Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kauno geležinkelio stotis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Eimantas
    replied
    Pranešimai apie garvežį (-ius) perkelti į naują temą Garvežiai Lietuvoje

    Komentuoti:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Kauno geležinkelio stotis laukia atgimimo

    Jau kuris laikas pastabūs kauniečiai pasigenda bene pusę amžiaus virš pagrindinių Kauno geležinkelio stoties durų kabėjusio laikrodžio. Ne vienam jis buvo tapęs tikru šios vietos simboliu. Tačiau miestiečiai neturėtų nerimauti - Kauno įvaizdžio dalimi tapęs laikrodis valandas vėl skaičiuos duris atvėrus restauruotai miesto geležinkelio stočiai.
    "Laikrodis buvo nukabintas pradėjus stoties fasado renovacijos darbus. Pasibaigus remontui jis bus toks pat, kaip buvo, ir kabės toje pačioje vietoje, tad visi Kauno gyventojai kaip ir seniau galės skirti pasimatymus ant laiptų, po laikrodžiu", - šypsodamasis kauniečius ramino AB "Lietuvos geležinkeliai" filialo "Kauno geležinkelių infrastruktūra" direktorius O. Slepakovas.

    Miestiečių laukia dar viena gera žinia - planuojama, kad po geležinkelio stoties stogu prisiglaus įspūdingas muziejus, suteiksiantis galimybę susipažinti su laikinosios sostinės geležinkelio istorija. O būsimi šio muziejaus eksponatai į Kauną plaukia jau dabar. Vakar į geležinkelio stotį buvo atgabenta 54 metų senumo lengvoji nukeliamoji moto drezina ID1, ar, paprasčiau tariant, geležinkelio vežimėlis, kuris stovės būsimojo muziejaus prieigose. Iš restauratoriaus atgabentos, dar dažais kvepiančios drezinos nepraleido progos išbandyti muziejaus įkūrimo iniciatorius O.Slepakovas. Geležinkelio vežimėlį užkėlus ant bėgių, AB "Lietuvos geležinkeliai" filialo "Kauno geležinkelių infrastruktūra" direktorius O.Slepakovas drąsiai sėdo už drezinos vairo ir pademonstravo, kaip toji veikia. Iš šono žiūrint, šis vežimėlis kiek priminė motociklą: užkuriamas koja, benzininis variklis, "plieninį žirgą" primenantys garsai.
    "Muziejuje bus eksponuojami senieji geležinkeliečių laikraščiai, žurnalai, žibintai, bėgiai ir visa kita su traukiniais bei jų istorija susijusi atributika", - ranka rodydamas į autentiškus sendaikčius, kol kas išrikiuotus darbo kabinete, pasakojo vyras. O.Slepakovas prisipažino eksponatus muziejui kaupęs dar nuo 1990 m.
    "Specialiai po sendaikčių turgų nevaikštau. Didžiąją dalį eksponatų dovanoja buvę geležinkelio darbuotojai. Man pačiam labiausiai patinka autentiški, nerestauruoti sendaikčiai", - apie savo aistrą autentiškiems daiktams pasakojo kaunietis.
    Šiuo metu remonto darbai Kauno geležinkelio stotyje pamažu eina į pabaigą.

    Eksploatacijai jau priduota dešinė pastato pusė - keleiviai ja jau gali naudotis.
    Atrestauruota ir kairioji pastato pusė, baigiami centrinės salės remonto darbai - čia šiuo metu vyksta apdaila, lempučių ir švieslenčių kabinimas.
    Jei niekas nesutrukdys, stoties renovacijos darbai turėtų būti baigti kitų metų pirmame ketvirtyje, žiemai einant į pabaigą. Direktorius užsiminė, kad naujovė restauruotame geležinkelio stoties pastate bus ne tik muziejus.
    "Pagrindinėje salėje bus laikraščių kioskas, jei verslininkai pareikš norą, bus galima prekiauti gėlėmis. Visame pastate ir jo prieigose jau dabar pastatytos naujos vaizdo kameros. Saugumo sumetimais visi įrašai bus saugomi. Į restauruotą pastatą įsikels ir visa Kauno geležinkelio infrastruktūros administracija, kuri iki šiol buvo išskirstyta po atskiras patalpas aplink pagrindinį pastatą", - pasakojo O.Slepakovas.
    Vyro teigimu, atsinaujins ne tik senasis stoties pastatas, bet ir stoties pavėsinės, peronai.

    www.delfi.lt

    Komentuoti:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Būnant Kaune, nepraleidau progos apžiūrėti ir rekonstruojamą Kauno geležinkelio stotį. Peronai sparčiai atsinaujina



    Viduje vienas korpusas jau veikia. Dabar jis kitaip išdėstytas, perskeltas į du aukštus, tiesa, ne viskas dar įrengta.





    Kiti korpusai rekonstruojami. Patiko jog daiktų saugojimo kamerose informacija pateikiama net 8 kalbomis: be lietuvių, yra anglų, vokiečių, rusų, prancūzų, ispanų, lenkų ir kinų.

    Komentuoti:


  • Varlamas
    replied
    Parašė mitoo Rodyti pranešimą
    smagi tema ) pagaliau musu saleles trukinukai atsigauna ir pagaliau Kauno stotis pakils is seno rustaus miego - atrestauruoja ja !!!!!!!!!!! smagumelis
    Gal kas kartais turi/gali padaryti nauju fotografiju is renovuojamos Kauno gel. stoties?

    Komentuoti:


  • eNjoy
    replied
    Geležinkelio stoties rūmai slepia istorinę mįslę
    Dainoras LUKAS


    Kaunietė teigia, kad šeštojo dešimtmečio pradžioje ant pastato buvo iškalta patriotiškai skambanti frazė lietuvių kalba

    Po “Kauno dienos” rašinio apie Geležinkelio stoties rūmų remontą sulaukėme daug atsiliepimų dėl paveldo specialistų reikalavimų išsaugoti buvusią sovietmečio architektūrą. Tuo tarpu viena kaunietė prisiminė, kad ant stoties kadaise buvo iškabintas užrašas lietuvių kalba, kurį iki šiol prisimena.

    Nustebino užuomina apie laisvę

    Bronė P. (redakcijai pavardė žinoma) pasakojo prisimenanti ant stoties fasado buvusį užrašą lietuvių kalba. “Aš kasdien pro ten eidavau, todėl jį išmokau. “Iš pelenų, nykių griuvėsių tėviškė pakilo - žėrėk ir šviesk per amžius laisvės saulę klestinčiai Lietuvai”, - padeklamavo 77 metų kaunietė.

    Ji sakė, kad frazė atsirado netrukus po stoties statybos, kuri baigėsi 1952 metais. “Keista, kad nebuvo žodžių “Tarybų Lietuvai”. Šiuos žodžius kasdien matydavau važinėdama į Šančius. Užrašą mačiau kokį pusmetį. Raidės buvo išgraviruotos arba iškaltos, panašios spalvos kaip tinkas. Tuos žodžius vis kartodavau ir džiaugdavausi, kad kažkas išdrįso taip užrašyti. Man tai buvo stebuklas, juk tais laikais lietuvybė buvo slopinama”, - jaudindamasi pasakojo moteris.

    Tikslus vertimas iš rusų kalbos

    Stoties remontą prižiūrintis Nekilnojamųjų kultūros vertybių ekspertas Kęstutis Linkus susidomėjo šiuo pasakojimu. Jis sakė neradęs nuotraukų su tokiu užrašu ar dokumentų, kurie tai paliudytų.

    “Bet visai galimas daiktas, kad toks užrašas buvo. Tai yra tikslus vertimas rusiškos frazės, kuri pagal projektą turėjo būti iškalta ant rūmų fasado”, - sakė K.Linkus.

    Jis parodė iš “Lietuvos geležinkelių” gautą projektą, kuriame matosi minima frazė. Rusiškai ji skambėjo taip: “Iz pekla i mračnich ruin k svietu vozpriala otčizno solnce svobodi - vo vieki nemerkni, gori nad svietučej Litvoj”.

    “Galiu tik spėti, kad užrašas galėjo atsirasti 1953 metais po Sovietų Sąjungos vadovo Josifo Stalino mirties. Tikiuosi, kad dar pavyks kažką sužinoti. Gal atsiras daugiau žmonių, kurie apie tai paliudys? O gal pavyks rasti užrašo liekanas, kai statybininkai pradės remontuoti fasadą”, - viliasi K.Linkus.

    Jeigu užrašas būtų rastas, ar jis turėtų būti atkurtas? “Mes nieko nereikalaujame atkurti, o tik išsaugoti autentiškus elementus. Labiausiai norėtųsi išsaugoti grindis pagrindinėje salėje, kur matyti tautiški ornamentai”, - sakė K.Linkus.

    Atkurti sovietmečio simbolikos nereikalaujama

    Paveldo specialistas nereikalauja atkurti ir kitų - sovietmetį primenančių elementų. Ant rūmų buvo pastatytas vieno garsiausių Lietuvos skulptorių Konstantino Bogdano 1951 metų diplominis darbas - dekoratyvinė grupė “Pramonė ir žemės ūkis”, kurią sudarė vyro ir moters figūros bei Lietuvos Tarybų Socialistinės Respublikos (LTSR) herbas. Ši kompozicija įrengta 1952 metais, po kovo mėnesio įvykusio rūmų atidarymo.

    “Ji buvo nugriauta maždaug 1974-1975 metais. Kompozicija buvo pagaminta iš betono, jau trupėjo, be to, buvo tapusi atgyvena. Patys geležinkelininkai be didelio triukšmo ją nugriovė. Tada buvo įrengtas gaublys, dar vėliau - sparnai, kurie naudoti prieškario laikų geležinkelio emblemoje. Dabar liko tik raidės LG, jos nekaip atrodo. Reikėtų rasti geresnį sprendimą, nes šiuo metu ant rūmų trūksta meninio akcento”, - mano K.Linkus.

    Dabartinė geležinkelio stotis pastatyta pagal “Sojuztransprojekt” Leningrado skyriaus projektą. Apie jį jau buvo rašyta 1945 metais “Tarybų Lietuvos” laikraštyje. Be kita ko, straipsnyje minima, kad prie įėjimo bus pastatytos J.Stalino ir V.Lenino skulptūros. “Nežinau, ar šis projektas įgyvendintas, neradau jokių nuotraukų”, - sakė K.Linkus. Gali būti, kad ir į šį klausimą padės atsakyti liudininkai.

    Kauno diena

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Parašė Varlamas
    Aciu, Liutai uz fotografija. Nezinojau kad bent is fasado puses Kauno gel. stotis atrodo stambesne uz Vilniaus.
    Sioje nuotrauko dar puses nesimato

    Komentuoti:


  • Varlamas
    replied
    Aciu, Liutai uz fotografija. Nezinojau kad bent is fasado puses Kauno gel. stotis atrodo stambesne uz Vilniaus.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    2006 01 04

    Komentuoti:


  • TKO
    replied
    Delfio pranesimas:

    Kauno geležinkelio stotyje nebeliko valkatų

    Daug metų Kauno geležinkelio stoties keleiviams bei policijos pareigūnams rūpesčių kėlę benamiai šiemet netikėtai paliko pastatą, rašoma "Lietuvos ryte". „Galbūt valkatos rado ramesnę vietą“, – svarstė Kauno transporto policijos komisariato viršininkas Jonas Požerinis.

    Paspaudus šalčiams, praėjusią žiemą miesto geležinkelio stoties pastate kiekvieną naktį praleisdavo 10-15 benamių.

    Policijos komisariato viršininkas spėjo, kad jų pasitraukimui įtakos turėjo prasidėjęs geležinkelio stoties pastato remontas.

    Kaip rašoma "Lietuvos ryte", keleiviai gali naudotis tiktai pagrindine sale, o įėjimus į šonines statinio puses užtvėrė statybininkai. Dažniausiai valkatos įsikurdavo pakampiuose.

    Komentuoti:


  • Vilius
    replied
    08 24
    Cia fotkinau ir kazkaip staigiai islindo mikriukas

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Iš "Kauno dienos":

    Traukinių laukiantys keleiviai Kaune tarp yrančių pastato sienų jau rizikuodavo sveikata

    Kauniečiams ir į miestą traukiniu atvykstantiems svečiams akis badžiusi Geležinkelio stotis keičia rūbą. Iki 2008 metų pabaigos keleivius ji pasitiks visiškai atsinaujinusi.

    Požeminė perėja pagreitino remontą

    Tragišką stoties būklę dar labiau išryškino šiuolaikinė požeminė perėja, kuria iš Vytauto prospekto patenkama į stotį - įveikus šį maršrutą galėjai pasijusti lyg keliasdešimt metų sugrįžęs atgal. Šis įspūdis nėra apgaulingas - stotis kapitališkai neremontuota daugiau kaip 50 metų.

    “Perėja paskubino stoties remontą”, - teigia AB “Lietuvos geležinkeliai” Kauno regiono keleivių aptarnavimo centro viršininkė Irena Sadukaitė. Kai Kaune apsilankė “Lietuvos geležinkelių” vadovas Jonas Biržiškis, ji specialiai jam pasiūlė miesto požemine perėja nužingsniuoti į stotį. “Tada direktorius pripažino, kad remonto reikia kuo greičiau. Neabejoju, kad po remonto stoties tuneliai atrodys ne prasčiau nei ši perėja”, - sakė I.Sadukaitė.

    AB “Lietuvos geležinkeliai” Statybos ir statinių priežiūros skyriaus viršininkas Antanas Papakulis sakė, kad stočiai priklausanti požeminė perėja iki pat trečio perono bus suremontuota taip pat, kaip ir požeminė perėja. “Pratęsime miesto idėją iki pat traukinio”, - teigė jis.

    “Remonto labai reikėjo, ne tik todėl, kad patalpos atrodo baisiai. Kai kurios vietos buvo pavojingos, bet kada galėjo nukristi tinkas. Pagrindinės salės lubos padengtos apsauginiu sluoksniu, nes papuošimai jau krito, buvo tapę pavojingi keleiviams”, - sakė I.Sadukaitė.

    Kainuos 22 milijonus litų

    Anot A.Papakulio, apie Kauno stoties remontą kalbėta jau nuo 2002 metų. “Iš pradžių buvo sutvarkyta Vilniaus stotis, nors požeminėje perėjoje iki šiol vyksta remontas. Dabar atėjo eilė Kaunui. Pernai parengtas rekonstrukcijos projektas, šiemet kovo 21 dieną pasirašėme statybos rangos sutartį su UAB “Kaminta”, - dėstė jis.

    Stoties remontas kainuos 22,2 milijono litų. “Naują būtų pigiau pastatyti. Darbai turi būti baigti iki 2008 metų gruodžio 20 dienos. Statybininkai pasirengę viską padaryti greičiau nei per ketverius metus, jeigu bus atitinkamas finansavimas. Tikėjomės pinigų šiam objektui gauti iš ES fondų, bet nepavyko, todėl remontuosime tik savo lėšomis. Paskaičiavome, kad Kauno stoties remontui galėsime skirti po 4-5 milijonus litų per metus”, - sakė A.Papakulis.

    Bus kasamas dar vienas tunelis

    A.Papakulio teigimu, po remonto stotis nei sumažės, nei padidės. “Kauno stotis buvo sugriauta, po karo reikėjo ją atstatyti. Ji pastatyta 1952 metais pagal “Sojuztransprojekt” Leningrado skyriaus 1949 metų projektą beveik ant caro laikų statinio pamatų. Geležinkelio stočių projektai anais laikais buvo saugomi Maskvoje arba Leningrade. Lietuvoje turime tik nuotraukas, piešinius, bet detalių projektų nėra”, - teigė pašnekovas.

    Bus remontuojami požeminiai keliai į antrąjį ir trečiąjį peronus. Taip pat bus kasamas naujas požeminis kelias, kuriuo iš požeminės pėsčiųjų perėjos bus galima patekti į pirmąjį pagrindinį peroną. Remonto laukia ir peronas: bus remontuojamas stogelis, antrasis pagrindinio geležinkelio kelias. Paskiausiai statybininkai įeis į keleivių salę.

    Paveldo reikalavimai griežti

    2002 metais stoties ansamblis įtrauktas į nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą. “Būtent tada, kai mes pradėjome rengti projektą ir nuėjome į Kultūros vertybių apsaugos departamentą (KVAD) prašyti sąlygų, susigriebta pastatą pavadinti kultūros paminklu. Iš karto atsirado papildomų rūpesčių. Būtume projektą rengę drąsiau, kai ką nugriovę, perstatę, bet KVAD uždėjo antrankius. Liepė išsaugoti interjero elementus. Pavyzdžiui, medinius langus norėjome pakeisti ilgaamžiais aliuminiais, bet neleido. Nors Vilniuje tas pats KVAD tokiems pokyčiams sostinės stotyje neprieštaravo. Sienų dekorą, spalvas stengsimės atkurti kiek tai bus įmanoma”, - sakė A.Papakulis.

    Anot jo, rekonstrukcija reikalinga ir todėl, kad iš esmės keičiasi patalpų paskirtis. “Kai traukiniais keliavo daug žmonių, reikėjo daugiau ir patalpų. Vienu metu šiauriniame sparne veikė net restoranas. Nereikalingas patalpas išnuomoti greičiausiai nepavyktų, todėl abiejuose fligeliuose bus įrengtos tarpinės perdangos, patalpos taps dviejų aukštų. Jose įsikurs bendrovės tarnybos, dabar išsimėčiusios po įvarius pastatus. Visus nereikalingus pastatus nugriausime”, - pasakojo “Lietuvos geležinkelių” atstovas.

    Keisis ir aplinka

    Centrinė salė ir dalis pietinio fligelio ir toliau bus skirti keleivių aptarnavimui. Žadama įrengti liftus neįgaliesiems, kad iš požeminės perėjos jei galėtų pakilti į bet kurį peroną.

    Kauno regiono keleivių aptarnavimo centro darbuotojai dabar gyvena kraustymosi nuotaikomis. “Viską persinešame į centrinę dalį, visiems sumažėjo vietos, dabar kabinetukuose sėdime po 3-4”, - sakė I.Sadukaitė.

    Keisis ir stoties aplinka. Neliks M.K.Čiurlionio gatvėje stovinčios elektros transformatorinės. “Pastotė priklauso mums. Ją nugriausime, ir pasistatysime naują šalia stoties pastato. Tai suderinta ir su miestu, kuriam ji irgi trukdė”, - sakė A.Papakulis. Kaip “Kauno diena” jau rašė, rekonstrukcijos laukia ir geležinkelio tunelis.

    Ketinama nugriauti šalia stoties esančius leidimų prekiauti neturinčius kioskus. Juose prekyba merdi, nes pirkėjai - tik taksi ir maršrutinių mikroautobusų vairuotojai.

    Komentuoti:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Parašė fui
    Gelezinkelio stotis kiek desniau (pietu link) priekyje matosi sanciu traukiniu pervairavimo is vieno kelio i kita sistema, foto darytaq si sekamdieni (2005 0424)....

    Manasis sios vietos variantas "Zvilgsnis is sapno" :

    Komentuoti:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Aciu uz puikia temas ir idomias nuotraukas

    Komentuoti:


  • fui
    replied
    Parašė Himleris
    Dekuj panasi i Kauno senaja...
    Rusai nesistenge kuryboje kenteti, trafaretas + miniadaptacija = max pelnas ir darbu greitis. Tarkim traukiniu pasto stotys visoje lietuvoje identiskos...

    Komentuoti:


  • Taut.
    replied
    Parašė Edd
    Cia siokios tokios senos nuotraukos, gal tiks:
    Vilniaus gelezinkelio stotis 1873m
    Vilniaus gelezinkelio stotis 19a. pab.
    Dekuj panasi i Kauno senaja...

    Komentuoti:


  • alonso
    replied
    Parašė fui
    ...kai turesiu anukus ir tris insultus...
    good one

    Komentuoti:


  • fui
    replied
    Parašė alonso
    fui, na ir kolekcija tu pas save turi
    je, ne viska turiu rankose, kai ka tik PC, bet dar esu pakankamai jaunas (lygininat su kolegomis kiolekcionieriais) kai turesiu anukus ir tris insultus galesiu daugiau informacijos paskleisti

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ačiū už senas atvirutes, fui.
    Vilniaus ir Kauno stotys buvo statytos pagal tą patį projektą.
    Atsatytoji po karo stotis, jei neklystu, vienas įdomesnių stalinistinių pastatų Kaune.

    Komentuoti:


  • alonso
    replied
    fui, na ir kolekcija tu pas save turi

    Komentuoti:


  • fui
    replied
    Gelezinkelio stotis kiek desniau (pietu link) priekyje matosi sanciu traukiniu pervairavimo is vieno kelio i kita sistema, foto darytaq si sekamdieni (2005 0424):

    o taip si vieta atrde 1915-ais


    o cia stoties pastatas 1905m.


    sorry uz kokybe, tokia teturiu ir pats

    Cia - prauzus frontams, speju - vokieciu darbas, jie didziuodavosi savo ivykdytais sugriovimais:


    o cia eksterjeras karo metais is vokieciu atviruku:



    Veik nepakitusi, tik su autobusais ir konke - iki 1929m



    o cia tokia kaip dabar tik autobusai kiti ~1956m

    Komentuoti:

Working...
X