visus.
            Paskutinis taisė Al1; 2020.01.17, 07:39.

            Comment


              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

              Šiaip tai senbuviams tik į naudą nauja statyba, dabar skundžiasi, kad vidinėse kvartalo gatvėse kamščiai, bet jie čia dėl tranzitinio srauto, pvz. persikelia iš pilaitės gyventojai, ir jiems nebereikia važiuoti į panoramą su auto ar į darbo vietą biure Saltoniškėse. Čia labiau pavydas nei racionalūs argumentai prieš. Taip pat atsiradus daugiau gyventojų automatiškai ir viešai infrastruktūrai poreikis atsirastų, darželiams, dviračių takams ir pan. bet kol dar stovi krūvos apleistų gamyklų, tol tie senieji gyventojai negaus ir atitinkamos viešos infrastruktūros.
              Kamsčiai taip ar anaip bus, į ir taip tankų centrą visų niekada nesutalpinsi, o kai ofisai statomi tik centre tai vis vien bus daugiau nei pakankamai žmonių, kuriems juos pasiekti reikės iš labiau nutolusių gyvenamųjų rajonų. Gali užstatyti visą Žvėryną perkūnkiemio tipo tankumu ir pastatais, ir vis vien daug kam reikės pasiekti tuos ofisus automobiliu, žmonės pakeitę darbovietę neima ir nekeičia savo būsto, kaip senų kojinių. Nauja statyba nereiškia, jog visi darbuotojai ims ir ten apsigyvens, ne visi nori ir ne visi gali. Kad kamščius spręsti reikia labiau išsklaidyti darbovietes, sudaryti sąlygas, jog išvis į jį nereikėtų kasdien vykti, kurti darbo pasiūlą arčiau tos pačios Pilaitės, prie susisiekimo arterijų, kaip koks Amsterdamo zuidas. Miesto centras nėra guminis ir jei ir toliau tik jame plėtos paslaugas jis visada turės milžiniškus srautus iš priemiesčių ir bus sunkiai pasiekiamas, o ir pats taps užkištomis betono džiunglėmis, praras unikaluma ir bus mažiau malonus gyventi.

              Kad tokiu tankumu rajona papildantys naujakuriai visada teikia naudą yra sunkiai tikėtina. Dažnai raminama, jog palaukit kol pastatys, pamatysit kaip pagerės gyvenimas, kai į jūsų kiemą įtalpintame daugiabutyje atsikrautys daug žmonių. Dažniausiai infrastruktūrą beveik nepasikeičia, o senbūviai gauna tik daugiau triukšmo ir mažaiu erdvės. Po tiek daug naujų butų tikėtina, jog darželių ir mokyklų jau dabar ten reikia, bet nėra aišku kur ir kada juos įtalpins, kai erdvės vis mažėja, o gyventojų sparčiai daugėja. Galų gale manau, jog tokio tankumo ir dydžio miestui centre, o ypač tokioje dalyje, kaip Žvėrynas, tikrai nereikia aukštesnių nei 2-5 aukštai, žaliomis erdvėmis praskiestų daugiabučių.

              Tai dar labiau centrine miesto dalis Osle ir tai mažiau intensyvus užstatymas, ypač jei atsižvelgi koks erdvus vaizdas atsiveria į atvirą įlanką:
              Click image for larger version  Name:	image_95487.png Views:	1 Size:	260,1 kB ID:	1776155
              Paskutinis taisė googleLT; 2020.01.19, 23:07.

              Comment


                Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                Man vis kila klausimas, ar ten vaikai per piesiniu konkursus piesia tuos projektus Vilniaus plano? Jei ten sedi tokie nekompetetingi projektuotojai, nu kam ... kodel...
                Sėdi tokie pat vairuotojai, kuriems pagrindinis uždavinys yra daugiau juostų - geresnis pralaidumas. Atostogauja Turkijos pliaže ar slidinėjimo trasose ir nesuka sau galvos, kaip ten kas su zero vision ar darnaus judumo praktikomis.

                Comment


                  Turiu vieną butą Avulio Žvėrkūnkiemyje be parkavimo vietos. Klausiau savo nuomininkų - jaunos ITšnikų poros - kur jie parkuoja savo automobilius. Sakė, kad jie nei vienas neturi automobilio. Taip, kad Pakalnis nėra labai neteisus skaičiuodamas 0,5 parkavimo vietos vienam butui.

                  Comment


                    Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
                    Turiu vieną butą Avulio Žvėrkūnkiemyje be parkavimo vietos. Klausiau savo nuomininkų - jaunos ITšnikų poros - kur jie parkuoja savo automobilius. Sakė, kad jie nei vienas neturi automobilio. Taip, kad Pakalnis nėra labai neteisus skaičiuodamas 0,5 parkavimo vietos vienam butui.
                    Labai reprezentatyvi jūsų atlikta apklausa

                    Comment


                      2017 m. Vilniuje buvo apie 268 tūkst. privačių būstų ir 257 tūkst. registruotų lengvųjų automobilių (informacija iš Statistikos departamento ir Darnaus judumo plano). Arba 0,95 automobilio vienam būstui. Kalbant bendrai apie miestą, reali situacija panaši į STR vieno automobilio vienam butui normą. Gaila, kad negalima rasti statistikos pagal miesto rajonus, būtų galima paskaičiuoti, kiek pagrįstos yra min. 0,25 stovėjimo vietos Senamiestyje, 0,5 - Senamiesčio prieigose ir 0,75 vietos Naujamiestyje, Žvėryne, Rasose ir dalyje Žirmūnų bei Antakalnio normos. Prielaida, kad gyvenantys centre ir galintys į darbą, parduotuvę, sporto klubą ar dar kažkur kitur nukeliauti pėsčiomis ir pan., apskritai gyvens be automobilio man atrodo pritempta. Automobilį darbo dienomis vistiek kažkur reikia laikyti, o kai nėra kur palikti civilizuotai, tai kyla pagunda palikti necivilizuotai.
                      Paskutinis taisė kutas; 2020.01.19, 14:06.

                      Comment


                        Parašė kutas Rodyti pranešimą
                        Prielaida, kad gyvenantys centre ir galintys į darbą, parduotuvę, sporto klubą ar dar kažkur kitur nukeliauti pėsčiomis ir pan., apskritai gyvens be automobilio man atrodo pritempta.
                        O tai kam tada jis? Gyvenam tam pačiam Žvėryne tik iš kitos pusės Narbuto nuo Avulio namų - jokio šeimyninio automobilio neturim jau seniai. Ir sprendžiant pagal namo forumiuke kiekvieną savaitę ateinančius net kartais po kelis nuomojamo parkingo pasiūlymus kiti kaimynai kratosi tos nereikalingos naštos po truputį irgi. Kai reikia į kokią provinciją važiuot aplinkui pilna brand new CityBee automobiliukų - pusę Lietuvos apvažiuot per vieną dieną jais nekainuoja daugiau nei 70€.

                        Comment


                          Vakaru miestuose nustatoma maksimali automobiliu / butui riba, o ne minimali....

                          Comment


                            Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                            Vakaru miestuose nustatoma maksimali automobiliu / butui riba, o ne minimali....
                            Pas mus irgi nustatoma maksimali centrinėje dalyje.

                            Comment


                              Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                              Pas mus irgi nustatoma maksimali centrinėje dalyje.
                              nu taip, o pakrasciuose minimali, kad visi automobiliais vaziuotu i centra

                              Comment


                                Parašė felar Rodyti pranešimą

                                O tai kam tada jis? Gyvenam tam pačiam Žvėryne tik iš kitos pusės Narbuto nuo Avulio namų - jokio šeimyninio automobilio neturim jau seniai. Ir sprendžiant pagal namo forumiuke kiekvieną savaitę ateinančius net kartais po kelis nuomojamo parkingo pasiūlymus kiti kaimynai kratosi tos nereikalingos naštos po truputį irgi. Kai reikia į kokią provinciją važiuot aplinkui pilna brand new CityBee automobiliukų - pusę Lietuvos apvažiuot per vieną dieną jais nekainuoja daugiau nei 70€.
                                Jeigu neišlendi iš miesto / Lietuvos, tai tikriausiai nereikia. Bet jeigu už miesto važiuoji kiekvieną savaitgalį, tai CityBee daugumai per brangi alternatyva. Į 70Eur galima tilpti tik su Yariu. Tinka tik jeigu nesiveži jokių daiktų. Golfas - 1 para/300km - 78 Eur; 2 paros/300km - 110 Eur. Didesnės mašinos atitinkamai brangesnės. Priklausomai nuo to, kur keliauji, per mėnesį lengvai susidaro 400 Eur ir didesnė suma. Nėra labai daug, jeigu lygini kiek kainuotų panašaus amžiaus apynaujis automobilis, bet žinant, kokia vidutinio Lietuvoje (į)perkamo automobilio kaina...

                                Comment


                                  Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                                  Vakaru miestuose nustatoma maksimali automobiliu / butui riba, o ne minimali....
                                  Nustatoma ir maksimali (0,5 - 0,75 - 1), bet kaip projektas, tai parašyta "parkavimo vietos taip pat numatomos gatvėje". Kitaip tariant, statytojas įrengia tiek vietų, kiek minimaliai priklauso pagal įstatymą ir susimažina kaštus. Įrengti likusias (jeigu jas apskritai yra kur įrengti) ir prižiūrėti tvarką bei spręsti ginčus - jau savivaldybės reikalas ir lėšos.

                                  Comment


                                    Parašė kutas Rodyti pranešimą

                                    Jeigu neišlendi iš miesto / Lietuvos, tai tikriausiai nereikia. Bet jeigu už miesto važiuoji kiekvieną savaitgalį, tai CityBee daugumai per brangi alternatyva. Į 70Eur galima tilpti tik su Yariu. Tinka tik jeigu nesiveži jokių daiktų. Golfas - 1 para/300km - 78 Eur; 2 paros/300km - 110 Eur. Didesnės mašinos atitinkamai brangesnės. Priklausomai nuo to, kur keliauji, per mėnesį lengvai susidaro 400 Eur ir didesnė suma. Nėra labai daug, jeigu lygini kiek kainuotų panašaus amžiaus apynaujis automobilis, bet žinant, kokia vidutinio Lietuvoje (į)perkamo automobilio kaina...
                                    Kaip tik važiuojam ~300km kiekvieną kartą. Imam Golf, Auris arba Corolla visai parai. Nei karto nemokėjom daugiau nei 75€. Savaitgaliais kainos kitos.

                                    Jeigu norėtum turėti tokį nuosavą automobilį išleistum 20-30k€ upfront arba plius keli tūkst. lizingas, plius tūkstančius kasmet servisams ir draudimams. Plius kuras, plius parkingas, etc. Netgi važiuojant kiekvieną savaitgalį už tuos 300-400€ per mėnesį užtruks kokius 5 metus kol ta tavo mašina apsimokės turėti. 3 metus iš jų važinėsi “sena mašina”, nes CityBee keičia jas naujom kas pora metų.

                                    Jeigu nenaudoji to automobilio nearly kasdien (o mieste gyvenant tai yra beprotybė mano manymu) tikrai tau jo neapsimoka pirkti. Apsimoka nebent kokią seną geldą už kelis tūkst., bet jau tada jau geriau į gerą electric bike’ą tuos pinigus investuoti.

                                    Comment


                                      Parašė felar Rodyti pranešimą

                                      Kaip tik važiuojam ~300km kiekvieną kartą. Imam Golf, Auris arba Corolla visai parai. Nei karto nemokėjom daugiau nei 75€. Savaitgaliais kainos kitos.

                                      Jeigu norėtum turėti tokį nuosavą automobilį išleistum 20-30k€ upfront arba plius keli tūkst. lizingas, plius tūkstančius kasmet servisams ir draudimams. Plius kuras, plius parkingas, etc. Netgi važiuojant kiekvieną savaitgalį už tuos 300-400€ per mėnesį užtruks kokius 5 metus kol ta tavo mašina apsimokės turėti. 3 metus iš jų važinėsi “sena mašina”, nes CityBee keičia jas naujom kas pora metų.

                                      Jeigu nenaudoji to automobilio nearly kasdien (o mieste gyvenant tai yra beprotybė mano manymu) tikrai tau jo neapsimoka pirkti. Apsimoka nebent kokią seną geldą už kelis tūkst., bet jau tada jau geriau į gerą electric bike’ą tuos pinigus investuoti.
                                      Turint nuosavą, tu per daug neplanuodamas sėdi ir važiuoji. O kaip dėl citybee? Auto pristato iki durų ar reikia gatvėse ieškoti?

                                      Comment


                                        Parašė evio Rodyti pranešimą

                                        Turint nuosavą, tu per daug neplanuodamas sėdi ir važiuoji. O kaip dėl citybee? Auto pristato iki durų ar reikia gatvėse ieškoti?
                                        Turint nuosavą tu sėdi ir suki ratus ieškodamas parkavimo vietos. Jei tenka grįžti vėlai vakare, parkavimo vietos prie namų net neieškai, nes žinai, kad tokios nėra, ir parkuoji ant šaligatvio arba ant žolės. Jei kas nufotografuoja, sumoki 30€ baudą.

                                        Na, o citybee numetei bet kur, kažkas kitas ja pasinaudos ir po 15 minučių ji bus jau dingusi,

                                        Comment


                                          Parašė evio Rodyti pranešimą

                                          Turint nuosavą, tu per daug neplanuodamas sėdi ir važiuoji. O kaip dėl citybee? Auto pristato iki durų ar reikia gatvėse ieškoti?
                                          Beje, su CityBee pastaruoju metu nekažką. Kad ir šiuo metu vos vienas automobilis mūsų 11000 gyv. rajonui. O dar iki to automobilio kulniuoti apie 25-30 min. Ir taip jau nuo vasaros. Kodėl, nelabai aišku. Alternatyvų nelabai yra, nebent prelegentas siūlys važiuoti taksi. Nieko neturiu prieš, viskas priklauso nuo konkretaus gyvenimo būdo.
                                          Pas mane nuosavame kieme parkavimo vietų iki 8, plius garažas iki 2 auto.
                                          Paskutinis taisė Sula; 2020.01.19, 22:56.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X