Transporto investicijų direkcija gavo Panevėžio miesto savivaldybės administracijos parengtą paraišką ES struktūrinei paramai gauti.
2013 m. kovo 14 d. Transporto investicijų direkcija gavo Panevėžio miesto savivaldybės administracijos parengtą paraišką ES struktūrinei paramai gauti. Paraiška pateikta projektui „Dviračių infrastruktūros modernizavimas Panevėžio mieste (I etapas)“, įgyvendinamam pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 3 prioriteto „Aplinka ir darnus vystymasis “ priemonę VP3-3.3-SM-01 „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“.
Propaguodama ekologinį ir pažintinį turizmą bei tinkamai naudojant sukurtą ir kuriamą infrastruktūrą (muziejus, turizmo informacijos centras, šiame regione planuojama įrengti dviračių taką Vilnius-Medininkai) Vilniaus rajono savivaldybė skelbia viešą 22,18 kv. m ploto negyvenamųjų patalpų Sirokomlės g.5, Bareikiškių k., Rukainių sen., Vilniaus r. nuomos konkursą turistinio inventoriaus nuomos punkto veiklai.
Sirokomlės muziejaus FB puslapyje sakoma, kad dviračių takas žadamas baigti iki 2015m.
Dviračių takas Vilnius - Medininkai. Šaltinis: Vilniaus rajono savivaldybės svetainė.
Kažkokių datų ar rimtų darbų dar neteko matyti.
6.5.1.3. Numatytos vystyti tokios nacionalinės ir tarptautinės svarbos dviračių trasų
atkarpos Vilniaus rajono savivaldybės teritorijoje:
Citata iš VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOS BENDRASIS PLANAS Nacionalinė trasa Vilnius - Medininkai - Vilnius. Trasa numatyta ir Šalčininkų
rajono savivaldybės teritorijoje. Vilnius - Vaidotai - Keturiasdešimties Totorių k. -Juodoji Vokė Merešlėnai - Parudaminys - Jašiūnų geležinkelio stotis - Sližiūnai -Mažosios Sėlos - Čiužiakampis - Šalčininkai - Milvydai - Didieji Baušiai -Akmenynė - Petroškos - Stakų Ūta - Šilinė - Dailidės - Poškonys -Turgeliai -Medininkai Valstybinė siena -Rukainiai - Daržininkai - Nemėžis - Vilnius
Šiuo atveju viskas atrodo lyg ir gerai, nes ženklai sustatyti, borteliai įrengti, taigi galima važiuoti abiem kryptimis. Bet geriausia būtų įrengti atitvarus, nes borteliai prastai matomi (pilki ant pilko asfalto; žiemą juos paslėps sniegas), todėl gali kelti pavojų tiek dviratininkams, tiek vairuotojams.
Čia toks biurokratinis pritempimas gaunasi. Problema, kad vieni dokumentai nespėja paskui kitus ir gaunasi nesuderinamumas. Yra naujai patvirtintos PĖSČIŲJŲ IR DVIRAČIŲ TAKŲ PROJEKTAVIMO REKOMENDACIJOS R PDTP 12, kuriose:
Dviračių eismo juosta – gatvės važiuojamosios dalies kraštinė fiksuoto pločio juosta, skirta dviračių eismui ir atskirta nuo transporto eismo nužymėjimo linija ar kitomis priemonėmis.
Šiuo atveju asmeniškai tuos neištisinius bortus priskirčiau kitoms priemonėms, o ne pilnaverčiu bortu, kuris pilnai atskirtu dviračių taką nuo likusios važiuojamosios dalies. Ženklai kaip ir sustatyti, bet kadangi "takas" dalinasi ta pačia važiuojamąja dalimi, ženklas nerodo kuri dalis skirta važiuoti dviračiams. Esant apsnigtai gatvės dangai, kai horizontalaus ženklinimo ir tų bortų nesimato, pareigūnas pilnai galėtų nubausti gatve važiuojantį vairuotoją už važiavimą dviračiu taku. Čia viena didelė, progresuojanti bėda mūsų kelių sistemoje dėl chaotiško, painaus ir nesistemingo ženklinimo. Juk dabar visi gatve važiuojantiems skirti kelio ženklai yra įrengti už dviračių tako, ne prie gatvės ir neatitinka normatyvų.
Dviračių takas – dviračių eismui skirtas kelias arba kelio dalis, pažymėti kelio ženklu „Dviračių takas“, kuriuose motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas. Dviračių takas privalo būti atskirtas nuo kelio ar jo dalių kelio ženklais arba kelio inžinerinėmis priemonėmis.
68. Važiuojamosios dalies pakraštyje pažymėtu dviračių taku, kuris nuo gretimos eismo juostos nėra atskirtas veja, borteliu, atitvarais ir panašiai, dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta eismas gretima eismo juosta.
Šiuo atveju viskas atrodo lyg ir gerai, nes ženklai sustatyti, borteliai įrengti, taigi galima važiuoti abiem kryptimis. Bet geriausia būtų įrengti atitvarus, nes borteliai prastai matomi (pilki ant pilko asfalto; žiemą juos paslėps sniegas), todėl gali kelti pavojų tiek dviratininkams, tiek vairuotojams.
Išties puikiai atrodantys dviračių takai.
Tik šiek tiek kliūva sprendiniai šioje vietoje:
Potenciali galimybė išvažiuojantiems iš įvažiavimų dešinėje arba sukantiems dešinėn užvažiuoti ant tų bortelių skiriančių dviračių taką nuo važiuojamosios dalies. O ir tas dviračių tako ženklas kabantis šalia važiuojamosios dalies įdomiai žiūrisi, kas reikštų jog visa važiuojamoji dalis yra dviračių takas. Nors aišku čia KET apibrėžtų ženklų problema. Kitas dalykas, kad toks, toje pačioje važiuojamojoje dalyje esantis, dviračių takas atitinka dviračių eismo juostą ir nelabai galimas dvipusis eismas jame.
Taip, negalimas. Tokiu atveju turi būti atitvertas takas (ir ne pėsčiųjų tvorele iš segmentų - ji tik kelia pavojų, o normaliu vientisu turėklu). Borteliais atskyrinėjant jau čia ne dviračių takas, o atskirta eismo juosta ir jų turi būti 2 iš abiejų kraštų.
Klausimas ten buvo. Kodel "ypac Vilniuje", o ne "ypac Alytuje" ar "ypac Marijampoleje", ar "ypac Sakiuose". Ypac turetu buti ten kur situacija su takais prasciausia, todel ir paklausiau ar Vilniuje situacija yra prasciausia Lietuvoje, kad "ypac" jame reiketu remontuoti.
Potenciali galimybė išvažiuojantiems iš įvažiavimų dešinėje arba sukantiems dešinėn užvažiuoti ant tų bortelių skiriančių dviračių taką nuo važiuojamosios dalies. O ir tas dviračių tako ženklas kabantis šalia važiuojamosios dalies įdomiai žiūrisi, kas reikštų jog visa važiuojamoji dalis yra dviračių takas. Nors aišku čia KET apibrėžtų ženklų problema. Kitas dalykas, kad toks, toje pačioje važiuojamojoje dalyje esantis, dviračių takas atitinka dviračių eismo juostą ir nelabai galimas dvipusis eismas jame.
Oho, pamatęs sunkiai patikėjau, kad čia Lietuva
Jeigu tokių takų bus daugiau (ypač Vilniuje, kur jų būklė tikrai nekokia), tai bus išvis puiku Visgi, kelininkai vis tiek truputį prašovė su ženklinimu: paskutinėje nuotraukoje takas atsiremia į perėją, bet tai, kad jau atsiranda tokių "olandiško stiliaus" takų, yra labai sveikintina
Elektrėnuose tiesiamas žiedinis dviračių takas apjuos pagrindinius miesto gyvenamuosius rajonus. Trasa sujungs jau esamus takus, drieksis šalia visų pagrindinių darboviečių, sudarys sąlygas susisiekti su užmiesčio gyvenamosiomis teritorijomis, mokymo, sveikatos įstaigomis ir kitais žmonių traukos objektais. Takas išsiskirs spalviniu apipavidalinimu, saugos sprendimais, danga. Šis projektas galės tapti pavyzdžiu panašaus dydžio miestams ar didesnių miestų mikrorajonams.
Komentuoti: