Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Tramvajai Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    Na po 1990m, vijomės vakarus ir LT pažanga įspūdinga, čia nenuneigsi. Aišku viskam pinigų neužteko, įskaitant VT. Kaip ir pats minėjai, patys žmonės turi greičiau keistis, o ne baigus 12klasių, pirmas darbas- nuspirkt nuosavą tačkę ir užsidėt jos fotkę ant FB cover'io.
    Aš labai tikiuosi, kad tas pokytis prasidės kažkada artimiausiu metu. Verkti norisi matant net eilinio Lenkijos, nekalbant apie Vokietijos, miestų VT. Esame tokioje visiškoje ir beviltiškoje šiknoje, kad pradeda dingti viltis. Dar baisiau, kad rodos tarp sveiko proto ir išsilavinusių žmonių yra rimtu veidu aiškinančių, kad "per brangu" ar mėtančių nuvalkiotus juokekius apie "Vasiukus". Politikai peza kažkokias nesąmones apie 6000 keleivių per valandą, o visokie Andriukiai jiems linksi, kad tramvajui reikalingas miestas su minimum 1 milijonų gyventojų. Durnių įmetę aiškintojai apie "tai gal reiktų kokią studiją pirmiau surengti" irgi verčia griebtis už galvos. Studiją kam? Nustatyti, kad ratas yra apvalus? Ar kad lauko tualetai nėra tas pats, kas tualetai su šiuolaikine kanalizacija? Negi žmonės gali būti tokie durni? /endrant

    Comment


      Sunku su pokyčiais. Tą puikiai parodė gatvių siaurinimas. Netgi atrodo protingi ir adekvatūs, pasaulio daug matę žmonės, laiko visišku politikų nupušimu ir nesąmone, tai kas vyksta Vilniuj dėl jų mylimų plačių gatvių

      Comment


        Kiek teko skaityti - VISI kandidatai į Vilniaus metus pasisako už gatvių platinimą, ar bent jau diplomatiškai aiškina, kad ne viskas taip vienareikšmiška (suprask - pirma platins gatves, paskui kalbės apie VT).
        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

        Comment


          Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
          Sunku su pokyčiais. Tą puikiai parodė gatvių siaurinimas. Netgi atrodo protingi ir adekvatūs, pasaulio daug matę žmonės, laiko visišku politikų nupušimu ir nesąmone, tai kas vyksta Vilniuj dėl jų mylimų plačių gatvių
          Kodėl visi kandidatai ir šiaip, kaip sakote, išsilavinę žmonės kalba tik iš automobilisto pozicijos? Manau, egzistuoja labai paprastas paaiškinimas.
          Paimkim kokį Benkunską. Baigė universitetą 2009 m. ir turbūt nuo to laiko važinėja vien tik automobiliu, jeigu ne nuo anksčiau. Praėjo 13 metų. Tai reiškia, tas žmogus 13 metų diena iš dienos miestą matė pro automobilio stiklą, 13 metų diena iš dienos ieškojo parkingo vietos kažkur daugiabučio kieme ar centre, 13 metų bandė suspėti pravažiuoti per sankryžą, kol neužsidegė raudona, 13 metų sėdėjo spūstyje ir galvojo, kaip būtų faina, jeigu dar viena juosta būtų – tada tai greičiau nuvažiuočiau.

          Tai ką galima kalbėti apie vyresnius politikus, kurie automobiliu važinėja 20-30 metų.

          Ar įmanoma tikėtis didesnių akcizų cigaretėms iš rūkančio sveikatos ministro?
          Paskutinis taisė taccido; 2022.12.14, 22:44.
          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

          Comment


            Žmonės šiaip inertiški padarai. Mane patį nustebino, kad dar visai viskas buvo apleista 1985 m. lygyje ilgus dešimtmečius (tik palopomos duobės), o dabar staigiai ir tvarkyt pradėjo ir net gatves pradėjo siaurinti, nors daugelis nesuprato logikos. Suprantu tiek, kad labai jautėsi politika, jautėsi siaurinimas dėl pasirodymo, o ne galvojimas kaip paskirstyt tranzitą ir vietinį srautą. Kur padorus žingsnių planas ir pan. dalykai. Dabar nežinau kaip bus su naujom valdžiom, nemanau, kad 100% grįšim į 2005 m., nes visa Lietuva daugiau mažiau bando siaurinti, kažkoks supratimas yra. Gal labiau šiaip bus ateinantis supratimas, kaip sukurt aplinką (ne prismaigiot ženklų ir salelių) kad automobilis pats nenorėtų ant pėsčiojo važiuot. Vis tiek lieka du variantai, arba debilnos negražios salelės, arba nors padoriai aptvarkyta aplinka, arba savižudybė dedant visišką skersą ant pėsčiojo.

            Dėl VT galima tą patį pasakyti, ir kad čia niekas padoriai nepajudėjo, vėlgi nebenustebino.
            Nors vieną gerą dalyką galiu paminėti, atsirado VT šviesoforai. Čia yra šansas pajudėti nors truputį iš vietos. Aišku kalbėčiau apie 5-10 metų į priekį.

            Bendrai mūsų regionas sakyčiau dar kokį pora dešimtmečių kovos tarp užkietėjusių automobilistų ir darnaus judumo entuziastų. Nuo tos pačios Prahos iki Vilniaus.
            Kas gelbėja daugelį Centrinės ir Rytų Europos miestų tai geresnė VT bazė dar prieš WWII. Jei ne miestai, tai šalys su ta geresne baze.
            Lietuva sakyčiau pati paveldėjo prastą VT bazę. Čia labiausiai reiktų dėkoti ne Šimašiui, Zuokui ar Šleževičiui, net ne Stalinui su Brežnevu, o gal net Jakterinai II ir ATR sėkmingam padalinimui, vėliau sekusiam Lietuvos krašto skurdinimui, kai kiti kraštai ėmė kilti dėl pramonės revolicuijos.

            Situacija galbūt nėra beviltiška per se, tik spėju to užtikrintesnio atgimimo reiks palaukt (t.y. kai galimai rinkėjų galvose laimės VT/dviračiai prieš automobilizaciją), bet duočiau 10-20 metų, ir kalbu apie visą regioną, kai jis baigs išgyventi Šv. automobilio stadiją, atsiradusią po 1990 m. Rytų bloko žlugimo.
            Tik tam reikės nuolatinio aiškinimo ir rodymo, kodėl 2+2=4, ne tik politikui, bet ir rinkėjui, ir tam prireiks ne vienų metų.
            Paskutinis taisė PoDV; 2022.12.15, 04:04.

            Comment


              Aciu uz idomu reportaza John

              Lenkijos VT (apie Vokietija ar Olandija net nekalbu) tikrai atrodo kaip kitas pasaulis, palyginus su Vilniumi, gal ir galima suprasti kodel viesaji transporta Simasius su Benkunsku lygina su kosmodronu - cia kaip pirma karta pamatyti spalvota televizoriu (" kam to reikia, ka reikia kaip nors gali iziuret ir per Sileli - atitikmuo ir pergrustais trulais 3x leciau nei su auto gali nuvaziuot), gali tikrai nesuprast kaip tas imanoma jei savo kaime to niekada nesi mates.

              Comment


                Šveicarija , Bazelis tramvajai 2022 metais

                Comment


                  Pora foto iš Varšuvos

                  Pesa Swing (2008 modelis)



                  Pesa Jazz (2013 modelis)
                  Paskutinis taisė John; 2023.01.26, 23:35.

                  Comment


                    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                    Dėl VT galima tą patį pasakyti, ir kad čia niekas padoriai nepajudėjo, vėlgi nebenustebino.
                    Nors vieną gerą dalyką galiu paminėti, atsirado VT šviesoforai. Čia yra šansas pajudėti nors truputį iš vietos. Aišku kalbėčiau apie 5-10 metų į priekį.

                    Bendrai mūsų regionas sakyčiau dar kokį pora dešimtmečių kovos tarp užkietėjusių automobilistų ir darnaus judumo entuziastų. Nuo tos pačios Prahos iki Vilniaus.
                    Kas gelbėja daugelį Centrinės ir Rytų Europos miestų tai geresnė VT bazė dar prieš WWII. Jei ne miestai, tai šalys su ta geresne baze.
                    Lietuva sakyčiau pati paveldėjo prastą VT bazę. Čia labiausiai reiktų dėkoti ne Šimašiui, Zuokui ar Šleževičiui, net ne Stalinui su Brežnevu, o gal net Jakterinai II ir ATR sėkmingam padalinimui, vėliau sekusiam Lietuvos krašto skurdinimui, kai kiti kraštai ėmė kilti dėl pramonės revolicuijos.

                    Situacija galbūt nėra beviltiška per se, tik spėju to užtikrintesnio atgimimo reiks palaukt (t.y. kai galimai rinkėjų galvose laimės VT/dviračiai prieš automobilizaciją), bet duočiau 10-20 metų, ir kalbu apie visą regioną, kai jis baigs išgyventi Šv. automobilio stadiją, atsiradusią po 1990 m. Rytų bloko žlugimo.
                    Tik tam reikės nuolatinio aiškinimo ir rodymo, kodėl 2+2=4, ne tik politikui, bet ir rinkėjui, ir tam prireiks ne vienų metų.
                    Pakomentuočiau gal skirtumą tarp Prahos ir Vilniaus rinkimų kontekste. Prahoje buvo rinkimai praėjusį rudenį, buvo bent dvi rimtos partijos iš tuometinės miesto valdžios, kurios buvo už darnų judumą (plėsti tramvajus, dviračius, riboti automobilių eismą) ir bent dvi trys rimtos politinės jėgos kurios buvo už automobilistų teises (buvo net vienas rinkiminis komitetas kuris pasivadino Praha automobilistams). Buvo aiškus pasidalinimas kas už ką, galų gale laimėjo centro dešinės koalicija, bet dar iki dabar nesudaryta koalicija, nes jiems reikia arba progresyvių arba populistinių jėgų paramos...

                    Vilniuje tuo tarpu dauguma kandidatų į merus orientuojasi į kažkokį standartinį "sveiko proto" vilnietį kuris atseit vairuoja bet VT irgi svarbus, žodžiu viskas visiems ir nėra jokių rimtesnių poltiinių (vertybinių) debatų.
                    Gal čia dėl to kad Čekijoje savivalda yra tarybos prerogatyva paskirti merą ir valdybą, o Lietuvoje orientuojamasi į visagalį merą...

                    Dėl istorinių priežasčių, tai toks jausmas kad galimybė patiems pasigaminti tramvajus buvo svarbus kriterijus, na arba buvimas bent jau pažangioje imperijoje... Sovietinė okupacija per tą laiką, kol buvo sutvarkyti visi griuvėsiai turbūt jau buvo nusisukusi nuo tramvajų ir Vilniuje statė ant troleibusų. Tarpukario Lietuvoje turbūt tramvajai irgi nebuvo prioritetas.

                    Comment


                      Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                      Pakomentuočiau gal skirtumą tarp Prahos ir Vilniaus rinkimų kontekste. Prahoje buvo rinkimai praėjusį rudenį, buvo bent dvi rimtos partijos iš tuometinės miesto valdžios, kurios buvo už darnų judumą (plėsti tramvajus, dviračius, riboti automobilių eismą) ir bent dvi trys rimtos politinės jėgos kurios buvo už automobilistų teises (buvo net vienas rinkiminis komitetas kuris pasivadino Praha automobilistams). Buvo aiškus pasidalinimas kas už ką, galų gale laimėjo centro dešinės koalicija, bet dar iki dabar nesudaryta koalicija, nes jiems reikia arba progresyvių arba populistinių jėgų paramos...

                      Vilniuje tuo tarpu dauguma kandidatų į merus orientuojasi į kažkokį standartinį "sveiko proto" vilnietį kuris atseit vairuoja bet VT irgi svarbus, žodžiu viskas visiems ir nėra jokių rimtesnių poltiinių (vertybinių) debatų.
                      Gal čia dėl to kad Čekijoje savivalda yra tarybos prerogatyva paskirti merą ir valdybą, o Lietuvoje orientuojamasi į visagalį merą...

                      Dėl istorinių priežasčių, tai toks jausmas kad galimybė patiems pasigaminti tramvajus buvo svarbus kriterijus, na arba buvimas bent jau pažangioje imperijoje... Sovietinė okupacija per tą laiką, kol buvo sutvarkyti visi griuvėsiai turbūt jau buvo nusisukusi nuo tramvajų ir Vilniuje statė ant troleibusų. Tarpukario Lietuvoje turbūt tramvajai irgi nebuvo prioritetas.
                      Šiaip apčiuopčiau žalumo prasme, kad Laisvės partija vs. visi kiti.
                      Dar yra tokia Žaliųjų partija, bet ten transporto tema kaip suprantu nepasisakyta iš vis.

                      Aišku pats tramvajus ar aplamai VT iš vis nefigūruoja, visas žalumas, kad bandoma ant dvir. takų rišt, nes mūsų miestas "mažas".
                      Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.27, 00:38.

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą
                        Pora foto iš Varšuvos

                        Pesa Swing (2008 modelis)


                        Kosmodromas

                        Comment


                          Parašė Bluefox Rodyti pranešimą

                          Kosmodromas
                          Nowe Wasiuky

                          Comment


                            Į Espoo atkeliavo tramvajaus linija.

                            https://en.wikipedia.org/wiki/Jokeri_light_rail





                            Paskutinis taisė Sula; 2023.02.02, 07:37.

                            Comment


                              If someone is interested in trams in Warsaw - last 30 years there were hardly any new investments in terms of building new tram routes, nevertheless last few years it changed and current plans are a bit more ambitious :

                              current tram network with the extension plan (most of the red sections are currently under construction, brown sections - planned) :

                              Click image for larger version

Name:	m25578748,KOMUNIKACJA-WARSZAWSKA.png
Views:	790
Size:	496,3 kB
ID:	2030699

                              when it comes to fleet the situation is much better - with current contract with Hyundai, most of the tram fleet will be new :

                              Click image for larger version

Name:	z24892335Q,Tramwaje-Hyundai-a.jpg
Views:	773
Size:	42,7 kB
ID:	2030701

                              and here's an interesting data from a few years ago (2019 - now the stats regarding fleet should be slightly better) :

                              Click image for larger version

Name:	Zrzut_ekranu_032219_100115_AM.jpg
Views:	782
Size:	125,6 kB
ID:	2030700

                              Interesting to know - Warsaw is also sending some of the old trams to Ukraine (same situation with metro cars) :

                              https://www.railwaygazette.com/light.../63529.article

                              Comment


                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                <...> Beje, dar naudoja sistemą kur norint išlipti paskambini už virvutės varpeliu?
                                Su analogiška sistema esu susidūręs senuosiuose Lisabonos tramvajuose.
                                Daugiau mano nuotraukų >>
                                Mano rajonas ir apylinkės >>

                                Comment


                                  Šveicarija , Bernas tramvajai 2022 metais

                                  Comment


                                    Šveicarija , Ciurichas tramvajai 2022 metais
                                    Paskutinis taisė Etransport; 2023.03.17, 18:32.

                                    Comment


                                      Velso (JK neturtingiausios dalies, didžiausias miestas - Cardiff, 480k žmonių) geležinkeliai investuoja virš 900 milijonų eurų (800m svarų) į ‘Wales Metro’. Dalis ‘tram train’ riedmenų (Stadler class 398) - jau pristatomi:

                                      https://www.railway-technology.com/n...h-wales-metro/

                                      Comment


                                        Austrija , Insbrukas tramvajai 2023 metais

                                        Comment


                                          Autonominis Lille (Light) Metro, pirmoji linija:


                                          Comment

                                          Working...
                                          X