Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Diskusijos apie KET reikalavimus dviratininkams
Collapse
X
-
Galėtų dvirtakiuose pakratyt "eletrinius dviračius". Vilniuje yra nemažai tikrai galingesnių nei 1kw, bet drąsiai važiuojančių dvirtakiais.
-
Kuo važinėti galima, o kuo ne? Pareigūnai paaiškino paprastai
Susisiekimo ministerija praėjusiais metais išpopuliarėjusius galingus elektrinius paspirtukus prilygino mopedams.
Nuo tada jais legaliai naudotis tapo įmanoma tik užregistravus, apdraudus ir turint vairuotojo pažymėjimą. Vis dėlto žmonės iš pradžių negalėjo suprasti, kokiais paspirtukais jie gali laisvai važinėti, o kuriems privalomi dokumentai.
Situaciją kiek pagerino Lietuvos policijos socialiniuose tinkluose paskelbta atmintinė...
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimąO tai ne tai reikėtų vertinti? Ne realią, bendrą riziką, kuri kyla įprastai naudojant transporto rūšį, o kažkokias kitas hipotetines rizikas esant hipotetinėms sąlygoms? Tai negi lyginsim žalą, kuri kyla išsukus stipiną ir prasidūrus juo akį vs. įsipylus stiklinę degalų ir ją išgėrus?
Parašė alga Rodyti pranešimąBeprasmiškas palyginimas -- 20 km/h dviračiu yra tipiškas commuterio greitis, o automobils tokiu greičiu juda nebent kiemuose ir negrįstuose takuose per laukus. Jei lyginsim atsitrenkimą į sieną judant tipiniu plento grečiu -- 100 km/h automobiliui, 30 km/h dviračiui, dar klausimas, kuris suteikia daugiau šansų vairuotojui išgyventi.
Plente dviračio greitis, nors vidutinis ir 30km/h, svyruoja tarp 10km/h į kalną ir 70km/h nuo kalno. Abiem atvejais atsitrenkus į sieną pasekmės labai skirtingos.
Imant vidutinį greitį - mieste auto greitis irgi gautųsi kokie 30-40km/h su visais šviesoforais, kamščiais ir t.t. Užmiestyje vidutinis būtų 100km/h nebent važiuojant vien autostradomis
Net 30km/h į sieną maža tikrai nepasirodys. Yra panašus pavyzdys. Dviratininkas buvu užmuštas žymaus aktoriaus. Su auto pastūmė dviratį ir jis trenkėsi į stulpą (sieną). Rezultatas - daugybiniai vidiniai sužalojimai. Būtent nuo smūgio į stulpą. Nežinau ar buvo ekspertizė apie smūgio jėgą, greičius ir t.t., bet žinant tą vietą (nusukimas iš Oslo gatvės į Lazdynus ties ligonine), dviračio greitis turbūt buvo ~ 30. Po pastūmimo su auto galbūt šiek tiek pagreitėjo. Nors žiūrint pagal auto pagadinimus, smūgis į dviratininką buvo labai menkas.
Komentuoti:
-
Parašė liux Rodyti pranešimą
kuo toliau, tuo labiau įsitikinu, kad dviratininkai ypač neatsargiai važinėja. Kaip galima du šalmus sunaudoti per metus?
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąMirčių-per-kilometrą statistika nevertina transporto priemonės kaip pačios saugumo. Ji vertina kaip žmonės linkę naudoti tą transportą.
NCAP teste dviratis vienareikšmiškai praloštų mašinai. Pėstysis neįsibėgėtų iki reikiamo greičio. Bet ir 20km/h su auto ir pėsčiam atsitrenkus į sieną pasekmės būtų skirtingos
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąO gatve be šalmo? Šiaip gatve stengiuosi nevažiuoti nepasairuošęs (be aprangos, be šalmo), bet kartais neišvengiamai reikia tą daryti. Tai noriu tiksliai žinoti, ar gali policija realiai nubausti už kokį nors KET punktą?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
O gatve be šalmo? Šiaip gatve stengiuosi nevažiuoti nepasairuošęs (be aprangos, be šalmo), bet kartais neišvengiamai reikia tą daryti. Tai noriu tiksliai žinoti, ar gali policija realiai nubausti už kokį nors KET punktą?
Komentuoti:
-
Policija dalinasi FB: https://www.facebook.com/VLNbendruom...&theater&ifg=1
Šiaip, kiek pamenu, iki 18 m. privalomi tik važiuojant gatve, o ne apskritai.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąO kaip yra su šalmais? Jie privalomi ar ne? Nelabai sekiau pokyčius toje srityje, bet nenorėčiau įkliūti už KET pažeidimą.
Komentuoti:
-
O kaip yra su šalmais? Jie privalomi ar ne? Nelabai sekiau pokyčius toje srityje, bet nenorėčiau įkliūti už KET pažeidimą.
Komentuoti:
-
Bendro pobūdžio diskusija apie dviratininkus bei eismo saugumą atkelta iš temos "Vilniaus dviračių takai"
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
O dviratininkas turi aplink save metalinį narvą, saugos diržus, oro pagalves...?
Jei su mašina bumptelsi kur nors - gal pačiam net įbrėžimo nebus. Su dviračiu gali pražiopsot prietemoj bortelį ar šaltu metų laiku plikledį ir keliausi į traumatologinį. Ypač vyresniam amžiuj.
Per metus su dviračiu nuvažiuoju tūkstančius kilometrų ir, deja, teko sunaudoti jau 2 šalmus. Šiuolaikinis automobilis tikrai yra saugiau už dviratį. Net ir su saugia dviračių eismo infrastruktūra.
Komentuoti:
-
Mirčių-per-kilometrą statistika nevertina transporto priemonės kaip pačios saugumo. Ji vertina kaip žmonės linkę naudoti tą transportą. NCAP teste dviratis vienareikšmiškai praloštų mašinai. Pėstysis neįsibėgėtų iki reikiamo greičio. Bet ir 20km/h su auto ir pėsčiam atsitrenkus į sieną pasekmės būtų skirtingos
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąKiek esu matęs tyrimų, jie dažniausiai lygina pliką statistiką ir neįvertina dviračių specifikos. Pvz ima visą mirčių kiekį su auto, bet iš dviračių atmeta rekreacinio dviračių naudojimo mirtis. Sąžiningai reiktų lyginti važiavimą dviračiu mieste ir važiavimą automobiliu mieste. Gal dar kontroliuoti oro sąlygas, nes pvz per plikledį daug didesnė tikimybė pakliūti į auto avariją, o tokiomis sąlygomis didžioji dalis dviratininkų nemina. Kiek žiūrėjau seniau - tokių studijų nebuvau radęs. Dėl to belieka remtis sava patirtim ir ieškoti loginio pagrindimo.
Dviratis nėra nesaugus transportas? Rimtai?
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Ne handwaveingo reiktų, o nuorodų į tyrimus, mirtis per milijoną kelionių ar per milijardą kilometrų. Aš esu tokių skaičių ieškojęs, ir ką radau nebuvo taip jau vienareikšmiška.
Va, radau savo seną reddito komentarą su nuorodomis su skaičiais:
Paskutinėje nuorodoje lygina dviračius bendrai su sporto šakomis. Jeigu nori lyginti su sporto šakomis - tegu lygina dalyvavimą dviračių varžybose ar kalnų dviračius, o ne bendrai dviračius. Skaičiai bus visiškai kitokie. O tuo tarpu iš auto statistikos išbraukia greitkelius, nes atseit pernelyg saugu Bet žmonės turi savus tikslus ir atitinkamai išvarto statistiką...
Kitas dalykas, saugumo jausmui svarbu ne tik plika statistika kokia tikimybė patekti į incidentą, bet ir patekus į incidentą kokios pasekmės. Jei žmonės mato dviratį kaip pavojingą transportą - pasiveda dviratį pavojingesnėse vietose, nevažiuoja prastu oru ir t.t. Statistika nuo to gerėja, bet ar mažėja dviračio pavojingumas? Nemanau. Tuo tarpu su auto atvirkščiai. Kuo didesnis saugumo pojūtis, tuo žmonės labiau linkę rizikuoti, važiuoti pavojingomis sąlygomis ir pan. Ar nuo to didėja transporto rūšies pavojingumas? Vargu...
Dar pavyzdžių iš visiškai anekdotinių. Kas būna, kai su dviračiu važiuoji per atvirą lauką ir trenkia žaibas? Gerai, kad pasitaikė netoli medis, bet vis dar vengiu minti jei gali žaibuoti. Automobilyje atvirkščiai - saugi vieta pasislėpt nuo žaibavimo... Minti per krušą irgi nėra labai saugu. Su auto - blogiausiu atveju įskels stiklą ar stogą įlenks.
Dviratis nėra nesaugus transportas? Rimtai?Paskutinis taisė mantasm; 2018.07.14, 01:10.
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Sakai taip, lyg tai nepaneigiamas faktas. Įrodymus į studiją! Dar galima panagrinėti, kas nesaugiau: važiuoti automobiliu ar dviračiu. Bet autokeleivio šalmai yra "not a thing".
Jei su mašina bumptelsi kur nors - gal pačiam net įbrėžimo nebus. Su dviračiu gali pražiopsot prietemoj bortelį ar šaltu metų laiku plikledį ir keliausi į traumatologinį. Ypač vyresniam amžiuj.
Per metus su dviračiu nuvažiuoju tūkstančius kilometrų ir, deja, teko sunaudoti jau 2 šalmus. Šiuolaikinis automobilis tikrai yra saugiau už dviratį. Net ir su saugia dviračių eismo infrastruktūra.
Komentuoti:
-
Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimąSiek tiek apie dviraciu sauguma:
Road fatalities by different road users 2010-2016 Percentage change
Source: https://www.itf-oecd.org/road-safety-annual-report-2018
Nezinau ka norvegai ne taip padare su savo dviraciu infrastruktura, bet kazkur tikrai suklydo Rodiklis blogiausias pasaulyje.
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
1. dviračiu važiuoti iš principo nėra saugu. Dėl to reikia dėvėti šalmą bei laikytis tam tikrų atsargumo standartų.
Komentuoti:
-
Siek tiek apie dviraciu sauguma:
Road fatalities by different road users 2010-2016 Percentage change
Source: https://www.itf-oecd.org/road-safety-annual-report-2018
Nezinau ka norvegai ne taip padare su savo dviraciu infrastruktura, bet kazkur tikrai suklydo Rodiklis blogiausias pasaulyje.
Komentuoti:
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Aš ne apie stop juostų perstūmimą, o apie priparkuotą automobilį
Komentuoti:
Komentuoti: