Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Vengrijos kelias Nr. 75 Kesthely - Rédics
    Foto 2024.05
    Ir čia yra aguonų laukai


    Lopytas perlopytas kelias


    Žiedinė sankryža su keliu Nr. 76 / E65 Zalaegerszeg - Nagykanizsa


    Kelio nuorodose jau nurodoma ir Slovėnija




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vengrijos kelias Nr. 75 Kesthely - Rédics
    Foto 2024.05






    Žiedinė sankryža su keliu Nr. 76 Zalaegerszeg – Körmend


    Kelio danga pavargusi


    Kelio danga itin pavargusi


    Kelio danga nelygi, bet dar nesiekia to lygio, koks buvo, pvz. Latvijoje prieš 10 - 15 metų


    Miestelis Pača (Pacsa)




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias Nr. 75 Kesthely - Rédics Vakarų Vengrijoje tarp Balatono ežero ir Slovėnijos sienos.

    www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vengrija - 2024.05. Kelionė aplink Balatoną.
    Paskutinės nuotraukos

    Vakarinės Vengrijos dalies peizažai labai skiriasi nuo pernykštės kelionės per Rytų Vengrijoje. Į rtus nuo Tisos, Alfiolde plyti begaliniai kukurūzų ir saulėgrąžų laukai, o čia, Uždunojo krašte, žemų kalnų peizažas kažkuo primeną Čekiją, Moraviją ir nuo Tatrų nuolusią Slovakijos dalį
    ​​

    ​​

    Įdomus traktoriaus ženklas
    ​​

    ​​

    Sugrįžome į 71 kelią, kuris iš trijų pusių eina Balatono pakrante
    ​​

    Čia jau mūsų Kestėjaus (Keszthely) priemiesčiai


    Baltondjorioke (Balatongyörök) yra erdvi stovėjimo aikštelė su puikiais Balatono vaizdais
    ​​​​
    ​​

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Už Tihany pradėjo rimtai lyti.Ties Zánka išsukome iš 71 kelio į vietinį keliuką tolyn nuo Balatono - į Tapolcą.

    Lingvistinis nukrypimas.
    Vengrų kalboje ilgi ir trumpi balsiai skiriasi kelis kartus. Vengrai greit atskiria užsieniečius pagal vengriškos trumposios "a" tarimą. Vengrai "a" taria labiau kaip "o" - kaip rokiškėnai sako "Råkiškis", per radiją skamba Båloton, Budåpešt. Tuo tarpu Zánka (su ilgąją "a" tariama kaip ir mūsų "a", tik ilgiau.

    Vietinio keliuko Nr.7313 dangos




    Tapolca - mūsų kelionės etapo tikslas.
    Tapolcai-tavasbarlang Látogatóközpont (Tapolcos požeminio ežero lankytojų centras)


    Pasiplaukiojame po žeme

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vengrija-2024. Kelionė aplink Balatoną.
    Foto 2024.04

    Balatonfűzfő - pats šiauriausias Balatono kampas.
    Kelias Nr. 71 žiedinėje sankryžoje iš šiaurės sukasi į rytus.




    Balatonfüred, didžiausias šiaurinės ežero pusės kurortas


    Balatonfierede daug neklaidžiojome, pamatę kad čia reikalai tokie pat prasti kaip, pvz, Dubrovnike.
    į šį miestą reikia važiuoti arba traukiniu (važiuojant iš Kesthely persėdimas Tapolcoje) arba plaukiant laivu iš kitame ežero krante esnčio Šiooofoko (Siófok).
    Viena nuotrauka, kur lyg ir matosi Balatonas


    Ko gero vienintelis radaras kurį matėme Vengrijoje


    Pasukome gražiu keliu į Tihany pusiasalį (Tihanyi-félsziget), kur yra keltas į Zamárdi ir suturistintas Tihany miestelis


    Tihany keltas. Šioje vietoje ežero plotis tik 1,5 km


    Tihany miestelis, kuriame ir ne sezono metu slampinėja kinų ir japonų turistai

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Ką dar paminėčiau apie vengrų ženklinimą, kad labai kūrybingai sprendžia ženklo dydžio ir teksto perteikimo problemas. Kitose kaimyninėse šalyse labiau juntamas ženklinimo biurokratizmas, kurio daugiausiai yra Lenkijoje ir Rumunijoje. Ženklai per dideli, per maži, neatitaikomas šriftas (ypač Lenkijoje). Čekija, Slovakija dar turi teigiamą Vokietijos įtaką nuo praktiškai pokarinių laikų, bet kai kurie sprendiniai gali būti ženklinami kūrybiškiau, o kai kurių ženklų skydams išleista per daug pinigų.

    Lietuvos ar Baltijos šalių nenoriu minėti dėl to, kad noriu fokusuotis į šį regioną.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Krašto kelias Nr. 71 eina rytine Balatono ežero pakrante.
    Foto 2024.05


    Veszprém vármegye - Vespremo komitatas arba medė (apygarda) - pirmo lygio administracinsi vienetas


    Vėl mėgaujamės pakelės aguonomis


    Vėl kertama autostrada M3


    Anksčiau Vengrijoje erzindavo sankryžos, kur buvo tik nuorodos į šonus, o kur veda kelias tiesiai, vengrai nerašydavo.
    Tarp tų kilometrinių vengriškų vietovardžių reikėdavo tvirtų nervų, kad nepradėtum jaudintis jog pasiklydai
    Dabar vengrai beveik visur prismaigstė išankstinių krypčių nuorodų, kur rodoma ir kryptis tiesiai, o pasiklysti neleidžia navigacija telefone ir mašinoje


    Tiems, kas turi mažų vaikų, verta pagūglinti šalia tos Balatonfőkajár sankryžos esantį objektą Balaton Lego Kiállítás.
    Vengrų kalba labai sunki, bet pirmus du žodžius galima ir taip suprasti, o trečias žodis reiškia "parodą".




    Degalų kainos apie 600 HUF - apie 1,55 EUR / l (Anuo metu Lietuvoje kainavo apie 1,40-1,45 EUR/l, Lenkijoje 1,60 EUR, o Slovakijoje - 1,515 EUR)


    Čia nuo tų miestelių pavadinimų Balatonfö..., Balatonfü... užsinorėjome pagaliau pamatyti tą Balatoną.


    Pagaliau Balatonas. Iki jo čia pasirodo, reikėjo nusileisti nuo nemažo kalniuko.
    Tuščiame Balatonakarattya pliaže infrastruktūra neblogai įrengta už europinius pinigus.
    Ten buvo net du veikiantys bufetai. Išsirinkome tą, kur atrodė geresnis servisas. Gavome fantastišką žuvienę ir langošus su kumpiu bei sūriu.
    Pirmas įspūdis iš Balatono buvo neblogas.
    Paskutinis taisė Romas; 2024.12.12, 08:09.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Balatono ežero žemėlapis.
    Ežero plotas 594 km², ilgis - 79 km, plotis svyruoja nuo 1,2 iki 12,4 km.
    Pietinis krantas plokščias, o šiaurinis - kalvotas ar kalnuotas.
    Pietinė pakrantė - keliasdešimt kilometrų besitęsianti "Šventoji" su pelkėtų pakrančių , turtingesnių vilų ir didesnių kurortų intarpais. Didžiausias jų Siófok (Šiofokas). Pietine pakrante eina krašto kelias Nr, 7 ir autostrada M7.
    Šiaurinė pakrantė kur kas įdomesnė. Ten yra jaukių miestelių, kurortų, vynuogynų ir pilių. Didžiausias kurortas - Balatonfüred (Balatonfiuredas), pusiasalyje yra ir ne sezono metu turistų gausiai lankomas kurortas Tihany . Vakariniame gale didžiasias miestas yra Keszthely (Kestėjus).

    Balatono rytine ir šiaurine pakrante eina krašto kelias Nr. 71 - juo ir važiavome per miestelius, kurių pavadinimuose yra žodis "Balaton...": Balatonfőkajár, Balatonakarattya, Balatonkenese, Balatonfűzfő ir taip iki pat Balatonfüredo.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Foto 2024.05
    Senasis kelias Nr. 7 Budapest - Székesfehérvár - Siófok - Fonyód - Nagykanizsa - Letenye HU / HR siena. Šis kelias eina pietine Balatono ežero pakrante.
    Šalia esanti autostrada M7 pradėta tiesti dar 1964 m, o pilnai nutiesta iki Kroatijos sienos 2008 metais.




    Smagu važiuoti tokiu tuščiu gana geros kokybės keliu. Vasarą čia turbūt daugiau veiksmo


    Malonu, kad Vengrijoje, kaip ir Latvijoje ar Estijoje, išankstinės rodyklės bando atvaizduoti realią kelių konfigūraciją




    Žiedinė sankryža su Vengrijos vėliava


    Kertame autostradą M7


    Žolės pjovimas. Traktorius nupjaus ir visas aguonas


    Pakelės miestelis Lepsény. Tokie miestukai kažkuo panašūs vieni į kitus visose šalyse


    Kuo toliau į pietus, tuo daugiau stulpų su laidais




    Nenupjautų aguonų likučiai


    Sankryža su 71 keliu Lepsény - Balatonfűzfő - Balatonalmádi - Balatonfüred - Balatonederics - Keszthely.
    Čia suksime į dešinę

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiavome per patį Sekešvehervarą (Székesfehérvár).
    Pabandėme stabtelėti miesto centre, bet ten su parkavimu buvo ne kažką. Negaišome daug laiko ir važiavome toliau link Balatono.




    Išvažiavimas iš Sekešvehervaro. Viadukas per miesto aplinkkelį.
    Nusukimas į autostradą M7, kuri lieka šone.


    Šioje kelionėje puikiausiai apsiėjome be vengriškos vinjetės.
    Paskutinis taisė Romas; 2024.12.11, 23:39.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kelio ženklas su aplinkeliais aplink Sekešvehervarą (Székesfehérvár), devintą pagal dydį Vengrijos miestą (~95.000 gyventojų)
    Vengrija nustebino, nes maniau, kad tokios schemos būna giliau Rytų Europoje, na arba kokioj Italijoj. Didelis tokių ženklų trūkumas yra dėl to, kad vienam ženkle pateikiamas labai daug informacijos iš karto, sunku perskaityti visą informaciją. Krypčių ženklinimas yra kompromisų mokslas Kaip pateikti max 4-8 kryptis taip kad greitai iš anksto perskaitytum ir nepasiklystum.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Foto 2024.05
    Vietinis kelias Nr. 8123 link Sekešfehervaro


    Tipiškas vengriškas miestelis su barokine bažnyčia


    Aguonos, aguonos




    Kelio ženklas su aplinkeliais aplink Sekešvehervarą (Székesfehérvár), devintą pagal dydį Vengrijos miestą (~95.000 gyventojų)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nuvažiavus apie 750 km Vengrijos krašto ir vietiniais keliais greit išaiškėjo kaip formuojami kelių numeriai:
    Pagrindiniai keliai nuo Budapešto yra vienženklai, 1 į Vieną, 3 į Miškolcą, 6 į Pečą, 7 link Balatono, 8 - link Vespremo, 9
    Dvižęnkliai krašto keliai nuo 10 iki 19 yra šalia 1 kelio, nuo 70 iki 79 - šalia 7 kelio ir t,.t
    Jei pastatoma autostrada (autópálya) arba greitkelis (autóút), gauna M raidę: M1, M3, M30, M35 ir tt.

    Triženkliai krašto keliai yra panašios kokybės kaip ir dviženkliai. Keliai su numeriu nuo 110 prasideda šalia kelio Nr. 11, pvz, iš Estergomo iš pradžių važiavome 11, paskui 111 , po to 117 keliu. Kelių link Budapešto labai skyrėsi nuo skerisnių kelių.

    Vietinių kelių keturženkliai numeriai irgi formuojami panašiu principu Pvz, šalia 81 kelio yra keliai 8119, 8123, 8126 ir t.t.

    Pvz. Iš Budapešto į Sekešfehervarą ir link Kroatijos sienoseina kelias M7 ir senasis 7 o į Vespermą - 8 kelias.
    Tarp Baltono ežero, Sekešfehervarą ir Vespremo ir beveik visų kelių numeriai prasideda 7 arba 8.

    www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelionė nuo Estergomo iki Balatono
    Foto 2024.05
    Stabtelėjome Čakvare (Csákvár) prie Esterházy dvaro.
    Tačiau šis dvaras buvo itin kuklus lyginant su šios magnatų giminės rūmais Kišmartone / Aizenštate (Kismarton / Eisenstadt ). Tas miestas po I pasaulinio karo atiteko Austrijai.





    Kelias Nr. 8126 tarp Čakvaro ir Sekešfehervaro (Csákvár - Székesfehérvár)


    Žiedinė sankryža su keliu Nr. 8123 ties Kerekszenttamásipilimi


    Kelių kokybės skirtumas


    Savotiškai atrodo išankstinė krypčių nuorodų lentelė pačioje žiedinėje sankryžoje
    Paskutinis taisė Romas; 2024.12.12, 00:42.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šiemetinė kelionė po Vengriją.
    Persikėlimas nuo Slovakijos sienos iki Balatono ežero - apie 250 km

    Telefoninis realaus maršruto žemėlapis iš www.mapy.cz

    Iš pradžių nefotografavau.
    Kol kelias ėjo nuo Estergomo link Budapešto, kelio kokybė buvo pakenčiama. Pasukus į šoną ilgėjant kelių numeriams asfalto kokybė prastėjo.
    Vienoje vietoje važiavome senuoju keliu Nr. 1 Budapeštas - Djoras - Viena. Platus tuščias kelias priiminė ištuštėjusią infrastruktūrą lenkiškame DK 7 link Gdansko.

    Bodmér kaime tarp Bičkės ir Čakvaro (Bicske - Csákvár) savo grožiu pribloškė aguonų laukas


    Žvilgsnis atgal


    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.27, 00:13.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šiemetinė kelionė po Vengriją.

    Su Vengrijos kelių policija (vegriškai - rendőrség) teko susidurti du kartus.
    Vieną kartą policininkai tikrino dokumentus migrantų kontrolėje prie Komaromo, kitą kartą - tarp Bicske ir Székesfehérváro, kur policininkai viską metę puolė kartu su kitais fotografuoti žydinčių aguonų lauką.


    Keliai vakarinėje Vengrijos dalyje buvo šiaip sau, kiek prastesni nei Slovakijoje ar net Lietuvoje.
    Tačiau keliavimas tokiu metu, kai žydi raudonos ir violetinės aguonos, buvo vienas malonumas.

    ​​Vietoj anonso


    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Šiemet gegužę važiavome į Vengriją per Slovakijją. Kadangi ten yra šioks toks greitkelių tinklas ir jais naudojomės į abi puses, tai nusipirkome vinjetę.
    Vienur kaina už 10 dienų nurodyta 12,00 EUR
    https://eznamka.sk/selfcare/purchase
    Eznamka tikriausiai yra oficialus pardavėjas, nes pirkau per ten ir mokėjau 12 eur. Visi kiti tarpininkai, kurie užsideda savo aptarnavimo mokestį. Iš esmės jei ieškant per google SK, CZ ar HU vinječių, viršuje visada išmes kažkokius perpardavinėtojus, o norint rasti oficialų, reikia šiek tiek giliau paieškoti.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Prieš pasakojant apie šių metų kelionę po Vakarų Vengriją - keli įspūdžiai iš pirmo apsilankymo Vengrijoje prieš 20 metų, kai keliavome per Šiaurės Vengriją Miskolc -Eger- Vác -Esztergom - Komárom- Győr - Sopron .
    Yra tema forume Kelionė po Vidurio Europą 2004 (PL, SK, HU, AT, CZ), tik nuotraukos paženklintos Photobucketų "blynais".

    Į šiaurę nuo Budapeįto mūsų maršrutas buvo Vác - Tahitótfalu - Szentendre - Visegrád - Esztergom - Komárno / Komárom

    www.mapy.cz

    Keltas per Dunojų Vác -Tahitótfalu / Dunán Vác és Tahitótfalu között komp.
    Foto 2004.06


    Keltas Vác - Tahitótfalu veikia nuo 5:45 iki 20:15
    Kelto tvarkaraštis: https://visitvac.hu/en/kozlekedes_vac/

    Foto Stanislav Sloboda 2021.08.18

    https://en.mapy.cz/turisticka?source...600&z=15&ovl=2

    Pakeliui verta užsukti į serbų imigrantų įkurtą ir dailininkų pamėgtą Sentedrė miestą (Szentendre /Сентандреја). Nuo pagrindinio marštuto reikia nusukti tik 10 km
    Foto 2004.06


    Važiuojant vaizdingu keliu Nr. 11 link Visegrád (nepainioti su Vyšehradu Čekijoje ir Vyšegradu Bosnijoje) kalnai priartėja prie Dunojaus.


    Turint laiko verta aplankyti Višegrado pilį (Visegrádi fellegvár)
    Foto Adam Kopeček 2024.02.15

    https://en.mapy.cz/turisticka?q=vise...596&z=19&ovl=2

    Esztergom (Estergomas) - fantastiškas miestas, kuriame būtina aplankyti baziliką ir užlipti ant kupolo
    Foto 2024.06


    Tuo metu buvo tik mėnuo nuo mūsų įstojimo į Europos Sąjungą. Buvo kultūrinis šokas, kai ant sienos reikėdavo stovėti ne pusvalandį ar valandą o 1-2 minutes.
    Specialiai važiavome į Komarno .Komaromą per Slovakiją Anis laikais Slovakijoje ir degalai buvo pastebimai pigesni (dabar kainų skirtumas nedidelis).
    Toje vietoje mes stovėjome "net" 4-5 minutes. Įspūdį padarė draugiškai besišnekučiojantys vengrų ir slovakų pasieniečiai, kur tarpusavyje kalbėjosi vengriškai.

    Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad skubantiems maršrutu Esztergom - Komárom geriau važiuoti per Slovakiją - ten kelias Nr. 63 Štúrovo ir Komárno laukais, yra Štúrovo ir Komárno aplinkkeliai. Tuo tarpu Vengrijos pusėje kelias Nr. 11 eina per gyvenvietes, Dunojus apaugęs krūmokšniai ir jo beveik nesimato.

    Komárno / Komárom
    Iki I pasualinio rako buvo Vengrijso miestas, po 1920 m. Trianono sutarties kairysis Dunojaus krantas atiteko Čekoslovakijai. Dabar slovakiškame Komarome gyvena 32 tūkst .gyventojų (54%j vengrai ir 32% slovakų), o Komarno - 19 tūkst. (benveik vien vengrai).
    Didžiausia padalinto miesto įžymybė - viena didžaiusių Europoje XVII-XIX a. Komáromo tvirtovė (Komáromi erőd / pevnosť Komárno). Tvirtovė pradėta statyti Habsburgams kovojant su Osmanų imperija 1546-1557, naujoji tvirtovė pastatyta 1663-1673 m. Ji praplėsta XI a. pr . kovų su napolenu laikai , o paskutinė tvirtovės modernizacija buvo 1839-1847 m.

    Slovakija. Pevnosť Komárno

    https://pevnost.komarno.eu/en/

    Vengrija. Komáromi erőd

    https://www.utazzitthon.hu/latnivalo...stori-erod-424

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nuo Lenkijos - Slovakijos sienos ties Zwardoń / Skalité iki Slovakijos - Vengrijos sienos ties Štúrovo / Esztergomtiesiausiu keliu yra apie 250 km, o važiuojant greitkeliiais - nuo 270 iki 310 km. Kadangi prasidėjo atostogos, tai pakeliui užsukome į kelias įžymybės, maršrutas pailgėjo iki 350 km.


    Važiuojant į priekį pirmą dieną buvo tamsu, o antrą - lijo, tai nuotraukų beveik nėra.
    Kirtome sieną jau temstant, tai negalėjome grožėtis kalnais. Kelias D3 nuo Skalité iki Svrčinovec sankryžos (kelias E75 / 11 į Čekiją) yra vienos juostos, toliau - D3 jau 2 juostų Per Žiliną (Panevėžio dydžio meistas - apie 85 tūkst. gyv.) galima buvo važiuoti tiesiai (be eismo 8,5 km, 10 min) arba aplink greitkeliais D3 ir D1 (30 km, 22 min). Naktį važiavome tiesiai per miestą.
    Kelias Nr. 64 Žilina - Prievidza. Jei tektų pro ten važiuoti, būtinai užsukite į Rajecké Teplice


    Ten yra gydyklos "Aphrodite", del kurių architektūros verta pasukti į šoną - nereikės važiuot į Skopję


    Kelias Nr. 64 Žilina - Prievidza kerta Malá Fatra kalnus, ten kaip tik buvo remontas. Jei būtume važiavę dieną, būtume ilgam strigę.
    Nakvojome ties rajono (okres) centru Prievidza. Toliau keliai ėjo per gyvenvietes, iki pietų lijo, tai apie kelių sąlygas nelabai yra ką ypatingo pasakoti.

    Pakeliui verta užsukti Bojnice mieste į pilį


    Maršrute buvo ir Handlová miestas, kur prieš porą dienų buvo pašautas Slovakijos premjeras R.Fico


    Nuo Žiar nad Hronom prasideda greitkelis R2 Trnava - Banská Bystrica, juo apei 15 km važiavome iki Exit 137 Hronská Breznica, kur yra sankryža su keliu Nr. 51 į Banská Štiavnica
    Ten kajp tik radome slovakišką karčiamą Koliba Štiavnická Anča


    Paragavome sotaus slovakiško maisto. Sriuba buvo puiki


    Čia kažkoks keistas tautinis patiekalas - mėsa ir kleckučiai su svogūnais


    Toliau kelias Nr. 51 buvo gana vidutiniškos kokybės ir vis prastėjo kylant į kalnus.
    UNESCO sąrašą esantis Banská Štiavnica miestas buvo įdomus; kaip ir priklauso tokiems miestams, jame buvo sunku surasti parkingą.


    Po to važiavome triženkliu keliu Nr. 524. pasitvirtino liūdna patirtis, kad Slovakijos kalnuose esantys triženklai ar net nacionalinai (dviženkliai) eklai gali būti prastos kokybės. Jis toks buvo iki Bátovce, toliau iki Vengrijos sienos jokių nuotykių nebuvo.
    Verta tik paminėti, kad Levice mieste esanti pilis neverta dėmesio - ji yra mieste, apaugusi medžiais ir nieko nesimato.
    Nuo Kalná nad Hronom visur jau dvikalbiai užrašai - ten gyvena vengrai.

    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Aš pats atsimenu savo senas keliones į Slovakiją, tai man nepatiko visa ta jų sovietinė estetika.
    Šturovo (Párkány) terminis baseinas yra kaip laiko mašina - su jų rūbinėmis ir dušais nusikeli 30-40 metų atgal į socializmo laikus

    Slovakijos - Vengrijos siena eina Dunojumi. Dešinėje - Štúrovo


    Štúrovo / Esztergom
    Paskutinis taisė Romas; 2024.12.10, 23:22.

    Komentuoti:

Working...
X