Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • udrius
    replied
    Čika turima omenyje perkrovimas į uostą, t.y. perkrovimas į platųjį geležinkelį kuris vėliau krovinius vežė į uostą. Šaka nuo Laugsargių galėjo eiti tiek į Klaipėdą , tiek į Karaliaučių.

    Plačiau apie patį siauruką:

    http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?ID=2159

    Ten rasite ir žemėlapius. O maišuose manau yra kroviniai - arba prisiplėštas turtas arba viskas frontui...

    Aišku, seniai aš buvau toje stotyje ir neprisimenu kaip atrodo ta vieta... Gal rasiu kur dar foto, gal dar video bus... Prisimenu tik, kad yra medžių alėja...

    Komentuoti:


  • dariuks
    replied
    kad atrodo, cia pacioj stoty, iskrovimo rampa ar kazkas panasaus...

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Kas per uostas ar prieplauka? Negi Jura vykos laivyba?
    Vokieciai "duoda"! Karo metai, laikinas gelezinkelis - bet grindini paklojo!

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Foto iš Laugsargių - Skaudvilės linijos. Ši linija gyvavo labai neilgai, gal tik porą metų - Jūros upelis per pavasario potvynį nuplovė tiltą su pylimu ir linija nebuvo atsatyta. O visai šalia vėliau buvo nutiestas geležinkelis iš Tauragės per Lyduvėnus į Radviliškį... Laugsargių stotelė vėliau tapo Lietuvos ir Vokietijos pasienio stotimi iš Vokietijos pusės... Dabartinė foto jau buvo pateikta...


    Komentuoti:


  • HSV
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Marcinkonyse?
    Ne, kitoje vietoje... Nelabai net supratau, kam tie bėgiai žmonėms reikalingi buvo... Gal galvojo, kad ūkyje pravers?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė HSV Rodyti pranešimą
    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Varėnos rajonas. Buvusio "Prancūzkelio" siauruko bėgiai su metaliniais pabėgiais iš panaikinto ruožo Marcinkonys - Pogarenda. Vietiniai minėjo, kad šiuos bėgius atsivežė iš naikinamo ruožo apie 1960-1962 metus. Šis siaurojo geležinkelio ruožas buvo naudojamas vežti medienai
    Marcinkonyse?

    Komentuoti:


  • HSV
    replied
    Varėnos rajonas. Buvusio "Prancūzkelio" siauruko bėgiai su metaliniais pabėgiais iš panaikinto ruožo Marcinkonys - Pogarenda. Vietiniai minėjo, kad šiuos bėgius atsivežė iš naikinamo ruožo apie 1960-1962 metus. Šis siaurojo geležinkelio ruožas buvo naudojamas vežti medienai



    Paskutinis taisė Romas; 2011.04.18, 23:07. Priežastis: Tekstas - prieš nuotraukas

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Gal kas turi Jonavos siaurojo stoties nuotrauku?

    Komentuoti:


  • SPX
    replied
    Siauruko tilto Vingio Parke vieta.

    Netikėtai atsiminiau ir atradau tarp savo nuotraukų beveik prieš du metus darytus kadrus. Šį užrašą (pirmoj foto) matydavau dažnai pro ten praeidamas. Kogero geležinkelio entuziastai žmonėms nori taip priminti apie čia buvusi tiltą ir rimtesnį geležinkelį, nei pionierių. Taigi kelios foto.

    Kaip ir minėjau tokį užrašą pakabintą ant medžio mačiau kelis kartus. paskutinį kartą 2008.02.


    O čia takas vedantis link upės (toliau asfaltas leidžaisi žemyn nuotraukoj po kaire, na, Vilniečiai žino). Kogero kelis kartus "modifikuotas" geležinkelio pylimas.


    Mūsuos popoliuriarus geležinkelio stulpelis (manau visi tokius pažįstata, jų ten berods keli).


    Ten kažkur kitoj pusėj taip pat yra Vytauto_LT užfiksuoti geležinkelio likučiai. Tiesa, upės dugnas kogero nieko nebatskleistų, nes Nėris ganėtinai srauni.


    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tilto per Sventaja nebuvo. Yra Stoties gatve. Ten ir buvo stotis. Zemelapyje yra pesciuju tiltas i miesto stadiona ar tai estrada.

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Ne ta pacia trasa. Nutiestas visiskai kita trasa.
    Gali būti. Šiap ar taip, internete netrūksta informacijos apie šį ruožą:

    http://www.mokslai.lt/referatai/referatas/17584.html
    Septintajame dešimtmetyje buvo išardytos kai kurios mažai naudojamos siaurojo geležinkelio linijos (Joniškėlis-Žeimelis, Jonava-Ukmergė ir kt.), 1974 m. Utenos-Švenčionėlių ruožas pertvarkytas į platųjį. 1975 m. elektrifikuota Vilniaus-Kauno, vėliau – Lentvario-Trakų ir Vilniaus-Naujosios Vilnios linijos. 1979 m. Lietuvos geležinkeliais baigė važinėti paskutinysis garvežys – juos pakeitė dyzeliniai lokomotyvai.
    http://www.ngr.lt/php_func/foto_demo...onava600-2.jpg

    http://www.straipsniai.lt/Ukmerge/puslapis/5848
    XIXa. paskutinis ketvirtis — miestas sparčiau augo, kūrėsi naujos prekybos įstaigos, dirbtuvės, plytinės, alaus daryklos. Tačiau, tiesiamiems geležinkeliams aplenkus miestą, miesto vystymasis sulėtėjo.
    1960m. — uždaryta ir išardyta siaurojo geležinkelio atšaka nuo Jonavos į Ukmergę.
    http://www.zydai.lt/lt/content/viewitem/703/
    Susisiekimo patogumui Jonavoje buvo 17 žydiškų karietų, 2 vienkinkiai vežimai, iki 10 dvikinkių ir iki 40 vežimų sunkiems daiktams pervežti. Karietos ir vežimai kasdien keleivius perveždavo ir į Jonavos geležinkelio stotį, atvykstant keleiviniams traukiniams, išskyrus šeštadienį ir kitas žydų šventes; iš Jonavos geležinkelio stoties keleivius veždavo į Ukmergę ar Kauną ir atgal. Mokestis vienam keleiviui sudarė nuo 25 - 50 kapeikų į vieną pusę. Žydai organizuodavo ir pašto pervežimus.
    Beje, pažiūrėjau www.maps.lt Ukmergės orto žemėlapį ir palyginau jį su mišriu. Tarp Kareivinių ir Gruodžio 17-osios gatvių per Šventosios upę yra kažkos tiltas, kuris matomas tik orto žemėlapyje. Kada jis pastatytas ir kodėl nežymimas grafiniame žemėlapyje? Ar jis niekaip nesusijęs su buvusiu siauruku Jonava-Ukmergė?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Truputį papildysiu, nors dabar po ranka neturiu šaltinių, tai atsakau iš atminties. Siaurąjį geležinkelį Jonava-Ukmergė nutiesė vokiečiai WWI metais, maždaug tuo pačiu metu kaip Radviliškis-Pagėgiai ar Joniškis-Žagarė (ar tai į Žeimelį). Tai buvo vienintelė geležinkelio linija į/iš Ukmergės, net buvo pastatytas medinis tiltas per Šventąją (kažkur forume yra nuotrauka). Sovietmečiu dalis ruožo nuardyta, dalis perkalta į platųjį, panašiai kaip Panevėžys-Švenčionėliai per Anykščius ir Uteną. Šiandien Ukmergė yra didžiausias miestas Lietuvoje, neturintis jokio geležinkelio.
    Ne ta pacia trasa. Nutiestas visiskai kita trasa.

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Kosovo Rodyti pranešimą
    Nežinojau, kurioje temoje rašyti, todėl nutariau rašyti čia: Noriu paklausti apie ruožą Jonava - Rizgonys, t.y. kam jis naudojamas, kada nutiestas ir ar nėra planų jo pratęsti iki Ukmergės
    Parašė Neju Rodyti pranešimą
    Geležinkelio ruožo Jonava-Rizgonys eksploatacinis ilgis 23 km. Šiuo ruožu iš
    Rizgonyse sančio vieno didžiausių Lietuvoje karjerų gabenamos nerūdinės iškasenos (smėlis, žvyras, akmens skalda). Karjeras pradėtas eksploatuoti 1977 m. Kada nutiestas geležinkelio ruožas nežinau.
    Truputį papildysiu, nors dabar po ranka neturiu šaltinių, tai atsakau iš atminties. Siaurąjį geležinkelį Jonava-Ukmergė nutiesė vokiečiai WWI metais, maždaug tuo pačiu metu kaip Radviliškis-Pagėgiai ar Joniškis-Žagarė (ar tai į Žeimelį). Tai buvo vienintelė geležinkelio linija į/iš Ukmergės, net buvo pastatytas medinis tiltas per Šventąją (kažkur forume yra nuotrauka). Sovietmečiu dalis ruožo nuardyta, dalis perkalta į platųjį, panašiai kaip Panevėžys-Švenčionėliai per Anykščius ir Uteną. Šiandien Ukmergė yra didžiausias miestas Lietuvoje, neturintis jokio geležinkelio.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Keletas stotelių iš ruožo Skapiškis - Suvainiškis:

    Panemunio stotis:



    Taručių stotis



    Priekyje esantis įėjimas - įėjimas į laukimo salę ir bilietų kasą.

    Komentuoti:


  • broniusss
    replied
    Dukstas-Druja.Dukstas- Dysnu ezeras

    Siaurasis kirto platuji ties buvusia pervaza.Tarp plento ir pl. gel. buvo siaruko kelynas .Iki stoties buvo vienas pagrindinis ir depo keliai,posukio ratas. Uz gelezinkelio stoties 5-6 darbo keliai.Janimas sumane rengti sporto aikstyna.Teko dalivauti talkoje ardant kelius.Isimine kad pabegiai buvo metalniai. Po karo kelia buvo irengt desineje pl.gel. puseje.i

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Atkapsčiau 1932m. lenkiškuose žemėlapiuose Dūkštas-Druja siauruką.

    Dūkštas, Rimšė, Apsas


    Breslauja, Slabada


    Druja


    Žemėlapiai iš www.mapywig.org
    Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.08.12, 11:38.

    Komentuoti:


  • pan_zaibas
    replied
    Juodupė

    Šį savatgalį lankiausi Juodupėje. Pagal Udriaus nuorodą http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?ID=1615 bandžiau surasti ką nors likusio iš 600 mm. ruožo Juodupė - durpynas. Paklausinėjus gyventojų pavyko rasti buvusį depą:





    Dabar kitoje pusėje tvora ir piktas šuo, daržai. Kadangi buvau su vaikišku vežimėliu, tai iki durpyno nusitrenkti nepavyko. Šalia depo stovi keletas įdomių pastatų, o ir pati vilnos gamykla verta dėmesio kaip techninis paveldas. Jei kam teks būti, padarykite daugiau foto...

    (fotografuota su telefonu ASUS P527)

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Radau informacijos apie siaurąjį geležinkelį Dūkštas-Breslauja-Druja.
    Linija pastatyta 1917 metais, vėliau 1932 metais pakeistas plotis į 750 mm. Linijos ilgis 94 km.

    Stočių ir stotelių sąrašas: (Surašiau man žinomų vietovių lietuviškus pavadinimus)

    0 Дукшты Узк. (Dūkštas)
    4 Берженики
    9 Рымшаны (Rimšė)
    13 Бенюны (Benionys)
    16 Чепуканы (Čepukai)
    21 Грытуны (Gritūnai)
    25 Ставареле
    30 Трапша
    34 Пеликаны
    39 Опса (Apsas)
    49 Калинкишки
    52 Рацки Бур
    59 Браслав (Breslauja)
    72 Слобудка Узк. (Slabada)
    80 Друйск
    87 Яя
    92 Милошево
    94 Друя Узк. (Druja)

    Daugiau informacijos: http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?ID=2160

    Taip pat, radau nemažai ne tik šios siauruko linijos žemėlapių čia.
    Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.08.13, 19:21.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    tai kad ne viską vertei, tai ir gaunasi netikslumai -

    Siaurasis geležinkelis iš Darbėnų stoties iki Laukžemės lentpjūvės (buvęs Olšausko malūnas, Lietuvos teritorija) , pastatyta 16 metais. 1923 metais nuo to pačio malūno iki uosto linija pratęsiama . Uoste buvo 1 km ilgio ūsai.

    Pridedami žemėlapiai - rusų žvalgybinis, 1938 metų



    Uosto schema iš jau minėtos knygos:

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    na ne, vertimas netikslus... tiekos to. Visa medžiaga yra siauruke, ten yra kopija prieškarinės knygos apie šventosios uosto statybą.
    Nu, Udriau, Udriau, nors parašytum kas čia netikslaus. Be abejo, kad žinai daugiau nei čia ar porovoze esi parašęs. Mes išalkę žinių

    Komentuoti:

Working...
X