Parašė RamasN
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose
Collapse
X
-
-
Šiandien, gegužės 21 dieną, uždarytas eismas Milikoniu kalnu. Tačiau kelionės vairuotojams Kaune ne tik apsunkintos – šiandien atvertas įvažiavimas bei išvažiavimas tarp A1 magistralės ir Ašigalio gatvės žiedinės sankryžos.
Atkreipčiau dėmesį į:
Naują eismo organizavimo tvarką kauniečiai jau pastebėjo antradienio vakarą.
„Na, jau pribraižė geltonų juostų standartiškai belekaip į/iš Ašigalio g. Statymai komentaruose, kelintą val. pirma avarija bus“, – „Kas vyksta Kaune“ grupėje rašė kauniečiai.
Žodžiu eilinį kartą su eismo pokyčių valdymu yra liūdesys. Kad perstatant stulpelius reiktų pažymėti geltonas linijas negaliojančiomis - to aišku, niekas nepagalvoja, nepasako, nenusprendžia, nepadaro.
Komentuoti:
-
KK139 krypčių rebusai
1. vieta, kur nepažymėtos kryptys ir nenurodyta, kad pasikeitė pagrindinio eismo kryptis.
Ateities plento - Biruliškių g. - Palemono g. sankryža (šalia Palemono - ten, kur prasideda nauja Ateities g. trasa)
2. vieta, kur nepažymėtos kryptys.
Šalia Amalių, .Ateities plento ir buv. Ateities pl. (link Chemijos pr.) sankryža
Idiotiškas ženklinimas, kuris pasitinka už posūkio
3. vieta, kur nepažymėtos kryptys.
Petrašiūnai, Ateities plento - T.Masiulio - R.Kalantos žiedinė sankryža
Atvažiuojant nuo Vilniaus nėra jokių krypčių nuorodų
Įdomu, kad atvažiuojant nuo Kauno centro R.Kalantos gatve tranzitinės kryptys pažymėtos - net į Zarasus, į kuriuos reikės važiuoti rajoniniu keliu Nr.1919, kurios nuoroda prie sankryžos su A1 nėra pažymėta
4. vieta, kur nepažymėtos kryptys ir pagrindinio eismo kryptis.
Nesant eismo orientuotis tenka pagal treleibuso laidus
Paskutinis taisė Romas; 2025.04.07, 11:19.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė iPhone Rodyti pranešimąŽenklų su kryptimis jokių, važiuoti reikia intuityviai. Viskas pakankamai painu. Nesuprantu, kodėl negali būti padarytas normalus ženklinimas nurodant aiškias kryptis.
Ypač klaidu važiuojant nuo Vilniaus pusės link Marijampolės - net ir važiavusiam tuo maršrutu ne kartą.
Anksčiau ten buvo viena vieta, kur gali ne nusukti ten - ji yra prieš pat HES'ą.
Dabar tokių vietų jau keturios.
Geriausiu atveju ten nėra jokio žymėjimo, blogiausiu - idiotiškas žymėjimas, kuris tik klaidina.
Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz
Komentuoti:
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąKol kas nebuvo dalintasi, bet nuo 2024 m. galioja naujos maršrutinio orientavimosi taisyklės.
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...wid=1bw1iwc3fx
Komentuoti:
-
Kol kas nebuvo dalintąsi, bet nuo 2024 m. galioja naujos maršrutinio orientavimosi taisyklės.
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...wid=1bw1iwc3fx
Pakeitimus vertinu pozityviai, nors galėtų būti ir geriau.
Kas pasikeitė:- Prieš skirtingų lygių sankryžas prieš pat sankryžą nebenaudojami krypčių kelio ženklai, kur nurodomi rodyklė, gyvenvietė (ar kitas objektas) ir atstumai (kelio ženklai nr. 605-608). Naudojamos kryptys (kelio ženklas nr. 604) kur nurodomi tik objektas (gyvenvietė) ir maršruto numeris. Interpretuoju, kad toks ženklinimas galios prieš skirtingų lygių sankryžų lėtėjimo juostas, galbūt prieš atskiras posūkių juostas jei tokias turi. Paprastos trišalės keturšalės sankryžos su skirtingų lygių sankryžų jungiamaisiais keliais matyt turės standartines kryptis kur bus nurodoma rodyklė, gyvenvietė ir atstumas iki jos.
- Automagistralėse ir greitkeliuose kryptyse kartu su gyvenviečių pavadinimais bus galima išsukime nurodyti ir paslaugų objektus kaip restoranas ar degalinė. Tik jie negalės nuo autostrados būt nutolę daugiau nei 1 km. Kažkas panašaus yra Vokietijoje ir ypač Švedijoje. Labai geras patobulinimas, padėsiantys sumažinti nereikalingą informacinių kelio ženklų mišką.
- Atstumų rodyklė (numeris, gyvenvietės ir kilometrai) naudojami daugiausiai tik už skirtingų lygių sankryžų. Prieš vieno lygio sankryžas turbūt bus papildomai nurodoma kryptis tiesiai su atstumais iki gyvenviečių. Kažkas panašaus yra Vokietijoje. Lietuvoje šiuo metu naudojama skandinaviška tvarka, kur už kiekvienos rimtesnės sankryžos naudojama atstumų rodyklė.
- Išankstinė krypčių rodyklė, kai kryptis prieš sankryžą papildomai pakartojama bent 1 kartą. Automagistralėse ir greitkeliuose privaloma ir prieš sankryžas su rajoniniais keliais. Kitose keliuose toks ženklinimas privalomas tik prieš sankryžas su krašto ir magistralinius kelius, taip pat ties pačiomis svarbiausiomis miestų gatvėmis (specifiškai A ir B kategorijų gatvės).
- Prieš visas skirtingų lygių sankryžas išankstinė kryptis standartiškai nurodoma 500 m prieš sankryžą, prieš vieno lygio sankryžas 300 m atstumu iki sankryžos (gyvenvietėse 100 m atstumu iki sankryžos). Dabar 500 m atstumu rodyklė nurodoma tik 2x2 keliuose.
- Tik labai mažose žieduose būtų nurodomos kryptys tik prieš sankryžą, o didesniuose žieduose kryptys nurodomos salelėse.
- Leidžiama nurodyti LEZ, ligonines, keltus, stotis, oro uostus su pavadinimais.
- Neliko sąrašo ir žemėlapio kokius objektus reikia nurodyti kelyje. Vadovaujamasi turbūt vietoje kokias kryptis nurodyti. Pvz. pagal naują tvarką, Kauno kryptimi A1 kelias galėtų turėti kryptis Elektrėnai, Kaunas, Klaipėda (ar tik Elektrėnai, Klaipėda); Vilniaus kryptimi nuo Kauno (Kaišiadorys, Vilnius).
- Tam tikros objektų kategorijos kaip prekybos miesteliai, logistikos parkai, etc. kur net nebūtina nurodyti kaip privačius objektus, užtektų jaučiu to paties kaimo ar miesto dalies pavadinimo.
- Išankstinė krypčių rodyklė automagistralėse ir greitkeliuose turėtų būti privaloma prieš visus išvažiavimus (C, D kategorijos gatvės ir vietiniai keliai), prieš išvažiavimus į šalia esančias teritorijas naudojama paslaugų kelio ženklai.
- Manau, kad automagistralėse ir greitkeliuose, kai tekstas ir taip didelis, išankstinis toliau nuo sankryžos įrengtas informacijos ženklas galėtų būti sumažintas ir nurodomos kryptis tik išvažiavime. Kažkas panašaus yra Švedijoje, JAV ir Prancūzijoje.
- Exit (išvažiavimų) numeriai automagistralėse ir greitkeliuose. Patogumo dėlei būtų naudojami pagal tai kokiame kilometre yra sankryža.
- Prieš žiedines sankryžas visada turi būti informacijos ženklas apie kryptis, nebent tai žemos kategorijos kelių ar gatvių sankryža (visokie vietiniai keliai ar C/D kategorijos gatvelės).
- Hierarchija kokių objektų nurodymai teikiamas pirmumas, pvz. tam tikrais atvejais gatvės pavadinimo ar miesto dalies pavadinimo nurodymas mažiau prasmingas nei gyvenvietės.
- Kaip žymėti kryptis aplinkkeliuose, jungiamuosiuose keliuose, ar kai kelio trasa baigiasi kaimiškoje sankryžoje, o iki pagr. savivaldybės centro dar yra keliasdešimt km (o kryptis yra reikalinga). Abstrakčiai nurodyta, kad "neišnaudojant leistino krypčių skaičiaus, galima papildomai nurodyti kitose keliuose esančius objektus)".
Paskutinis taisė PoDV; 2025.03.11, 18:46.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Su žiedų ženklinimu kažkaip grubiai bando kopijuoti Norvegiją, kur neretai kryptys nurodomos tik prieš žiedą. Kitur Europoje stengiamasi visada kryptį žiede pavaizduoti salelėje ar bent jau kažkur netoli išvažiavimo. Tik ten Norvegijoje dar žiauriau, t. y. iš vis standartinė rodyklė į kairę kažkuo primenanti lenkų rodyklių ženklinimą prieš turbo žiedus, bet ir žiedai Norvegijoje nėra super komplikuoti. Pas mus vienintelis privalumas, kad bent jau bando nupaišyt kaip važiuoti žiedu. Kitas klausimas ar rasi paskui teisingą išvažiavimą. Antra, ką daryt jei žiedo išplanavimas nėra toks kai keliai patogiai išsidėstę daugmaž 90 laipsnių kampais.
Ši tvarka kai keliai sueina į žiedą įvairiais atsitiktiniais kampais arba (ir) yra daugiau nei 4 keliai yra visiškai nepateisinama. Turi tada būti kažkokios nuorodos žiede, žiedo schema prieš sankryžą ar dar kažkas. Krypčių ženklinimas A14 ties Utena ir 108 ties Vieviu yra didelis nusivylimas. A7/A5 sankryža ar 132/135 sankryža yra neblogi pavyzdžiai kaip reikia daryti prieš tokias sankryžas kur yra neįprasto išplanavimo sankryžos. Aišku A7/A5 sankryžoje turėtjo būt atvaizduotas kaulas.Paskutinis taisė PoDV; 2025.03.11, 00:59.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė digital Rodyti pranešimąNe pinigų neužteko, o smegenų pas projektuotojus.
Ten gi Utenos aplinkelis - važinėja ne vien vietiniai, bet ir tranzitas nuo Zarasų į Kauną.
Galėjo pastatyti bent dideles nuorodas prie išvažiavimų į Vilnių ir Kupiškį / Kauną (į Pakalnius ir į Utenos centrą vietiniai tegu kaip nors nuvažiuos ir be nuorodų), ir išansktinę nuorodą pvz, kaip Lazdijuose
Tik tegul nestato tokių absurdų, kaip pvz., A7 / A5 mazge Tarpučiuose (Marijampolės vakariniame mazge), kur "kaulas" pavirto taisyklingu ovalu ir tik klaidina (gerai, kad ten bent yra pora nuorodų prie išvažiavimų).
Paskutinis taisė Romas; 2025.04.07, 11:20.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Naujai rekonstruotas kelias A14 Molėtai - Utena.
Šioje A14 atkarpoje kelias sutampa su pietiniu Utenos aplinkkeliu A6 - RK208 - A14 - A6
Buvusi įstriža sankryža Utenoje su keliu RK4903 Utena -Pakalniai - Alanta rekontruota į "kaulo formos" sankryžą
"Kaulo formos" sankryžoje su ženklinimu nepersistengta.
Negana to, kad nėra JOKIOS išankstinės krypčių rodyklės, išvis neparašyta, kaip važiuoti į pagrindiniu kelius į Ukmergę - Kauną ar į Kupiškį.
Krypčių ženklinimas žemiau bet kokios kritikos.
Jėra JOKIŲ nuorodų prieš išvažiavimus.
Gal kelių direkcija vietoj perteklinių radarų, atitvarų ir ištisinių linijų pavažiuotų porą šimtų kilometrų pas kaimynus ir pasimokytų kaip žiedinėse sankryžose žymimos kryptys
Net tuo keliu važiuojant kelis kartus per metus tik paskutiniu momentu sušvietė, kad tiesus kelias - tai Molėtų gatvė einanti link centro, o pagrindinis kelias A14 / KK118 / A6 yra kitame posūkyje.
Tokių besiblaškančių dėl prasto (tiksliau - JOKIO) krypčių ženklinimo ten buvo ir daugiau.
Krypčių ženklinimas rajoniniame kelyje yra geresnis nei magistraliniame kelyje
Vaizdas RK4903 važiuojant iš Utenos į Pakalnius.
Nužymėtos mažutės rodyklytės , bet iš anksto sunku užfiksuoti kad posūkio kampas sukant: į Vilnių 270° o į Pakalnius - apie 225°
O pagrindiniame kelyje pačiame žiede PRIEŠ išvažiavimą nėra JOKIŲ krypčių nuorodų.
Ir tik pasukęs PO TO pamatai kad važiuoji teisingu kelius
2 km atkarpa Utenoje buvo pirmame eiliškumo etape; nesidomėjau, ar kelias yra ir priduotas. Gal pastatys daugiau krypčių nuorodų.
Tačiau šiuo metu krypčių ženklinimas yra apgailėtinas - geriausias pavyzdys, kaip nereikia daryti.
Nors prie ženklinimo rebusų reikėtų priprasti - Lietuvos kelininkų mėgstamose "kaulo formos" sankryžose dažniausiai yra viena už kitą įdomiau sužymėtos
Tačiau kai kuriose sankryžose yra nurodomos nuorodos PRIEŠ išsukant - bent prie pagrindinių išvažiavimų
O Utenoje gal neužteko pinigų normaliai pažymėti kryptis.Paskutinis taisė Romas; 2025.03.10, 16:46.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąMes važiavome šia kryptimi iš Jiezno į Vilnių
Įvažiavimas į žiedinę sankryžą nuo Alytaus - Kruonio. Čia yra jau trys pasirinkimai.
Vairuotojai žinodami kad prie išvažiavimo tikrai bus nuorodos, gali ir neįsidėmėti, kuriame posūkyje reikės išsukti.
Atvažiavus jūsų įvardyta kryptimi yra 3 scenarijai:
1) apsisukti (atmetam kaip beprasmį) nes ten 1 juostos kelias su brūkšnine. Niekas neapsisukinėja. Ne Savanorių žiedas.
2) tiesiai - yra nuoroda. ARBA.
3) jei ne tiesiai, tai sekanti kryptis - Vilnius. Jei nuvažiavai tiesiai - "Vilniaus nuoroda" prie išsukimo nebepadės.
Manau čia yra trijų kelių žiedinės sankryžos vizualinės taršos mažinimas. Ir jis gana logiškas šioje vietovėje.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąMatyt visi tikisi, kad a) esi vietinis b) naudoji waze/tomtom.
Kryptis galėtų 2 kartus pažymėta. Bet jei yra 300 m atgal schemoje - gal ir nebereikia daugiau. Dėl vizualinės taršos.
1) Tai yra sankryža į pagrindinį šalies kelią A1 iš krašto kelio 142 ir RK 1806, kur tiesenė trasa nei KK129. Toje sankryžoje tikrai važinėja daug ne vietinių
2) Žiežmarių sankryža perpruojetuota prieš kelerius metus.
3) Važiuojant nuo Kruonio (Alytaus) ar Kauno yra 3 kryptys
Nuorodos išvažiuojant iš žiedo yra būtinos
Pvz. Kur nors Želvoje RK2804-RK4814 yra išvažiavimai (tačiau nėra išankstinių nuorodų - gal jų ir nereikia)
Tuo tarpu Vievyje kelyje Nr. 221 į Semoliškes yra ir išankstinė nuoroda prieš žiedinę sankryžą ir aiškus pažymėjimas išvažiuojant
Toje vietoje Vievyje, nebuvo jokio tranzito, kadangi iki šiol kelio Nr. 221 būklė iki Semeliškių buvo itin prasta.
Ten važinėdavo tik vietiniai ir Pipiriškių golfo laukų lankytojai.
O Žiežmarių sankryžoje, kuri yra nepalyginamai svarbesnė, nėra jokių nuorodų išvažiuojant iš žiedinės sankryžos.Paskutinis taisė Romas; 2025.01.19, 10:24.
Komentuoti:
-
Matyt visi tikisi, kad a) esi vietinis b) naudoji waze/tomtom.
Kryptis galėtų 2 kartus pažymėta. Bet jei yra 300 m atgal schemoje - gal ir nebereikia daugiau. Dėl vizualinės taršos.
Komentuoti:
-
Šiek tiek nustebino, kad Žiežmarių mazge (A1 - KK142 - RK1806) krypčių nuorodos yra tik prie įvažiavimo į žiedą, o išvažiuojant nėra jokių rodyklių.
Foto GSW 2024.05
Vaizdas nuo viaduko Įvažiuojant nuo Kaišiadorių pusės.
Čia kaip ir mažiau galimybių pasimesti - jei nepasukai į Vilnių, tai lieka važiuoti tik tiesiai
https://www.google.com/maps/@54.8173...Fcb_client%3Dm aps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D9.458 96872338102%26panoid%3Dbcfsb26z-lxuT1fQiHnIFA%26yaw%3D224.53346128816008!7i16384!8 i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDExNS4wIKXMDSoASAFQA w%3D%3D
Mes važiavome šia kryptimi iš Jiezno į Vilnių
Įvažiavimas į žiedinę sankryžą nuo Alytaus - Kruonio. Čia yra jau trys pasirinkimai.
Vairuotojai žinodami kad prie išvažiavimo tikrai bus nuorodos, gali ir neįsidėmėti, kuriame posūkyje reikės išsukti.
Su tokiu mūsų kelininkų fokusu, kad mazge prie autostrados nėra jokių krypties nuorodų prie išvažiavimų, dar neteko susidurti.
Čia vis dėlto išvažiavimas į autostradą A1 , o ne kokia nuošali vietovė, kur važinėja vien vietiniai.
Prieš važiuodamas į tą sankryžą atsiminiau, kad Žiežmarių žiedinė sankryža prieš kelerius metus perprojektuota (anksčiau buvo "dobilo žiedas"). Todėl iš anksto pasitikrinau, kad nusukimas Žiežmariuose bus kairėje pusėje.
Tačiau net ir iš anksto pasiruošus, šioje vietoje teko pagalvoti, ar čia tikrai posūkis į Vilnių.
Paskutinis taisė Romas; 2025.01.19, 10:25.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
/\ Jau ne kartą rašyta, kad nwpriimtini tokie kuriozai (pvz. Gariūnuose) kai yra nuorodos tik į A19 ir toliau A3 ir A15 į Gudijos miestus, bet nėra nuorodų ten, kur važiuoja dauguma - į A4 ir A16, t.y. į Alytų, Marijampolę ir Varšuvą.
Kai uždarė Lavoriškių ir Raigardo pasienio punktus, reikės laiko, kol bus pakeistos nurodos (jei jos bus keičiamos).
Tačiau oranger, kam keiktis kaip kokiam girtam ***. Čia renkasi šiek tiek kultūringesnė publika.
Komentuoti:
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąO kaip kitaip NATO tankai žinos kur važiuoti?
Toks š Vilniuje kas antroje didelėje sankryžoje:
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąSovietinį šriftą jau seniai reikia keisti. O dar, kas nervina Vilniuje, kad ant kiekvieno kampo nuorodos į Baltarusijos miestus. Toks jausmas, kad ne Lietuvoje esi. Galbūt nuorodos į Minską dar pasiteisina (sostinė vis dėlto), bet visokius polockus ir hrodnus reikia keisti Lietuvos toponimais, kurie yra tuose keliuose (Šalčininkai, Druskininkai etc). Yra absoliutus absurdas, kad tam, kad nuvažiuoti į Varėną ar Šalčininkus, tu privalai žinoti kaip nuvažiuoti į Lydą ar Gardiną.
- 7 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: