Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Taksi Lietuvoje ir pasaulyje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    replied
    Sąlygos turi būti visiems vienodos, ir visai nesvarbu, kiek metų ir pan. Taksi firmos su naujais automobiliais vis tiek turi praeiti techninę apžiūrą kas pusmetį. Numeriai buvo įvesti ne tik Lietuvoje, bet daugelyje šalių tam, kad būtų galima kontroliuoti taksi veiklą. Nes visur buvo bardakas, nelegalūs vežėjai ir t.t. Draudimas nevienodas, naudojamiems taksi paslaugas teikti yra brangesnis, o Uberistai moka kaip už paprastą mašiną.
    Esmė ne tame. Uber buvo sugalvotas kaip pavežėjimo už pinigus paslauga. Pakeliui vykstant, paimamas pakeleivis. Deja, viskas peraugo į eilinį keleivių vežimo biznį. Taip, ne visi veža nuolat, bet nemaža dalis iš to pasidarė pagrindinį savo pajamų šaltinį.
    Bet aš dar kartą kartoju, kad rašiau ne apie Uber. O apie lietuviškas firmeles kaip kad taksi.net etransport.lt, kurios iš esmės vykdo taksi veiklą, tik be geltonų numerių ir taksi plafonų. Taip, jie nestovi gatvėse ir neima keleivių, viskas tik telefonu ir internetu. Surado landą įstatymuose. Iš esmės, jie tikriausiai palindo po užsakomaisiais pervežimais ar automobilio su vairuotoju nuoma. Bet juk taip nėra. Jie netgi savo pavadinime naudoja žodį taksi ir interneto puslapyje ir kitur...

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Valdžia turi užtikrinti vienodas sąlygas visiems. Kur laisvos rinkos apologetai žiūri? Nors jiems į tai nusipjauti, jie apie vienodas sąlygas šaukia, kai reikia prichvatizuoti valstybinę įmonę, kai reikia perdalinti rinką ir t.t. Mokesčiai čia dar ne viskas. Taksi automobiliai turi turėti spec. numerius, turi praeidinėti tech. aapžiūras kas 6 mėn., draudimas jiems gerokai brangesnis nei paprastam automobiliui, dabar dar ir visokius kursus sugalvoja taksistam, ypač Vilniuje, tam kad gauti licenciją. Kuri irgi kainuoja. O Uberiui viso to nereikia. Tai kur tau vienodos sąlygos. O kaip avarijos atveju? Kas apmokės keleiviui žalą? Žodžiu, aš manau, kad greitu laiku iškils tokių firmų veiklos reguliavimo klausimas ES mastu.
    Aš su jumis visiškai nesutinku.

    Jei gerbiamieji taksistai turėtų vidutiniškai 5 metų mašinas - jiems technikinę nustatytų kaip kitiems. 3 metai, po to 2 metai. Bet to nėra. Uber senu kledaru nepavažiuosi. Jei bus nauja, bet jau kledaras - klientai tave išbalsuos. Vietoj techninių apžiūrų - savireguliacija.
    Spec. numeriai? Jie išgaudo nelegalus, kurie veža keleivius gatvėje (oro uoste). Uber neveža tokių išvis. Čia taksi laisvė. Ne paslaptis kad naktį gatvėje įsėdę yra geriausi klientai pajamų atžvilgiu.
    Draudimas? Abiems vienodas kiek suprantu.
    Gryni? Taksi veža, Uber ne.
    Kortelė? Taksi veža, Uber ne. Reikia apps, patvirtinimų ir pan.
    Kursai? Kursai atsirado taksistams nes jie nekultūringi. Nepatinka keleiviams. Uber tai užtikrina per reitingą. Nepatinka - išbalsuoja.
    Stovėjimas. Taksi nemokamai stovi stotelėse (pvz. Mėlynoji zona). Uber nemokamai nestovi.
    Juostos. Taksi spec. juosta. Uber nėra.

    Abi veiklos formos veikia pakankamai lygiavertiškai. Taksi paslaugas teikia daug platesne apimtimi. Iš to gali uždribti (ir uždirba). Tik daug daug verkia.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Valdžia negali skųstis, kai Uber sumoka mokesčius, viskas el.erdvėje, viską gali perskaičiuoti ir patikrinti.

    O Taksi viską daro, kad nemokėti. Ir priedo jokios kultūros.
    Valdžia turi užtikrinti vienodas sąlygas visiems. Kur laisvos rinkos apologetai žiūri? Nors jiems į tai nusipjauti, jie apie vienodas sąlygas šaukia, kai reikia prichvatizuoti valstybinę įmonę, kai reikia perdalinti rinką ir t.t. Mokesčiai čia dar ne viskas. Taksi automobiliai turi turėti spec. numerius, turi praeidinėti tech. aapžiūras kas 6 mėn., draudimas jiems gerokai brangesnis nei paprastam automobiliui, dabar dar ir visokius kursus sugalvoja taksistam, ypač Vilniuje, tam kad gauti licenciją. Kuri irgi kainuoja. O Uberiui viso to nereikia. Tai kur tau vienodos sąlygos. O kaip avarijos atveju? Kas apmokės keleiviui žalą? Žodžiu, aš manau, kad greitu laiku iškils tokių firmų veiklos reguliavimo klausimas ES mastu.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Uber kaip ir kiti pavežėjai apskritai net neturi mokėti dalies mokesčius kaip Taxi, todėl pastarosios greitai nebeliks, arba liks tik tokia nelegali. Aišku, iš keleivio pusės žiūrint pavežėjai irgi turi minusų, pvz. negali važiuoti A juostomis, sustoti taxi skirtose vietose, tarkim kur nors prie oro uosto ir pan. Taip pat kainos labai šokinėja priklausomai nuo paklausos, paskutinė Uber kelionė iš oro uosto kainavo apie 15 eur.
    Tai kai veikla nevienoda, tai ir mokesčiai taikomi skirtingi. Viskas čia gerai. Ar gali Uber imti klientus gatvėje? Negali.

    Ubėr kainos augimas - 15 eur yra ~52 Lt - duoda šansą taksi. Ir parodo, kad rėmimas iš kitų šalių senka.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Aš ne apie uber. Yra visokios taxi.net ir pan. Apie tokius ir rašiau, kad važinėja su paprastais numeriais ir be plafonų ir šakchmatų, nors visa kita informacija ant automobilių kaip pas taksi. Manau, kad tokios firmos atsirado Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Kiti miestai, net Šiauliai ar Panevėžys tiesiog per maži ir taksi kainos ten gan mažos, tad nėra dėl ko konkuruoti.
    Taksi liks, nes valdžia visoje Europoje susigribs ir Uber užrauks arba privers dirbti pagal taksi sąlygas. Aišku, su savais niuansais.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.06.12, 09:45.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Valdžia negali skųstis, kai Uber sumoka mokesčius, viskas el.erdvėje, viską gali perskaičiuoti ir patikrinti.

    O Taksi viską daro, kad nemokėti. Ir priedo jokios kultūros.
    Uber kaip ir kiti pavežėjai apskritai net neturi mokėti dalies mokesčių kaip Taxi, todėl pastarosios greitai nebeliks, arba liks tik tokia nelegali. Aišku, iš keleivio pusės žiūrint pavežėjai irgi turi minusų, pvz. negali važiuoti A juostomis, sustoti taxi skirtose vietose, tarkim kur nors prie oro uosto ir pan. Taip pat kainos labai šokinėja priklausomai nuo paklausos, paskutinė Uber kelionė iš oro uosto kainavo apie 15 eur už mažiau nei 10 km.
    Paskutinis taisė Lettered; 2017.06.12, 09:44.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Lenkijoje tokie irgi klesti ir taksistai skundžiasi, bet valdžia kol kas nereaguoja (Lenkijoje).
    Valdžia negali skųstis, kai Uber sumoka mokesčius, viskas el.erdvėje, viską gali perskaičiuoti ir patikrinti.

    O Taksi viską daro, kad nemokėti. Ir priedo jokios kultūros.

    Komentuoti:


  • taspac
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Kažkaip užsidirbti gi žmonėms reikia. Deja, bet kažkokiu tai būdu buvo surasta landa apeiti įstatymus ir kai kurios firmos, nežinau, kaip kituose miestuose, bet Vilniuje tai tikrai, veža keleivius automobiliais be taksi numeriu. Viskas legalu, telefonai, automobiliai su reklama ir telefono numeriais, interneto adresais. Aišku, plafono ir šachmatų ant automobilių nėra. Lenkijoje tokie irgi klesti ir taksistai skundžiasi, bet valdžia kol kas nereaguoja (Lenkijoje).
    Is dalies sutinku, kad reguliavumo reiktu daugiau, bet asmeniskai vaizneju tik Taxify/Uber (pats irgi smalsumo vedamas esu isbandes vairuoti/dirbti pavezeju su Taxify), tiek Lietuvoje, tiek uzsienyje. Priezastys kelios: normalios masinos, normalus vairuotojai, galimybe prisiristi prie korteles ir jokiu grynu pinigu padavinejimu ar pan. Islipus autromatiskai nuskaito is korteles ir tiek. App'as apskaiciuoja tiksliai kaina, nera galimybes taksistui susigalvoti savo tarifus ar pasitweakinti taksometrus. Na, o esmine priezastis kodel naudojuos Uber/Taxify - BALTI PINIGAI.
    Deja, bet musu standartiniams taksistams iki normalios kulturos, masinos paruosimo, serviso kokybes dar sviesmeciai. Dazniausiai rusiska muzika, prirukytas salonas, belenkaip skaiciuojami tarifai/kilometrai, bendravimo kulturos nulis ir pan. Tarkim Taxify jei nori vairuoti tavo keleiviu iveritnimo reitingas turi buti 4,7 is 5. Jei zemesnis iveritnimas, blokuoja tave ir negali dirbti pavezeju. Mano akimis tai puiki sistema. Nemazai taksistu buvo persimete i pavezejus, bet "seno raugo" nesugebejo atsikratyti ir greit buvo blokuoti.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Kažkaip užsidirbti gi žmonėms reikia. Deja, bet kažkokiu tai būdu buvo surasta landa apeiti įstatymus ir kai kurios firmos, nežinau, kaip kituose miestuose, bet Vilniuje tai tikrai, veža keleivius automobiliais be taksi numeriu. Viskas legalu, telefonai, automobiliai su reklama ir telefono numeriais, interneto adresais. Aišku, plafono ir šachmatų ant automobilių nėra. Lenkijoje tokie irgi klesti ir taksistai skundžiasi, bet valdžia kol kas nereaguoja (Lenkijoje).
    Paskutinis taisė Al1; 2017.06.12, 08:15.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Klaipėdoje klesti nelegalūs taksi
    http://klaipeda.diena.lt/naujienos/k...s-taksi-815630
    Mieste daugėja nelegalių taksistų. Apsimetėliai klientų dažniausiai tyko naktimis prie populiariausių pasilinksminimo įstaigų. Iš neapsižiūrėjusių žmonių tie pavėžėjai už kelionę nuplėšia tris ar net keturis kartus daugiau nei ši kainuotų tradiciškai. Piktinamasi tuo, kad pati valstybė padeda klestėti sukčiams.

    <...>

    "Pavėžėjai pradėjo dirbti taksistais, veža ne pavienius žmones, o didelius jų srautus. Taip ir prasidėjo nauja nelegalių vežėjų era. Panašu, kad sugrįžo 1990-ieji, kai karaliavo "dušmanai", kurie nuviliodavo klientus. Su tuo reikia kovoti", – ragino klaipėdietis.

    Komentuoti:


  • dr-rox
    replied
    Ir toliau tęsiant, Uber kai pradėjo savo dinaminę kainodarą, ale Surge pricing, tai praktiškai apie 8, 12, 17, 21 valandą kainos sukyla bent 2 kartus. Tai gaunas dažnai nuo 0,79 eur ir daugiau už kilometrą + padvigubėjęs įsėdimo mokestis ir tai yra brangiau už visus taksi. Tikrai gera paslauga, ypač kad nereikia grynų nešiotis, bet pastaruoju metu kainos būna neadekvačios..

    Komentuoti:


  • dr-rox
    replied
    Woot woot, Uber Naujųjų išvakarėse kilometro kaina 1.55€, įsėdimas ~5€

    Komentuoti:


  • vilnews
    replied
    Sostinė Veža (buvusi Vilnius Veža) praėjo dirbti su daniška Drivr (tiek Android, tiek iPhone) programėle. Įdomu, koks likimas laukia Savivaldybės mTaksi programėlės, kuri buvo sukurta už Savivaldybės pinigus konkrečiai Vilnius Veža taksi ? Išmesti pinigai tikriausiai ir jau nurašyti ?

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Perpostinsiu vieno žinomo FB žmogaus (tikiuosi, anas nepyks) įspūdžius iš vieno vakaro darbo Uber vairuotoju (kažkada buvo pažadėjęs tą padaryti). Me like. Ir šiaip smagu, kad Vilnius turi Uber. Gal pagaliau baigsis betvarkė su taksi (nors admittedly, situacija paskutiniu metu buvo ir taip pagerėjusi) lygiu Vilniuje.

    Nu OK, žinau, kad reporto laukiate.

    Tapti Uber vairuotoju nebuvo sunku - pora dokumentų, užsakomų elektroniškai iš Policijos ir VRM, nufotkini teises, mašiną, docu's, nueini į valandos trukmės trainingą, bam, tu aktyvuotas (man buvo daugiau žaidimo, bet aš nestandartinis buvau).

    Jei važinėji for fun, tai aišku daug smagiau važiuoti vakare – žmonės šventiški, kamščių nėra. Užsakymų neįtikėtinai daug, neįtikėtinai. Rinkausi būti senamiesty, nes jį mėgstu.

    Labai gerai padariau, kad netempiau ir išvažiavau pirmomis dienomis - keleiviai excited, o aš dar jiems wow faktoriaus daviau - Uber Lietuva turėtų būti patenkinti, wow jų klientai gavo.

    Pirmą klientą vežiau nuo maždaug Karalienės Mortos mokyklos į Basanavičiaus Trakų kampą. Nustebino, kad dauguma klientų sėdasi į priekį - kaip draugai.

    Vežiau kelias poras į restoranus, moterį į namus iš Sidro namų, iš kur paėmiau jos vyrą (pakaitom į tūsą), bet fainiausi buvo du ilgieji maršrutai.

    Išsikviečia į Rotušės 31, kas yra pati Rotušė. Aišku, važiuoju po ženklu, stoju tiesiai prie centrinio įėjimo. Iš ŠMC kavinės (?) atvaro cocky jaunuolis (turbūt dar moksleivis) su mergina, ir pradeda springti juoku iš laimės. Važiuojam į Fabus, jaunasis Kazanova laimingas kaip mėnulis, net pats sako - šiandien man neįtikėtinai sekasi - nuvežus merginą ir grįžtant su juo į centrą (prigriebiant draugų nuo Kalvarijų g.) paaiškėja kontekstas - jaunuoliui tai pirmas pasimatymas, mergina norėjo važiuoti autobusu, o jis pasiūlė Uber, ir tokia sėkmė, toks BMW, nu žodžiu scorino nerealiai. Užpavydėjau net kiek užsidegimo moterų klausimu. Pats toks buvau.
    Paimu kitą užsakymą, mergina iš karto skambina ir nedrąsiai klausia - o galima su Uber į Senąjį Ukmergės plentą? Aišku galima - ragelyje wheeee, kaip faina, kaip gerai! Imu ją nuo Petro Povilo, varom į beveik Bendorėlius. Trečiakursė, visą kelią konsultuoju karjeros planavimo klausimais, kur internshipus daryt, kur pirmo darbo ieškot, skirtumai tarp didelių ir mažų kompanijų, ankstyvo planavimo svarba.

    Grįždamas papuolu ant Laisvės pr. daugiabučių, vos įvažiuoju ir išvažiuoju - du gerai apsišnioję (iš čepsėjimo ir vyzdžių - MDMA turbūt) ir įkalę jaunuoliai varo tiesiog į Pilies g. Labai mandagūs, vienas papasakoja, kad yra dirbęs taksistu ir maisto išvežiotoju, ir kad smagumas tesiasi ne taip ir trumpai - net apie porą - trejetą mėnesių iki rutinos.

    Du žydukai varė iš California į kažkokį naują barą Geležinkelio Stoty (įėjimas iš pirmo perono, dafuq?), labai smagūs. Žiūriu, užsakyme Lior, tai įlipant sakau Erev Tov, nustemba. Galvojau iš Izraelio, pasirodo, ne, vietiniai, labai faini.
    Parvežiau pavargusį baristą iš Nordikos į Gudų gatvę, ir toje gatvėje radau visiškai kosminę cerkvę ant kalno - jei nematėt, būtinai nuvažiuokit, įspūdinga, nežinojau, kad ji ten yra (čia Naujininkai, Dzūkų/Lenkų area).

    Užsiėmimas neįtikėtinai smagus - ir dėl keleivių šventiškumo, ir dėl džiaugsmo gavus Uber, ir dėl wow gavus nauja penktuką, ir dėl pažinčių, istorijų. Jaunimas, beje, labai labai mandagus šiais laikais, aš nepamenu, kad mes taip gražiai tarpusavy su visom mandagybėm bendrautumėm - vežiau tuos tris moksleivius, labai dyvyjausi.

    Uber yra žiauriai pigu. Nepatikėsite - mergina nuo Petro Povilo iki Bendorėlių nuvarė už €9,40, moksleivis su savo pasija nuo Rotušės iki Fabų iki Kalvarijų Holiday Inn ir iki Rotušės – už €10,47! Mergina nuo Petro Povilo iki Bendorėlių - už €9,40, kosmosas. Dedu photo proof. Aš už A2B iš Kalnėnų į Oro uostą (4-5 km) paryčiais moku €7. Naudosiu Uber.

    Žmones labai džiugina, kad nereikia nieko daryti atvažiavus, jie net netiki, ir džiugiai kvykteli. "Ir viskas?" - viskas, sakau, va, trip completed paspaudžiu, ir gero vakaro. Wow sako, wow.

    Usability labai geras - no bullshit, turi tris klikus - acceptini keleivį, atvažiuoji, pradedi kelionę, nuveži - baigi kelionę, viskas.
    Kai ko trūksta - nerodo nei man, nei keleiviui kiek išleista jau kelionės metu. Be to, kažkodėl neveikia Uber appso navigacija - ačiū Dievui, penktuko Vilniaus navigacija visiškai proper, žino, kaip per kiemus prie Laisvės 111 nuvažiuot, užgerbiau.

    Uždirbau €42,75. Atskaičius Uber dalį, mokesčius, kurą, kitus tiesioginius kaštus, manau, kad gross profit apie €20 arba mažiau. Atrodo mažoka už 3.5 val. Bet fun gavau tiek, kad pats sumokėčiau tuos €42,75 Uberiui.

    Ryt vėl varysiu. Gal net poryt.

    Last but not least - ačiū Vytautas Černiauskas, Uber Lietuva vadovui, be jo pagalbos nebūčiau galėjęs pažado įvykdyti. Labai šaunus bičas, tik severely overworked.
    Paskutinis taisė John; 2015.11.21, 01:03.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Man čia su individualie veikla kaip ir aišku.

    Neaišku su draudimu. TVPCA reikia imti padidinta rizika?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Tačiau ar pats Uber prieš leisdamas teikti vairuotojo paslaugas, prašo ind. veiklos pažymų, ar kitokių "legalizavimosi" dokumentų?
    Iš Uber pusės jokių rizikų nematau. Jie tik teikia duomenų ar programėles naudojimo, pinigų pervedimo paslaugas. Tačiau ar tie besiregistruojantys (užsiregistravę) vairuotojais, turi visą šią informaciją apie mokesčius, yra tvarkingai susitvarkę savo veiklos leidimus? Kažkaip manau, kad tikrai atsiras nieko nežinojusių nelegalų.
    Kiekvienas atsako už save, nes dirba ne įmonėje, o pagal individualią veiklą. Žodžiu Uber čia nei prie ko, panašiai kaip ir FB neaktualu, ką per visokias grupes kas nors siūlosi pavežti į kitą miestą ir to nekontroliuoja.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Na, norint tapti Uber vairuotoju reikia praeiti tam tikrą patikrą. Tai manau, kad tame tarpe tikrai informuoja apie visą veiklos sistemą. Uber vargu ar specialiai gadinsis reputaciją neteikdami tokios info. Juoba, jog labai aišku bus matyti kuris vairuotojas kokias sumas uždirbo. Tai VMI bus vieni juokai sukontroliuoti. Juk jokių grynųjų jokiame proceso etape nėra: nei mokant už taksi, nei po to atlyginimus.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Kaip suprantu schemą, tai Uber įmonė teikia paslaugą vairuotojams: appsas, vardas ir t.t. Už tai vairuotojai jai susimokės 20% nuo pelno (o iš tų 20% sumokės 21% PVM!!). Kitoms pajamoms įforminti bus naudojamos individualios pažymos. Va ir visa matematika. Jokie mokesčiai nenuslepiami, o paslauga suteikiama.
    Tačiau ar pats Uber prieš leisdamas teikti vairuotojo paslaugas, prašo ind. veiklos pažymų, ar kitokių "legalizavimosi" dokumentų?
    Iš Uber pusės jokių rizikų nematau. Jie tik teikia duomenų ar programėles naudojimo, pinigų pervedimo paslaugas. Tačiau ar tie besiregistruojantys (užsiregistravę) vairuotojais, turi visą šią informaciją apie mokesčius, yra tvarkingai susitvarkę savo veiklos leidimus? Kažkaip manau, kad tikrai atsiras nieko nežinojusių nelegalų.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Keleiviui įskaičiuota, bet ne vežėjui. Juk pats Uber nieko neįdarbina, atlyginimo ir mokesčių nesumoka.
    Kadangi ši kompanija dabar dėmesio centre, manau VMI nepatingės pažiūrėti kam ji perveda atlygį už pervežimus ir ar tas asmuo yra tinkamai įsiforminęs savo veiklą.<..>
    Kaip suprantu schemą, tai Uber įmonė teikia paslaugą vairuotojams: appsas, vardas ir t.t. Už tai vairuotojai jai susimokės 20% nuo pelno (o iš tų 20% sumokės 21% PVM!!). Kitoms pajamoms įforminti bus naudojamos individualios pažymos. Va ir visa matematika. Jokie mokesčiai nenuslepiami, o paslauga suteikiama.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Tai VMI jau įskaičiuota į Uber kainą.
    Keleiviui įskaičiuota, bet ne vežėjui. Juk pats Uber nieko neįdarbina, atlyginimo ir mokesčių nesumoka.
    Kadangi ši kompanija dabar dėmesio centre, manau VMI nepatingės pažiūrėti kam ji perveda atlygį už pervežimus ir ar tas asmuo yra tinkamai įsiforminęs savo veiklą.

    Ir šiaip nelabai matosi to išskirtinio pigumo lyginant su taksi. Praeito savaitgalio naktį važiavau iš Centro namo ir sumokėjau 6 eur. Uber tokiai kelionei rodo 4-6 eur. Jeigu kainuos 4 - iš ties pigiau. Tačiau žiūrint pagal viršutines lubas, jokio skirtumo nuo taksi nėra.

    Juo labiau tam tikru paros metu ne visomis gatvėmis galės legaliai pavėžėti Uberio vairuotojai.
    Paskutinis taisė sleader; 2015.11.19, 18:44.

    Komentuoti:

Working...
X