Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Geležinkelių istorija
Collapse
X
-
Sudomino punktyrinė linija iš pietų į šiaurę Žemaitijoje. Atrodo, jog vokiečiai planavo statyti greitojo geležinkelio liniją su rimtesne stotimi Kvėdarnoje (Konstantinowe).
-
Berlyne 1925 m. buvo išleista knyga "Die Wiederherstellung auf dem Eisenbahnen östlichen Kriegsschauplatz", autorius Wilhelm Kretzschmann. Joje aprašomi Vokietijos okupuotų teritorijų geležinkeliai - atstatymas, perstatymas ir naujos bei suplanuotos linijos.
Knyga yra Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių bibliotekoje. Didelio formato knyga su nuotraukomis atspausdinta gotikiniu šriftu. Tarpukaryje, 1931 m. majoras Kutka išvertė šios knygos dalį, tą, kuri apėmė Lietuvą, taip pat ir Lenkijos okupuotą dalį. Šią knygą patalpinsiu kiek vėliau. O kol kas iš vokiškos knygos įdomus žemėlapis (jo dalis, apimanti Lietuvą ir gretimas šalis). Žemėlapio nėra lietuviškame leidime.
Žemėlapis didelio formato, apie 1,3 Mb.
Komentuoti:
-
Parašė disident Rodyti pranešimąPo galais, kai pagalvoji, kiek maršrutų dabar nebėra...
Šiandien kiti laikai, kiti poreikiai ir kitos galimybės.Paskutinis taisė Kasnis; 2012.02.12, 13:48.
Komentuoti:
-
Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą1975m. Švenčionėlių-Utenos siaurojo geležinkelio atkarpoje buvo nutiestas platusis geležinkelis. Pirmasis reisas Vilnius-Utena. Žurnalas "Švyturys" 1975m.
Atvaizdas
Komentuoti:
-
1975m. Švenčionėlių-Utenos siaurojo geležinkelio atkarpoje buvo nutiestas platusis geležinkelis. Pirmasis reisas Vilnius-Utena. Žurnalas "Švyturys" 1975m.
Komentuoti:
-
Tarpukario Lietuvos geležinkelių prekinių vagonų inventorius.
Iš
Knygutėje yra pateiktos vien tik lentelės pagal vagonų tipus - dengti, platformos ir t.t.
Atskirai pateiktos europietiško tipo ir rusiško tipo vagonų lentelės. Lentelėje pagal tipus pateiktas kiekvieno vagono numeris, ašių skaičius, keliamoji galia, gamybos metai (jei žinomi), gamintojas (jei žinomas) arba gamybos šalis (jei žinoma).
LG 1435 mm prekinių vagonų parką sudarė Vakarų Europos ir labai nedaug JAV gamintojų vagonai ir carinės Rusijos gamintojų vagonai, perdaryti iš 1524 mm. Tiesa, keli prie V. Europos gamintojų priskirti vagonai buvo pagaminti Rusijoje, tačiau matyt jie iškart buvo skirti 1435 mm vėžei. Taip pat kai kurie rusiško tipo vagonai buvo Vakarų gamybos importuoti į Rusiją iki Pirmojo pasaulinio karo.
1927 m. didžioji dalis (virš 95 proc.) vagonų buvo pagaminti iki Pirmojo pasaulinio karo. Kai kurie buvo pagaminti karo metais iki 1918 m. Dalis vagonų buvo pagaminti 1890-1990 m. Ir nedaug iki 1890 m.
Ir tik labai nedidelė dalis vagonų buvo pagaminti po 1920 m. Didžiausią vagonų parko dalį sudarė dviašiai vagonai, keli triašiai ir kelios dešimtys keturašių, didžioji dalis kurių įsigyta jau nepriklausomos Lietuvos laikais.
Europietiško tipo vagonai buvo numeruojami keturženkiu numeriais, o rusiško tipo - penkiaženkliais.
Knygutės gale lentelės pavidalu pateikta rusiško ir vakarietiško tipo vagonų santrauka
Specialieji vagonai tai:
sniego valytuvai
- europietiško tipo dviašis ir triašis (po 1 vnt.)
- rusiško tipo dviašis 1921 m. Sormovo gamyklos (Rusija) gamybos (1 vnt.) ir suomiški (3 vnt.)
taip pat svarstyklių meistro vagonai tiek europietiško tiek rusiško tipų
pagalbos vagonai, dezinfekcijos vagonas, parako vagonai (2 vnt.), centralizacijos dirbtuvių vagonas, centrinio šildymo vagonas.Paskutinis taisė Al1; 2012.01.26, 20:06.
Komentuoti:
-
Susisiekimo Ministerio įsakymas.
1920 m. balandžio m. 21 d. Nr. 50.
Žemiau pažymėtų gelžkelio stočių pavadinimus pakeisti taip:
st. Pilvelė vadinti Užpelkiai,
,, Papilviai vadinti Jūra ir
,, Aleksandrinė vadinti Kalnėnai.
V. Čarneckis
Susisiekimo Ministeris
Komentuoti:
-
-
Parašė Salvijus Rodyti pranešimąDar įdomiau pažiūrėt koks interjeras.
Komentuoti:
-
Parašė Kosovo Rodyti pranešimąNes broliai latviai bevaldydami šią apygardą labiausiai savęs tik žiūrėjo, to pasekoje sovietmečiu Lietuvoje nedaug naujų geležinkelių nutiesta, o pas latvius?
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąDalies siaurųjų geležinkelių Latvijos šiaurėje perdarymas į plačiuosius, daugiau nieko.
Lietuvoje irgi perdarė į patųjį Švenčionėlių-Utenos ir Šiaulių (Radviliškio)-Petrašiūnų ruožą, rengėsi perdaryti iki Biržų ir Panevėžio-Utenos.Paskutinis taisė Salvijus; 2012.01.14, 12:00.
Komentuoti:
-
Estijoje taip pat buvo rimtas siaurųjų geležinkelių persiuvimas. Deja, Lietuvoje tik pradėtas ir neužbaigtas.
Komentuoti:
-
Parašė Kosovo Rodyti pranešimąNes broliai latviai bevaldydami šią apygardą labiausiai savęs tik žiūrėjo, to pasekoje sovietmečiu Lietuvoje nedaug naujų geležinkelių nutiesta, o pas latvius?
Komentuoti:
-
Man atidaro paspaudus ant nuorodos. Bet gal dėl to, jog aš tame puslapyje jau buvau.
Paieškos žodis - Übersichtskarte
Ieškoti čia: http://aleph.library.lt/F?func=find-...cal_base=mab01
Komentuoti:
Komentuoti: