O prie ko čia reik dairytis "už nugaros"? Kaip matau pas mus jau nebepraktikuojamas leidimas lenkti lenkti viena važiavimo kryptimi. Turbūt pigiau vieną ištisinę brėžt.
Klausimas kitas, ar mūsų reglamentuojantys dokumentai tokie radikalūs ar juos tik taip interpretuoja?
Šiek tiek reiktų įdėmiau pažiūrėti lyginamus pavyzdžius, nes viename pavyzdyje yra nedidelė įkalnė su vingiu, stotelės ir kelių sankirtos. Tai gal tikrai nėra gerai tokioje vietoje leisti lenkti? Prieš dedant kažkokias kelių atkarpas pasinagrinėkite atidžiau bendrą situaciją
Visi argumentai, kurie pateikti, tai "nemokšiškas projektavimas", "nėra, kur sustoti, kai suges mano gelda", "išpilti dažai", "išplauti pinigai 20 km atitvarų". Ar tikrai šiose vietose yra pirmaeilės problemos? Ar vis dėlto sklandus eismas ir saugios kelių sankirtos?
Nei vieno iš aprašytų dalykų nuotraukose nesimato. Gal tik vienoje iš tamstos cituojamų nuotraukų galima kelti klausimą kodėl yra ištisinė, bet čia reikia žinoti kas konkrečiai yra "už nugaros", nes galima saugus ruožas lenkimuo būtų per trumpas, kad būtų galima sėkmingai tokį lenkimą atlikti.
Tik ką ir minėjau, vietoje "ekstrasensinio matymo iš nuotraukų", gal galima būtų ir infomacijos kurio reglamentuojančio dokumento neatitinka toks sprendinys, kad būtų jį galima pavadinti "nemokšiškai suprojektuotu"?
O prie ko čia reik dairytis "už nugaros"? Kaip matau pas mus jau nebepraktikuojamas leidimas lenkti lenkti viena važiavimo kryptimi. Turbūt pigiau vieną ištisinę brėžt.
Klausimas kitas, ar mūsų reglamentuojantys dokumentai tokie radikalūs ar juos tik taip interpretuoja?
šlykštus tv3 reportažas, vietoj to kad pasidžiaugti, tokio projekto rezultatu, vis ieškoma problemų,
Puiku, kad TV3 parodė reportažą apie Lietuvos kelių projektuotojų nemokšiškumą (geriausiu atveju) ir negalvojimą apie eismo saugumą bei patogumą.
Per tarpušventį pasirodė TV3 reportažo tekstinė versija.
TV3,lt / Made in Vilnius 2024.12.29 Nauja kelio Vilnius-Utena atkarpa kelia nerimą vairuotojams
Vairuotojai su nekantrumu laukė „betonke“ pravardžiuojamo kelio Vilnius-Utena remonto pabaigos. Rekonstruota kelio atkarpa tarp Molėtų ir Utenos mašinoms jau atverta. Tačiau aiškėja, kad nors kelias lyg nulietas, vairuotojų laukia tikras kantrybės ir budrumo išbandymas.
Vairuotojai skundžiasi, kad kelkraščiai per siauri, o viduriu einanti ir lenkti draudžianti ištisinė linija driekiasi ištisas atkarpas. „Via Lietuvos“ atstovai teisinasi, kad esą platesniam keliui pinigų nebuvo
Naujojo kelkraščio plotis – 1 m 50 cm. Tad jei automobilis sustotų prie atitvaro, jis netilptų į visą kelkraščio plotą, dalis jo liptų ant važiuojamosios kelio dalies.
Kelio rekonstrukcijai vadovavusi „Via Lietuva“ tikina, kad kelias nė kiek nesusiaurintas. Ir kelkraščiai, kuriuose negali tilpti net lengvasis automobilis, esą yra tokie ir taip, kaip turi būti.
Tiesa, „Via Lietuva“ pripažįsta, kad ištisinės linijos kelyje pailgėjo. Bet jas numatė ne pati „Via Lietuva“, o auditą atlikę specialistai ir jų kompetencija nėra kaip abejoti. Platesniam keliui bendrovė sako pinigų neturėjusi. (...)
Eismo ekspertui kelia nerimą
Tad nepatenkintiems vairuotojams ir keleiviams iš „Via Lietuvos“ – menka užuojauta.
„Kaip ir visada, palinkėčiau vairuotojams to pakantumo, supratingumo ir atsakingai planuotis keliones“, – pataria „Via Lietuvos“ infrastruktūros vadovas Martynas Gedaminskas.
Visgi rekonstruotam keliui pastabų turi ir eismo ekspertai. Pasak jų, arčiau kelio sustatyti atitvarai, atvirkščiai nei tikina „Via Lietuva“, nepadaro kelio saugesnio.
„Faktas, kad jeigu kelkraštyje netelpa automobilis, rizikos daugėja“, – teigia eismo ekspertas Vitoldas Milius.
Pasak V. Miliaus, ilgos ištisinės juostos, net tose vietose, kur vairuotojams gali pasirodyti tinkamos sąlygos lenkti, taip pat gali sukelti sumaištį ar erzelį dėl to, kad reikia vilktis paskui lėtesnę mašiną. Tokie ribojimai, pasak Vitoldo Miliaus, yra pertekliniai.
„Natūralu, kad daugumai srauto vairuotojų, gebančių palaikyti tą srauto leistiną greitį, norėtųsi jį aplenkti. Tai yra normalus noras. Aš nenoriu važiuoti septyniasdešimt kilometrų per valandą ten, kur saugu važiuoti ir devyniasdešimt, gal ir šimtu“, – sako V. Milius.
/\ Dabar GSW rodomos senesnės nuotraukos - saugus lenkimas buvo beveik visame ruože tarp Molėtų ir Utenos.
Kai bus geras oras bus galima nuvažiuoti ir palyginti kaip po rekonstrukcijos dėl ištisinių linijų paišymo buvo dirbtinai pablogintos lenkimo sąlygos ir provokuojamas eismo taisyklių pažeidimas.
Kolegos bička nuotraukose matosi, kad ištisinių linijų paišymas yra savitikslis ir su eismo saugumu mažai ką turi bendro.
Pasakos apie "normatyvus" nelabai įtikina. Jei yra noro sunaudoti kuo daugiau baltų dažų, tai visada surasi sau tinkamą "normatyvą".
Nei vieno iš aprašytų dalykų nuotraukose nesimato. Gal tik vienoje iš tamstos cituojamų nuotraukų galima kelti klausimą kodėl yra ištisinė, bet čia reikia žinoti kas konkrečiai yra "už nugaros", nes galima saugus ruožas lenkimuo būtų per trumpas, kad būtų galima sėkmingai tokį lenkimą atlikti.
Tik ką ir minėjau, vietoje "ekstrasensinio matymo iš nuotraukų", gal galima būtų ir infomacijos kurio reglamentuojančio dokumento neatitinka toks sprendinys, kad būtų jį galima pavadinti "nemokšiškai suprojektuotu"?
Jau buvo anksčiau buvo rašyta apie 34 km lygumų ruože 20 km besitęsiančius metalinius atitvarus.
Čia kažkas pamatavo ar paimta iš projekto? Ar iš tų pačių nuotraukų "matosi" šis skaičius?
Kad tiek atitvarų iš viso sumontuota, tai tikėčiau, bet tuo pačiu padalinus viską per abi kelio puses gaunasi visai normalus skaičius.
Nuotraukose matosi, kad net esant minimaliam eismui susidaro mašinų kolona, nes be saiko priprojektuota ištisinių linijų
Citatose matosi ir komentarai prie nuotraukų. Akivaizdu, kad nuotraukos darytos po šviesoforinio ruožo, kuris surikiavo visus automobilius į vieną bendrą koloną. Tai nežinau kam reikia čia pūsti kažkokią propagandą bei bandyti pritempinėti faktus, kai net toje pačioje citatoje matosi priežastis kodėl yra kiek kitaip nei rašoma.
Gerbiamieji, jeigu jau mėtomės tokiais įvertinamais "nemokšiškai", tai traukite faktus: kur ir kas neteisingai suprojektuota, neatitinka normatyvų. Tada galėsime bent jau diskutuoti apie kažką, nes priminsiu, kad projektuojama pagal norminius dokumentus ir juose įvardintus parametrus (dokumentų sąrašą galite rasti kiekvieno projekto pradžioje).
Kolegos bička nuotraukose matosi, kad ištisinių linijų paišymas yra savitikslis ir su eismo saugumu mažai ką turi bendro.
Pasakos apie "normatyvus" nelabai įtikina. Jei yra noro sunaudoti kuo daugiau baltų dažų, tai visada surasi sau tinkamą "normatyvą".
Jau buvo anksčiau buvo rašyta apie 34 km lygumų ruože 20 km besitęsiančius metalinius atitvarus.
Juokajant galima pasakyti, kad jei anksčiau kelio rekonstrukcija buvo reikalinga tam, kad būtų kur pastatyti dar vieną radarą, tai dabar tampa panašu, jog kelias rekonstruojamas tam,
kad būtų kur pastatyti metalinius atitvarus.
Ties Čiulėnais prasideda labiausiai baigta rekonstruojamo ruožo dalis.
Nuo čia, iki pat Molėtų jau ir kelio ženklinimas beveik baigtas ir šviesoforų nelikę.
Nuotraukose matosi, kad net esant minimaliam eismui susidaro mašinų kolona, nes be saiko priprojektuota ištisinių linijų
Iš diskusijos aiški pagrindinė kelio problemitė - tai, kad kai kurie vilniečiai nebegalės greituoju būdu palėkti iki sodibėlės prie Utenas.
Tai, kad kelias nei uždarytas, nei pakeistas jo pralaidumas ar kt. Palėkti iki sodybėlės galės lygiai taip pat kaip ir iki šiol.
Vienintelis pasikeitimas, kuris gal kažką dirgina, bet tiesiai to nepasako - nebegalės kur panorėję šalikelėje sustoti "nugręžti rabarbarą" ar vimtelėti (kaip kažkas rašęs, jog būna poreikis).
Gerbiamieji, jeigu jau mėtomės tokiais įvertinamais "nemokšiškai", tai traukite faktus: kur ir kas neteisingai suprojektuota, neatitinka normatyvų. Tada galėsime bent jau diskutuoti apie kažką, nes priminsiu, kad projektuojama pagal norminius dokumetus ir juose įvardintus parametrus (dokumentų sąrašą galite rasti kiekvieno projekto pradžioje).
O dabar čia tema eilinių pasvaičiojimų, kurie paremti tik:"ten pro langą mačiau taip", "buvau x šalyje ir mačiau kažką", "norėčiau jog būtų taip", "sustos - nepravažiuosim" - be jokio loginio pagrindo.
Austrijoje 9 mln gyventojų ir 1700 km autobanų.
Bukai perskaičiavus pagal gyventojus 570 km Lietuvoje turėtų būti.
Visgi didesnė prasmė būtų skaičiuoti pagal šalies plotą, nes autobanai/automagistralės leidžia susisiekti dideliais atstumais.
Tuomet turėtų būti 1300 km
Visiškai nesuprantu kuom tai susiję su šia tema ar pastarąja diskusija, tačiau:
Ne kvadratiniai kilometrai suartų laukų ar miškų naudojasi keliais, apmoka jų eksploataciją ir statybas. Tai čia kažką galima lyginti tik pagal gyventojų skaičių.
Lietuvoje yra >450 km automagistralių/greitkelių. Jeigu įskaičiuosime ir statomos/planuojamos ViaBaltica atkarpas, tai ir pasieksime tamstos nurodytą skaičių. Tik vėlgi - kuom tai susiję su kitu konkrečiu keliu, eismo intensyvumu jame, šio kelio profiliu ir kt.? Man tai mistika.
Šiaip užduotis proto mankštai: kiek teko matyti austriškos registracijos automobilių mūsų keliuose? Aš asmeniškai, nors darbo reikalais kiekvieną savaitę važiuoju skersai per Lietuvą, gal kokius kelis vienetus (vasaros metu) ir mačiau. Mes nesame Europos viduryje ir neturime didelio tranzitinio srauto, kuris "greitai pravažiuoja Austriją", dažnai užkabindamas tik mažą jos dalį, bet sėkmingai perka jų vinjetę ir susimoka už kelius. Iš šių pinigų galima ir pristatyti papildomų km automagistralių, net jeigu ir vietiniams mokesčių mokėtojams jos nėra reikalingos.Taigi nesunku turbūt suprasti kodėl vienose šalyse yra vienokie srautai ir atitinkamas kelių tinklas tiems srautams aptarnauti, o kitose - kitoks.
O apie fundamentalius dalykus bei bandymus juos kažkaip savaip paneigti skaičiuojant kažkokius pikinius duomenis, bei bandymus įrodyti, kad spalio mėn. savaitgaliais yra toks pats eismo intensyvumas kaip ir liepos mėn. savaitgaliais - net nekomentuosiu. Tiesiog gal perskaitykite VMPEI skaičiavimo metodiką, kad suprasti kas ir kaip vertinama, bei skaičiuojama.
Darant tokio lygio rekonstrukciją visai gera proga padaryt teisingai. Čia kaip sakyt, kad kam teisingai daryt asfaltuojant kokį žvyrkelį - tiek intensyvesnių kelių yra kur nėra viskas idealiai.
Tik tiek, kad pagal kai kuriuos „teisingai“ būtų čia tiesti 2+2. Kas nėra paaiškinama su tokiais srautais.
Tai gal pradėkim įrenginėti apsaugas nuo girtų urodų gerokai intensyvesniuose keliuose, o ne ruože tarp Molėtų ir Utenos.
Darant tokio lygio rekonstrukciją visai gera proga padaryt teisingai. Čia kaip sakyt, kad kam teisingai daryt asfaltuojant kokį žvyrkelį - tiek intensyvesnių kelių yra kur nėra viskas idealiai.
SIUO ATVEJU SENIEJI KELKRASCIAI BUVO NUKASTI O KELIO PILYMAS SUSIAURINTAS...SUGEDUS FURAI AR AUTOBUSUI KELIAS TAPS NEBEPRAVAZIUOJAMAS IR ILGAM !!!!!!! O JEI TAI BUS NAKTI ?????? ŠAUNUOLIAI !!!! YPAC TAI SMAGU MATYT KAI KAS DIEN KALBAMA APIE KARA, VILNIAUS EVAKUACIJA..KALBAMA VIENA,O DAROMI VISIKAI PRIESINGI DALYKAI.ŠAUNUOLIAI TARP KITKO SIAURINAMAS KELIAS IR RYGA E-67.....TEN SITUACIJA BUS TOKIA PATI KAIP IR I UTENA...TIK VA PAGALVOJAU KAIP IDOMU...I BALTARUSIJOS PUSE KELIU PRALAIDUMAS KAZKODEL YRA DYDINAMAS ( NEMENCINE, MINSKA) O ATVIRKSCIAI...JEI REIKETU EVAKUOTIS ATSIRANDA PASIAURINIMAI...NA BET GAL MES RUOSIAMES PULT ????
Čia techninės detalės, man irgi nelabai patinka, kad atitvarai labai arti važiuojamosios dalies, kam nors sugedus ar atlėkus lenkiančiam bepročiui priešpriešine juosta, nėra kaip išvengti avarijos, žmonės žūsta kur kas dažniau dėl tokių kaktomušų, o ne dėl to, kad nuvažiuoja į griovį.
Šiuo atveju senieji kelkrascisiai buvo nukasti o kelio pilymas susiaurintas...sugedus furai ar autobusui kelias taps nebepravažiuojamas ir ilgam !!!!!!! o jei tai ivyks nakti ?????? Šaunuoliai !!!! Ypac tai smagu matyt kai kas dien kalbama apie kara, Vilniaus evakuacija...Atrodo kalbama vienas o daroma viskas priesingai, šaunuoliai Tarp kitko siaurinamas kelias Panevežys -Ryga E-67.....Ten situacija bus tokia pati kaip ir i Utena ...Tik va pagalvojau kaip idomu...i Baltarusijos puse keliu pralaidumas kažkodel dydinamas ( NEMENCINE, MINSKA) o atvirkščiai....jei reiketu evakuotis , atsiranda pasiaurinimai ...Na bet gal mes ruosiames pulti ????
Lietuvoje KET 100 km/h greičio neleidžia. Turbūt tamsta painiojate su Vokietija.
Ir ką reiškia sukišti tiek pinigų? Iš esmės padaryta elementari ekonomiška rekonstrukcija. Nestatant nei utopinių viadukų ar kažko kito, tiesiog padarant elementarų 1+1 kelią, tik su papildytais saugos elementais: aptvėrimu nuo gyvūnų, pralaidomis skirtomis gyvūnams pereiti iš vienos pusės į kitą ir viskas. T.y. padaryta tai, ko ten ir reikėjo.
Kuri čia pasaulio šalis žarstosi pinigais į kairę/dešinę ir infrastruktūrą stato pagal pikinius duomenis? Nepastebėjau jog būtumėm atradę tiek naftos, kad galėtumėm pinigų nebeskaičiuoti. Kažkaip Norvegai lyg ir turi pinigų, bet ten nepastebėjau jog visi keliai būtų automagistralės.
Gal būkime adekvatūs ir pradėkime realiai vertinti situaciją? Aš suprantu, kad jeigu važiuojama keliu tik tais trimis vasaros savatgaliais kai būna pikinis eismas, gali atrodyti jog eismas tikrai intensyvus, bet kai pravažiuoji eilinę savaitės dieną ne vasaros metu, 19:00, kai jau visi po darbų parvažiavę namo, bei prasilenki su tiek automobilių, kad užtenka net rankos pirštų suskaičiuoti, tada kažkaip realybė pradeda atrodyti šiek tiek realesnė
Austrijoje 9 mln gyventojų ir 1700 km autobanų.
Bukai perskaičiavus pagal gyventojus 570 km Lietuvoje turėtų būti.
Visgi didesnė prasmė būtų skaičiuoti pagal šalies plotą, nes autobanai/automagistralės leidžia susisiekti dideliais atstumais.
Tuomet turėtų būti 1300 km
Aišku, dalis forumo dalyvių, užsienyje buvo tik "lėktuvu", t.y. skrido ir neturi supratimo apie eismo organizavimą.
Austrija pravažiuojama per kelias valandas. Tai ir važiuoja austrai.
Norvegija, kitos Šiaurės šalys (išsk. Daniją), nepravažiuojamos. Tai skrenda jie savaitgaliui jei reikia 1500 km įveikti.
Bet jei reikia tik 300 km nuo sostinės - važiuoja.
Ir kaip rodo Suomijos pavyzdys - vienos juostos keliu 100 kmh: https://maps.app.goo.gl/eE9k8zepG4Sf7zYV6
Beje, pastaba apie "tris pikinius savaitgalius" net nejuokinga. Nuo balandžio 1 iki lapkričio 1 d. kiekvienas penktadienis yra pikinis.
Suvokimas yra "armonaitinis" - laisvalaikiu aš skrendu, tai ir kiti turi skristi. kam tie keliai...
Komentuoti: