Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
    Tikrai, įdomu, ar kur nors praktikuojamas toks informavimas apie pasikeitimus?...
    Nyderlanduose tikrai.
    Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
    Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

    Comment


      Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
      Koks gi skirtumas? Juk niekas nelieps griauti prieš kelis metus pastatytų šviesoforų. Pagyvensim su sena tvarka iki tol, kol šviesoforai susidėvės (tai anksčiau ar vėliau vistiek atsitiks), kas gi čia tokio baisaus.
      Bet apmaudu, kad atnaujinti pagal seną standartą šviesoforai ilgai dar nebus keičiami. Aišku, pati valdymo sistema veikia išties neblogai, tarkim kalbant apie žalios bangos veikimą. Žinoma daugelis naujų Taisyklių eismo saugumo kriterijų šias sankryžas pasieks dar negreitai.

      Comment


        Vokietijoje naudojami tokie ženklai, kai kairiajam posūkiui pakeičiamas šviesoforas - vietoje šviesoforo su rodyklėmis įrengiamas šviesoforas be rodyklių „Sukantieji į kairę, atsargiai - priešpriešinis eismas”.
        Paskutinis taisė dsanto; 2012.02.24, 08:18.

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Vokietijoje naudojami tokie ženklai, kai kairiajam posūkiui pakeičiamas šviesoforas - vietoje šviesoforo su rodyklėmis įrengiamas šviesoforas be rodyklių „Sukantieji į kairę, atsargiai - priešpriešinis eismas”. Atvaizdas
          Aš įsivaizduoju, kad pakaktų net ir standartinės visiems atvejams lentelės (aišku, atkreipiančios į save dėmesį), kurioje būtų informuojama, kad priekyje esančioje atkarpoje yra ženklinimo pakeitimų ir vairuotojai būtų atidūs.
          Bet čia jau nuokrypis nuo temos, apie tai nebent reikėtų ženklinimo temoje kalbėti.

          Comment


            Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
            Aš įsivaizduoju, kad pakaktų net ir standartinės visiems atvejams lentelės (aišku, atkreipiančios į save dėmesį), kurioje būtų informuojama, kad priekyje esančioje atkarpoje yra ženklinimo pakeitimų ir vairuotojai būtų atidūs.
            Pakaktų lentos su kokiu tik nori užrašu:

            Paskutinis taisė ZXS; 2012.02.23, 17:21. Priežastis: Paveikslo dydis

            Comment


              Parašė sleader Rodyti pranešimą
              Man dėl paskutinio paveiksliuko irgi kilo klausimų. Ar neturėtu būti abiejuose dešiniuosiuose šviesoforuose (stovintis ir kabantis), skirtuose važiuojantiems tiesiai ir sukantiems į dešinę, pavaizduotos kryptys, kuriomis jie draudžia ar leidžia važiuoti ?
              Pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles, rodyklės šviesoforų signaluose naudojamos praktšikai tik tuomet, kai signalizuojami apsaugoti posūkiai.

              Priedas: 4. Kai sankryžoje posūkiui skirtos eismo juostos nėra atskirtos konstrukcinėmis priemonėmis nuo kitų eismo juostų ir reguliuojamos atskirais šviesoforais su rodyklėmis, paprastai šių rodyklių pakanka ir rodyklės kitų eismo juostų šviesoforams nebūtinos.

              19. Jeigu kažkuriai judėjimo krypčiai dega žalias rodyklės (rodyklių) formos signalas tamsiame fone, tos krypties (krypčių) judėjimo trajektorija turi nesikirsti su kitų krypčių eismo trajektorijomis (įskaitant pėsčiuosius ir dviratininkus). Signalų su kelių krypčių rodyklėmis rekomenduojama vengti.

              Taigi šioje sankryžoje dešiniajai juostai nėra rodyklių, kadangi posūkis į dešinę neapsaugotas.



              Senasis standartas LST 1405 tokiu atveju nurodė visus šviesoforus naudoti su rodyklėmis. Bet šiais laikais tai yra per didelė prabanga, nes tuomet reiktų pėstiesiems skirti atskirą fazę, kad jų srautas nesikirstų su automobilių srautu. Dėl to pagal seną standartą beveik niekur nebuvo naudojami šviesoforai su trimis rodyklėmis signaluose, o buvo naudojamos papildomos sekcijos. Nes senas standartas nurodė:

              4.9. Transporto šviesoforai su juodo kontūro rodyklėmis raudoname ir geltoname signaluose ir žalios spalvos rodykle ar rodyklėmis (tamsiame fone) žaliajame signale turi būti naudojami, kai, esant eismą leidžiamam signalui, transporto priemonėms leidžiama važiuoti tik tam tikromis kryptimis ir tik kai šis transporto srautas sankryžoje nesikerta (nesusilieja) su kitomis kryptimis judančiais transporto ir pėsčiųjų srautais. Šiuo atveju kiekvienai eismo krypčiai turi būti atskiri šviesoforai.

              4.8. Transporto šviesoforai su papildomomis sekcijomis turi būti naudojami, kai, esant eismą leidžiamam signalui, transporto priemonėms vienu metu leidžiama važiuoti tik tam tikromis kryptimis ir kai dėl techninių ar ekonominių priežasčių neįmanoma naudoti šviesoforus su juodo kontūro rodyklėmis raudoname ir geltoname signaluose bei žalios spalvos rodykle ar rodyklėmis (tamsiame fone) žaliajame signale.
              Paskutinis taisė dsanto; 2012.02.23, 19:51.

              Comment


                Galėtu būti taip:
                DĖMĖSIO!
                Erfurto-Architektų gatvių sankryžoje
                pasikeite eismo organizavimas.
                Būkite atidūs!
                Toks ženklas būtų statomas 400,300m atstume prieš sankryža.

                Comment


                  Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                  Galėtu būti taip:
                  DĖMĖSIO!
                  Erfurto-Architektų gatvių sankryžoje
                  pasikeite eismo organizavimas.
                  Būkite atidūs!
                  Toks ženklas būtų statomas 400,300m atstume prieš sankryža.
                  Būtent. Tokių "pisulkų" galima daug visokių prikabinėti. Pvz. švieslentėse visokias banalybes rašinėja, "Užsisek diržus", "Narbuto g. grūstis 7:45", vadinasi galima ir ženklų su nomalesne inormacija pridėliot. Anyway, čia jau gaunasi diskusija kiek tai ne į temą

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    ...Taigi šioje sankryžoje dešiniajai juostai nėra rodyklių, kadangi posūkis į dešinę neapsaugotas.

                    Atvaizdas
                    O jei butu skardine rodykle, posukis butu apsaugotas?
                    Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                    Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                    Comment


                      Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
                      O jei butu skardine rodykle, posukis butu apsaugotas?
                      Taisyklės:

                      40. Dešinysis posūkis yra neapsaugotas, kai jis leidžiamas kartu su eismo kryptimi tiesiai ir su eismu kertamoje pėsčiųjų perėjoje.

                      41. Neapsaugotas dešinysis posūkis reguliuojamas tais pačiais šviesoforais (be rodyklių), kurie reguliuoja važiavimo kryptį tiesiai.

                      Lentelė su žalia rodykle, savaime suprantama, neapsaugo dešiniojo posūkio, nes jį leidžia degant raudonam signalui, kurio metu kitoms susikertančioms kryptims dega žalias signalas, o į dešinę sukantieji turi juos praleisti.

                      Apsaugotas posūkis aprašomas taip:

                      33. Esant intensyviam šoniniam eismui (pėstieji, dviratininkai, maršrutinis transportas) arba kertantis didelio greičio keliams, posūkis į dešinę turi būti apsaugotas ir jam reikalingas atskiras šviesoforas su rodyklėmis.

                      Comment


                        Aš čia apie ta pati sankryza prie Akropolio KM-Mickeviciaus. Vaziuojant KM centro link prie desinio sviesoforo skardine rodykle, automobiliai daznai suka i desine nepraleisdami pesciuju... o ju ten nemazai pereina per Mickeviciaus...
                        Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                        Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                        Comment


                          Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
                          Aš čia apie ta pati sankryza prie Akropolio KM-Mickeviciaus. Vaziuojant KM centro link prie desinio sviesoforo skardine rodykle, automobiliai daznai suka i desine nepraleisdami pesciuju... o ju ten nemazai pereina per Mickeviciaus...
                          Ten seniau buvo apsaugotas dešinysis posūkis su atskiru šviesoforu. Vėliau iš jo išėmė rodykles ir uždėjo skardinę lentelę su žalia rodykle. Nesuprantamas poelgis, nes ten iš tiesų eina daug pėsčiųjų, jau nekalbu apie renginius Žalgirio arenoje.

                          Tačiau net ir naujosios taisyklės negali nurodyti griežtai, kuriais atvejais posūkis į dešinę turi būti apsaugotas. Yra tik aptakūs kriterijai:

                          33. Esant intensyviam šoniniam eismui (pėstieji, dviratininkai, maršrutinis transportas) arba kertantis didelio greičio keliams, posūkis į dešinę turi būti apsaugotas ir jam reikalingas atskiras šviesoforas su rodyklėmis.

                          Čia jau eismo saugumo specialistai turi spręsti, kada apsaugoti dešinįjį posūkį. Deja, pas mus daug ką sprendžia valdininkai.

                          Bet naujos taisyklės nurodo, kada dešinysis posūkis turi būti apsaugotas, kai jis atskirtas salele:

                          34. Jeigu dešiniojo posūkio juostas nuo kitų eismo juostų skiria trikampė salelė, šiam posūkiui atskiras šviesoforas su rodyklėmis reikalingas, kai:
                          34.1. yra dvi ar daugiau dešiniojo posūkio eismo juostų;
                          34.2. vyksta intensyvus pėsčiųjų ir dviratininkų eismas;
                          34.3. transporto priemonės į dešinę suka per greitai, dėl to pėstiesiems ir dviratininkams yra nesaugu.

                          Bet net jei ir posūkis neatskirtas salele, pagal 20 ir 46 punktus, toks posūkis turės būti apsaugotas, jei yra dvi ar daugiau posūkio juostų:

                          20. Jeigu sankryžoje į kurią nors pusę posūkis leidžiamas iš dviejų ar daugiau eismo juostų, tai toje pusėje lygiagrečiai judantiems pėstiesiems ir dviratininkams tuo metu turi degti raudonas šviesoforo signalas.

                          46. Jeigu sankryžoje transporto priemonėms leidžiama sukti iš dviejų ar daugiau eismo juostų, pėsčiųjų eismas kertama perėja visada turi būti reguliuojamas atskirai nuo automobilių eismo.
                          Paskutinis taisė dsanto; 2012.02.23, 22:29.

                          Comment


                            Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
                            Aš čia apie ta pati sankryza prie Akropolio KM-Mickeviciaus. Vaziuojant KM centro link prie desinio sviesoforo skardine rodykle, automobiliai daznai suka i desine nepraleisdami pesciuju... o ju ten nemazai pereina per Mickeviciaus...
                            Tai dabar dėl to kalta rodyklė ar policija kuri į tai nekreipia dėmesio?
                            Juk ženklas negali būti kaltas dėl to kad jo nesilaiko vairuotojai.

                            Comment


                              Ten matai kokia situacija, kai dega raudonas, masinos sukancios i desine pravaziuoja sviesofora ir sustoja praleidzia masinas sukancias i Mickeviciaus nuo centro puses, kai ten masinas nustojo vaziuoti, pradeda sukti i desine laukiancios, bet tuo momentu uzsidega pesciuju zalias ir zmones pradeda eiti... masinoms po ratais...
                              Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                              Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                              Comment


                                Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
                                Tai dabar dėl to kalta rodyklė ar policija kuri į tai nekreipia dėmesio?
                                Juk ženklas negali būti kaltas dėl to kad jo nesilaiko vairuotojai.
                                Kalti tie, kurie parengė projektą nuimti. Vairuotojams tam tikrais atvejais gali būti sunku įvertinti intensyvaus eismo sąlygas, todėl ir yra parenkami tam tikri sprendiniai: apsaugoti posūkiai, apsaugotas pėsčiųjų eismas.

                                Jei tam tikrose intensyviose sankryžose panaikintų kairįjį posūkį su žalia rodykle, ir pasipiltų eismo įvykiai, juk kaltę turėtų prisiimti ir tie, kurie būtų pakeitę eismo organizavimą.

                                Comment


                                  Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
                                  Tai dabar dėl to kalta rodyklė ar policija kuri į tai nekreipia dėmesio?...
                                  Aisku rodykle, ji provokuoja sukti. Prie kiekvieno sviesoforo policininko nepastatysi...
                                  Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                                  Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                                  Comment


                                    Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
                                    Aisku rodykle, ji provokuoja sukti. Prie kiekvieno sviesoforo policininko nepastatysi...
                                    Nereikia prie kiekvieno šviesoforo statyti po policininką tiesiog į tai turėtų policija daugiau atkreipti dėmesį ir nežiūrėti pro pirštus kaip yra dabar.
                                    Beviltiškas argumentas apie tai kad kalta lentelė dėl to kad provokuoja sukti..
                                    Kaip ženklas gali provokuoti kažką neleistino daryti? Kaip ženklas gali provokuoti nepraleisti pėsčiųjų?

                                    Comment


                                      Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
                                      Aisku rodykle, ji provokuoja sukti. Prie kiekvieno sviesoforo policininko nepastatysi...
                                      Pagrindinis tavo argumentas šiuo klausimu buvo tai kad vos nepartrenkė tavęs šioje sankryžoje, tai dabar visur tavo nuomone turi būti nuimtos kortelės. O kas neduok dieve, būtų jei tave būtų partrenkę nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje..? Tada perėjas nereguliuojamas norėtum panaikinti..?
                                      Aš ne esu prieš dalinį šių kortelių pakeitimą į apsaugotą su šviesoforu, bet tiesiog nepatinka kai dėl tam tikrų asmeninių priežasčių yra kaltinama visos kortelės.

                                      Comment


                                        Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
                                        Nereikia prie kiekvieno šviesoforo statyti po policininką tiesiog į tai turėtų policija daugiau atkreipti dėmesį ir nežiūrėti pro pirštus kaip yra dabar.
                                        Beviltiškas argumentas apie tai kad kalta lentelė dėl to kad provokuoja sukti..
                                        Kaip ženklas gali provokuoti kažką neleistino daryti? Kaip ženklas gali provokuoti nepraleisti pėsčiųjų?
                                        Aš akcentuočiau kitą dalyką. Didelio intensyvumo sankryžoje vairuotojams gali būti sunku įvertinti eismo sąlygas. Tarkim šioje sankryžoje sukantieji į dešinę per raudoną intensyviai stebi priešpriešinį kairiojo posūkio eismą, kuriam pirmenybė. Jam pasibaigus, jie pradeda sukti į dešinę, o tuo metu pėstiesiems užsidega žalias ir gali įvykti eismo įvykis. Šioje vietoje esu matęs, kaip nepraleidžiami pėstieji, pakeitus eismo organizavimą. Prieš tai pėstieji buvo leidžiami atskirai nuo dešiniojo posūkio ir viskas buvo gerai.
                                        Paskutinis taisė dsanto; 2012.02.24, 07:45.

                                        Comment


                                          Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
                                          ...Beviltiškas argumentas apie tai kad kalta lentelė dėl to kad provokuoja sukti..
                                          Beviltiškas tavo argumentas atiduoti viska policijai, infrastruktūra turi buti saugi savaime, o ne laukti dedes su žalia uniforma.
                                          Kaip ženklas gali provokuoti kažką neleistino daryti? Kaip ženklas gali provokuoti nepraleisti pėsčiųjų?
                                          Taip, kaip yra toj (ir ne tik toj) sankryžoj.
                                          Pagrindinis tavo argumentas šiuo klausimu buvo tai kad vos nepartrenkė tavęs šioje sankryžoje....
                                          Na tai aišku, jei manes vosa ne partrenke, reiškia infrastruktūra yra nesaugi. Aš jau sakiau čia jei mano vietoj žmogus butu senesnis ar jaunesnis, pasekmes butu liudnesnes. Isivaizduok mano vietoj savo mama...
                                          Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                                          Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                                          Comment

                                          Working...
                                          X