Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Šnipiškių ir NMC gatvių infrastruktūra (Konstitucijos pr., Kernavės g. ...)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Tai čia bent šaligatvyje griovelis yra, kad vanduo nubėgtų į važiuojamąją dalį ir nepasklistų ant šaligatvio, o aukščiau pateiktame pavyzdyje nėra.
    Lietuva visiems.

    Comment


      Pirmoje dalyje yra.

      Comment


        Parašė Azure Rodyti pranešimą
        Ta pati Kernavės gatvė darbo dienomis:
        Aiškiai matosi, kad reikia naikinti AA eismą ir eismo juostomis leisti naudotis tik VT ir aptarnaujančiam transportui, nes šiuo metu VT čia gali naudotis tik mazochistas.

        Comment


          Parašė Azure Rodyti pranešimą
          Ta pati Kernavės gatvė darbo dienomis:
          Ačiū, labai gražios nuotraukos.
          Į domu kaip atrodo Lvvovo (Lvivo) gatvė apie 17:00
          Dar įdomiau, kaip atrodys NMC gatvelės kai bus pastatyti nauji pastatai Kernavės Lvivo gatvių kampe.

          Comment


            Su neegzistuojančiu patogiu viešuoju transportu - užsikimš abiejomis kryptimis.

            Comment


              Parašė digital Rodyti pranešimą
              Helsinkyje tokių pilna:
              Kam lyginti naujus projektus su praeito amžiaus, kurių dar nespėjo pertvarkyt?

              Comment


                Tas tiesa, sutinku, gal ir nevertėjo.

                Comment


                  Kintų gatvė

                  Taškinis projektavimas

                  Daug diskusijų ir nuomonių buvo susilaukęs Šnipiškių skveras. Šioje temoje noriu parodyti Kintų gatvę, kuri yra prie Šnipiškių skvero.
                  Gatvės ilgis yra apie 350 metrų, bet buvo įgyvendinta trimis skirtingais etapais, trimis skirtingais projektais ir trimis skirtingais vystytojais/rangovais (nedetalizuosiu). Vystant ar statant naują objektą/pastatą, palie jo sklypą ribą buvo tvarkoma Kintų gatvė.
                  Ką rezultate turime? Skirtingus elementus, spalvas, trinkelių klojimo raštus ir neišspręstas kompleksines problemas - parkavimą, lietaus nuvedimą, eismo organizavimą, (būsimą) tranzitinį eismą ir žmonių su negalia poreikius.

                  Viskas detaliau prie nuotraukų:

                  1. Sankryža su Kernavės g. 1 ruožas. Daugybe kelio ženklų, neaiškus eismo organizavimas, greitis galima suprasti, kad 50 kmh, važiuojamoji dalis siaura, nes "intensyvus užstatymas", tačiau yra kelio ženklas, kuris tikrai užkirs kelią nuo pašalinių


                  2. Vanduo nuo stogų tiesiog bėga ant važiuojamosios dalies.


                  3. Važiuojamoji dalis išplatėja, atsiranda takas.


                  4. Ir kaip gi be tradicinių latakų išvedimo ant takų ir purvo plotų.


                  5. 2 ruožas, įrengtas statant Šnipiškių skverą. Važiuojamoji dalis pakankamai plati, neaišku ar bus vienpusis eismas ar bus parkavimas, bordiūrai - 15 cm aukščio.


                  6. Vėl gi, neapsieita be tradicijų


                  7. Seną daugiabutį ir skverą skiria aukštų bordiūrų "tvoros", nėra jokio praėjimo viename lygyje, toks gatvės profilis suponuoja, kad automobiliams nevalia trukdyti ir geriau nelipti nuo bordiūro.


                  8. Pasirodo čia buvo gyvenamoji zona... Prasideda 3 ruožas, įrengtas statant Namai-Kintai projektą. Iš karto skiriasi trinkelės, jų spalva ir net klojimo būdas. Tai kam Vilniui gatvių standartas? Ar ne tokius dalykus jis turėtų spręsti?


                  9. Jei pirmame ruože nebuvo jokių lietaus vandens nuvedimo sprendimų, antrame ruože sumontuoti bordiūruose šuliniai, tai trečiame ruože didžiuliai apvalūs šuliniai važiuojamojoje dalyje. Parkvimas vyksta per puse gatvės, matomai "per mažai ženklų pristatė".


                  10. Kadangi tai ne gyvenamoji zona, tai takas daug platesnis


                  11. Sankryža su Daugeliškio gatve. Nemanau, kad trinkeliuotoje, gyvenamosios aplinkos teritorijoje reikėtų išskirtų perėjų, kuri reikalautų kasmetinės priežiūros.


                  12. Na ir pabaigai, nustebino, kad auto megėjų ir kampų kirtėjų nestabdo net šunkelis, t. y. Krokuvos gatvė. Trečiadienį apie 17 valandą, iš Burių parkingo išvažiavę, link Kernavės ir Žalgirio gatvių važiuoja per gyvenamąją zoną ir ypatingai duobėtą žvyrkelį.


                  Paskutinis taisė Kaid; 2024.03.01, 14:44.

                  Comment


                    Nežinau, ar dar kas nors šitą pastebėjo, bet Linkmenų g. (į Šiaurę nuo Žalgirio g.) buvo panaikintas parkavimas gatvėje ir sustatyti sustoti draudžiantys ženklai

                    Prieš:


                    Po (nuotrauka senesnė, bet situacija dabar yra būtent tokia t.y. gatvės poarkavimo neliko):


                    Šiaip gana keistas sprendimas, nes parkavimas gatvėje ten niekam kaip ir netrukdė. Faktinė važiuojamoji dalis buvo išties siaura, bet dvi mašinos prasilenkti galėdavo, mašinų greitis labai retai viršydavo 30km/h. Nors leistinas greitis ir būdavo 50km/h, tokiu greičiu ten beveik niekas nevažiuodavo, nes tiesiog būdavo nesaugu ar net nelabai įmanoma.

                    Kažkuriuo metu (gal pernai rudenį, tiksliai nebepamenu) gatvės parkavimas buvo panaikintas, buvo pastatyti 30km/h zonos ženklai. Dabar automobiliai važiuoja nebe ~20-30km/h, bet... 40km/h ar net 50km/h. Faktinis eismo juostų plotis nuo maždaug 2-2,5m padidėjo iki 3,5m. Panaikinta keliasdešimt parkavimo vietų. Kyla tik vienas klausimas: kodėl?

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą
                      Nežinau, ar dar kas nors šitą pastebėjo, bet Linkmenų g. (į Šiaurę nuo Žalgirio g.) buvo panaikintas parkavimas gatvėje ir sustatyti sustoti draudžiantys ženklai

                      Prieš:


                      Po (nuotrauka senesnė, bet situacija dabar yra būtent tokia t.y. gatvės poarkavimo neliko):


                      Šiaip gana keistas sprendimas, nes parkavimas gatvėje ten niekam kaip ir netrukdė. Faktinė važiuojamoji dalis buvo išties siaura, bet dvi mašinos prasilenkti galėdavo, mašinų greitis labai retai viršydavo 30km/h. Nors leistinas greitis ir būdavo 50km/h, tokiu greičiu ten beveik niekas nevažiuodavo, nes tiesiog būdavo nesaugu ar net nelabai įmanoma.

                      Kažkuriuo metu (gal pernai rudenį, tiksliai nebepamenu) gatvės parkavimas buvo panaikintas, buvo pastatyti 30km/h zonos ženklai. Dabar automobiliai važiuoja nebe ~20-30km/h, bet... 40km/h ar net 50km/h. Faktinis eismo juostų plotis nuo maždaug 2-2,5m padidėjo iki 3,5m. Panaikinta keliasdešimt parkavimo vietų. Kyla tik vienas klausimas: kodėl?
                      Gal tam, kad ateityje praplatintų pėsčiųjų taką? Ar čia labai blogai būtų ir tegyvuoja automobiliai?

                      Comment


                        Parašė Fizikaz Rodyti pranešimą

                        Gal tam, kad ateityje praplatintų pėsčiųjų taką? Ar čia labai blogai būtų ir tegyvuoja automobiliai?
                        Šaligatvio dešinėje pusėje (pagal foto), žinoma, reikia, bet kažkodėl turiu abejonių, kad tai bus daroma. Tikriausiai bus apsiribojama tik palei pačius projektus t.y. visiškas 3rd world style sprendimas.

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą
                          Nežinau, ar dar kas nors šitą pastebėjo, bet Linkmenų g. (į Šiaurę nuo Žalgirio g.) buvo panaikintas parkavimas gatvėje ir sustatyti sustoti draudžiantys ženklai

                          Prieš:


                          Po (nuotrauka senesnė, bet situacija dabar yra būtent tokia t.y. gatvės poarkavimo neliko):


                          Šiaip gana keistas sprendimas, nes parkavimas gatvėje ten niekam kaip ir netrukdė. Faktinė važiuojamoji dalis buvo išties siaura, bet dvi mašinos prasilenkti galėdavo, mašinų greitis labai retai viršydavo 30km/h. Nors leistinas greitis ir būdavo 50km/h, tokiu greičiu ten beveik niekas nevažiuodavo, nes tiesiog būdavo nesaugu ar net nelabai įmanoma.

                          Kažkuriuo metu (gal pernai rudenį, tiksliai nebepamenu) gatvės parkavimas buvo panaikintas, buvo pastatyti 30km/h zonos ženklai. Dabar automobiliai važiuoja nebe ~20-30km/h, bet... 40km/h ar net 50km/h. Faktinis eismo juostų plotis nuo maždaug 2-2,5m padidėjo iki 3,5m. Panaikinta keliasdešimt parkavimo vietų. Kyla tik vienas klausimas: kodėl?
                          lengvosiom gal ir pakakdavo vietos prasilenkti, bet kiek teko matyti su krovininėmis ten buvo problema, kelis kartus teko matyti vienu ratu šaligatvių važiuojančias, kai neprasilenkdavo, kitas dalykas po lietaus ten buvo labai nemalonu eiti, nes automobiliai labai arti pėsčiųjų tako važiuodamo, kur palei kelkraštis susikaupusias balas ant praeinančių žmonių taškydavo, dabas atsirado vietos apvažiuoti balas, tai situacija pagerėjo, taip kad yra ir pliusų. Dėl greičio tai ten tos atkarpos pradžioje ir gale yra po gulinti policininką, tai tos vietos isibegeti daug nėra

                          Comment


                            Parašė MODz Rodyti pranešimą

                            lengvosiom gal ir pakakdavo vietos prasilenkti, bet kiek teko matyti su krovininėmis ten buvo problema, kelis kartus teko matyti vienu ratu šaligatvių važiuojančias, kai neprasilenkdavo, kitas dalykas po lietaus ten buvo labai nemalonu eiti, nes automobiliai labai arti pėsčiųjų tako važiuodamo, kur palei kelkraštis susikaupusias balas ant praeinančių žmonių taškydavo, dabas atsirado vietos apvažiuoti balas, tai situacija pagerėjo, taip kad yra ir pliusų. Dėl greičio tai ten tos atkarpos pradžioje ir gale yra po gulinti policininką, tai tos vietos isibegeti daug nėra
                            Dabar gerokai maloniau eiti, kai automobiliai, net esant kalniukams, prašvilpia kone dvigubai greičiau

                            Anyway, šita gatvė yra turbūt chrestomatinis Vilniaus pavyzdys, kai net aplinkui esant daug didelio tankio projektų ir kone tuščioje vietoje apsigyvenus tūkstančiams žmonių, savivaldybė daro lygiai nulį tam, kad bent kažkiek pritaikytų gatvę gyventojų poreikiams. Ten reiktų elementaraus gatvės aptvarkymo, įrengiant parkavimo vietas, sutvarkant juostų pločius, įrengiant kai kuriuos gatvės elementus. Ir vis dėl to nuspręsta tiesiog nedaryti visiškai nieko. Nulį. Neskaitant pasižaidimo su ženklais ir iš vienos blogos situacijos padarant kitą blogą situaciją.
                            Paskutinis taisė John; 2024.03.14, 21:41.

                            Comment


                              Labai noriu pasidžiaugti (be ironijos, sarkazmo). Buvau rekonstruotoje Širvintų gatvėje ir ji mane labai maloniai nustebino savo jaukumu ir patogumu. Joje visa danga viename lygyje ir eismas vyksta kartu. Nepaisant kelių smulkių liapsusų kaip nevietoje pastatytų stulpų siunčiu didelį Ačiū tiems kas vykdė rekonstrukciją ir su ja susijusius darbus. Rezultatas labai geras.

                              Click image for larger version

Name:	Sirvintu g.jpg
Views:	458
Size:	893,4 kB
ID:	2120863

                              O kodėl jis geras? Todėl, kad rekonstrukcija. O jai reikia samdyti projektuotojus. O kas projektuoja? Architektai. O kas tie architektai? Žmonės, kurie praėjo planavimo erdvėje kursus, ergonomiką, žmogaus fizionomiją ir psichologiją žino bent jau baziniame lygyje, lavino estetikos pajutimą ir taip toliau.

                              Kokia pamoka? Tokia, kad kai savivaldybė dejuoja, kad trūksta darbuotojų projektavimui ar teisiog sveiku protu grįstam infrastruktūros planavimui, ar tiesiog jų darbuotojai fiziškai vykdo barbarizmą - tai yra paprasčiausias diletantizmas, kuris pasireiškia tokia forma. O jei būtų nors kiek proto, būtų pasamdomi architektai parengti daugumos šiuolaikinių standartų neatitinkančių gatvių rekonstravimo projektus (pradedant nuo senamiesčio) ir pagal juos būtų vykdomi darbai. Savivaldybei ne tik galvos nereikėtų sukti kaip čia padaryti, kad ''pėstieji netrukdytų eismui'', bet ir būtų padaryta taip kaip turi būti.

                              Comment


                                VMS žemėlapis Širvintų g. (spausti foto):

                                Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	448
Size:	146,0 kB
ID:	2120865

                                Comment


                                  Parašė spekas Rodyti pranešimą

                                  O kodėl jis geras? Todėl, kad rekonstrukcija. O jai reikia samdyti projektuotojus. O kas projektuoja? Architektai. O kas tie architektai? Žmonės, kurie praėjo planavimo erdvėje kursus, ergonomiką, žmogaus fizionomiją ir psichologiją žino bent jau baziniame lygyje, lavino estetikos pajutimą ir taip toliau.

                                  Kokia pamoka? Tokia, kad kai savivaldybė dejuoja, kad trūksta darbuotojų projektavimui ar teisiog sveiku protu grįstam infrastruktūros planavimui, ar tiesiog jų darbuotojai fiziškai vykdo barbarizmą - tai yra paprasčiausias diletantizmas, kuris pasireiškia tokia forma. O jei būtų nors kiek proto, būtų pasamdomi architektai parengti daugumos šiuolaikinių standartų neatitinkančių gatvių rekonstravimo projektus (pradedant nuo senamiesčio) ir pagal juos būtų vykdomi darbai. Savivaldybei ne tik galvos nereikėtų sukti kaip čia padaryti, kad ''pėstieji netrukdytų eismui'', bet ir būtų padaryta taip kaip turi būti.
                                  Truputį išsklaidysiu tamstos naivumą, bet gatvių projektavimai paprastai parenkami konkursų būdu pagal pigiausią kainą, tad juos toli gražu ne visuomet laimi architektai, o tiksliau beveik niekada. Didžioji dalis atitenka kelininkams su kelininkų supratimu apie gatvę, kaip kelią gyvenamojoje vietovėje (būtent taip ir skamba oficialus apibrėžimas).
                                  Paskutinis taisė Ginthus; 2024.03.29, 17:36.

                                  Comment


                                    spekas Pati savivaldybė gatvių neprojektuoja jau kelis dešimtmečius ko gero, dabar net ID Vilnius (buvęs Vilniaus planas) to nebedaro kurį laiką. Ir nepaisant to vis tiek turime krūvą blogų pavyzdžių kaip nereikia daryti.

                                    Comment


                                      Kolegos, aš puikiai tai suprasdamas ir pasakiau, kad infrastruktūra turi būti planuojama architektų. Mano pagrindinė mintis ir yra, kad reikia nutraukti esamą praktiką kuomet tą daro ne architektai, ne rekonstrukcijos projektais, ir ją keisti. Kaip yra aš žinau. Bet sutikčiau su demesio atkreipimu, kad galbūt aiškiai minties neišreiškiau dėl architektų samdymo ir esamos blogos praktirkos nutraukimo.

                                      Comment


                                        Viena vertus, tai tam tikras architektų galimas darbas jau yra atliktas su infros įrengimo rekomendacijomis Vilniuje. Tas dokumentas, nors ir su savo klaidomis, bet yra gana detaliai nubrėžiantis pagrindinius principus kaip turi būti projektuojama infra.

                                        Kita vertus jeigu samdytum architektus kiekvienai gatvei, tai gali mieste gauti balaganą su skirtingais įsivaizdavimais ir tarpusavyje nederančiais sprendimais. Architektai turbūt galėtų būti samdomi, kai yra sudėtingesni atvejai, kur reikia tarkim ne tik gatvę, bet ir viešą erdvę projektuoti (čia turiu omenyje, kai gatvė yra kokia Manufaktūrų, kur viešoji erdvė yra ne tik pati gatvė, bet ir jos platesnė aplinka) arba koks nors Paupys, kur gatvės ir skveras projektuojami vienu ypu.

                                        Comment


                                          Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                          Viena vertus, tai tam tikras architektų galimas darbas jau yra atliktas su infros įrengimo rekomendacijomis Vilniuje. Tas dokumentas, nors ir su savo klaidomis, bet yra gana detaliai nubrėžiantis pagrindinius principus kaip turi būti projektuojama infra.

                                          Kita vertus jeigu samdytum architektus kiekvienai gatvei, tai gali mieste gauti balaganą su skirtingais įsivaizdavimais ir tarpusavyje nederančiais sprendimais. Architektai turbūt galėtų būti samdomi, kai yra sudėtingesni atvejai, kur reikia tarkim ne tik gatvę, bet ir viešą erdvę projektuoti (čia turiu omenyje, kai gatvė yra kokia Manufaktūrų, kur viešoji erdvė yra ne tik pati gatvė, bet ir jos platesnė aplinka) arba koks nors Paupys, kur gatvės ir skveras projektuojami vienu ypu.
                                          Architektai ne kokie diletantai. Jie į tokius dalykus žiūri holistiškai, pradeda nuo makro vaizdo. Taip, yra prastai darbą darančių, bet čia ne pastato architektūra, kuri yra sudėtingesnis reikalas nei gatvių erdvių projektavimas.

                                          Antra, yra pagrindiniai projektavimo principai, kurie turi apsaugoti nuo nesuderinto priėjimo prie reikalo tokie kaip jau minėti parengti bent daliniai projektavimo principai esantys savivaldybėje, STR, ir dar daug kitų.

                                          Trečia, tai nėra procesas lyg koks mažų vaikų smėlio dėžėje pasižaidimas. Užsakant pvz proejkavimo biure tokią užduotį, geras projektavimo biuras pirmiausia sieks išsiaiškinti užduotį ir poreikius, tuomet jei matys, kad užsakovas prieštarauja gerosios projektavimo praktikos principams patį užsakovą konsultuos kaip ką daryti ir ko nedaryti, ir tik nusistačius pagrindinius projektavimo principus imsis detalizuoti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X