Šiandien pravažiuodamas užmačiau, kad Vilniuje, Laisvės pr. prie Spaudos rūmų, važiuojant link Mados PC, yra iškabinti kažkokie geltoni kelio ženklai, kuriuose yra A, elektromobilių ir berods taksi ikonos su prierašu, kad ši juosta skirta tik toms transporto priemonėms. Gal kas irgi esat matę?
Visur, kur A juostomis leidžiama važiuoti 4+ ir elektromobiliams, prikabinėjo tokių nesąmonių. Čia mūsų savivaldybės "genijai" turi unikalų receptą "inovatyviems" ženklams (kurių nėra ket) sukurti. Tereikia paimti geltonos spalvos skydą, kuris paprastai naudojamas apylankoms arba laikiniems eismo ribojimams žymėti, įdėti kokį nori tekstą ir "pagardinimui" prilipdyti horizontalaus kelio dangos ženklinimo simbolių (ant vertikalaus kelio ženklo).
Vilniuje yra ir daugiau perliukų - kelio ženklų. Pvz. važiuojant Gariūnų g., ties turgumi įvažiuojame į gyvenvietę pavadinimu "Vairuotojau laikykis automobilio stovėjimo taisyklių" (balto fono ženklas su juodomis raidėmis, Nr. 550 "Gyvenvietės pradžia").
Šiandien pravažiuodamas užmačiau, kad Vilniuje, Laisvės pr. prie Spaudos rūmų, važiuojant link Mados PC, yra iškabinti kažkokie geltoni kelio ženklai, kuriuose yra A, elektromobilių ir berods taksi ikonos su prierašu, kad ši juosta skirta tik toms transporto priemonėms. Gal kas irgi esat matę?
Tema "Kelių ženklinimas Lietuvoje" perskelta į dvi atskiras temas:
- šioje temoje lieka pranešimai apie vertikalų ir horizontalų kelių ženklinimą (linijas, eismo ženklus), greitėjimo juostas, šviesoforus
- Į temą Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose iškelti pranešimai apie krypčių nuorodas, apylankas, vairuotojų informavimą apie objektus
Kitose Kauno gatvėse irgi ženklinama pagal naujas Kelių horizontaliojo ženklinimo taisykles, bet Juozapavičiaus prospektą paėmiau kaip pavyzdį, nes gatvė naujai išasfaltuota ir matosi kokybiškas ženklinimas. Kitose Kauno gatvėse buvo netikslumų ženklinant, bet šiemet pasitaisyta.
kaune yra gatvių, kurios jau dešimtmečiais nematė jokio ženklinimo (pvz. draugystės) važiuok kaip nori
Geriau jau ir neženklintų tuo trumpalaikiu ženklinimu, nes po dviejų mėnesių nusitrina, nebelieka ženklinimo. Pažymėtų tik perėjas ir viskas. O rekonstruotas gatves sužymėtų normaliu ilgalaikiu ženklinimu.
Kalbi apie dažus (trumpalaikis) ir karštą plastiką (ilgalaikis)?
Geriau jau ir neženklintų tuo trumpalaikiu ženklinimu, nes po dviejų mėnesių nusitrina, nebelieka ženklinimo. Pažymėtų tik perėjas ir viskas. O rekonstruotas gatves sužymėtų normaliu ilgalaikiu ženklinimu.
Kitose Kauno gatvėse irgi ženklinama pagal naujas Kelių horizontaliojo ženklinimo taisykles, bet Juozapavičiaus prospektą paėmiau kaip pavyzdį, nes gatvė naujai išasfaltuota ir matosi kokybiškas ženklinimas. Kitose Kauno gatvėse buvo netikslumų ženklinant, bet šiemet pasitaisyta.
Kaune, Juozapavičiaus prospekte naujasis horizontalusis ženklinimas visiškai atitinka naująsias Kelių horizontaliojo ženklinimo taisykles.
Nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos ženklinamos 0,5 m brūkšnio / ir 0,5 m tarpo Zebru (seniau būdavo 0,4 m brūkšnys / 0,6 m tarpas):
Prieš nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas, kaip ir anksčiau, brėžiama ištisinė linija. Tačiau prieš ištisinę liniją pagal vakarietišką praktiką nebebrėžiama ilga, 50 - 100 m, 1.6 linija (KET horizontaliojo ženklinimo numeris), ji dabar yra tik 4 m ilgio (3 m brūkšnys, 1 m tarpo ilgis) - taip, beje, sutaupoma dažų ženklinimui:
Prieš reguliuojamą sankryžą (pėsčiųjų perėją) nebebrėžiama ištisinė linija, vietoje jos brėžiama 1 m brūkšnio / 3 m tarpo brūkšninė linija. Pačioje sankryžoje brėžiama 1 m brūkšnio / 1 m tarpo linija:
Ir galiausiai ties įvairiais įvažiavimais, nutraukiant ištisinę liniją, brėžiama 1 m brūkšnio / 1 m tarpo linija (seniau būdavo 0,5 m / 0,5 m linija, kuri išilgine kryptimi atrodydavo kaip linija iš kvadratėlių):
Radau Taikos ir Baltijos prospektų sankryžą mano Youtube video iki keisto ženklinimo. Nesunku pastebėti kad jis ten nereikalingas... ir net gi pavojingas.
...naujas ženklinimas atsirado kartu su "turbo" žiedinėm sankryžom ir išskirtinai skirtas joms ženklinti.
Taip, toks zeklinimas pries turboziedo butinas, o pries paprasto ziedo klaidinantis... susidurimo atvaju Klaipedoje gali padaugeti.
Keista kad KET dar nereguliuoja eismo turbozieduose... o jau tuoj bus antras pastatytas.
O tame žiede tikrai galima iš trečios juostos išsukti į trečią išvažiavimą?
Tikriausiai nelabai. Čia vienas iš begalybės atvejų Lietuvoje, kai atitinkami ženklai (ženklinimas) naudojamas ne pagal paskirtį. Šis naujas ženklinimas atsirado kartu su "turbo" žiedinėm sankryžom ir išskirtinai skirtas joms ženklinti.
Komentuoti: