SK 59 Ružomberok - Banská Bystrica
Važiuojame toliau į Budapeštą.
Ružomberke trasa 59 kelio / E77 trasa trumpam sutampa su 18 keliu / E50. Iš karto už viaduko yra šviesoforas, kur sukame dešinėn į pietus
Kažkodėl mašinos navigacija iki Liptovská Osada rodė visokius aplinkkelius, bet degalinėje darbuotojas nuramino, kad tėra remontuojamas tiltas ir galima važiuoti pagrindiniu keliu.
Apie 9 km nuo Ružomberko posūkio yra šviesoforas
Eilė prie šviesoforo ilga - atrodo, teks palaukti
Prie šviesoforo teko pastovėti apie 5 minutes
Remontuojamas tiltas per Revucos upę, eismas vyksta laikinu tiltu
Prasideda kalnų vaizdai.
Kairėje, rytuose - Žemieji Tatrai (Nízke Tatry), dešinėje - Didžioji Fatra (Veľká Fatra)
Prasideda kilimas į perėją
Donovalų slidinėjimo kurortas
Donovalų perėja (priesmyk Donovaly) yra 950 m aukštyje
6 mazgas Trstená Centrum
Posūkis link Sucha Horos. Pernai grįždami ten nusukome
Greitkelis tuoj ir pasibaigia
Dar nepabaigtas 5 km ilgio R3 ruožas aplenkiantis Tvrdošiną. Bus sutaupyti 2 km kelio ir 4-5 minutės važiavimo
10 mazgas Trstená Centrum
Tame mazge reikia važiuoti atidžiai, nes krypčių ženklinimas žiedinėje sankryžoje yra mažesniu šriftu nei Lenkijoje
59 kelias tarp Trstenos ir Tvrdošino
Dar yra apie 6 km ilgio greitkelio R3 ruožas aplenkiantis Oravský Podzámok miestelį
Mes mes nusukome į tą miestelį.
Vaizdas pro langą į Oravos pilį (Oravský hrad)
Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
Matau du variantus.
Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km. (...)
Kaip tik važiavau prieš porą savaičių E77 trasa, per Krokuvą iki Budapešto ir toliau,
Slovakiška trasos E77 dalis eina nacionaliniais keliais Nr. 59 ir 66. Tarp Banska Bystricos ir Zvoleno yra mokamas greitkelio R1 ruožas, kurė mes aplenkėme senuoju keliu Nr. 59 per Sliačo oro uostą www.mapy.cz
Kelios nuotraukos anonsui.
Lenkijos - Slovakijos pasienis Chyżne - Trstená
Šviesoforas
Močiutė tautiniais drabužais
Slovakijos - Vengrijos pasienis Šahy - Parassapuszta (tariasi "porošpusto)
Slovakiškas pasienio ženklas yra nekokioje aplinkoje.
Tačiau gera nuomonė apie Slovakijos kelius po šios kelionė dar pagerėjo, ypač lyginant su Vengrija.
Galvojome kad toliau kelionė per visą Čekiją 1. eilės keliais ir autostradomis bus greita ir sklandi.
Reikėjo nuvažiuoti pasimėgaujant vietiniais keliukais tik apie 30 km nuo Bouzovo iki Moravskos Tšebovos (Moravská Třebová), kuri yra prie 35 kelio Olomouc - Hradec Králové - Liberec.
Vranová Lhota - toliau jau 2. eilės triženkliai keliai Nr. 644 ir 371
Kadangi kažkur netoliese buvo uždarytas kelias Nr. 35 tai šoniniais keliukais važiavo visas eismas, įskaitant "fūras"
Panašu į padidėjusį eismą mūsų senuoju Molėtų plentu, tik šio kelio danga nepalyginamai geresnė
Per Moravską Tšebovą estakada eina pagrindinis kelias Nr. 35 Olomouc - Hradec Králové
Pagrindinė miesto gatvė
Į Moravską Tšebovą verta užsukti ne tik dėl miesto aikštės (jos Čekijoje visos gražios), bet ir dėl renesansinių rūmų (zámek Moravská Třebová)
Vertėmės per visą Čekiją nuo Šumperko Šiaurės Moravijoje iki Marianske Laznių vakarų Bohemijoje.
Nors Čekijos plotas tik penktadaliu didesnis už Lietuvą, bet su neplanuotais aplinkeliais susidarė virš 500 kilometrų.
Kelias Nr. 44 Šumperk - Mohelnice - (Olomouc)
Sukome į pietus, nes norėjome aplankyti Bouzovo pilį (zamek Bouzov)
Greitkelio pabaiga prieš Zabžehą (Zábřeh)
Vėl keli kilometrai greitkelio. Tokiuose keliuose vinjetės dar nereikia
Traktorius ir Čekijoje traktorius
Čekai rašo ne "apylanka" kaip pas mus, o konkrečiai nurodo kur veda ta apylanka
Kelias Nr.44 virsta autostrada D35 (ex greitkelis R35)
Mūsų tikslas - Bouzovo pilis
Sankryžos pavyzdys. Jos Čekijoje numeruojamos pagal kilometražą, o ne eiliškumą
Kelias be avarinių juostų. Išankstinis įspėjimas apie sankryžą prieš kilometrą
Radek iš Youtube kanalo Autostrady Polska prieš mėnesį atnaujino Via Carpatia apažvalgą Via Carpatia - stan istniejący, budowa oraz plany w Polsce i pozostałych krajach Via Carpatia – dabartinė būklė, statybos ir planai Lenkijoje ir kitose šalyse
Slovakijoje artimiausiu metu bus statomi greitkelio kategorijos Prešovo šiaurinis ir Košicų rytinis aplinkkeliai. Kada bus rekonstruojama apie 70 km ilgio atkarpa nuo Prešovo iki Lenkijos sienos ir kokia ji bus, kol kas nėra žinoma
Vengrijoje visa Via Carpatia trasa nuo Slovakijos iki Rumunijos sienos eina esamomis autostradomis M3, M35 ir M4 https://www.youtube.com/watch?v=oGiqjDtsPFI
P.S Lenkų kalbos mokėti nebūtina. Galima įsijungti subtitrus ir pasirinkti automatinį jų vertimą į lietuvių ar anglų kalbą.
Dar vienas pastebėjimas, Čekijoje praktiškai niekur nerasite žvyrkelių, asfaltuotų kelių tinklas labai tankus - labai gerai keliauti dviračiu. Kita kalba apie dviračiams pritaikytą infrastruktūrą, tai situacija tikrai tragiška miestuose.
Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
Matau du variantus.
Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km.
Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
Yra dar vienas variantas - per Katovicų aglomeraciją, Bielsko- Bialą, kertant sieną ties Zwardoń / Skalite ir toliau nuo Žilinos - slovakiškomis autostradomis.
Visi trys variantai skiriasi trukme apie pusvalandį - valandą, o degalų sąnaudos lekiant aplink autostradomis bus pastebimai didesnės.
Apie 2-ą ir 3-ą maršrutus pernai rašiau šioje temoje ir Lenkijos kelių bei maršrutų temoje
1) Vakarinis variantas per Ostravą- Bratislavą. Greičiausia ir brangiausias.
Lenkijoje A1 Katovicų aglomeracijoje (nuo Katovicų oro uosto iki Bytomo) yra 15 km "rodeo" ruožas, kur greitis ribojamas iki 80 km/h. Jei ten prasidės rekonstrukcija, tai kelionės trukmė išaugs kelionės trukmė.
Šio varianto trūkumas yra ir tai, kad teks pirkti tris vinjetes - čekišką, slovakišką ir vengrišką.
2) Vidurinis maršrutas per Bielsko-Bialą, Žyviecą ir Žiliną
Nuo Varšuvos iki Katovicų oro uosto važiuoti S7 ir ypač A1 vienas malonumas. Lenkijoje pernai jau nutiestas Katovicų aglomeracijos rytinis aplinkkelis S1 (nuo Katovicų oro uosto iki Tychy). Kai S1 bus pratęsta iki Bielsko-Bialos, šis variantas turėtų tapti labai patrauklus. Jei Vengrijoje toliau nevažinėsite, gali užtekti vien slovakiškos vinjetės.
Toliau - šio varianto trūkumai:
DK1 ruože nuo Tychy Bielsko-Bialos (iki sankryžos su S52 į Cieszyną/Tešiną) yra paprastas 2x2 su šviesoforais Pščynoje ir dar poroje miestų.
Už Žyvieco iki sienos greitkelis yra 2x1 juostų. Ten dar yra rekonstruojamų ruožų su šviesoforais.
Slovakijoe yra keli mokamos autostrados D3 ruožai, bet eismas ten ir 11 kelyje santykinai mažiau intensyvus.
Šiuo maršrutu geriausia važiuoti tokiu metu, kai mažesnis eismas. Mes pernai Pietų Lenkijoje važiavome šeštadienį vakare ir nestrigome prie šviesoforų.
2) Rytinis per Krokuvą ir Banska Bystricą. Trumpiausias ir pats vaizdingiausias maršrutas, nes eina per Tatrus. Tiems kas pirmenybę teikai autostradoms, šis variantas gali mažiau patikti.
Greitkelis S7 Varšuva - Krokuva jau baigtas, bet dar nebaigtas Krokuvos aplinkkelio rytinis segmentas - reikia apvažiuoti Krokuvą iš vakarų naujuoju šiauriniu aplinkkeliu S52.
"Zakopianka" iki Myslienicų yra DK7 2x2 , o paskui greitkelis S7 iki Rabka-Zdrój. Jei yra savaitgalio pradžia / pabaiga, tai ten labai išauga srautai į Zakopanę ir iš jos. Už S7/DK7/DK49 Rabka-Zdrój posūkio į Chyżne / Trstena yr paprastas kelias DK 7, o Slovakinoje - Nr. 59, bet esimas ten mažiau intensyvus.
Slovakijoje yra keli greitkelio R3 ruožai, kol kas nemokami. Tarp Ružomberoko ir Banska Bystricos gali būti šviesoforinių remontuojamų ruožų.
Perdaug neskubant galima išvis išvengti slovakiškų vinječių - greitkelyje R1 Banska Bystricoje 160-me exite reikia pasukti į senąjį 66-ą kelią iki Zvoleno. Kas neskuba, gali pavažiuoti 20 km kilometrų šalia greitkelio, prarasti 5-10 minučių ir sutaupyti 10-13 eurų.
Ar pirkti vengrišką vinjetę - čia yra laisvas apsisprendimas - važiuoti 30 km greitkeliu M2 su vinjete, ar senuoju keliu Nr.2 nuo Váco iki Budapešto.
Apibendrinant - kai nėra vienareikšmiškai aiškaus geriausio varianto, tai gal pabandyti važiuoti ten vienu keliu, o grįžti - kitu
Paskutinis taisė Romas; 2025.07.04, 10:08.
Priežastis: Nuoroda į kitą temą
Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą? Matau du variantus. Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km. Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
Komentuoti: