Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kaid
    replied
    Seimas nutarė paspirtukų nuomos verslą įpareigoti vairuotojus aprūpinti šalmais

    Seimas ketvirtadienį nutarė elektrinių paspirtukų nuomotojus įpareigoti nuo 2026 metų sausio visus klientus aprūpinti šalmais.

    Parlamentui priėmus atitinkamas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, paspirtukų ir kitų elektrinių mikrojudumo priemonių nuomotojai vairuotojus privalės aprūpinti šalmais, nepriklausomai nuo amžiaus, kelių ir transporto priemonės galingumo.

    Nuosavų paspirtukų savininkai šalmais turės apsirūpinti patys.

    Už pataisas balsvo 58 Seimo nariai, prieš buvo 18, susilaikė 12 parlamentarų.

    Prieš balsuoti kvietęs liberalas Andrius Bagdonas sakė, kad tokiu įstatymu bus sužlugdytas puikiai veikiantis verslas.
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...Ko5GeUSQEkBTuQ

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    LRT.lt 2024.09.28
    Lietuvių meilė elektriniams paspirtukams blėsta, bet pardavėjai to nesieja su gaisrais
    Dalis kalbintų pardavėjų neslepia šiemet matantys mažėjančią elektrinių paspirtukų paklausą. Visgi tokio reiškinio su gaisrais jie nesieja. (...)

    Prekybos centro internete „Varle.lt“ įkūrėjas M.Butauskas LRT.lt pripažino, kad elektrinių paspirtukų pardavimas šiemet išties smuko. Minėtoje platformoje 2020 m. per 8 mėn. internetu buvo užsakyti 1 417 paspirtukų, o šiais metais, anot pašnekovo, tik 202. (...)
    „Dėl užsidegimų klientų susirūpinimo nepastebėjome. Paspirtukų pardavimus, mūsų nuomone, mažina rinkos įsisotinimas, kadangi tie pirkėjai, kam tai buvo aktualu, paspirtukus jau įsigijo. Taip pat įtakos turėjo paspirtukų dalijimosi paslaugos išplitimas. Ir, galiausiai, susirūpinimas dėl sveikatos. Spaudoje išties aprašoma daug avarijų ir susižalojimų atvejų“, – aiškino M. Butauskas. (...)

    Prekių ženklui „Riedis.lt“ atstovaujančios bendrovės „Lutex“ vadovas L. Kondratas pripažino, kad pastaruoju metu elektrinių paspirtukų, dviračių ir kitų panašių transporto priemonių paklausa smuko trečdaliu. Visgi jis to taip pat nebuvo linkęs sieti su netikėto užsiliepsnojimo atvejais, o labiau su valdžios atstovų mėginimu sureguliuoti mikrojudumo priemonių naudojimo tvarką.
    „Remiantis įvairiais duomenimis, vien per pastaruosius metus elektrinių paspirtukų rinka išaugo net 24 proc. Tačiau pastaraisiais mėnesiais buvo pastebėtas apie 30 proc. rinkos kritimas. Galbūt dėl sezoniškumo ar šių transporto priemonių reguliavimo nebuvimo, įstatymų priešpriešos, privalomo draudimo priemonėms, kurios viršija 25 km/h greitį arba 25 kg svorį“, – svarstė L. Kondratas.

    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...ja-su-gaisrais

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Neseniai mačiau kaip dvirtakiu kažkoks paspirtuko-motociklo formos objektas apvažinėjo lėtai judantį eismą pėsčiųjų-dviračių taku. Iš akies ~ 70-80km/h. Aišku be numerių. Be 5 minučių skandinavija
    Kasdien išėjus į gatvę galiam sutikt po pora ar net kelis tokius

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Neseniai mačiau kaip dvirtakiu kažkoks paspirtuko-motociklo formos objektas apvažinėjo lėtai judantį eismą pėsčiųjų-dviračių taku. Iš akies ~ 70-80km/h. Aišku be numerių. Be 5 minučių skandinavija

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    tai nereikai ir tų dokumentų, jokios kontrolės, o registuroti iki 1 KW galios nereikai net teoriškai.
    Čia pasiteiravus parduotuvėje, prekiaujančioje galingais paspirtukais.
    O daugiau iš ties ir nėra kam kontroliuoti. Policijai – dzin.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Tai, baterijos turi apsauginiius vožtuvus kurie neleidžia susidaryti tokiam spaudimui kad įvyktu gaisras. Europoje baterijos be tų vožtuvų pardavinėti druadžiama. Alibaba prekybininkas siunčiantis konteinerį į lietuvą dėjęs skersą ant tų draudimų ir niekas netikrina. Va ir rezultatas.
    abejoju ar kas nors pardavinėja be to vožtuvėlio. spėčiau bėda tame jog pati baterija dėl aplinkos poveikio yra hermetizuota, patys akumuliatoriai gali ventiliuotis kiek nori į uždarą tūrį, geriau nebus.

    tie visi dūmai yra degūs, tai ir ventiliuojant neretai kyla gaisras.

    geriausia būtų pereiti prie nedegių akumuliatorių baterijų, pvz. LiFePO4, tik energijos tankis mažesnis, trumpesnį atstumą galėsi nuvažiuoti...

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Lietuvoje nemačiau NEI VIENO paspirtuko su numeriais. Nors visi galingesni privalo juos turėti. Tiesiog pateikiami kiniški falsifikuoti dokumentai ant šikpopieriaus. Ir visiems tinka.
    tai nereikai ir tų dokumentų, jokios kontrolės, o registuroti iki 1 KW galios nereikai net teoriškai.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Tai, baterijos turi apsauginiius vožtuvus kurie neleidžia susidaryti tokiam spaudimui kad įvyktu gaisras. Europoje baterijos be tų vožtuvų pardavinėti druadžiama. Alibaba prekybininkas siunčiantis konteinerį į lietuvą dėjęs skersą ant tų draudimų ir niekas netikrina. Va ir rezultatas.
    Lietuvoje nemačiau NEI VIENO paspirtuko su numeriais. Nors visi galingesni privalo juos turėti. Tiesiog pateikiami kiniški falsifikuoti dokumentai ant šikpopieriaus. Ir visiems tinka.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Tai, baterijos turi apsauginiius vožtuvus kurie neleidžia susidaryti tokiam spaudimui kad įvyktu gaisras. Europoje baterijos be tų vožtuvų pardavinėti druadžiama. Alibaba prekybininkas siunčiantis konteinerį į lietuvą dėjęs skersą ant tų draudimų ir niekas netikrina. Va ir rezultatas.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Kas iš tų patarimų, jei pvz daugiabutyje nukenčia ne tas, kuris to patarimo nesilaiko. Jaučiu prieis prie reguliavimo anksčiau ar vėliau. Mano daugiabutyje dujų katilai kiekvienam bute. Jei kas su tokiu paspirtuku dar...

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Meistro patarimas norintiems įsigyti paspirtukus: nepirkit iš Kinijos gamintojų

    Ugniagesiai teigia, kad daugėja gaisrų, kuriuos sukelia užsidegę paspirtukai. Dažniausiai jie užsiliepsnoja kraunant baterijas. Vien šią savaitę paspirtukai sukėlė du gaisrus. Po ketvirtadienį sostinėje kilusio gaisro daugiabutyje, vienai šeimai savivaldybė suteikė laikiną apgyvendinimą. Liepsnų padarytos žalos siekia dešimtis tūkstančių eurų.

    Šiemet dėl sprogusių paspirtukų baterijų, pasak ugniagesių, kilo 13 gaisrų. Ir jų daugėja, palyginti su ankstesniais metais. Dažniausiai baterijos užsidega jas kraunat. Priežasčių, kodėl taip atsitinka, gaisrininkai sako gali būti įvairių: nekokybiškos baterijos, šalia palikti degūs daiktai. Jei yra galimybė, rekomenduojama krauti ne gyvenamosiose patalpose.

    „Tokie gaisrai labai žaibiškai išplinta, nes baterijos gaisras yra labai intensyvus, sproginėja, labai stipriai veržiasi liepsna ir [pakyla] labai didelė temperatūra. Paprastai, jeigu užsidega kraunamas prietaisas, kambarys išdega visiškai“, – teigia PAGD priešgaisrinės priežiūros skyriaus viršininkas Aurimas Gudžiauskas.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    /\ Gaisro Trimitų gatvės name video
    Diena.lt 2024.09.12
    https://m.kauno.diena.lt/naujienos/v...ntojai-1191311

    Diena.lt 2024.09.13
    Po tragedijomis vos nesibaigusių įvykių: paspirtukuose – bombos?
    Remiantis ugniagesių pateikiama statistika, per nepilnus devynis mėnesius šiemet elektriniai paspirtukai užsidegė daugiau kartų nei per ištisus metus pernai. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, šiemet Lietuvoje elektriniai paspirtukai degė dvylika kartų. Pernai tokių iškvietimų buvo dešimt. Ugniagesiai šešis kartus gesino užsidegusias paspirtukų baterijas, elektrinio dviračio bateriją – vieną kartą, drono bateriją – vieną kartą.

    https://m.diena.lt/naujienos/lietuva...ukuose-1191223

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    https://www.lrytas.lt/auto/saugus-ei...aimiu-34204312

    Click image for larger version

Name:	144119276-9f8d861c-fc9f-42e4-b8a1-b4f57e6d36ca.jpg
Views:	492
Size:	160,5 kB
ID:	2151644

    Komentuoti:


  • arsiakas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Neteko nė karto.
    Čia kaip ir su važiavimu paspirtuku dviese - nelegalu, bet turbūt nėra nei vieno nubaudę. Net per renginius, kai budi policija, krūva tokių po du važinėjančių ir niekam niekas neįdomu.
    Pas mus viskas deklaratyvu: griežtinsim, bausim, neleisim - tik niekada tas nevirsta faktiniais veiksmais. Maksimum kas yra padaroma, pakoreguojamas word'e koks sakinys ir išleidžiama kokia teisės akto pataisa.

    Berlyne lankantis prieš kelis mėnesius, per pusdienį mačiau kaip policija davė pastabą dviratininkei, kuri stovėdama prie šviesforo maigė telefoną, ir taip pat buvo susistabdę paspirtukininką dėl kažko. Pas mus per daugybę metų nesu matęs nieko panašaus.
    Madride taip pat labai griežtai baudžia už bet kokį nusižengimą su paspirtuku (nes jie, skirtingai nei daugelyje šalių, gali cirkuliuoti TIK gatvėse bendrame sraute). Esu ir pats gavęs pusę minimalios baudos (45€) už tai kad vienoje ausyje turėjau ausinę. Vieno karto užteko, daugiau to nekartoju

    Beje, šiandien ryte žiniasklaida pranešė, kad nuo spalio 1d. Madrido savivaldybė panaikins licencijas paspirtukų nuomai visiems trims operatoriams. Priežąstys kelios: nors buvo padarytos specialios parkavimo vietos, vistiek paspirtukai mėtosi visur gatvėse, taip pat ir dėl to, kad jais važinėjasi po 2 asmenis, kelia chaosą važiuodami per raudoną ir t.t.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Esu matęs, kaip policininkas drausmino važiuojančius dviese. Ar nubaudė nežinau nes ėjau pro šalį tai tik trumpai girdėjau.

    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Susisiekimo ministerija: maisto kurjerių elgesys keliuose netoleruotinas, situacijai nesikeičiant bus imamasi teisinių ribojimų
    Jeigu neisilaikys įstatymų, tai parašysim dar daugiau įstatymų kurių galės nesilaikyti.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą
    O kas nors yra nors kartą gyvai matęs, kad Lietuvoje policija tikrintų paspirtukų, skuterių ir kitų transporto priemonių maksimalų greitį? Pvz Švedijoj ir Danijoj tai yra įprasta ir reguliari praktika, o Lietuvoje nei karto nesu šito matęs.
    Neteko nė karto.
    Čia kaip ir su važiavimu paspirtuku dviese - nelegalu, bet turbūt nėra nei vieno nubaudę. Net per renginius, kai budi policija, krūva tokių po du važinėjančių ir niekam niekas neįdomu.
    Pas mus viskas deklaratyvu: griežtinsim, bausim, neleisim - tik niekada tas nevirsta faktiniais veiksmais. Maksimum kas yra padaroma, pakoreguojamas word'e koks sakinys ir išleidžiama kokia teisės akto pataisa.

    Berlyne lankantis prieš kelis mėnesius, per pusdienį mačiau kaip policija davė pastabą dviratininkei, kuri stovėdama prie šviesforo maigė telefoną, ir taip pat buvo susistabdę paspirtukininką dėl kažko. Pas mus per daugybę metų nesu matęs nieko panašaus.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    O kas nors yra nors kartą gyvai matęs, kad Lietuvoje policija tikrintų paspirtukų, skuterių ir kitų transporto priemonių maksimalų greitį? Pvz Švedijoj ir Danijoj tai yra įprasta ir reguliari praktika, o Lietuvoje nei karto nesu šito matęs.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Reiktų apriboti ne tik eismą šaligatviais, bet ir prižiūrėt, kad prieš eismą nelakstytų. Džamšudas plaukia, marios skirkitės...

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Susisiekimo ministerija: maisto kurjerių elgesys keliuose netoleruotinas, situacijai nesikeičiant bus imamasi teisinių ribojimų

    Didėjant nusiskundimų dėl netinkamo krovininius motorinius dviračius vairuojančių maisto kurjerių elgesio bei keliamos grėsmės kitiems eismo dalyviams skaičiui, Susisiekimo ministerija maisto pristatymo paslaugų teikėjų prašo imtis šių kurjerių drausminimo priemonių. Situacijai nesikeičiant, ministerija neatmeta galimybės teisiškai apriboti tokių transporto priemonių eismą šaligatviais.

    „Maisto pristatymo kurjeriams galioja tokios pačios Kelių eismo taisyklės (KET) kaip ir kitiems vairuotojams, tačiau gauname vis daugiau ir pėsčiųjų, ir automobilių vairuotojų nusiskundimų dėl jų nepagarbaus elgesio ir vis įžūlesnių pažeidimų. Užfiksuotas ir ne vienas atvejis, kai maisto kurjeriai, ypač vykdantys veiklą keturračiais motoriniais dviračiais, sukelia avarines situacijas prasilenkiant su turistų grupėmis, o tai meta šešėlį ant mūsų šalies įvaizdžio. Maisto pristatymo kurjerių greitis neturėtų būti svarbesnis už eismo saugumą, todėl tikimės atsakingų ir ryžtingų sprendimų, kad tokia situacija pasikeistų“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

    Susisiekimo ministerija pastebi, kad pavojingas avarines situacijas šaligatviuose, dviračių takuose ir gatvėse vis dažniau sukelia didesnės masės ir gabaritų krovininių dviračių, ypač keturračių motorinių dviračių, vairuotojai. Dažniausiai nepaisoma reikalavimo naudotis dviratininkams skirta infrastruktūra – vis tiek važiuojama šaligatviu arba važiuojamąja dalimi, taip pat nepaisoma šviesoforo signalų reikalavimų, viršijamas greitis, lenkiant nesilaikoma saugaus šoninio atstumo, važiuojama pėsčiųjų perėjomis, neduodamas kelias ir pan.

    Susisiekimo ministerija su prašymu imtis visų galimų priemonių ir sprendimų padėčiai pakeisti kreipėsi į maisto pristatymo paslaugų teikėjus „Vok Bikes“, „Bolt“ ir WOLT.

    Jei krovininius dviračius vairuojančių maisto kurjerių elgesys nesikeis, o KET reikalavimų laikymasis ir toliau bus ignoruojamas, Susisiekimo ministerija neatmeta galimybės teisės aktais apriboti šių didesnės masės, gabaritų ir komercinei veiklai vykdyti naudojamų transporto priemonių eismą šaligatviuose.
    https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/su...iniu-ribojimu/

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    degančiam Tesla 3 akumuliatoriui užgesinti gali prireikti 11 kūbų vandens.
    kubų.

    Komentuoti:

Working...
X