Vilma KAIRIENĖ
2009-10-05

P.Luko nuotr. DARBYMETIS. Kelininkai turi užbaigti remonto darbus, kol neužklupo šalčiai.
Keliams pinigų atsiranda
Kai kuriose tarptautinės magistralės „Via Baltica“ vietose tiek daug kelininkų technikos, o darbai nenutrūksta ir savaitgalį, kad gali atrodyti, jog sunkmetis čia – nė motais. Panevėžio apskrityje dviejuose tarptautinės magistralės „Via Baltica“ ruožuose ir prasidėjus rudeniui verda darbas.
„Šiemet dėl du kartus tikslinto valstybės biudžeto nebuvo aiškus Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimas, todėl daug konkursų rangos darbams atlikti persikėlė į antrąją metų pusę, o kelininkams tenka didelės apimties darbus vykdyti per kelis likusius mėnesius. Tai būdinga ir Europos Sąjungos lėšomis iš dalies finansuojamiems projektams, nes visais atvejais būtinas kofinansavimas valstybės biudžeto lėšomis. Pernai per visą sezoną mūsų bendrovė pagamino ir paklojo apie 150 tūkst. tonų asfalto masės, o šiemet 126 tūkst. tonų paklosime per tris mėnesius“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė.
Vienas iš tokių per labai trumpą laiką vykdomų projektų – stiprinti tarptautinės magistralės „Via Baltica“ du ruožus. Sutartys dėl šių darbų su Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašytos dar liepos mėnesį.
Pasak R.Čepienės, už 6,5 milijono litų stiprinama danga kelio Panevėžys–Pasvalys–Ryga ruože: nuo 60,9 iki 65,19 kilometro, o 46 ir 47 kilometre įrengta 323 metrai greitėjimo-lėtėjimo juostų. Pasvalio rajone pagrindiniai darbai jau atlikti, liko tik baigiamieji – apdaila, ženklinimas, pastatyti naujus kelio ženklus.
Skuba išnaudoti gerą orą
Didelės lėšos investuojamos į kelio ruožą Panevėžys–Aristava–Sitkūnai. Anot R.Čepienės, už 15,3 mln. litų bus atlikta darbų kelio ruože nuo 23,36 iki 44,55 kilometro. Visus darbus skubama užbaigti iki lapkričio 30 dienos.
„Pusė numatyto laiko darbams atlikti jau praėjo, liko du mėnesiai iš keturių. Jau padaryta 8,8 mln. litų vertės darbų, tai sudaro 48 procentus visos vertės. Abiejuose kelio ruožuose jau įrengta 15 pralaidų“, – teigė Danielius Žigas, bendrovės „Panevėžio keliai“ projekto vadovas.
Vykstantys Kauno link vairuotojai jau nuo Ramygalos miestelio turi pradėti paisyti eismo apribojimų. Ir taip iki pat Kėdainių rajono ribos. Kelio tvarkymo darbai šiame ruože virte verda. Eismą net keliose tvarkomos magistralės vietose reguliuoja laikinai įrengti šviesoforai.
Siaurame ir nuolat mašinų pilname tarptautinės reikšmės kelyje net ir savaitgaliais susidaro spūstys, todėl dabar daugelis važinėjančių šia kryptimi vairuotojų vengia gaišaties ir mieliau suka į aplinkkelį, Kėdainius pasiekia važiuodami per Krekenavą.
Bus saugiau
Priversti kęsti važiavimo nepatogumus vairuotojai jau žiemą galės džiaugtis geresne kelio kokybe, kelionė bus saugesnė. Šiame ruože bus sustiprintas 9,42 kilometro kelio ruožas – nuo 23,36 iki 32,78 kilometro.
Pagal projektą bus įrengtas pėsčiųjų ir dviračių takas, užtverta penkių kilometrų ilgio tinklo tvora. Į tvarkomą ruožą patenkančių Ramygalos miestelio gatvių susikirtimuose su vietinės reikšmės keliais bus įrengtos trys sankryžos, jos turės iškilias saleles. Joms įrengti, vadovaujantis pasiteisinusia Europos Sąjungos eismo saugumo priemonių diegimo praktika, bus naudojamos raudonos spalvos trinkelės.
„Dabar intensyviai rengiamas kelio pagrindo sluoksnis iš skaldos, klojamas asfaltbetonio pagrindo sluoksnis. Šią savaitę pradėsime kloti ir viršutinius asfaltbetonio dangos sluoksnius. Ramygaloje jau rengiamos sankryžos, pradėti trijų kilometrų ilgio pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstravimo ir tinklo tvoros įrengimo darbai“, – sakė projekto darbus koordinuojantis D.Žigas.
Po rekonstrukcijos kelio per Ramygalą asfalto dangos plotis sieks 8 metrus, o prieš miestelį ir už jo, kur ateityje planuojama sujungti aplinkkelį, asfalto danga sieks 9 metrų plotį.
„Konkretesnės Ramygalos aplinkkelio tiesimo datos prognozuoti negalime, nes nėra aiškūs finansavimo šaltiniai, nėra ir projekto, tačiau kelias iš karto ruošiamas galimam aplinkkelio sujungimui“, – paaiškino R.Čepienė.
Komentuoti: