Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių eismo taisyklės

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė index Rodyti pranešimą

    Infrastruktūros keitimas ir baudos įpročius keičia puikiai.
    ilguoju laikotarpiu taip. Bet pas mus nei vieno iš šių kolkas nėra. Išvis nesu girdėjęs kad kas nors bet kurioje šalyje būtų nubaustas už tai, kad neprilėtino prieš perėjos kalniuką.

    Comment


      Parašė index Rodyti pranešimą

      Infrastruktūros keitimas ir baudos įpročius keičia puikiai.
      Kaip pas olandus. Jei gatvėj ribota iki 30km/h, tai ji tokia, kad neįsibėgėsi - vingiai, posūkiai, lygiavertės sankryžos ir t.t.
      Jei tai 4+4 prospektas, niekas neribos greičio net iki 50 km/h, nes visi puikiai supranta, kad niekas ribojimo nesilaikys.
      It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

      Comment


        Pareigūnas kalba apie nežymėtą pėsčiųjų perėją, tai manau jo mintys teisingos. Pritariu nežymėtom pėsčiųjų perėjom, tai daug saugiau negu žymėtos, nes pėstysis pats atsakingas būna ir tikrai labiau apsižiūri ir neina per gatvę galvą nuleidęs.
        Pseudo-pėščiųju perėjos nėra skirtingos nuo paprasto perėjimo per gatve ar kelia. Todėl, jokių pseudo-perėjų nereikia, nes tada švaistomi pinigai vietoj tikros perėjos, ir potencialiai padidins nelaimingus atvejus keliuose. Arba tikra perėja arba jokios.

        Aš pats mačiau šias pseudo-perėjas Anglijoje, ir jos nėra nei saugios nei geros parėjimui, nes galima užstrigti kelio viduryje ir kūkuoti kol dešimtis automobilių pravažiuos, arba koks nors vairuotojas praleis tave.

        ilguoju laikotarpiu taip. Bet pas mus nei vieno iš šių kolkas nėra. Išvis nesu girdėjęs kad kas nors bet kurioje šalyje būtų nubaustas už tai, kad neprilėtino prieš perėjos kalniuką.
        Niekas baudos už neprilėtinimą prieš perėjos kalniuką neduos, bet automobilis sumokės už neatsakingą elgesį, nes dėl kalniukų galima sulaužyti kažką ir pakenkti automobiliui, kas kainuotų daugiau negu 30 eurų bauda. Jeigu vairuotojas tauso savo automobilį, vairuotojas taipogi sulėtins prieš kalniukus.

        Taipogi, kiti infrastruktūros sprendimai padėda sumažinti greiti, kaip saugumo salelės, kurios pagerina pėščiuju sauguma, taipogi, fiziškas gatvių siaurinimas irgi gali sumažinti greiti dėl per didelės rizikos (pvz. atsitrenkti į šaligatvio pakraštį ir t.t.), todėl, nemanau kad daugelis laksto per požemines ar siauras parkavietes.

        Comment


          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

          Kartais reikia. Daugiausia parduotuvių auto aikštelėse kur nėra jokių pirmumo ženklų.
          Taip pat ir kiemuose.

          Comment


            Parašė Tomas Rodyti pranešimą

            Tai kad pas mus jos nereikia.
            Iš 38 metų mano gyvenimo, 34 metus gyvenu tokiuose mikrorajonuose, kuriuose dauguma sankryžų lygiareikšmės. Nežinau, kaip kitų patirtys, bet man dešinės rankos taisyklė visada svarbi.
            AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

            Comment


              Pasidarė smalsu, kaip traktuoti ženklą "203 Duokite kelią" tokioje situacijoje (čia konrečiai Ozo/Geležinio sankryža.

              203 - Duoti kelią
              Vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms kertamu keliu, o esant papildomai lentelei Nr. 843 „Pagrindinio kelio kryptis“ – važiuojančioms pagrindiniu keliu
              Taip išeina, pėstiesiems kelio duoti nereikia, bet jeigu važiuos dviratininkas, jam kelią reiks duoti?

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą
                Pasidarė smalsu, kaip traktuoti ženklą "203 Duokite kelią" tokioje situacijoje (čia konrečiai Ozo/Geležinio sankryža.


                Taip išeina, pėstiesiems kelio duoti nereikia, bet jeigu važiuos dviratininkas, jam kelią reiks duoti?

                Duoti kelią važiuojantiems keliu, bet ne šaligatviu. Tai gaunasi, kad jeigu dviratininkas važiuoja šaligatviu, pirmumo jis neturi

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą
                  Pasidarė smalsu, kaip traktuoti ženklą "203 Duokite kelią" tokioje situacijoje (čia konrečiai Ozo/Geležinio sankryža.


                  Taip išeina, pėstiesiems kelio duoti nereikia, bet jeigu važiuos dviratininkas, jam kelią reiks duoti?
                  Visiškai teisingai.
                  https://www.e-tar.lt/portal/lt/legal...E7D61A0416/asr
                  Kelias – eismui skirta ir naudojama žemės arba statinio paviršiaus juosta per visą jos plotį, įskaitant važiuojamąją kelio dalį (toliau – važiuojamoji dalis), sankryžas, šaligatvius, kelkraščius, pėsčiųjų ir dviračių takus, skiriamąsias keliojuostas.

                  Comment


                    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                    Duoti kelią važiuojantiems keliu, bet ne šaligatviu. Tai gaunasi, kad jeigu dviratininkas važiuoja šaligatviu, pirmumo jis neturi
                    Šaligatvis yra kelio dalis. O 203 ženklas galioja keliui, o ne vien jo važiuojamąjai daliai.

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą
                      Pasidarė smalsu, kaip traktuoti ženklą "203 Duokite kelią" tokioje situacijoje (čia konrečiai Ozo/Geležinio sankryža.


                      Taip išeina, pėstiesiems kelio duoti nereikia, bet jeigu važiuos dviratininkas, jam kelią reiks duoti?

                      Pagal KET, išvažiuojant iš šalutinio kelio į pagrindinį, reikia praleisti visus eismo dalyvius judančius pagrindiniu keliu, t.y. pėstieji privalo būti praleisti nepaisant to, ar yra pažymėta perėja, ar stovi trikampis ar koks kitas ženklas. Aišku, dabar realiai iš infrastruktūros pusės padaryta nesąmonė ir nesaugus sprendimas, bet iš KET pusės žiūrint formaliai, automobiliai privalo visus praleisti.
                      Flickr

                      Comment


                        O kaip yra su šiuo punktu? Tokioje situacijoje jis kaip ir turi galioti, ar ne? Tokiu atveju viskas kaip ir ok, bet realybėje tai nebalai galioja, nes nėra jokio apie tai informuojančio ženklinimo, o vairuotojams tai dažniausiai nėra akivaizdu

                        Comment


                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                          Pagal KET, išvažiuojant iš šalutinio kelio į pagrindinį, reikia praleisti visus eismo dalyvius judančius pagrindiniu keliu, t.y. pėstieji privalo būti praleisti nepaisant to, ar yra pažymėta perėja, ar stovi trikampis ar koks kitas ženklas. Aišku, dabar realiai iš infrastruktūros pusės padaryta nesąmonė ir nesaugus sprendimas, bet iš KET pusės žiūrint formaliai, automobiliai privalo visus praleisti.
                          Man irgi taip atrodo, bet čia reiktų cituoti konkrečius KET punktus su konkrečiomis vietomis.

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą
                            O kaip yra su šiuo punktu? Tokioje situacijoje jis kaip ir turi galioti, ar ne? Tokiu atveju viskas kaip ir ok, bet realybėje tai nebalai galioja, nes nėra jokio apie tai informuojančio ženklinimo, o vairuotojams tai dažniausiai nėra akivaizdu
                            Todėl ir reikia visas perėjas be išimties arba ženklinti zebru ir "pakelti" arba įrengti šviesoforą, jokio kito saugaus varianto nėra, nepadės nei trikampio patraukimas atgal ar koks kitas formalus ženklas.
                            Flickr

                            Comment


                              Nekeliant klausimų, kas yra sankryža, reikia atkreipti dėmesį į vienintelę lentelę, kuri nusako, nuo kur prasideda sankryža ir įsigalioja visos tos taisyklės praleisti dviračius su pėsčiaisiais, irgi Ozo g./Geležinio Vilko g. sankryža (galiotų ir Gariūnų g., kur nusukimą galima išiminėt ant 100 km/h):

                              Click image for larger version

Name:	Dvieju_lygiu_sankryza_su_nuovaza.png
Views:	420
Size:	596,2 kB
ID:	1864340

                              Kadaise perėjų nebuvo ir Ozo g./Ukmergės g., bet vėliau atsirado. Jų ir pervažų dažnai nežymi dėl vienintelės priežasties – saugodami komfortą automobiliams. Tarkim, net Piltaiės pr. ir aplinkkelio dobile pažymėtos labai brangiais dažais raudonos pervažos. Žymėta būtent dėl to, jog dviračių pirmumas ten, bet ženklų nenori įrengti, kad nemažint komfroto automobiliams ir neišdrąsint dviratininkų dėl jų pirmumo. Dar žaliai (anksčiau) buvo žymėta ir Žirnių g./Vikingų g. pervažos, tik tam, kad automobiliai absoliučiai visais atvejais nesuvažynėtų dviračių.

                              Ką tik vyko PP numatant 2 viadukus Pilaitės pr., tai jei atsisako žymėti priklausantį pirmumą, tai turėtų tikrai būt šviesoforai. Aišku jų neįrengs, nes vėl trukdys mašinoms.
                              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                              Comment


                                Paskelbtas kelių eismo taisyklių keitimo projektas.

                                KET projektas:

                                https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...8483d0ae31615c

                                KET lyginamasis variantas:

                                https://e-seimas.lrs.lt/rs/lasupplem...0cf4be65b5082/

                                Keitimo lydraštis:

                                https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...wid=-evwipjav2
                                Paskutinis taisė digital; 2021.03.20, 16:51. Priežastis: pataisyti URL

                                Comment


                                  Nebelieka dviprasmybių greitėjimo-lėtėjimo juostose:
                                  „112. Jeigu yra greitėjimo juosta, skirta įvažiuoti į kelią, vairuotojas privalo važiuoti ja ir įsilieti į trių ansporto srautą (persirikiuoti į kairiau esančią eismo juostą), duodamas kelią juo važiuojančioms arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančioms transporto priemonėms.“
                                  Nebelieka A juostų papildomų dalyvių ženklų įvairovės, tiesiog A juosta tik autobusams, o A+ nebeskirstoma (net ir dviratininkams)
                                  „1811. Kelyje, pažymėtame kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir (arba) žymėjimu „A+“, kitoms transporto priemonėms važiuoti šia eismo juosta draudžiama, išskyrus:
                                  1811.1. dviračius, mopedus, motociklus;
                                  1811.2. lengvuosius automobilius taksi;
                                  1811.3. automobilius, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių;
                                  1811.4. elektromobilius;
                                  1811.5. automobilius, pažymėtus skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“, kuriuose važiuoja neįgalieji į (iš) švietimo įstaigą (-os) ar į (iš) neįgaliųjų dienos užimtumo centrą (-o).
                                  Dviračių gatvės konceptas KET:
                                  1781. Dviračių gatvėje dviračių vairuotojams netaikomas šių Taisyklių 57 punkte nustatytas reikalavimas važiuoti kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto.
                                  1782. Dviračių gatvėje draudžiama:
                                  1782.1. važiuoti didesniu kaip 30 km/h greičiu;
                                  1782.2. lenkti transporto priemones.“
                                  Click image for larger version

Name:	Dviraciu gatve.png
Views:	414
Size:	7,8 kB
ID:	1871118


                                  Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                                  Comment


                                    Apie pagalbos tarnybas:

                                    Artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais ir jų lydimoms transporto priemonėms kelias duodamas tokia avarinio koridoriaus sudarymo tvarka:
                                    12.1. kelyje, kur viena kryptimi yra viena eismo juosta, transporto priemonių vairuotojai, privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, kai jo nėra, – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto;
                                    12.2. kelyje, kur viena kryptimi yra dvi ar daugiau eismo juostų, kraštinėje kairėje eismo juostoje esantys transporto priemonių vairuotojai privalo pasitraukti kuo kairiau prie pat važiuojamosios dalies, skirtos važiuoti ta kryptimi, atitinkamo krašto, o kitose eismo juostose, kurios yra dešiniau nuo kraštinės kairės eismo juostos, esantys transporto priemonių vairuotojai privalo pasitraukti kuo dešiniau, dešiniojo važiuojamosios dalies krašto arba kelkraščio link;
                                    12.3. kelyje su skiriamąja juosta sustoti privalo tik ta pačia kryptimi judančios transporto priemonės
                                    Numatoma tvarka, kuri būdinga V. Europai, kai tr. priemonės pasitraukia į abu šonus, o per vidurį sudaromas laisvas pravažiavimas pagalbos tarnyboms.

                                    ---

                                    Įvedami VT šviesoforai?
                                    802. Šviesoforų, skirtų maršrutiniam transportui, baltos spalvos signalai turi šias reikšmes:
                                    802.1. „S“ formos signalas draudžia maršrutinio transporto eismą;
                                    802.2. horizontalaus brūkšnio formos signalas draudžia maršrutinio transporto eismą (išskyrus Taisyklių 29 ir 166 punktuose nurodytus atvejus) ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis;
                                    802.3. kartu įjungti „S“ formos ir horizontalaus brūkšnio formos signalai draudžia maršrutinio transporto eismą ir informuoja, kad bus įjungtas rodyklės (rodyklių) formos signalas;
                                    802.4. rodyklės (rodyklių) formos signalas leidžia maršrutinio transporto eismą nurodyta (nurodytomis) kryptimi (kryptimis).


                                    ---

                                    Nauji kelio ženklai Lietuvoje:

                                    Click image for larger version

Name:	zenklinimas10.jpg
Views:	712
Size:	10,3 kB
ID:	1871126

                                    1. Draudžiamas el. dviračių/paspirtukų eismas
                                    2. Dviračių gatvės pradžia
                                    3. Dviračių gatvės pabaiga

                                    Dviračių gatvės ženklą teko matyti tik Nyderlanduose. Įdomu, kad tai žymi, kad Lietuva drąsiai ima kopijuoti Nyderlandus dviračių takų tiesimo srityje.

                                    Galima būtų paminėti ir naująjį horizontalųjų ženklinimą A+. Nepatinka tie geltoni "A juosta galima važiuoti..." kelio ženklai. Norėtųsi, kad ir vertikaliajame ženkle "Juosta maršrutiniam transportui" būtų nurodyta, kad juosta yra A+ ir būtų nurodoma, kad leidžiama važiuoti Taksi, 4+ ir t.t. Manau, kad reikia tobulinti eismo juostų žymėjimo standartus ir dizainus vertikaliajame ženklinime. Dabartinis standartas neatrodo pakankamai lankstus.

                                    ----
                                    Naikinami kelio ženklai:



                                    Radijas. Lietuvoje tai gavosi toksai spam'inis kelio ženklas, kuriuo niekas nesivadovauja. Specialių apie eismą pranešančių radijo dažnių Lietuvoje nėra.
                                    Iš kitos pusės, šį ženklą galėjo palikti, bet tik tiems atvejams, kai yra tam tikri kelio ruožai, kuriuose tam tikru dažniu pranešama su keliu susijusi informacija. Užsienyje dažnai tokie dažniai yra naudojami tuneliuose. Galbūt poreikio tokiems dažniams Lietuvoje gali ir neatsirasti, užtektų pvz. e-ženklų ir priminimų laikytis KET reikalavimų.


                                    Internetas. Kai internetas yra visur, arba per Wi-Fi, arba per roaming, toks ženklas darosi tikra 2000-ųjų metų atgyvena, kur prisijungimas prie interneto buvo dienos įvykis. Netgi noriu paminėti Užkalnį, kaip jis išjuokė šį ženklą kaip atgyveną

                                    Comment


                                      Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                      Nebelieka dviprasmybių greitėjimo-lėtėjimo juostose:
                                      „112. Jeigu yra greitėjimo juosta, skirta įvažiuoti į kelią, vairuotojas privalo važiuoti ja ir įsilieti į trių ansporto srautą (persirikiuoti į kairiau esančią eismo juostą), duodamas kelią juo važiuojančioms arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančioms transporto priemonėms.“
                                      Absurdas. Kokia logika vadovaujantis keičiamas šitas punktas?

                                      Comment


                                        dsanto

                                        Kokia situacija dėl Vertikaliojo ir horizontaliojo ženklinimo taisyklių keitimo? Daug kas pasikeitė KET nuo 2012 m.

                                        Comment


                                          Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                          Nebelieka dviprasmybių greitėjimo-lėtėjimo juostose:
                                          Ar tikrai nelieka? Važiuoji sau greitėjimo juosta ir staiga pyst iš kairės tau per šoną norintis į lėtėjimo juostą. Ko nedavei kelio?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X