Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šaligatviai ir pėsčiųjų takai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Buvo apgavęs nenusklembtų kraštinių aptrupėjimas. Nors man vis dar be galo keista, kad gatvėje, kuri neturi lietaus kanalizacijos ir normalaus skersinio profilio, montuojama tokia "prabanga". Kai pačiame mieste, kur gatvės profilis bus nejudinamas n metų - sudėti betoniniai. Įdomu kur planuoja lietaus vandenį nuvesti, kai kelkraščiai turi atvirkštinį nuolydį link važiuojamosios dalies. Nors tikriausiai kaip visada, apie praktiškai svarbiausią dalyką niekas nepagalvojo.
    Granitinių bortų padaugėjo paskutiniu metu ir kitur.

    Comment


      Parašė TrippleA Rodyti pranešimą

      Ta zieda is viso naikinti reiketu. Jau kiek metu kalbama, kad jis yra neefektyvus ir lygioj vietoj sukelia kamscius, taip pat sukuria nemazai nereikalingo ploto centre. Simta metu kalbos vyksta, bet realiu ir miestui naudingu darbu nesiimama.
      Na nereikia taip piktintis. Šviesoforas automatiškai reikštų, kad reikia daugiau juostų prieš sankryžą, o su fazėmis pėstiesiems tai ir kamščiai tik dar pailgėtų. Buvo gi jau eksperimentas - vairuotojai dar neužmiršo ir tokį siūlymą nušvilps

      Comment


        Tiesiog panašu, kad granitinius bortus naudos visur dabar. Dar vietomis yra dedami betoniniai, bet panašiai buvo ir su apšvietimo stulpais, kai paskelbus, kad bus tik juodi, dar kurį laiką buvo montuojami cinkuoti. Tiesiog išnaudos ką yra pripirkę.

        Comment


          Parašė TrippleA Rodyti pranešimą

          Ta zieda is viso naikinti reiketu. Jau kiek metu kalbama, kad jis yra neefektyvus ir lygioj vietoj sukelia kamscius, taip pat sukuria nemazai nereikalingo ploto centre. Simta metu kalbos vyksta, bet realiu ir miestui naudingu darbu nesiimama.
          Ten tiesiog pernelyg didelis srautas ir tiek. Iš visų keturių pusių daug eismo, VT transporto, nepadeda ir kreivai sukabintas kontaktinis tinklas, dėl kurio troleibusai ten važiuoja lėtai... Kažkiek gal padėtų papildoma juosta į dešinę, pvz. nuo Žirmūnų tilto ar iš Olandų g. į Antakalnį, bet kažkokių stebuklingų sprendimų ten nelabai rastume (nebent tiesiog automobilizmo mažinimas ir VT gerinimas).
          Lietuva visiems.

          Comment


            Parašė abruo Rodyti pranešimą

            Ten tiesiog pernelyg didelis srautas ir tiek. Iš visų keturių pusių daug eismo, VT transporto, nepadeda ir kreivai sukabintas kontaktinis tinklas, dėl kurio troleibusai ten važiuoja lėtai... Kažkiek gal padėtų papildoma juosta į dešinę, pvz. nuo Žirmūnų tilto ar iš Olandų g. į Antakalnį, bet kažkokių stebuklingų sprendimų ten nelabai rastume (nebent tiesiog automobilizmo mažinimas ir VT gerinimas).
            Troleibusai žieduose yra mano "trigeris". Esu giliai (bet be jokių įrodymų) įsitikinęs, kad toje vietoje VT pakeitus autobusais, kamščiai tame žiede ženkliai sumažėtų. Nes kol žiedu važiuoja troleibusas (kas užtrunka 30-60 sekundžių), tol visas eismas aplink jį yra praktiškai stabdomas.

            Comment


              Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

              Troleibusai žieduose yra mano "trigeris". Esu giliai (bet be jokių įrodymų) įsitikinęs, kad toje vietoje VT pakeitus autobusais, kamščiai tame žiede ženkliai sumažėtų. Nes kol žiedu važiuoja troleibusas (kas užtrunka 30-60 sekundžių), tol visas eismas aplink jį yra praktiškai stabdomas.
              Jei ten būtų normalios ir kreivės ir iešmai, tuomet troleibusai ten važiuotų ne ką lėčiau už autobusus. Deja, Vilniuje tiesiog nemoka kabinti kontaktinio tinklo, net naujus radio iešmus užkabina nemokšiškai.
              Lietuva visiems.

              Comment


                Parašiau prašymą VMS dėl šaligatvio įrengimo Filaretų g. atkarpoje tarp 77 ir 58 namo. Situacija ten problematiška nes nuo Rudens g. nemažai vaikų yra vedami kelkraščiu į Filaretų pradinę mokyklą, o priešinga kryptimi vedami į Jūratės g. esantį lopšelį-darželį "Voveraitė". Piko metu ten susidaro nemažas eismas ir dėl bandymų apvažiuoti Olandų g. kamštį. Žiūrėsiu kaip bus sprendžiamas prašymas.

                Comment


                  Parašė Perfect Rodyti pranešimą
                  Parašiau prašymą VMS dėl šaligatvio įrengimo Filaretų g. atkarpoje tarp 77 ir 58 namo. Situacija ten problematiška nes nuo Rudens g. nemažai vaikų yra vedami kelkraščiu į Filaretų pradinę mokyklą, o priešinga kryptimi vedami į Jūratės g. esantį lopšelį-darželį "Voveraitė". Piko metu ten susidaro nemažas eismas ir dėl bandymų apvažiuoti Olandų g. kamštį. Žiūrėsiu kaip bus sprendžiamas prašymas.
                  Uoj, dėl tos vietos aš jau n metų tyliai keikiuosi. Ten dar vienas eilinis paminklas neapykantos pėstiesiems ir infros disfunkcijai Vilniuje. Kaip taip galima gyventi daugiau nei 30 metų kai net tokiose vietose neįrengiamas šaligatvis (kas nežino, šiuo metu ten išvis nėra šaligatvio). Tuo tarpu net prie Rokantiškių tiesiamas šaligatvis su, atrodo, granitiniu bortu...

                  Jei jums pavyks pramušti - bus didelė pagarba.

                  Comment


                    Man visuomet kildavo klausimas, kodėl Lietuvos miestuose šaligatviai yra klojami iš plytelių. Jos pastoviai išdaužytos, suskilusios, o kai kur šaligatvio būklė tokia, jog jis atrodo išbombarduotas. Net ir ant naujo šaligatvio užvažiavus bet kokiam transportui tos plytelės tampa nebelygios, o dar jeigu kas statybinį konteinerį pastato ir tampo…

                    Žodžiu, gal kas žino, kodėl plytelės yra pasirenkamos vietoje, pavyzdžiui, asfalto ar kitos panašios dangos? Ar šaligatvis iš plytelių yra pigesnis, nei asfaltinis? Žiūrint, kaip nenašiai yra klojamos tos plytelės, tai asfaltinio šaligatvio alternatyva man atrodo kaip tik pigesnė, nes galima turbūt ir per pusę valandos gana didelį šaligatvio plotą išasfaltuoti. Plytelės tai nebent Gedimino pr. tinka, kur niekas jų išraust negali, o visur kitur tai galima ir nustot tas plyteles klot.

                    Comment


                      Parašė viiiiivi Rodyti pranešimą
                      Man visuomet kildavo klausimas, kodėl Lietuvos miestuose šaligatviai yra klojami iš plytelių. Jos pastoviai išdaužytos, suskilusios, o kai kur šaligatvio būklė tokia, jog jis atrodo išbombarduotas. Net ir ant naujo šaligatvio užvažiavus bet kokiam transportui tos plytelės tampa nebelygios, o dar jeigu kas statybinį konteinerį pastato ir tampo…

                      Žodžiu, gal kas žino, kodėl plytelės yra pasirenkamos vietoje, pavyzdžiui, asfalto ar kitos panašios dangos? Ar šaligatvis iš plytelių yra pigesnis, nei asfaltinis? Žiūrint, kaip nenašiai yra klojamos tos plytelės, tai asfaltinio šaligatvio alternatyva man atrodo kaip tik pigesnė, nes galima turbūt ir per pusę valandos gana didelį šaligatvio plotą išasfaltuoti. Plytelės tai nebent Gedimino pr. tinka, kur niekas jų išraust negali, o visur kitur tai galima ir nustot tas plyteles klot.
                      Trinkelių privalumai:
                      • leidžia lengvai sudėti, nuimti, perdėti kai reikia (keičiant tinklus, sodinant, taisant duobes ir pan.)
                      • geriau sugeria vandenį
                      • mažiau kaista
                      • leidžia skaidyti ir kurti erdves, pvz., skirtingais raštais atskiriant inžinerijai skirtą šaligatvio dalį nuo pagrindinės dalies
                      • vizualiai patrauklesnės, daugumoje nėra tamsios, galima žaisti raštais
                      • leidžia aiškiai nustatyti prioritetus per dangas (pvz., iškilęs ir besitęsiantis šaligatvis sankryžoje diktuoja pėsčiųjų pirmenybę)

                      Asfaltas neturi nei vieno iš šių punktų.

                      Comment


                        Parašė viiiiivi Rodyti pranešimą
                        Man visuomet kildavo klausimas, kodėl Lietuvos miestuose šaligatviai yra klojami iš plytelių. Jos pastoviai išdaužytos, suskilusios, o kai kur šaligatvio būklė tokia, jog jis atrodo išbombarduotas. Net ir ant naujo šaligatvio užvažiavus bet kokiam transportui tos plytelės tampa nebelygios, o dar jeigu kas statybinį konteinerį pastato ir tampo…

                        Žodžiu, gal kas žino, kodėl plytelės yra pasirenkamos vietoje, pavyzdžiui, asfalto ar kitos panašios dangos? Ar šaligatvis iš plytelių yra pigesnis, nei asfaltinis? Žiūrint, kaip nenašiai yra klojamos tos plytelės, tai asfaltinio šaligatvio alternatyva man atrodo kaip tik pigesnė, nes galima turbūt ir per pusę valandos gana didelį šaligatvio plotą išasfaltuoti. Plytelės tai nebent Gedimino pr. tinka, kur niekas jų išraust negali, o visur kitur tai galima ir nustot tas plyteles klot.
                        Šaligatvį iš trinkelių jūs galite nors ir 10 kartų išardyt ir perklot jeigu to prireiks kokiems nors infrastruktūros darbams, o su asfaltu kaskart teks viską daryt iš naujo ir mokėt kaip už naują.

                        Problema ne "trinkelės vs asfaltas" pasirinkime, o visiškos piguvos naudojimas ir šūdarankiai, kurie kloja tas trinkeles... Jeigu pasižiūrėsit į civilizuotas šalis iš kurių mums reikia imti pavyzdį (Skandinavija, Vokietija, Olandija), ten nėra tokių problemų su išdaužytom ir suskilusiom trinkelėm, nors per šaligatvius gan laisvai važinėja aptarnaujantis transportas. Kodėl? Nes kokybiškos medžiagos ir kokybiškai atlikti darbai. Na o pas mus Vilniuje absoliučioje daugumoje naujų objektų dar nepasibaigus darbams jau yra broko, kuris paskui 2 ar 3 metus kosmetiškai taisomas, o pasibaigus garantiniam laikotarpiui išvis pamirštamas.

                        Comment


                          Ačiū už puikius atsakymus, daug naujos informacijos.

                          Comment


                            Įvyko šiek tiek prasilenkimas su atsakymais ir klausimu. Kolega klausė apie plyteles, o atsakymai apie trinkeles : ). Bet atsakymai labai geri apie trinkeles - pilnai pritariu.

                            Šiaip, jau nemažai metų stebint kas vyksta su plytelėmis VIlniuje, skaitant šį forumą, man kilo tokia mintis - reikia nebenaudoti plytelių visai, o vien tik trinkeles ir jų storis turi būti pritaikytas sunkiasvoriam transportui. Berods nuo 10 cm storio prasideda tokios trinkelės (pataisykite jei klystu)?

                            Kodėl tik trinkeles? Pagrinde dėl to, kad jos elementariai nebebūtų laužomos užvažiavus transportui, neįdubtų (aišku tuomet reikia ir pagrindą atitinkamą daryti). Beje, tuomet būtų galima ramiai ir žiemą tokius šaligatvius valyti su technika.

                            O betoninius bordiūrus nustoti naudoti ir dėti granitinius.

                            Sudėjus granitinius bortus, padarius transportą atlaikantį pagrindą (jis nelabai skiriasi nuo standartinio šaligatvinio, tad šioje vietoje net nelabai papildomų darbų turėtų būti) ir sudėjus trinkeles - tokie šaligatviai būtų kapitaliniai. Net užvažiavus 20 tonų sunkvežimiui turėtų nieko nebūti. Kodėl nieko nebūti? Nes Pavasario gatvėje VIlniuje per tokį trinkelinį šaligatvį (beje su apvalainai nusklembtais betoniniais bortais), kuris buvo specialiai pritaikytas tokiems užvažiavimams, jau apie pora metų keliasdešimt kartų užvažiavus tiek pilniems betonvežiams, tiek pilniems žvyrvėžiams, šaligatviui nieko nenutiko.

                            Comment


                              Lenvąjam transportui užtenka ir 8cm trinkelių, 10cm kai važinėja sunkusis.
                              Po plytelėmis paprastai neįrenginėja skaldos sluoksnio, tik smėlį, tad kainoj skirtumas šioks toks visgi susidaro.
                              šiaip kažkuriuo momentu jau buvo pradėję visur įrenginėt trinkelių šaligatvius su pagrindais transportui, bet po kurio laiko vėl pradėta taupyti.

                              Comment


                                Parašė spekas Rodyti pranešimą
                                Įvyko šiek tiek prasilenkimas su atsakymais ir klausimu. Kolega klausė apie plyteles, o atsakymai apie trinkeles : ). Bet atsakymai labai geri apie trinkeles - pilnai pritariu.

                                Šiaip, jau nemažai metų stebint kas vyksta su plytelėmis VIlniuje, skaitant šį forumą, man kilo tokia mintis - reikia nebenaudoti plytelių visai, o vien tik trinkeles ir jų storis turi būti pritaikytas sunkiasvoriam transportui. Berods nuo 10 cm storio prasideda tokios trinkelės (pataisykite jei klystu)?

                                Kodėl tik trinkeles? Pagrinde dėl to, kad jos elementariai nebebūtų laužomos užvažiavus transportui, neįdubtų (aišku tuomet reikia ir pagrindą atitinkamą daryti). Beje, tuomet būtų galima ramiai ir žiemą tokius šaligatvius valyti su technika.

                                O betoninius bordiūrus nustoti naudoti ir dėti granitinius.

                                Sudėjus granitinius bortus, padarius transportą atlaikantį pagrindą (jis nelabai skiriasi nuo standartinio šaligatvinio, tad šioje vietoje net nelabai papildomų darbų turėtų būti) ir sudėjus trinkeles - tokie šaligatviai būtų kapitaliniai. Net užvažiavus 20 tonų sunkvežimiui turėtų nieko nebūti. Kodėl nieko nebūti? Nes Pavasario gatvėje VIlniuje per tokį trinkelinį šaligatvį (beje su apvalainai nusklembtais betoniniais bortais), kuris buvo specialiai pritaikytas tokiems užvažiavimams, jau apie pora metų keliasdešimt kartų užvažiavus tiek pilniems betonvežiams, tiek pilniems žvyrvėžiams, šaligatviui nieko nenutiko.
                                Kad plytelės yra didelių gabaritų trinkelės.

                                Jeigu atitinkamą pagrindą padarysi, tai ir plytelės neįdubs ir mažiau lūš. Tiesiog ar tikrai reikia daryti 5 kartus brangesnį pagrindą nes kažkoks debilas sugalvojo pasivažinėti šaligatviu? Transportą atlaikantis pagrindas yra net kelis kartus gilesnis nei šaligatvio, tai apie panašias kainas gali pamiršti.

                                Tie specialus apvali bortai beveik visur išlaužyti šiaip.

                                Comment


                                  Veik baigtas naujo šaligatvio tiesimas Pašilaičių g. Jis sujungė Pašilaičių g. su Ukmergės plentu. Nors dėl šio projekto buvo įsitempęs, galutinis rezultatas funkciniu ir estetiniu požiūriu tikrai geras. Pražygiuokime nuo Pašilaičių g. iki Ukmergės ir pasižvalgykime:

                                  Click image for larger version  Name:	20230630_123950.jpg Views:	108 Size:	2,34 MB ID:	2060683
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_123853.jpg Views:	106 Size:	2,00 MB ID:	2060684
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_123928.jpg Views:	106 Size:	1,88 MB ID:	2060685
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_123813.jpg Views:	106 Size:	2,40 MB ID:	2060686
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_124105.jpg Views:	107 Size:	2,38 MB ID:	2060687
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_124204.jpg Views:	107 Size:	3,05 MB ID:	2060688
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_124145.jpg Views:	107 Size:	2,84 MB ID:	2060689
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_124351.jpg Views:	107 Size:	2,58 MB ID:	2060690
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_124441.jpg Views:	106 Size:	1,85 MB ID:	2060691
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_124806.jpg Views:	106 Size:	2,18 MB ID:	2060692
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_125021.jpg Views:	107 Size:	3,34 MB ID:	2060693
                                  Click image for larger version  Name:	20230630_124907.jpg Views:	106 Size:	2,29 MB ID:	2060694
                                  Paskutinis taisė Knope; 2023.06.30, 20:44.

                                  Comment


                                    Kontrastas ypač jaučiasi, kai palygini su 2014 m. fotkėmis:

                                    Click image for larger version  Name:	Untitled.png Views:	0 Size:	2,32 MB ID:	2060707
                                    Click image for larger version  Name:	20230630_123813.jpg Views:	0 Size:	2,17 MB ID:	2060708
                                    Click image for larger version  Name:	20230630_123732.jpg Views:	0 Size:	2,23 MB ID:	2060709

                                    Comment


                                      Įdomiai kai kuriuose kampuose sudėjo kuoliukus, bet ne visuose. Pagal kokią logiką dėliojo?

                                      Comment


                                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                        Įdomiai kai kuriuose kampuose sudėjo kuoliukus, bet ne visuose. Pagal kokią logiką dėliojo?
                                        Spėju tik tuose, kur šiukšliavežė išvažinėjo

                                        Comment


                                          NATO takas. Pilnas. Prie Litexpo.

                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_164709.jpg
Views:	333
Size:	923,0 kB
ID:	2061023

                                          Dviračiams info ženklai (šaligatvyje) skelbia: Trakai – 25 km ir 79 min., Grigiškės – 9,8 km ir 33 min., Pašilaičiai – 7,9 km ir 31 min. Žmogui prakolas:
                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_164809.jpg
Views:	338
Size:	1,10 MB
ID:	2061024

                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_164841.jpg
Views:	330
Size:	1,09 MB
ID:	2061025

                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_164922.jpg
Views:	1114
Size:	1,04 MB
ID:	2061026

                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_165012.jpg
Views:	326
Size:	1,15 MB
ID:	2061027

                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_165051-NE.jpg
Views:	329
Size:	988,9 kB
ID:	2061028
                                          ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                          Comment

                                          Working...
                                          X