Parašė Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcija padės sumažinti skaudžių autoįvykių
http://www.panevezys.lt/DesktopDefau...35&NewsID=9113
2010-09-23
Avaringame Panevėžio miesto aplinkkelyje dar šiemet turi būti įrengti nauji greičio mažinimo kalneliai, lankstūs šviesą atspindintys stulpeliai, greičio matavimo prietaisas. Pavojingose vietose bus uždrausta lenkti, ketinama apriboti ir maksimalų automobilių greitį. Dėl naujų saugumo priemonių susitarė Susisiekimo ministerija ir Policijos departamentas.
„Norint maksimaliai sumažinti žmonių žūčių skaičių, aplinkkelį rengiamasi rekonstruoti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Specialistai išnagrinėjo galimus kelio rekonstrukcijos variantus ir padarė išvadą, kad siekiant sutrumpinti projekto rengimo ir statybos terminus, išvengti ilgai trunkančių žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūrų, efektyviausia būtų ant esamos kelio žemės sankasos suformuoti Lietuvoje naują, bet Skandinavijos šalyse dažnai taikomą 2+1 tipo kelią (vadinamąjį reversinį). Tokiuose keliuose dvi eismo juostos skirtos važiuoti viena kryptimi ir viena juosta kita kryptimi, o transporto srautai atskiriami apsauginiu atitvaru maždaug kas 2 km keičiant važiavimo viena kryptimi juostų skaičių. Taip panaikinama transporto priemonių priešpriešinio susidūrimo galimybė, sumažėja besibaigiančių mirtimi eismo įvykių tikimybė.
Rekonstrukcijos metu būtų sutvarkytos visos kelyje esančios sankryžos su valstybinės reikšmės ir vietiniais keliais. Būtų panaikinta galimybė pavojingai sukti į kairę septyniose sankryžose, trys iš viso panaikintos. Apsisukti vairuotojai galėtų vienoje iš keturių naujų modernių žiedinių sankryžų arba būsimoje dviejų lygių sankryžoje su Panevėžio J.Janonio gatve.
2011 m. bus atliktas siūlomų sprendinių ir jų alternatyvų techninis ir ekonominis įvertinimas, nustatytas galutinis žemės paėmimo visuomenės reikmėms poreikis. Įvertinus šiuos dalykus bus sprendžiama dėl darbų terminų ir finansavimo šaltinių. Statyba galėtų būti atliekama panaudojant ES lėšas. Preliminari viso 22,3 km ilgio kelio rekonstrukcijos darbų vertė siektų 60-80 mln. litų.
Norėdami sumažinti avaringumą kelininkai kai kuriuos darbus atliks dar šiais metais. Panevėžio aplinkkelyje prieš sankryžą su magistraliniu keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga turėtų atsirasti greitį mažinantys kalneliai, kelio ženklas „Nesustojus važiuoti draudžiama“, avaringumo statistiką skelbs keturi informaciniai skydai.
Dar šiais metais ties pavojinga sankryža su keliu Panevėžys–Skaistgiriai–Pušalotas maksimalus automobilių greitis bus apribotas iki 50 km/h, įrengtas informacinis greičio matavimo prietaisas.
Pavojingose aplinkkelio kreivėse, įkalnėse ir prieš pavojingas sankryžas bus uždrausta lenkti, bus baigta įrengti lanksčius, šviesą atspindinčius stulpelius horizontaliu ženklinimu pažymėtose salelėse.
Panevėžio aplinkkelio nuovaža ties Ežerėlio gyvenviete vėliau turėtų būti panaikinta. Policijos teigimu, ši nuovaža kelia didelę grėsmę saugiam eismui. Kelininkai taip pat siūlo naikinti galimybę išsukti iš pagrindinio kelio arba įvažiuoti į jį ir kitose aplinkkelio vietose.
2005–2010 m. Panevėžio aplinkkelyje įvyko 38 avarijos, žuvo 18 žmonių, 59 buvo sužeisti. Vien šiemet žuvo 5 žmonės.
Todėl susisiekimo ministras paprašė policijos sustiprinti eismo kontrolę pavojinguose ruožuose.
Ryšių su visuomene skyriaus ir Susisiekimo ministerijos inf.
2010-09-23
Avaringame Panevėžio miesto aplinkkelyje dar šiemet turi būti įrengti nauji greičio mažinimo kalneliai, lankstūs šviesą atspindintys stulpeliai, greičio matavimo prietaisas. Pavojingose vietose bus uždrausta lenkti, ketinama apriboti ir maksimalų automobilių greitį. Dėl naujų saugumo priemonių susitarė Susisiekimo ministerija ir Policijos departamentas.
„Norint maksimaliai sumažinti žmonių žūčių skaičių, aplinkkelį rengiamasi rekonstruoti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Specialistai išnagrinėjo galimus kelio rekonstrukcijos variantus ir padarė išvadą, kad siekiant sutrumpinti projekto rengimo ir statybos terminus, išvengti ilgai trunkančių žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūrų, efektyviausia būtų ant esamos kelio žemės sankasos suformuoti Lietuvoje naują, bet Skandinavijos šalyse dažnai taikomą 2+1 tipo kelią (vadinamąjį reversinį). Tokiuose keliuose dvi eismo juostos skirtos važiuoti viena kryptimi ir viena juosta kita kryptimi, o transporto srautai atskiriami apsauginiu atitvaru maždaug kas 2 km keičiant važiavimo viena kryptimi juostų skaičių. Taip panaikinama transporto priemonių priešpriešinio susidūrimo galimybė, sumažėja besibaigiančių mirtimi eismo įvykių tikimybė.
Rekonstrukcijos metu būtų sutvarkytos visos kelyje esančios sankryžos su valstybinės reikšmės ir vietiniais keliais. Būtų panaikinta galimybė pavojingai sukti į kairę septyniose sankryžose, trys iš viso panaikintos. Apsisukti vairuotojai galėtų vienoje iš keturių naujų modernių žiedinių sankryžų arba būsimoje dviejų lygių sankryžoje su Panevėžio J.Janonio gatve.
2011 m. bus atliktas siūlomų sprendinių ir jų alternatyvų techninis ir ekonominis įvertinimas, nustatytas galutinis žemės paėmimo visuomenės reikmėms poreikis. Įvertinus šiuos dalykus bus sprendžiama dėl darbų terminų ir finansavimo šaltinių. Statyba galėtų būti atliekama panaudojant ES lėšas. Preliminari viso 22,3 km ilgio kelio rekonstrukcijos darbų vertė siektų 60-80 mln. litų.
Norėdami sumažinti avaringumą kelininkai kai kuriuos darbus atliks dar šiais metais. Panevėžio aplinkkelyje prieš sankryžą su magistraliniu keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga turėtų atsirasti greitį mažinantys kalneliai, kelio ženklas „Nesustojus važiuoti draudžiama“, avaringumo statistiką skelbs keturi informaciniai skydai.
Dar šiais metais ties pavojinga sankryža su keliu Panevėžys–Skaistgiriai–Pušalotas maksimalus automobilių greitis bus apribotas iki 50 km/h, įrengtas informacinis greičio matavimo prietaisas.
Pavojingose aplinkkelio kreivėse, įkalnėse ir prieš pavojingas sankryžas bus uždrausta lenkti, bus baigta įrengti lanksčius, šviesą atspindinčius stulpelius horizontaliu ženklinimu pažymėtose salelėse.
Panevėžio aplinkkelio nuovaža ties Ežerėlio gyvenviete vėliau turėtų būti panaikinta. Policijos teigimu, ši nuovaža kelia didelę grėsmę saugiam eismui. Kelininkai taip pat siūlo naikinti galimybę išsukti iš pagrindinio kelio arba įvažiuoti į jį ir kitose aplinkkelio vietose.
2005–2010 m. Panevėžio aplinkkelyje įvyko 38 avarijos, žuvo 18 žmonių, 59 buvo sužeisti. Vien šiemet žuvo 5 žmonės.
Todėl susisiekimo ministras paprašė policijos sustiprinti eismo kontrolę pavojinguose ruožuose.
Ryšių su visuomene skyriaus ir Susisiekimo ministerijos inf.
Įdomu ar buvo pamodeliuota kiek iš 2005-2010 metais įvykusių avarijų būtų išvengta, jei kelias būtų buvęs su reversine juosta, t.y. toks kokį planuojama daryti?
Komentuoti: