Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Ką aš ir sakau, kad nei turima priemonių matavimui ir tikrinimui, nei išvis kažkas daroma iš VRM pusės.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Tai jeigu sertifikate nurodyta mažesnė galia ar greitis, t.y. kad atitiktų mikrojudumo priemonės reikalavimus be registracijos, tuomet niekas ir neregistruos tokios t.p. kaip galingesnės. Jeigu faktiškai ji galingesnė/greitesnė - negali dalyvauti eisme neužregistravęs. O kadangi užregistruoti negalėsi - negali dalyvauti eisme.

    Transporto priemones Lietuvoje registruoja Regitra. Aišku jog tai ne policijos funkcija.

    Čia eilinis mūsų politikų ir policijos nelankstumas ir neatsižvelgimas į realijas. Turėtų būti diegiamos priemonės faktiškai tikrinti greitį ant stendo susistabdžius gatvėje. Jeigu neregistruota, bet viršyjanti galią - konfiskacija.
    Policijos funkcija yra kontroliuoti, kad negalinčos dalyvauti eisme transporto priemonės jame nedalyvautų. Civilizuotose šalyse tai yra kontroliuojama, pats ne kartą esu matęs Danijoje ir Švedijoje kai policija tiesiog stovi su specialia įranga, stabdo važiuojančius ir tikrina, lygiai taip pat kaip Lietuvoje stabdo mašinas ir prašo papūsti. Toks patikrinimas neužtrunka ilgiau minutės.

    Kas nors yra matęs, kad per visą el. paspirtukų/skuterių egzistavimo laikotarpį Lietuvoje būtų nors kartą padaryti tokie patikrinimai (kalbu apie realias situacijas, o ne per kokį nors policijos media eventą)? Aš nesu. Policija tiesiog absoliučiai bbdėjo ant šitos problemos ir apsimeta aklais, lygiai taip pat kaip ir su nelegaliu parkavimu. Vakar mačiau kaip Bolto pakistanietis važiavo bendrame eisme 40-50km/h o tiesiai už jo važiavo policijos patrulis ir pareigūnai ramiai sau kavytę gėrė

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Spėju turėtų būti, kaip su tiuninginėmis mašinomis, kur keisti varikliai ir t. t. Ten TA negali praeiti, nes modifikacija, bet gali praeiti tech. ekspertizę, kuri patvirtintų, kad viskas atitinka, na pvz. prie galingesnio ir sunkesnio variklio įmontuotas laikantysis sustiprinimas ir sumontuoti didesni stabdžiai.

    Scenarijų sugalvojau pats, bet faktas, jog yra tech. ekspertizė, kurią galima praeiti. Pvz. sudaužius mašiną "nepataisomai", ją pataisius galima ją grąžinti atgal į eismą legaliai legalizavus po ekspertizės.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Kiek žinau (esu su tuo betarpiškai susidūręs) yra kaip tik atvirkščiai, gamintojas (ar jo įgaliotas dileris) tiesiog išrašo sertifikatus, kad gaminys neviršyja nustatytų apribojimų.
    Nors realiai būna kitaip, realiai tų ribotuvų net nėra arba jie lengvai pašalinami. Bent jau tie elektriniai čioperiai ar el. motociklai 100% viršyja nustatytas ribas ir privalo būti registruojami, bet to tiesiog nedaroma. Net nežinau, kokia institucija tą turėtų daryti. Policija nenori tuo užsiimti, atseit, ne funkcija.
    Tai jeigu sertifikate nurodyta mažesnė galia ar greitis, t.y. kad atitiktų mikrojudumo priemonės reikalavimus be registracijos, tuomet niekas ir neregistruos tokios t.p. kaip galingesnės. Jeigu faktiškai ji galingesnė/greitesnė - negali dalyvauti eisme neužregistravęs. O kadangi užregistruoti negalėsi - negali dalyvauti eisme.

    Transporto priemones Lietuvoje registruoja Regitra. Aišku jog tai ne policijos funkcija.

    Čia eilinis mūsų politikų ir policijos nelankstumas ir neatsižvelgimas į realijas. Turėtų būti diegiamos priemonės faktiškai tikrinti greitį ant stendo susistabdžius gatvėje. Jeigu neregistruota, bet viršyjanti galią - konfiskacija.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Regitra ir neužregistruos, jei perdarymas (ribotuvų nuėmimas) atliktas savavališkai. Jiems reikalingas sertifikatas iš gamintojo. Jeigu gamintojas gamina/parduoda tik su ribota galia, kad nereikėtų registruoti, tai sertifikato registravimui niekas nepateiks.
    Kiek žinau (esu su tuo betarpiškai susidūręs) yra kaip tik atvirkščiai, gamintojas (ar jo įgaliotas dileris) tiesiog išrašo sertifikatus, kad gaminys neviršyja nustatytų apribojimų.
    Nors realiai būna kitaip, realiai tų ribotuvų net nėra arba jie lengvai pašalinami. Bent jau tie elektriniai čioperiai ar el. motociklai 100% viršyja nustatytas ribas ir privalo būti registruojami, bet to tiesiog nedaroma. Net nežinau, kokia institucija tą turėtų daryti. Policija nenori tuo užsiimti, atseit, ne funkcija.
    Paskutinis taisė Sula; 2025.10.01, 10:00.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

    Turbūt regitroj labai nustebtų atvažiavus registracijai
    FB mačiau postų, kad išvijo atvažiavus registracijai, turbūt pagalvojo, kad čia kažkas bajerius daro.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

    Turbūt regitroj labai nustebtų atvažiavus registracijai
    Regitra ir neužregistruos, jei perdarymas (ribotuvų nuėmimas) atliktas savavališkai. Jiems reikalingas sertifikatas iš gamintojo. Jeigu gamintojas gamina/parduoda tik su ribota galia, kad nereikėtų registruoti, tai sertifikato registravimui niekas nepateiks.

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Austrijoje teko matyti el. paspirtukus su valstybiniais numeriais, Lietuvoje dar nemačiau. Net ir ant to, kuris varė beveik 90 km/h Vakariniu.
    Turbūt regitroj labai nustebtų atvažiavus registracijai

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Austrijoje teko matyti el. paspirtukus su valstybiniais numeriais, Lietuvoje dar nemačiau. Net ir ant to, kuris varė beveik 90 km/h Vakariniu.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Jei registuota, lyg ir valstybinį numerį turi turėti, kaip motociklas.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą
    Kilo toks klausimas, jeigu aš žinau, kad asmuo gyvenantis x vietoje turi paspirtuką/skuterį kuris yra be ribotuvo, laisvai gali važiuoti 50-60km/h ir nėra atitinkamai registruotas kaip transporto priemonė, ar yra realių šansų, kad policija imsis kažkokių veiksmų? Tiesiog matant Wolt/Bolt shahedus kilo mintis ar yra prasmės kreiptis į policiją ir nurodyti bendrabučius kur jie gyvena, ar tai būtų tik laiko švaistymas.
    O iš kur jūs žinote, kad nėra registruotas ir neturi draudimo?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas taip byloja:
    5. Su į elektrinę mikrojudumo priemonę arba į motorinį dviratį savo konstrukcija panašia transporto priemone, kuri viršija šiame įstatyme nustatytas galios ir greičio technines charakteristikas ir negali būti klasifikuojama kaip elektrinė mikrojudumo priemonė arba motorinis dviratis, leidžiama dalyvauti viešajame eisme, jeigu yra atliktos šios transporto priemonės motorinėms transporto priemonėms privalomos procedūros (atitikties įvertinimas, registracija, privalomoji techninė apžiūra, galioja transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomasis draudimas), o šios transporto priemonės vairuotojas vykdo šiame įstatyme motorinės transporto priemonės vairuotojui nustatytus reikalavimus.
    Jeigu charakteristikos neatitinka, tai negali būti naudojama kaip tokios rūšies priemonė.

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Taip policija išaiškino man pernai.
    Pataikei ant kvailo policininko - tokių dabar tikrai netrūksta.

    Komentuoti:


  • Julius.ste
    replied
    Bandau samprotauti. Turbūt nelabai jie ką gali padaryti, jei tik nurodai kur stovi/gyvena. Galbūt tik gali traktuoti kaip neregistruotą transporto priemonę. Iš patirties su neekploatuojamais automobilais ir savivaldybe, sakyčiau vėjo laukuose gaudymas. Savivaldybė ieško savininkų, duoda mėnesį patraukti "trantą" be numerių ir pan.
    Kitas kelias būtų stebėti ir filmuoti kada išvažiuoja, galbūt nustatyti tendencingumą ir tada prašyti policijos atvykti reidui tam tikru metu. Šitas būdas irgi gaunasi iš fantastikos srities.

    Manau kol iš aukščiau neateis kažkokia tvarka ar nurodymai, jog reikalinga tokių priemonių kontrolė, tol nelabai ką pavyks padaryti. Baisiausia, kad bus sužaloti praeiviai ar kiti eismo dalyviai ir tik tada šitas klausimas taps opesnis. Kaip pvz buvo su senolio sukelta avarija Molėtų plente. Po jos buvo straipsnių apie amžiaus vairuoti ribojimą.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

    Pats sugalvojai tokią nesamonę?
    Taip policija išaiškino man pernai.

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Jeigu paspirtukas <1kwh galios registruoti kaip transporto priemonės nereikia. Ribotuvas neprivalomas, jeigu vairuotojas pats laikosi greičio.
    Pats sugalvojai tokią nesamonę?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Jeigu paspirtukas <1kwh galios registruoti kaip transporto priemonės nereikia. Ribotuvas neprivalomas, jeigu vairuotojas pats laikosi greičio.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Kilo toks klausimas, jeigu aš žinau, kad asmuo gyvenantis x vietoje turi paspirtuką/skuterį kuris yra be ribotuvo, laisvai gali važiuoti 50-60km/h ir nėra atitinkamai registruotas kaip transporto priemonė, ar yra realių šansų, kad policija imsis kažkokių veiksmų? Tiesiog matant Wolt/Bolt shahedus kilo mintis ar yra prasmės kreiptis į policiją ir nurodyti bendrabučius kur jie gyvena, ar tai būtų tik laiko švaistymas.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Dviratistai / paspirtukistai elgiasi neatsakingai ir savanaudiškai, kaip ir eilinis automobilistas, bet tekę matyti tik automobilistą neteisėtai ir piktybiškai elgiantis prieš kitą teisėtai besielgiantį. Plačiau atsakiau Eismo kultūros temoj.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Galim tik konstatuoti:

    Tai tik parodo, kad automobilistai didesni kaušai nei dviratistai ar paspirtukistai.
    P.S. pats važinėju dviračiu.

    Komentuoti:

Working...
X