Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Paskutinėmis naujienomis, tai vėl kažkokios korekcijos.

    Comment


      Apie dviračių takų projektavimą. Prašau jūsų nuomonės, kritikos. (bet tik tų kurie esate važinėję dviračiais Vilniuje)

      Yra susidariusi tradicija, kad dviračių takai ir šaligatviai turi būti projektuojami šalia gatvių. Dėl šaligatvių sutinku, nes jie susiję su visuomeniniu transportu, bet dėl dviračių tai nematau jokios logikos. Dviračiam konkuruoti su mašinom ir kvėpuoti jų išmetamas dujas yra labai nedėkinga ir iš principo nepriimtina dviratininkui. Dviračių privalumas yra važiavimas žaliosiomis zonomis ir kvėpavimas grynu oru. Todėl siūlau ieškoti alternatyvių maršrutų tarp rajonų per žaliąsias zonas. Pats didžiausias nesusipratimas daryti dviračių takus šalia automagistralių. PVZ.: Nabuto g., Ukmergės g., Laisvės pr., įkalnėse, apvažiavomo keliuose, jų įdubose apskritai be respiratorių nerekomenduočiau kvėpuoti, nes ypač didelė sunkiųjų metalų dalelių koncentracija, kurią siūloma susiurbti dviratininkams. Keista nes šalia yra didžiuliai žalieji plotai per kuriuos galima ir kelią patrumpinti ir nuolydį pritaikyti?
      Bene geriausias alternatyvus pavyzdys dviračių takas nuo Ozo g. iki Neries (senvagės), trasa eina lygiagrečiai Geležinio Vilko greitkelio, bet žaliojoje zonoje, tarp ežerėlių išnaudojant visus gamtos privalumus. Panašios yra dar kelios atkarpos pagal Neries ir Vilnelės upes.
      PVZ.: kodėl daromas dviračių takas šalia Stepono Batoro g. vietoj tiesesnio varianto Vilnelės slėnyje per Belmontą? Arba šalia Pilaitės pr., argi nėra dviratininkam palankų alternatyvų? Gal kažko nesuprantu, bet nerandu pateisinimo?

      Comment


        Parašė utomnes Rodyti pranešimą
        Apie dviračių takų projektavimą. Prašau jūsų nuomonės, kritikos. (bet tik tų kurie esate važinėję dviračiais Vilniuje)

        Yra susidariusi tradicija, kad dviračių takai ir šaligatviai turi būti projektuojami šalia gatvių. Dėl šaligatvių sutinku, nes jie susiję su visuomeniniu transportu, bet dėl dviračių tai nematau jokios logikos. Dviračiam konkuruoti su mašinom ir kvėpuoti jų išmetamas dujas yra labai nedėkinga ir iš principo nepriimtina dviratininkui. Dviračių privalumas yra važiavimas žaliosiomis zonomis ir kvėpavimas grynu oru. Todėl siūlau ieškoti alternatyvių maršrutų tarp rajonų per žaliąsias zonas. Pats didžiausias nesusipratimas daryti dviračių takus šalia automagistralių. PVZ.: Nabuto g., Ukmergės g., Laisvės pr., įkalnėse, apvažiavomo keliuose, jų įdubose apskritai be respiratorių nerekomenduočiau kvėpuoti, nes ypač didelė sunkiųjų metalų dalelių koncentracija, kurią siūloma susiurbti dviratininkams. Keista nes šalia yra didžiuliai žalieji plotai per kuriuos galima ir kelią patrumpinti ir nuolydį pritaikyti?
        Bene geriausias alternatyvus pavyzdys dviračių takas nuo Ozo g. iki Neries (senvagės), trasa eina lygiagrečiai Geležinio Vilko greitkelio, bet žaliojoje zonoje, tarp ežerėlių išnaudojant visus gamtos privalumus. Panašios yra dar kelios atkarpos pagal Neries ir Vilnelės upes.
        PVZ.: kodėl daromas dviračių takas šalia Stepono Batoro g. vietoj tiesesnio varianto Vilnelės slėnyje per Belmontą? Arba šalia Pilaitės pr., argi nėra dviratininkam palankų alternatyvų? Gal kažko nesuprantu, bet nerandu pateisinimo?
        Šiaip pritariu. Idealiam pasaulyje, matyt, turėtų būti tiek vieni tiek kiti (a.k.a. magistraliniai ir rekreaciniai takai), bet kol neturim nei vienų nei kitų, būčiau linkęs prioritetą skirti rekreaciniams, tiesiamiems per žaliasias zonas, ne prie greitkelių.

        Comment


          Pilaitės pr. alternatyvų tai tikrai nelabai yra. Nebent lanku. Narbuto g. irgi nėra, nebent lanku. Plius miškai, kuriuose nieko negalima daryt.

          Comment


            Batoro g. iš esmės tėra atitvertas gatvės asfaltas. Remonto metu daug paprasčiau rekonstruojant šalia įrengti dvirtakį (ar realiau bendrą taką). Jis bus apšviestas, nebuvo ypatingų reljefo aspektų. Per laukus atsiranda papildomi niuansai, kas padidintų kaštus ar neleistų įrengti asfalto.

            Galų gale tai periferinė zona, todėl šiuo metu ne prioritetas. Pabaigs miesto karkasą, įtariu pereis prie rekreacinių takų.

            Užvingio tiltas, Miglos g., Čiurlionio g., Neries pakrantės, Verkių g. - esminiai lankstai, kuriuos pertvarkius bus patogesnė galimybė įminti į kalnus su mažesne aplinkine tarša. Tuo tarpu minėti dvirtakiai šalia judresnių gatvių bus patogesnės leidžiantis nuo kalno/tiesiau ar tokiu metu, kai srautas mažesnis.

            Dabar svarbiausia, kad sujungtų tankiausiai apgyvendintas teritorijas su traukos taškais į vientisą karkasą. Pagal idėją šiemet yra vilčių, kad išjudės 3 svarbūs projektai - Narbuto, Algirdo ir D&G.
            Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

            Comment


              Parašė utomnes Rodyti pranešimą
              Apie dviračių takų projektavimą. Prašau jūsų nuomonės, kritikos. (bet tik tų kurie esate važinėję dviračiais Vilniuje)

              Yra susidariusi tradicija, kad dviračių takai ir šaligatviai turi būti projektuojami šalia gatvių. Dėl šaligatvių sutinku, nes jie susiję su visuomeniniu transportu, bet dėl dviračių tai nematau jokios logikos. Dviračiam konkuruoti su mašinom ir kvėpuoti jų išmetamas dujas yra labai nedėkinga ir iš principo nepriimtina dviratininkui. Dviračių privalumas yra važiavimas žaliosiomis zonomis ir kvėpavimas grynu oru. Todėl siūlau ieškoti alternatyvių maršrutų tarp rajonų per žaliąsias zonas. Pats didžiausias nesusipratimas daryti dviračių takus šalia automagistralių. PVZ.: Nabuto g., Ukmergės g., Laisvės pr., įkalnėse, apvažiavomo keliuose, jų įdubose apskritai be respiratorių nerekomenduočiau kvėpuoti, nes ypač didelė sunkiųjų metalų dalelių koncentracija, kurią siūloma susiurbti dviratininkams. Keista nes šalia yra didžiuliai žalieji plotai per kuriuos galima ir kelią patrumpinti ir nuolydį pritaikyti?
              Bene geriausias alternatyvus pavyzdys dviračių takas nuo Ozo g. iki Neries (senvagės), trasa eina lygiagrečiai Geležinio Vilko greitkelio, bet žaliojoje zonoje, tarp ežerėlių išnaudojant visus gamtos privalumus. Panašios yra dar kelios atkarpos pagal Neries ir Vilnelės upes.
              PVZ.: kodėl daromas dviračių takas šalia Stepono Batoro g. vietoj tiesesnio varianto Vilnelės slėnyje per Belmontą? Arba šalia Pilaitės pr., argi nėra dviratininkam palankų alternatyvų? Gal kažko nesuprantu, bet nerandu pateisinimo?
              Iš esmės, taip. Ten kur įmanoma geriau net ir tranzitinius takus daryti kažkiek toliau nuo judrių gatvių. Kad ir pvz. darant taką šiaurės-pietų kryptimi geriau būtų takas Šeškinės Ozo viduryje nei šalia Geležinio Vilko gatvės. Kita vertus alternatyvos pvz. Narbuto gatvei nelabai yra, nes ten vienintelė išlyginta Karoliniškių šlaito vieta su mažesniu nuolydžiu. kitus iš esmės yra miškas stačiuose šlaituose su vandens išgraužtomis griovomis (jomis dviračiu važiuoti galima, bet daliai gali būti ekstremaloka ), o įrengti normalius nuolaidžius serpantinus ten reiktų perdaryti reljefą, kas ir kainuotų daug, ir laukinę aplinką pakeistų.
              Post in English - fight censorship!

              Comment


                Parašė utomnes Rodyti pranešimą
                Apie dviračių takų projektavimą. Prašau jūsų nuomonės, kritikos. (bet tik tų kurie esate važinėję dviračiais Vilniuje)
                Dar kai tik pradėjo Laisvės prospekte tą remonto būdu tiesti, jau iškart buvo aišku, kad nesąmonę daro. O darė tik todėl, kad jiems atrodė, jog tokiu būdu kažkaip ten pigiau gausis. Mano supratimu magistraliniai takai neturi sietis su magistralinėmis gatvėmis - jie patys turi atrodyti, kaip gatvės, tad gali eiti nors ir miškais.

                Comment


                  Šiaip su tais magistraliniais, galiu pavyzdį iš asmeninės patirties duot. Prieš metus-du mano vaikas lankė darželį Žvėryne, prie Žvėryno tilto, šalia tos cerkvės kur matosi Gedimino pr. gale. Gyvenam prie Gen. prokuratūros, magistraliniai dviračių takai nutiesti idealiai, t.y. - Rinktinės -> Žvejų -> Upės g. ir galiukas arba palei upę bendru pėsčiųjų/dviračių taku arba per Vytauto g. Kartais veždavau dukrą dviračiu į darželį, tai spėkit kiek mes tomis magistralėmis naudodavomės? Dažniausiai rinkdavomės arba krantine, arba per Gedimino pr., kartais Konstitucijos pr. -> Baltasis tiltas -> Lukiškės -> Gedimino pr., nes naujas gražus lygus magistralinis Upės g. takas yra nuobodus ir ten vėjas labai pučia visada. Gal keliomis minutėmis ir greičiau, bet nesinori ir tiek.
                  Aišku, gal čia aplinkybės taip sutapo, plius tas Upės g. takas ne toks jau labai ir magistralinis, jei reikėtų iš kokio Žirmūnų galo atsitrenkt, gal kitaip kalbėčiau. Bet tai irgi, jaučiu, krantine arba per Antakalnį Vileišio gatve važiuočiau

                  Comment


                    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                    Dar kai tik pradėjo Laisvės prospekte tą remonto būdu tiesti, jau iškart buvo aišku, kad nesąmonę daro. O darė tik todėl, kad jiems atrodė, jog tokiu būdu kažkaip ten pigiau gausis. Mano supratimu magistraliniai takai neturi sietis su magistralinėmis gatvėmis - jie patys turi atrodyti, kaip gatvės, tad gali eiti nors ir miškais.
                    Kodėl nesąmonę? Neskaitant aišku pačios statybos darbų kokybės, kuri yra prasta? Takas turi eiti ten, kur yra daug aktualių taškų, į kuriuos reikia patekti. Laisvės prospektas būtent toks ir yra. Tuo taku tenka naudotis gana dažnai ir jo logika bei reikalingumu nedrįsčiau abejoti. Reiktų šiaip tik abiejose pusėse tokio tako.
                    Paskutinis taisė John; 2021.03.12, 15:42.

                    Comment


                      Parašė utomnes Rodyti pranešimą
                      Yra susidariusi tradicija, kad dviračių takai ir šaligatviai turi būti projektuojami šalia gatvių. Dėl šaligatvių sutinku, nes jie susiję su visuomeniniu transportu, bet dėl dviračių tai nematau jokios logikos. Dviračiam konkuruoti su mašinom ir kvėpuoti jų išmetamas dujas yra labai nedėkinga ir iš principo nepriimtina dviratininkui.
                      Net pas mus forume šitoj temoj yra reiškusių nuomones, kad turi būti takai palei magistralines gatves, net pvz. palei Ukmergės g. Atrodo, miesto planuotojų vizija tokia, kad turi būti maigstraliniai, utilitariniai takai tiems, kurie nori greičiausiai nuvykti iš taško A į tašką B, kurie neretai sutaps su automobilinio susisiekimo ašimis, o paskui galima bus rengti rekreacinius takus kaip Birutės ir to Linkmenų parko. Bet bent aš net skubėdamas su reikalais mieliau prasuksiu tais rekreaciniais takais, negu veršiuosi per triukšmingas vietas, kelionė prailgs nereikšmingu keletu minučių.

                      Comment


                        Nu šiaip tai takai turi būti visur, tiek ties magistralinėmis gatvėmis, tiek ir nemagistralinėmis, tiek visur kitur, kur tam yra poreikis. Gali būti ir kai takai eina išvis ne pagal gatves ir tai irgi ok, jei tik taip yra logiška ir patogu. Čia neturi būti jokio priešpastatymo "arba... arba". Takų turi būti kuo daugiau šalia visų gatvių, o kokiu maršrutu kam patinka važiuoti, spręs kiekvienas individualiai.

                        Comment


                          Tai taip, čia prioritetų klausimas.

                          Čia anksčiau rašiau apie mintį taką planuoti ne palei Savanorių prosp. gatvę, o palei upę tarp Eigulių ir Jankiškių/Šaltupio g. FB pasiūlau tą patį Antonui Nikitinui, štai ką jis atsakė.

                          Kol kas tarp miesto prioritetų yra išplėtoti pagrindinių takų tinklą, tad pirmiausiai lėšos investuojamos ten, kur bus daugiausia vilniečių kasdieniam susisiekimui. Išplėtojus šį tinklą, bus galvojama ir apie kitus takus, tame tarpe ir rekreacinius. Taip pat, plėtojantis teritorijoms, esančioms šalia Savanorių prospekto dviračių infrastruktūra bus gerinama nuosekliai ir šitoje teritorijoje ir ieškoma galimybių įrengti infrastruktūrą jungiant skirtingus rajonui palei Upę.
                          Manau, atsako į utomnes iškeltą klausimą, kodėl taroma taip kaip daroma.

                          Comment


                            Visų pirma norėčiau visiems padėkoti už tikrai pagrįstas jūsų mintis-pastabas, nes man atsiverė pilnesnis vaizdas.
                            Tik manau, kad dviračių takų skirstymas į techninius ir rekreatyvinius kaip yra priimta Europoje nesiūlyčiau Vilniuje. Man kiekvienas dvirtakis įdomus, tik jei yra rekreatyvinis, nenuobodus.
                            Vakarų miestų kvartalų užstatymas perimetrinis, o Vilniaus pastatai išmėtyti kaip grybai, o tarp rajonų dar ir miškeliai, todėl yra trūkumų, bet ir yra privalumų. Vilniuje galime kurti dviračių tarprajoninių magistralių tinklą visiškai nesutampantį su magistralinių kelių tinklu. Dviračių takai eitų per miškus ir per laukus, kurie būtų gausiai apželdinami, kad gautųsi žaliosios magistralės (kuo rečiau kirstų gatves, pageidautina viadukais, o jei eina paraleliai, tai bet reiktų atskirti keliom medžių ir krūmų eilėm, ne tik dėl triukšmo, bet ir dėl oro grynumo). Nenorėčiau tiesių magistralinių takų, man patinka vingiuoti aplink medžius ar kitus gamtos objektus, be to norėčiau rekreatyvių elementų. Tuo mes galėtume skirtis nuo visų kitų Europos miestų. Reiktų išdirbti išskirtinį Vilniaus takų konceptą, turint tokią gamtą nedovanotina nepasinaudoti.

                            Comment


                              Suprantama, būtų daug geriau, jei takai galėtų eiti per tarkime mišką o ne palei greitkelį. Kai kur Vilniuje tas įmanoma, pvz. bent jau atitraukti nuo bgatvės toliau, miškelyje. Kitur dėl to išilgėtų trasa, kas nebūtų labai gerai. Žiūrint iš kitos pusės reiaklinga miestui priklausanti žemė, kuri yra palei esamaus kelius jau, kituose vietose tektų pirkti žemę ir pan. Manau tai kas daroma dabar nėra blogai, bet ateityje teks ir pergalvuoti daug ką. Svarbiausia kelti tokias diskusijas.

                              Comment


                                Dauguma dviračių vartotojų juos naudoja utilitariniams, o ne rekreaciniams tikslams ir jeigu norime dviračiais pakeisti automobilių keliones tai pirmiausia tai ir reikai skatinti, o rekreacinius takus žinoma reikia irgi rengti jei yra tam galimybė. Deje lietuvoje yra visokių teisinių keistenybių, kaip saugomose žaliose zonose negali būti kieto grindinio todėl dviračių tako daugumoje parkų nėra galimybės įrengti, o asfaktuoti takai bųna sutrupėję sovietiniai nes naują tiesti draudžia įstatymas.

                                Comment


                                  Geležinkelio gatvė paminėta du kartus, tiek prie dvirtakių, tiek prie mažesnių darbų

                                  Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                  Šiemet nusimato visai įdomių viešųjų pirkimų (statybos darbų):

                                  (...)
                                  T. Narbuto g. nuo Laisvės per. Iki Erelių g., Vilniaus m., kapitalinio remonto darbai
                                  Čia tik dviračių takas, ar dvirtakis kartu su A juostomis?

                                  Comment


                                    Ne, šitas pavadinimas yra atskiro A juostų projekto Narbuto g. Su dviratkiu nesusiję.

                                    Comment


                                      O kaipgi Algirdo gatvės dviračių tako nuo Geležinkelio g. iki centro? Juk vis buvo kalbama apie sujungimą nuo Naujininkų iki centro, ne tik iki Stoties.
                                      Paskutinis taisė Resutas; 2021.03.15, 14:21.

                                      Comment


                                        Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                        Šiemet nusimato visai įdomių viešųjų pirkimų (statybos darbų):

                                        Didesni pirkimai:
                                        Gariūnų sankryža,
                                        Nemenčinės pl (nuo Kairėnų iki miesto ribos),
                                        Šiaurinės gatvės I etapo nuo Vakarinio aplinkkelio iki Fabijoniškių g. jungties + įtampos laidų perdarymas

                                        Mažėsni darbai:
                                        Talino ir Helsinkio g. jungtis (viaduko per aplinkkelį sujungimas su gatvėmis)
                                        Tarandės gatvės nuo Ukmergės g. iki Putiniškių g. rekonstravimo darbai
                                        Bendorių g. dalies nuo Tarandės g. iki Žirgupės g. rekonstravimo darbai
                                        Džiaugsmo gatvės nuo Paeglinės g. iki Pergalės g., Vilniaus m., rekonstravimo darbai
                                        Taugotiškių g. tarp Versmių g. ir Džiaugsmo g. ir J.Staugaičio g. atkarpos statyba
                                        Geležinkelio gatvės nuo Švitrigailos g. iki stoties aikštės Vilniuje rekonstravimas

                                        A juostos:
                                        Kareivių gatvės tarp Verkių g. iki Kalvarijų g. kapitalinis remontas (berods nuo Žirmūnų iki Verkių jau šiemet įgyvendins)
                                        Kalvarijų g. tarp Šeimyniškių ir Treinio g.
                                        Ozo g. nuo Gelvonų iki Kernavės g.
                                        T. Narbuto g. nuo Laisvės per. Iki Erelių g., Vilniaus

                                        Dvirtakiai:
                                        Dviračių tako Švitrigailos gatvėje nuo Geležinkelio g. iki S. Dariaus ir S. Girėno g. statyba ir S. Dariaus ir S. Girėno gatvėje iki Žirnių g. Vilniaus m. rekonstravimas
                                        Geležinkelio gatvės nuo Švitrigailos g. iki stoties aikštės Vilniuje rekonstravimas
                                        Dviračių tako Antakalnio gatvėje nuo Oginskio g. iki Saulėtekio al. statybos darbai
                                        Pėsčiųjų ir dviračio tako Pirklių g. statyba
                                        m., kapitalinio remonto darbai
                                        Dviračių ir pėsčiųjų tako Fermentų, V. A. Graičiūno, Galvės, Stasylų ir Vinkšnų g. iki Liepų alėjos statybos darbai
                                        Dviračių ir pėsčiųjų tako statybos Gulbinų, Žaliųjų ežerų ir Europos parko g. atkarpose rekonstrukcijos darbai
                                        Trūkstamos trumpos dviračių takų jungtys, kaip kad pervaža per Ozo g. ties Licėjumi, sujungianti takus abiejose Ozo g. pusėse arba 200 metrų ilgio trūkstama atkarpa tarp Senvagės parko ir Žalgirio g. sankryžos bei daugelis kit, reikia suprasti, ir toliau amžinai lauks savo eilės pagal "atskirą projektą"?

                                        Comment


                                          Dviračių takas T. Narbuto g. žadėtas jau nuo 2015 m. paskutinį kartą gruodžio mėn. prižadėtas pradėti įgyvendinti šį pavasarį. Oficialiai dviračių projektų „timeline” numato pradėti tik rudenį. Tai suprantu, dabar jau visai nebeplanuojama šiemet? A, na, gerai.
                                          ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                          Comment

                                          Working...
                                          X