Pateiktoje nuotraukoje esančiame ženkle tikrai nėra viskas gerai. Nelabai aišku kodėl ten nurodyti Šiauliai, nes keliu A9 galima pasiekti ne tik juos, bet ir pvz. Panevėžį. Tačiau norėti, kad visur būtų nurodytas Kaunas irgi nederėtų. Tuomet galima klausti kodėl nenurodytas Vilnius arba Klaipėda. Šiuo atveju pakaktų papildomai nurodyti tik kuria kryptimi pasiekiamas kelias A1, o čia jau vairuotojas pats turėtų žinoti, kad šiuo keliu, priklausomai į kurią pusę jame pasuks, galės pasiekti Kauną arba Klaipėdą ir netgi Vilnių.
Palyginimas su "kitomis Europos valstybėmis" irgi nėra iš teisingiausių. Viską lemia tai, kokios reikšmės keliais važinėjama. Tikėtina, kad asmenys (ne tik šis, nes tokių kalbų ir palyginimų pasigirsta dažnai) užsienio šalyse važinėja daugiau pagrindiniais keliais ir svarbiausiomis trasomis (maršrutais), kuriuose sutikti didžiausių miestų nuorodas yra didesnė tikimybė. O atsidūrus žemesnės reikšmės keliuose, kurie tiesiogiai neina į didžiausius miestus, irgi ne visada pavyks rasti nuorodų į didžiausią ar antrą pagal dydį miestą net ir išgirtoje Europoje.
Pagal išdėstytą logiką ir šis ženklas jau perteklinis, nes jame jau ne 3, o net 4 pavadinimai Beje, o kodėl tuomet kelias į Šiaulius nurodytas, o į Kauną jau nebe??? Juk ne į kažkokius Cinkiškius važiuojama pro Kėdainius, o į A1. Čia jau LAKD persistengia paraidžiui vykdyti patys savo pasitvirtintas taisykles, kurias vargu ar pasivargino prieš tai bent perskaityti.
Ir dar Šiauliai toliau negu Kaunas šioje sankryžoje, pagal kokį ten tų taisyklių punktą įdomu parinko, kad būtent Šiaulius reikia nurodyti?
Pagal išdėstytą logiką ir šis ženklas jau perteklinis, nes jame jau ne 3, o net 4 pavadinimai Beje, o kodėl tuomet kelias į Šiaulius nurodytas, o į Kauną jau nebe??? Juk ne į kažkokius Cinkiškius važiuojama pro Kėdainius, o į A1. Čia jau LAKD persistengia paraidžiui vykdyti patys savo pasitvirtintas taisykles, kurias vargu ar pasivargino prieš tai bent perskaityti.
Neteisingas argumentas del "zenklu misko", nera siuloma toje pacioje sankryzoje prideti zenklu, galima statyti zenklus sankryzose kur iki siol dar nebuvo zenklu. Pavyzdziui vienoj sankryzoj tie trys perskaitomi Jonava, Cinkiskes, Siauliai, kitoj Kaunas ir dar kazkas.
Lietuvos žinios 2013-07-24 06:00
Kristina KUČINSKAITĖ Vietoj kelio ženklų – praeivių konsultacijos
Ne vienam per Lietuvą automobiliu važiuojančiam keliautojui kartais tenka karštligiškai dairytis kelio nuorodos arba kelio teirautis praeivių. Tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai tikina, kad informacijos yra tiek, kiek reikia.
Kuria kryptimi reikėtų pasukti, kai nori patekti į Kauną, tačiau prieš akis - tik kelio ženklas su nuorodomis "Cinkiškės", "Jonava", "Šiauliai"? Šią dilemą teko spręsti iš Kėdainių į Kauną vykstančiam Dariui Lelešiui. (...)
Kur paslėpti didmiesčiai
(...) D.Lelešius stebėjosi, kodėl prie svarbesnių, didesnių sankryžų kryptys į Vilnių, Kauną ar Klaipėdą nurodytos itin retai. „Kaip iš Kėdainių nukakti iki greitkelio arba „Via Balticos“ magistralės? Turiu pasikliauti vien savo intuicija ar spėlionėmis, nes judrioje sankryžoje negali paklausti kelio“, - sakė pašnekovas. Jo tvirtinimu, nuorodų į pagrindinius šalies miestus turėtų būti kur kas daugiau nei dabar.
Dažnai po užsienio kraštus automobiliu keliaujantis vyriškis tvirtino, kad daugelyje Europos valstybių ir be navigacijos įrangos jis gana lengvai orientuojasi, o Lietuvoje kelią dažnai sužino ne iš rodyklių, o iš praeivių. (...)
Vengia ženklų miško
LAKD Kelių priežiūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Raimundas Indrulėnas LŽ patikino, kad prie kiekvieno miesto, kiekviename kelyje ar kiekvienoje sankryžoje nurodyti visų miestų neįmanoma. „Susidarytų ženklų miškas, o vairuotojai nebespėtų visų užrašų perskaityti. (...) “, - tikino R.Indrulėnas ir pridūrė, kad krypties rodyklės Lietuvoje įrengiamos pagal maršrutinio orientavimo taisykles. (...)
Šiuo metu, R.Indrulėno teigimu, kaip tik vykdomos pirkimo procedūros naujo maršrutinio orientavimo dokumentui parengti. Jau paskelbtos techninės specifikacijos. Šį dokumentą numatoma baigti rengti 2015 metais. Tačiau, net ir jį parengus, krypčių rodyklių Lietuvoje neturėtų padaugėti. LŽ žurnalistės paklaustas, ar žinotų, kaip nuvykti iš Kėdainių į Kauną ir ar toje vietovėje pakanka vien nuorodų „Cinkiškės", "Jonava", "Šiauliai“, valdininkas buvo kategoriškas: „Vairuotojas, Lietuvoje nerandantis Vilniaus ar Kauno, matyt, nelabai gerai mokėsi mokykloje. O užsienio valstybių vairuotojai, vykstantys per Lietuvą, turi GPS prietaisus.“
UAB „Tauro ženklas“, gaminančios kelio ženklus, vadovas Audrius Lisauskas LŽ teigė, kad daugiausia problemų dėl krypties rodyklių kyla miestuose, kiek geresnė situacija valstybinės reikšmės keliuose. „Maršrutinio orientavimo taisyklėse nurodyta, kad vairuotojas negali perskaityti daugiau kaip trijų pavadinimų, todėl ženkluose nurodomas tik tam tikras kiekis informacijos. Vis dėlto nuorodų į didžiuosius miestus trūksta“, - sakė A.Lisauskas.
(...)
Ačiū už gerą atnaujinimą. Įdomiai tas ženklas atrodo prieš Lentvario g. viaduką - A3 ir A15 keliai nurodyti, tačiau jokios užuominos, kad ir A4 ir A16 keliai yra pasiekiami važiuojant tiesiai...
Šis reklaminis skydas ir mane kiekvienąsyk vis iš naujo stebina
Apskritai ar žmogus važiuodamas privalo žinoti kad jam bus perkėla Nr. 1,2,3 ar 4? Jo tikslas juk Smiltynė arba Klaipėda, o ne pramoginis pasiplaukiojimas keltu.
Neringoje teko susidurti su labai savotišku kelio "ženklinimu"
Grįžtant į Klaipėdą yra sankryža į senają ir naująją perkėlą.
Už kelių šimtų metrų prieš perkėlą stovi toks ženklas, labai primenantis kažkokią poilsio namų ar skalbimo miltelių reklamą.
Visų pirma, šis kelio ženklas neatitinka kelio ženklų norminių dokumentų reikalavimų.
Išdidinau vaizdą - tiek, kiek neužstoja kitas kelio ženklas.
Pasirodo, ten iš tikrųjų kažkas raudonomis raidėmis užrašyta
Jau geriau jie čia būtų reklamavę skalbimo miltelius ar burokėlių sultis.
Man asmeniskai informacija butu zymiai suprantamesne be jokiu burokiniu uzrasu ar vertimu uzsienio kalbomis su gramatinemis klaidomis. Kad ir pvz. toks:
Neringoje teko susidurti su labai savotišku kelio "ženklinimu"
Grįžtant į Klaipėdą yra sankryža į senają ir naująją perkėlą.
Už kelių šimtų metrų prieš perkėlą stovi toks ženklas, labai primenantis kažkokią poilsio namų ar skalbimo miltelių reklamą.
Neringoje teko susidurti su labai savotišku kelio "ženklinimu"
Grįžtant į Klaipėdą yra sankryža į senają ir naująją perkėlą.
Už kelių šimtų metrų prieš perkėlą stovi toks ženklas, labai primenantis kažkokią poilsio namų ar skalbimo miltelių reklamą.
Neaišku, kas sugalvojo tą nuorodą dėti už įspėjamojo ženklo.
Ta sankryža yra už poros posūkių - ten, kur suka mašina.
Kažkodėl pagrindinis kelias yra tiesiai, o ne ten, kur pagrindinis srautas - į antrąją perkėlą.
Pačioje sankryžoje nėra jokių nuorodų
Net ir žinant, kad kažkur reikės sukti į dešinę, sankryža išnyra netikėtai.
Komentuoti: