Australijoje būtina devėti šalmą visiems paspirtukininkams ir dviratininkams. Visuomenė įpratusi, mane patį yra policija sustabdžiusi, nes buvau be šalmo. O dalijimosi paspirtukai atrodo va taip. Pagrindinės problemos tai iš esmės nesprendžia. Tie, kurie paspirtukus ima važinėti po du ar po tris, juos mėto, specialiai gadina ir toliau važiuos be šalmo, tie pritvirtinti šalmai taip pat ne visada atsilaiko, mieste atsiranda daugiau papildomų šiukšlių - tiesiog bet kur besimėtančių šalmų.
Privačius reikia labiau gaudyti, nes jie dažniausiai yra ne paspirtukai, o motociklai. Jie kelia realų pavojų visiems ir sau, o nuomininkai - miestą paverčia šiukšlynu arba bardaku.
Nesakyčiau, kad dažniausiai yra nelegalūs, daug ir tikrų praspirtukų. Pseudomotociklus be numerių tai taip, reiktų sužiūrėt. Bet čia jau bendrai į bardako keliuose temą.
Šiaip būtų neblogas variantas jei užsilenktų praspirdukų nuomos Iš vaizdo su nuosavais važinėja tvarkingiau nei su nuomotais. Aišku klausimas ar nuomotų fauna persėdus ant nuosavų pradėtų savo turtą labiau saugot.
Privačius reikia labiau gaudyti, nes jie dažniausiai yra ne paspirtukai, o motociklai. Jie kelia realų pavojų visiems ir sau, o nuomininkai - miestą paverčia šiukšlynu arba bardaku.
Šiaip būtų neblogas variantas jei užsilenktų praspirdukų nuomos Iš vaizdo su nuosavais važinėja tvarkingiau nei su nuomotais. Aišku klausimas ar nuomotų fauna persėdus ant nuosavų pradėtų savo turtą labiau saugot.
Važinėja bendrai tvarkingiau, bet ir igudusių slalumo dalyvių daugiau. Kiek teko tikrinti ABS sistemą prie perėjos nes paspirtukininkas staiga pakeitė važiavimo kryptį 90 laipsnių kampu visada buvo nuosavas.
Danijoje buvo įvestas toks pat reikalavimas, visos nuomos kompanijos nutraukė veiklas. Bet ten manau policija kažką veikdavo, pas mus abejoju ar kažką veiks.
Šiaip būtų neblogas variantas jei užsilenktų praspirdukų nuomos Iš vaizdo su nuosavais važinėja tvarkingiau nei su nuomotais. Aišku klausimas ar nuomotų fauna persėdus ant nuosavų pradėtų savo turtą labiau saugot.
Izraelyje įvestas reikalavimas. Nuomos paklausa sumažėjo, bet nedingo iš gatvių. O neseniai dar ir būtina registracija įvesta tiek paspirtukams, tiek ir el. dviračiams. Numeris kas įdomu yra didesnis nei pvz Vokietijoje ir kabinamas priekyje, o ne gale.
Danijoje buvo įvestas toks pat reikalavimas, visos nuomos kompanijos nutraukė veiklas. Bet ten manau policija kažką veikdavo, pas mus abejoju ar kažką veiks.
Dabar lauksime kada įpareigos leisti pestiesiems vaikščioti tik su šalmais, nes gi galima užkliūti, žiemą slidu, per plikledį užsikiša ligoninės. Tegu vargolei žino kaip tai pavojinga.
Kas važinėjo kaip buvo ant 2 raidžių tokios "reguliacijos" taip ir liks. Kiek metų galioja prievolė nepilnamečiams? Būčiau maloniai nustebintas, jei policija bent viešai kart nuo karto pasimaivytų, kad daro reidus. Eilinis rodymas, kad dirba, o kokia iš to nauda - jokio skirtumo. Jau n metų buvo galima rinkti duomenis, statistiką, lyginti įvairias reguliacijos praktikas ir t.t. pagal tai pateikti argumentuotus siūlymus. Aišku čia reikia darbo ir kompetencijų, tokie dalykai populistų nedomina. Lengviausia žaisti ant runkelių neapykantos naujovėms.
Turi būti tam tikras common sense.
Ne visada reikalinga smakro apsauga, o ir važiuoti su full-face šalmu 20 km/h (nepamiršote?) bus visai ... seimas.
Pažiūrėjus kaip važinėja vidutinis paspirtukininkas - tikrai jiems reiktų įkrėst daugiau common sense. Deja šalmas aplinkinių neapsaugo, bet gal daugiau žmonių primes, kad visgi tai padidinto pavojingumo transporto priemonė.
Dantis su paspirtuku galima padėt ir su gerokai mažiau nei 20kmh. Reikia tik tinkamos duobių ir akmenų kombinacijos.
Dar vienas popierinis įstatymas, kuris visiškai neveiks realybėje, o ir niekas nesiims jo veikimo užtikrinti, nes visi supras, kad tai yra tiesiog nesąmonė. Va tau ir "debiurokratizacija".
Nesąmonė nebent tas, kad turėtų reikalaut šalmo su smakro apsauga. Dėl ratukų dydžio ir kritimo specifikos įprastas dviratinis šalmas dantų neapsaugo.
Dar vienas popierinis įstatymas, kuris visiškai neveiks realybėje, o ir niekas nesiims jo veikimo užtikrinti, nes visi supras, kad tai yra tiesiog nesąmonė. Va tau ir "debiurokratizacija".
Seimas ketvirtadienį priėmė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nuspręsta patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Priimtomis pataisomis sutarta įpareigoti visus elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus visais atvejais užsidėti ir užsisegti dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Nauja tvarka įsigalios nuo 2026 metų.
Iki šiol galiojo įstatymas, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą, o vyresniems kaip 18 metų vairuotojams toks reikalavimas privalomas važiuojant važiuojamąja kelio dalimi.
Dabar priimtomis pataisomis sutarta įpareigoti visus elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus visais atvejais užsidėti ir užsisegti dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą.
Jeigu elektrinė mikrojudumo priemonė yra nuomojama, šalmą privalės suteikti elektrinės mikrojudumo priemonės nuomotojas. Tai reiškia, kad nuo šiol naudojantis tokiomis paslaugomis, kaip „Bolt“ paspirtukai ar „Ride“ dviračiai, šalia turės būti ir šalmas ir jį bus privaloma dėvėti.
Eilinis žurnalistinis šedevras. Perskaičiau, bet taip ir nesupratau kokį Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimą priėmė. Ar iš tiesų pakeitimas skamba kaip "nuomotojai turės aprūpinti šalmais, o nuosavų paspirtukų savininkai turės apsirūpinti patys", ar pakeitimo esmė, kad nuo kitų metų važiuojant paspirtuku viso amžiaus asmenims reikės privalomai dėvėti šalmą? Daug parašyta, bet nesurasta vietos straipsnyje paminėti pakeitimo esmę (gal nemokamų raidžių pritrūko ).
Komentuoti: