Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Šiaurinė gatvė Vilniuje. Pašilaičiai-Šeškinė-Žirmūnai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Didelės Pašilaičių dalies - patenkina.
    Ar tikrai? Kaip tada apibrėžiate pašilaičių ribas, jeigu seniūnijos žemėlapį kurį pats idėjote naudoti negalima? Ar į pašilaičius patenka daugiau nei puse seniunijos gyventojų turinti dalis aplink pavilnionių ir perkūnkiemio gatves?

    Comment


      Parašė spekas Rodyti pranešimą

      Dar vienas argumentas kodėl siūlau kaip siūlau - įdomu kiek lėšų ir laiko išvaistoma praleidimui kamščiuose (vien juose, jau kitų aspektų neliečiu) vien dėl Šiaurinės nebuvimo ir VT juostų tinklo nebuvimo jau kokius 20 metų... Nesusidarys pakankamai rimta suma?
      Dejavu. Lygiai žodis žodin tie patys argumentai buvo tiek tiesian vakarinį, tiek statant kitas 2 lygių sankirtas bei mazgus. Ir ką? Dabar nebekyla spūsčių ir nebešvaistomi pinigai? One more lane bro, I promisse just one more lane...
      Paskutinis taisė Ginthus; 2023.02.09, 11:36.

      Comment


        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

        Dejavu. Lygiai žodis žodin tie patys argumentai buvo tiek tiesian vakarinį, tiek statant kitas 2 lygių sankirtas bei mazgus. Ir ką? Dabar nebekyla spūsčių ir nebešvaistomi pinigai? One more lane bro, I promisse just one more lane...
        Ne, nebekyla. Dabar troleibusu centrą pasiekiu 20 min greičiau nei prieš vakarinį aplinkelį. Automobiliu spūstis susidaro nebent avariju atveju. Dvieju šviesaforo ciklų palaukimą nelaikau spūstimi.

        Comment


          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

          Dejavu. Lygiai žodis žodin tie patys argumentai buvo tiek tiesian vakarinį, tiek statant kitas 2 lygių sankirtas bei mazgus. Ir ką? Dabar nebekyla spūsčių ir nebešvaistomi pinigai? One more lane bro, I promisse just one more lane...
          Šiaip jau kaip ir nėra iš esmės kamščių VA (Lazdynų tilto problema į tai neįeina), nepalyginsi su tuo, kas buvo Laisvės pr. iki tol (važinėjau kasdien ir ne po kartą). Nors bendras automobilių skaičius pakilo.
          2006-2011m. buvo gigantiški kamščiai Panerių, Vilkpėdės ir net Kauno g., Švitrigailos. Kur jie dabar? Yra truputį Naugarduko g.
          Olandų g. irgi mažesni - anksčiau buvo košmarai.
          Apibendrinant, bendra padėtis Vilniuje jei ne pagerėjo, tai tikrai nepablogėjo.
          Todėl, gal ir galima tos Šiaurinės nestatyti - velniai nematė. Juolab, kad tikriausiai ja nelabai naudočiausi

          Comment


            Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

            Ne, nebekyla. Dabar troleibusu centrą pasiekiu 20 min greičiau nei prieš vakarinį aplinkelį. Automobiliu spūstis susidaro nebent avariju atveju. Dvieju šviesaforo ciklų palaukimą nelaikau spūstimi.
            O tikrai susitaupo ne dėl to, kad tiesiog 90 vietoj 50?Automobilių spūstis kartais prasideda Trakų plente vienoje pusėje ir Liepkalnio g. kitoje pusėje, bet jei tas nesiskaito, nes avarija, arba pats važiuoju ne piko metu ar tik šiaurinėje pusėje, kur jau srautai nebe tie, tai galima apsimesti, kad nebebūna. Beje jau spėta patobulint Liepkalnio sankryžą, Gariūnų tilto atkarpą, dabar dar reiktų prie Lazdynų tunelio...
            Ką turiu omenyje, kad spūstys niekur nedings. Ar ekonomiškai naudinga už belenkiek milijonų ją perstumti iki sekančio kakliuko - diskutuotinas dalykas. Kai kurie europos miestai pasirinko daugiau investuoti į kitas laimės indeksą keliančias sritis

            Comment


              Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

              O tikrai susitaupo ne dėl to, kad tiesiog 90 vietoj 50?Automobilių spūstis kartais prasideda Trakų plente vienoje pusėje ir Liepkalnio g. kitoje pusėje, bet jei tas nesiskaito, nes avarija, arba pats važiuoju ne piko metu ar tik šiaurinėje pusėje, kur jau srautai nebe tie, tai galima apsimesti, kad nebebūna. Beje jau spėta patobulint Liepkalnio sankryžą, Gariūnų tilto atkarpą, dabar dar reiktų prie Lazdynų tunelio...
              Ką turiu omenyje, kad spūstys niekur nedings. Ar ekonomiškai naudinga už belenkiek milijonų ją perstumti iki sekančio kakliuko - diskutuotinas dalykas. Kai kurie europos miestai pasirinko daugiau investuoti į kitas laimės indeksą keliančias sritis
              Troleibuse sekasi, jeigu ir 50 pasiekia. Ypač senieji. Pagrinde dėl to, kad Justiniškių gatvėje greitai pravažiuoja.

              Na į miestą įvažiuojant gal ir susidaro, bet tas nelabai aktualu kalbant apie eismą pačiame mieste. Ir man deja tenka važiuoti ir piko metu.

              Šiuo atveju perstumimas atrodytu taip:
              Dabar srautas eina per D lygio kiemo gatves ir teršia ora žmonėms į langus.
              Po Šiaurinės pastatymo srautas eitu B lygio tranzitine gatve aplink kurią nėra gyvenamųjų pastatų.

              Comment


                Parašė Sula Rodyti pranešimą

                Šiaip jau kaip ir nėra iš esmės kamščių VA (Lazdynų tilto problema į tai neįeina), nepalyginsi su tuo, kas buvo Laisvės pr. iki tol (važinėjau kasdien ir ne po kartą). Nors bendras automobilių skaičius pakilo.
                2006-2011m. buvo gigantiški kamščiai Panerių, Vilkpėdės ir net Kauno g., Švitrigailos. Kur jie dabar? Yra truputį Naugarduko g.
                Olandų g. irgi mažesni - anksčiau buvo košmarai.
                Apibendrinant, bendra padėtis Vilniuje jei ne pagerėjo, tai tikrai nepablogėjo.
                Todėl, gal ir galima tos Šiaurinės nestatyti - velniai nematė. Juolab, kad tikriausiai ja nelabai naudočiausi
                Panerių g. būna kamščių 17 val., tarpmiestinis neretai stovi.
                Kitur nepakomentuosiu.

                Stebint bendrą toną, gal tikrai nelabai yra to gyvybinio suinteresuotumo tiest magistralę lauke tarp daugiabučių.
                Iš vidinių dalių, šios gatvės labiausiai reiktų Pašilaičiams kaip logiškas jungties trūkumas su Ukmergės g.
                VA žymiai didesnės svarbos.

                Realiai tai tiesiog spręsčiau esamų greito eismo gatvių problemas (nesąmonės pridirbtos 200x m. projektuose), visokius keistus sankryžų sprendimus, greitėjimo, lėtėjimo juostos, ženklinimą.
                Plius investuočiau į VT
                Paskutinis taisė PoDV; 2023.02.09, 17:12.

                Comment


                  Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                  Realiai tai tiesiog spręsčiau esamų greito eismo gatvių problemas (nesąmonės pridirbtos 200x m. projektuose), visokius keistus sankryžų sprendimus, greitėjimo, lėtėjimo juostos, ženklinimą.
                  Plius investuočiau į VT
                  Konkrečiau prašyčiau, priešingu atveju tai panašu į "linijinio parko" apologetą KEdas kuris eismą pasiūlė paleisti per "kažkur kitur".
                  O VT skraidantį įrengti ar kaip?
                  Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                  Comment


                    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                    Dejavu. Lygiai žodis žodin tie patys argumentai buvo tiek tiesian vakarinį, tiek statant kitas 2 lygių sankirtas bei mazgus. Ir ką? Dabar nebekyla spūsčių ir nebešvaistomi pinigai? One more lane bro, I promisse just one more lane...
                    Nėra užbaigtas nei pagrindinių gatvių tinklas, mei greito eismo funkcionuoja pagal paskirtį, o apie VT tinklo funkcionavimą išvis tankus miškas... tad esant tokiai padėčiai šios kritikos nepriimu.

                    Kuomet bus nutiesta M Lietuvio, Šiaurinė bus nutiesta bent 2 juostų ir kurios bus skirtos VT, kai Ozo bus bent baigta tiesti iki VA, ir bene visose (kur reikia) 4 juostų gatvėse bus įrengta po 1 VT juostą abejomis kryptymis - tuomet taip, manau tuomet nebesakysiu to ką sakau dabar. Ai, dar sakysiu kad kamštis susidaro ties DIdlaukio gatve GV gatvėje kol nebus pėsčiųjų viaduko. Ir dar sakysiu, kad kamšits ties Gariūnais kol nebus dviejų lygių.

                    Comment


                      Parašė spekas Rodyti pranešimą

                      Nėra užbaigtas nei pagrindinių gatvių tinklas, mei greito eismo funkcionuoja pagal paskirtį, o apie VT tinklo funkcionavimą išvis tankus miškas... tad esant tokiai padėčiai šios kritikos nepriimu.
                      Kuomet bus nutiesta M Lietuvio, Šiaurinė bus nutiesta bent 2 juostų ir kurios bus skirtos VT, kai Ozo bus bent baigta tiesti iki VA, ir bene visose (kur reikia) 4 juostų gatvėse bus įrengta po 1 VT juostą abejomis kryptymis - tuomet taip, manau tuomet nebesakysiu to ką sakau dabar. Ai, dar sakysiu kad kamštis susidaro ties DIdlaukio gatve GV gatvėje kol nebus pėsčiųjų viaduko. Ir dar sakysiu, kad kamšits ties Gariūnais kol nebus dviejų lygių.
                      Mano prognozė atitinka VMS planus ir visuomenės užklausimą - nebus vykdomi visi jūsų minimi projektai! Išskyrus vieną, kuris man asmeniškai kaip tik kelia daugiausiai abejonių - "Akropolis-2" prieigos.
                      Paskutinis "grandiozinis" įvykdytas projektas - Liepkalnio sankryža. Dar gal bus užbaigtas Smalinės mazgas ir Karaliaučiaus g. šiaurinė dalis.
                      Taip pat nebus iš esmės plėtojamas VT. Visas gerinimas susives į naujesnių transporto priemonių pirkimą esamam tinklui palaikyti.
                      Tačiau bus tiesiamos "A" juostos ir dviračių takai, kur tai patogu projektuotojams, toliau paliekant "skyles" ir akligatvius.

                      Comment


                        Parašė Sula Rodyti pranešimą

                        Mano prognozė atitinka VMS planus ir visuomenės užklausimą - nebus vykdomi visi jūsų minimi projektai! Išskyrus vieną, kuris man asmeniškai kaip tik kelia daugiausiai abejonių - "Akropolis-2" prieigos.
                        Paskutinis "grandiozinis" įvykdytas projektas - Liepkalnio sankryža. Dar gal bus užbaigtas Smalinės mazgas ir Karaliaučiaus g. šiaurinė dalis.
                        Taip pat nebus iš esmės plėtojamas VT. Visas gerinimas susives į naujesnių transporto priemonių pirkimą esamam tinklui palaikyti.
                        Tačiau bus tiesiamos "A" juostos ir dviračių takai, kur tai patogu projektuotojams, toliau paliekant "skyles" ir akligatvius.
                        Taip, realiai nesvarbu, koks meras bus, šitas variantas yra pats realiausias. Mes nesam pajėgūs kažko daugiau padaryti, nes Lietuvoje politinė kultūra tokia, kad geriausiai vertinami ir populiariausi yra tie, kurie nieko nedaro. Nieko nedarai -> nepadarai klaidų -> niekas apie tave nešneka (išskyrus entuziastus) -> esi išrenkamas. Profit!
                        Paskutinis taisė abruo; 2023.02.10, 08:19.
                        Lietuva visiems.

                        Comment


                          Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                          Iš vidinių dalių, šios gatvės labiausiai reiktų Pašilaičiams kaip logiškas jungties trūkumas su Ukmergės g.
                          Ne su ukmergės gatve, o su Kalvarijų gatve jungtis turi būti.

                          Comment


                            Parašė liootas Rodyti pranešimą
                            Gal kas žino, kiek tiksliai visi 3 Šiaurinės etapai eurų galėtų kainuoti? Įdomu, kiek tramvajų linijų už tai pavyktų nutiesti.
                            Apie pirmą etapą:
                            Žadėtos eismo arterijos nebeliko: karštų diskusijų įplieskusi Šiaurinė gatvė Vilniuje – Šimašiaus dovanėlė verslui ar miestiečiams?
                            https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...r-miestieciams
                            Taigi ilgą laiką žadėta eismo arterija vairuotojams turėtų virsti oaze miestiečiams, jie čia galės pramogauti, dirbti ir kitaip leisti laiką. Net ir pati savivaldybė neslepia, kad tai iš esmės bus panašu į dabartinę Žalgirio gatvę, kur, daugelis žino, dažnai driekiasi spūstys. <...>

                            Galima priminti, kad Šiaurinės gatvės I etapo techninis projektas buvo paviešintas dar 2019 m., o statybos leidimas gautas 2022-aisiais. Tačiau būtent tais pačiais metais savivaldybė jau iš esmės buvo sudėliojusi naują Šiaurinės gatvės koncepciją. <...>

                            Preliminariai skaičiuojama, kad rangos darbai kainuos apie 30 mln. eurų. <...>

                            Šiaurinės gatvės tiesimą numatyta finansuoti Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos lėšomis.
                            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                            Comment


                              Va, dar vienas kontrargumentas teiginiui, kad nėra pinigų. Grįžtu prie savivaldybės biudžeto išaugimo 200 milijonų, - matau, kad visos Šiaurinės (apie 6 km ilgis) nutiesimas planuojama, kad kainuos apie 30 milijonų, tad teigiu, kad pinigų dar ir kaip yra.

                              Anksčiau sakiau (kiek perlenkęs lazdą), kad paimkime net trijų metų tuos 200 milijonų prieaugio ir panaudokime:
                              - Šiaurinės nutiesimui,
                              - senamiesčio gatvių rekonstrukcijai ir
                              - šaligatvių tinklo rimtam išplėtojimui.
                              Pasirodo, kad už vienų metų biudžeto 200 milijonų galima nutiesti Šiaurinę (30 mln), tuomet kokius 100 mln skirti senamiesčio gatvių rekonstrukcijai (klausimas ar tiek reikėtų, bet užmečiau gerą kasnį) ir dar liktų apie 70 mln šaligatviams... Ir visa tai galima padaryti už vienų metų biudžeto prieaugį... Ir dar tęsiasi šnekos (kokius 20 metų?), kad pinigų nėra. Kiek dar seksime tas pačias pasakas ir jomis tikėsime? 20-30 metų?

                              Comment


                                Parašė spekas Rodyti pranešimą
                                Va, dar vienas kontrargumentas teiginiui, kad nėra pinigų. Grįžtu prie savivaldybės biudžeto išaugimo 200 milijonų, - matau, kad visos Šiaurinės (apie 6 km ilgis) nutiesimas planuojama, kad kainuos apie 30 milijonų, tad teigiu, kad pinigų dar ir kaip yra.

                                Anksčiau sakiau (kiek perlenkęs lazdą), kad paimkime net trijų metų tuos 200 milijonų prieaugio ir panaudokime:
                                - Šiaurinės nutiesimui,
                                - senamiesčio gatvių rekonstrukcijai ir
                                - šaligatvių tinklo rimtam išplėtojimui.
                                Pasirodo, kad už vienų metų biudžeto 200 milijonų galima nutiesti Šiaurinę (30 mln), tuomet kokius 100 mln skirti senamiesčio gatvių rekonstrukcijai (klausimas ar tiek reikėtų, bet užmečiau gerą kasnį) ir dar liktų apie 70 mln šaligatviams... Ir visa tai galima padaryti už vienų metų biudžeto prieaugį... Ir dar tęsiasi šnekos (kokius 20 metų?), kad pinigų nėra. Kiek dar seksime tas pačias pasakas ir jomis tikėsime? 20-30 metų?
                                O švietimo, sveikatos ir socialines paslaugas teikiantys darbuotojai didesnių atlyginimų galės palaukti 3 metus, nes gatvės svarbiau? Jei imti biudžeto prieaugį, tai tada reikia ne sumas vardinti, o atsidaryti judumo, gal dar aplinkos biudžeto dalį ir sakyti ko konkrečiai galima nedaryti, ir ką reikia vietoj to daryti, o ne manipuliuoti skaičiais, kurių didžioji dalis skirta ne judumo infrastruktūrai.

                                Comment


                                  O ar kas skaičiuoja kiek yra sudeginama kuro, sugaištama žmogvalandžių, kiek užteršiama oro tiesiog stovint kamščiuose skaičiuojant nuo Kalvarijų/Kareivių sąnkryžos iki VA žiūrint į abu šonus nuo mitologinės Šiaurinės link Justiniškių ir link Perkūnkiemio? Ir tai tik todėl, kad iš esmės nėra alternatyvų. Ir nereikia svaigti, kad paleidus kažkokią VT liniją ji gali tapti normali alternatyva asmeniniam transportui. Ir netgi ne asmeninio yra daug, visokie kurjeriai iki paštomatų ir namų, kiti vežantys į prekybos centrus, šiaip įmonių transportas ir t.t. Yra šimtai priežasčių - vaikų vežiojimas į darželius, mokyklas, būrelius...
                                  Tiesiog reikia pripažinti kad nėra normalių rytų-vakarų jungčių ir neapsimetinėti šlangais siūlant vietoje gatvės debilišką "linijinį parką" ar skraidantį VT.
                                  Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                  Comment


                                    Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                                    O švietimo, sveikatos ir socialines paslaugas teikiantys darbuotojai didesnių atlyginimų galės palaukti 3 metus, nes gatvės svarbiau? Jei imti biudžeto prieaugį, tai tada reikia ne sumas vardinti, o atsidaryti judumo, gal dar aplinkos biudžeto dalį ir sakyti ko konkrečiai galima nedaryti, ir ką reikia vietoj to daryti, o ne manipuliuoti skaičiais, kurių didžioji dalis skirta ne judumo infrastruktūrai.
                                    Taip, gera infrastruktūra yra svarbiau. Be to, dabar švietimo, sveikatos ir socialines paslugas teikiantys darbuotojai ddesnių atlyginimų vis tiek negaus. Tie pinigai tiesiog dings į kažkokią juodają skylę. Tai tame ir problema, kad didžioji prieaugio dalis skirta ne judumo infrastruktūrai.

                                    Comment


                                      Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                      Tiesiog reikia pripažinti kad nėra normalių rytų-vakarų jungčių ir neapsimetinėti šlangais siūlant vietoje gatvės debilišką "linijinį parką" ar skraidantį VT.
                                      Rytų-vakarų jungčių mieste yra pilna. Vien į šiaurę nuo upės yra Ateities gatvė, Ozo/Kareivių gatvės, Narbuto g./Konstitucijos Pr ir Žalgirio/Tuskulėnų gatės. Tiek jungčių tokio dydžio miesto vienai pusei yra per akis.

                                      Pajungimas visų didesnių gatvių prie aplinkkelio nėra prioritetas. Aplinkkelis yra skirtas miesto apvažiavimui, o ne vietiniam transportui. Per daug sankryžų su vidinėmis gatvėmis gali jį užkimšti vietiniu eismu, jis tada nebeatliks savo funkcijos. Važiuojant iš kokio Minsko į Rygą turėsi stovėti kamštyje su vietiniu eismu. Tai nėra siekiamybė.

                                      Kokios tiksliai jungties tau trūksta nuo tavo minėtos sankryžos? Jei nori važiuoti į Panevėžio pusę, gali ramiai išvažiuoti milžiniška ir miestą dalijančia Ukmergės gatve. Visas kitas didesnes kryptis gali pasiekti milžiniška ir miestą dalijančia Geležinio Vilko gatve. Tad nereikia čia paistyti nesąmonių apie jungčių trūkumą. Jūsų marozamobiliams miestas ir taip yra išleidęs smarkiai per daug ir kuo greičiau šis pinigų švaistymas baigsis, tuo visiems bus geriau.

                                      Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                      Ir nereikia svaigti, kad paleidus kažkokią VT liniją ji gali tapti normali alternatyva asmeniniam transportui
                                      Deja taip galvoja dauguma žmonių Lietuvoje ir tuo labai skiriamės nuo vakarietiškų visuomenių. Ilgi baudžiavos ir mikrorajoninio badmečio metai sukūrė marozų, nesuprantančių kaip turi veikti miestas, visuomenę ir tai yra tikra tragedija šiai šaliai.

                                      Comment


                                        Parašė VLR Rodyti pranešimą

                                        Rytų-vakarų jungčių mieste yra pilna. Vien į šiaurę nuo upės yra Ateities gatvė, Ozo/Kareivių gatvės, Narbuto g./Konstitucijos Pr ir Žalgirio/Tuskulėnų gatės. Tiek jungčių tokio dydžio miesto vienai pusei yra per akis.

                                        Pajungimas visų didesnių gatvių prie aplinkkelio nėra prioritetas. Aplinkkelis yra skirtas miesto apvažiavimui, o ne vietiniam transportui. Per daug sankryžų su vidinėmis gatvėmis gali jį užkimšti vietiniu eismu, jis tada nebeatliks savo funkcijos. Važiuojant iš kokio Minsko į Rygą turėsi stovėti kamštyje su vietiniu eismu. Tai nėra siekiamybė.
                                        Nėra. Nei viena iš tavo minėtų nėra jungtis rytų-vakarų kryptimi. Arba jos yra neužbaigtos (kaip ozo gatvė) arba eina šiaurės/pietų kryptimi, kaip narbuto gatvė.

                                        Aplinkelis visų pirma skirtas kad važiuojant i kitą miesto galą eismas nevažiuotu per centrą. Taigi taip, pajungti visas pagrindines gatves yra privaloma ir siekiamybė.

                                        Comment


                                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                          Nėra. Nei viena iš tavo minėtų nėra jungtis rytų-vakarų kryptimi. Arba jos yra neužbaigtos (kaip ozo gatvė) arba eina šiaurės/pietų kryptimi, kaip narbuto gatvė.

                                          Aplinkelis visų pirma skirtas kad važiuojant i kitą miesto galą eismas nevažiuotu per centrą. Taigi taip, pajungti visas pagrindines gatves yra privaloma ir siekiamybė.
                                          Vakarinis aplinkkelis yra skirtas tarpmiestiniam ir tarptautiniam eismui. Vilnius turi ir ‘vidinius’ vakarinius aplinkkelius, skirtus vietiniam eismui. Kalbu apie Laisvės prospektą ir Justiniškių gatvę - milžiniškas, miestą dalijančias gatves. Tiek Ateities, tiek Ozo, tiek Narbuto gatvės yra prijungtos prie bent vienos iš jų. Apskritai, bent vieną iš šių gatvių (greičiausiai Justiniškių) reikėjo siaurinti ir humanizuoti po vakarinio aplinkkelio pastatymo. Dabar automobilziuoti marozai jau priprato prie situacijos ir atimti iš jų asfaltą bus labai sunku. Nu nes trūksta jungčių.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X