Ko gero pirmasis tikras šilumvežis Lietuvoje buvo trofėjinis Dg14-1. Jis 195x metais dirbo Vilniuje depe ir užfiksuotas kino kronikoje, tempiantis dyzelinio traukinio DP-0x vagoną. Dabar nepamenu, kurių metų kronika, kažkurių 5x.
Tai vokiškas WR 360 C 14 (gamyklinė serija, o geležinkelių serija Reicho geležinkelyje V36).
Nuotrauka:
Pasipriešinimas bendras, turėjau omenyje, o susideda jis iš oro pasipriešinimo, pasipriešinimo dėl trinties, pasipriešinimo dėl įkalnės, kreivėje ir t.t. Dar tai priklauso nuo oro sąlygų ir kt. Bet tai detalės.
Paprastai žiūrint - oro pasipriešinimas didžiąja dalimi priklauso nuo priekinio ploto ir salyginai nedaug nuo sąstato ilgio, nes sekantieji vagonai jau yra suformuotame oro "kanale". Taip pat galima taupymas ir ant brigadų skaičiau. Galiausiai, net ir tempiant vieną lokomotyvą, tempiančiojo variklis važiavimo metu vis tiek dirba praktiškai tuščiąja eiga - lokomotyvo masė - ~2-3 pilnai pakrauti vagonai, apkrova nėra didelė. Kartu dar atsižvelgiant, kad variklio efektyvumas prie tuščiosios eigos yra mažesnis nei prie darbinių apsukų ir apkrovos, o kartu nereikia užmaitinti daug papildomų sistemų (pradedant nuo antrojo kompresoriaus, visos elektronikos ir t.t.), taupymas susidaro gana ženklus
Aišku, kad taupymas. Tiesiog ilgai neišvedinėjant formulių, pasipriešinimas yra didesnis tuomet, kai lokomotyvas veikia kaip traukos riedmuo nei kai jis yra velkamas ar stumiamas. Iš esmės tas pats galioja ir ne tik lokomotyvui. Kadangi yra du vienodi lokomotyvai, tai viskas paprasta. Du veikiantys atskirai turės didesnį pasipriešinimą nei kai vienas vilks kitą.
O kur dar šilumvežio tuščia eiga, kai stovima stotyje su įjungtu varikliu... Vienu atveju stovi vienas, o kitu atveju stovi du atskirai...
O kodėl turėtų važiuoti atskirai, jei gali kartu ir neužimti siūlo? Kodėl turėtų abu važiuoti su veikiančiais varikliais, jei vienas gali tempti kitą ir taupyti kurą?
Gal specialistai ką pasakys? Šeštadienį , apie 18h ties Amalių pervažą užsidarė šlogbaumas. Laukiau keleivinio , bet pralėkė TEM TMH 002 nusitempdamas kitą TEM TMH 025. Pastąrąjame nieko neuvo , dirbo tik 002 variklis , nusitempė į Kauno pusę. Tai gal Kaune kažkokį tais remontą yra galimybės daryt? Nes niekad nemačiau , kad vienas kitą temptų...
Šiandien baltai mėlynam TEM2 buvo atliekami reostatiniai bandymai. Numerio nesimato. Matosi, kad šviežiai dažytas. Pažiūrėjau pagal LG TEM2 numerius, tai ten tie, kurie buvo pernai kelis kartus parduodami aukcione. Matyt kažkam visgi pardavė.
Šiandien baltai mėlynam TEM2 buvo atliekami reostatiniai bandymai. Numerio nesimato. Matosi, kad šviežiai dažytas. Pažiūrėjau pagal LG TEM2 numerius, tai ten tie, kurie buvo pernai kelis kartus parduodami aukcione. Matyt kažkam visgi pardavė. O gal ir ne. Gal atiduos Ukrainai. Nesvarbu, kad prašė magistralinių. Atiduos, ką gali.
(...) Ir tampant dyzeliukus patys nusprogs, arba gaisrinė bus nuolatinis palydovas.
Kaip keleivinius traukinius tampant Lenkijoje nenusprogsta SM42 ?
Tų tampymų mačiau ne tik nuotraukose ir yutube, bet ir natūroje - ne kartą keleivinį traukinį atitempė į Šeštokus.
Komentuoti: