Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • udrius
    replied
    Apie siaurukus Ignalinos krašte. Beje, labai reikia šio krašto žemėlapių... Žinau, kad yra, bet niekaip nerandu...

    Būkliškė. Kaimas Tverečiaus seniūnijoje, 3 km nuo Tverečiaus. Senas gatvinis kaimas. Pirmojo pasaulinio karo metais nuo Andrejaukos kaimo iki Būkliškės ėjo svarbus vokiečių pafrontės kelias, išgrįstas storomis medinėmis lentomis. Kai medinis grindinys supūvo, lenkų valdžia išgrindė akmenimis, kurie išliko iki šių dienų. Dešinėje kelio pusėje yra išlikęs geležinkelio pylimas. 1915-1918 m. čia buvo Vokietijos kariuomenės pafrontės siaurasis geležinkelis, jungęs Tverečiuje esantį fronto štabą ir pirmąsias fronto linijas su Mielagėnais ir Salomianka, o iš ten platesnis geležinkelis vedė į Švenčionis. Pasitraukus vokiečiams, vietos gyventojai šį geležinkelį išgrobstė.

    http://enciklopedija.ignalinosvb.lt/index.php?page=b

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Apie siauruką Šakiai - Gelgaudiškis:

    1931–1932 metais Lietuvos vyriausybė iš biudžeto skyrė lėšų Šakių–Gelgaudiškio siaurajam geležinkeliui tiesti. Šis kelias buvo nutiestas, juo važinėta iki Antrojo pasaulinio karo. Tai buvo vadinamoji „konkė“ – keleivinius ir krovininius vagonėlius traukė arkliai. Gelgaudiškio girininkijos vadovas Jonas Gvildys Jurbarke surado „konkės“ konduktorių, užrašė jo atsiminimus. Apie šį geležinkelį reikėtų dar daugiau surinkti atsiminimų, juos užrašyti ir sudėti į knygos puslapius.

    Siaurojo geležinkelio bėgiai palei centrinę miestelio gatvę buvo nutiesti į pakalnę, jo atšakos driekėsi į žvyro karjerą prie kapinių ir į panemunę, kur švartuodavosi baržos. Dar Komaro laikais siaurojo geležinkelio atšaka buvo nutiesta į šiliuką prie Žvaigždės (nurodyta viename miestelio planelyje), taip pat prie kai kurių kitų Gelgaudiškio dvaro miškų (Pankliškės). Vadinasi, Gelgaudiškio geležinkelio pėdsakai veda į XIX–XX a. sandūrą.

    Kitu siauruoju geležinkeliu buvo vežamas molis į Gelgaudiškio plytinę. Metalines liores čia tempė „motovozas“. Nors įvykiai neseni, bet nepavyko rasti šio pramoninio traukinuko nuotraukų.

    http://www.versme.lt/sakiu.htm

    Vis tik manau, kad tai galėjo būti pradėto tiesti geležinkelio Kazlų rūda - Šakiai - Tauragė (arba Lyduvėnai) pradžia.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Ežerėlio geležinkelio tinklas:

    1915 m. Vokietijai okuopavus Lietuvą, Kazlų Rūdoje, prie geležinkelio stoties, įsteigta karo belaisvių stovykla. Apjuostuose spygliuotos vielos tvora barakuose apgyvendinta apie 3000 belaisvių. Greta įkurdinti ir sargybiniai. Sargybiniai vadovavo lentpjūvės ir siaurojo geležinkelio po aplinkinius miškus statybai, kad galėtų lengviau išgabenti medžius į Vokietiją. Pasitraukus vokiečiams ir kuriantis Lietuvos valstybei, lentpjūvė atiteko broliams Varšavskiams, siaurasis geležinkelis – Susisiekimo ministerijai, o karo belaisvių stovykla – Krašto apsaugos ministerijai.

    1920–1921 m. vykstant Lietuvos nepriklausomybės gynimo kovoms, šioje stovykloje buvo apgyvendinti kiti belaisviai – bolševikai, lenkai želigovskininkai.


    http://www.kazluruda.lt/?id=50

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Apie Vištyčio - Grąžiškių geležinkeliuką:

    Vištyčio siaurukas. I-jo pasaulinio karo metais vokiečiai stengėsi aprūpinti savo pramonę žaliavomis iš okupuotų teritorijų. Tuo tikslu buvo greitai nutiesiamos geležinkelių linijos, kuriomis į Vokietiją pagrinde buvo vežama mediena ir kitoks užgrobtas turtas. Tokia geležinkelio linija ėjo iš Rytprūsių per Vištytį link Kalvarijos. I-ojo pasaulinio karo laikų žemėlapyje (1916m.) (>>) pavaizduotas iš tikro buvęs geležinkelis. Tokiu vingiuotu geležinkeliu galėjo važinėti trumpų vagonų sąstatai. Šį geležinkelį, kaip pasakoja vištyčiokai, tiesė rusų belaisviai, kurių po sėkmingos 1915m. vokiečių operacijos Rytprūsiuose tikrai nestigo. Siauruko bėgiai buvo išardyti apie 1923 metus.

    Šio geležinkelio trumpos, bet akivaizdžios atkarpos yra išlikę:

    1. Leidžiantis į Vištytį (nuo Kybartų pusės) nuo kalno, kairėje pusėje dauboje (netoli Ulevičių). Dabar nuo likusio geležinkelio pylimo vištyčiokai parduodamus gyvulius į sunkvežimius suvaro.

    2. Prieš Vištyčio pušynėlyje esančio karjero kalną, kitoje Vydupio pusėje.

    3. Vištyčio II lauko kaime netoli kelio matoma nesuarta pylimo apylanka aplink Barštbalę.

    4. Vištytyje Alyvų gatvėje, gyventojų daržuose suartoje žemėje iki šiol randama dešimtys trumpų vinių, kuriomis bėgiai buvo kalami prie pabėgių.

    5. Per Vištytgirį dabar eina keli keliukai. Vieno iš jų didelė dalis eina šio geležinkelio pylimu. Vingiuota, bet lygi dar iki dabar neišvažinėta. Vietomis padaryta sankasos, vietomis prakasos.

    Tekstas apie geležinkelį/siauruką - pagal Mindaugą Žolyną.

    http://www.geocities.com/raimundas_k...5_Vistytis.htm

    Beje, kadaise į Ro­mintos girią buvo nutiestas siaurasis geležinkelis. Jo bėgiai seniai išardyti, dabar geležinkelio pylimai ir išvaizdūs arkiniai tiltai per upelius tapo krūmais apaugę praeities liudytojai.

    Tačiau niekaip neišrišu, ar tai lietuvos miškas, ar tai kaliningrado srities miškas...

    http://www.bmm.lt/straipsnis.cfm?id=924

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Apie siauruką marcinkonyse:

    Siaurukas buvo, jis ėjo ta upelės puse,štai ten Katros upė teka, arti. Pelkėje, apie kilometrą nuo mano namo siaurukas baigėsi, nuo Marcinkonių jis buvo nutiestas iki čia, toliau nėjo, ten buvo miško sandėliai, Dievas žino, kiek ten buvo miško, išveždavo šitais garvežėliais, vagonėliai ten buvo įvairūs, kraudavo ir veždavo į Marcinkonis, o ten didelis geležinkelis, ten, kur reikėjo, traukiniais gabendavo medieną toliau. Vėliau, kai jau šitie sovietai užėjo, iš pradžių dar buvo, o paskui pradėjo ardyti, štai dar bėgį vieną turiu ir pabėgius turiu, geležinius, buvo ir medinių, bet daugiausia geležiniai, prisukti buvo.

    http://www.dzukijosparkas.lt/salcinis/61.pdf

    1914 m. kaizeriniai okupantai nutiesė 28,5 km ilgio siaurojo geležinkelio atšaką nuo Marcinkonių į Katrą, kuriuo dardėjo gražiausios girios pušys ir eglės. Siaurasis geležinkeliukas, vietinių gyventojų vadinamas "Prancūzkeliu", buvo naudojamas iki 1974 m. medienai išvežti.

    http://www.dzukijosparkas.lt/gyvenvietes.htm

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Dar vienas straipsnelis liečiantis tą patį vaikų geležinkelį:

    1926 m. Lenkija nutarė sustiprinti Vilniaus gynybą: vis tik pasienio miestas, o ir Rusija pakankamai pavojingas kaimynas, ypač po Raudonosios armijos pralaimėjimo prie Vislos. Antakalnio Šilo gatvės kalvose įrengtus fortus siaurasis geležinkelis per Šilo tiltą ( karo metu susprogdintą, o dabar atstatytą) jungė su fortais Šeškinės kalvose. Toliau siaurukas vingiavo per Žvėryną Blindžių gatve, pasukdavo jau išnykusia Lauko gatve, kirsdavo Dzielnaja (Latvių) ir per medinį tiltą pasiekdavo Vingio parką ir Panerius. Aš jau nemačiau važinėjančio siauruko, bet tiltas dar ilgai po karo buvo saugomas ginkluoto geležinkelio apsaugos kareivio, net vaikams neleisdavusio prieiti prie tilto. Blindžių gatvėje dar buvo likusios pabėgių žymės, o prie Šeškinės fortų prisirinkdavome vokiško cilindrinio parako.

    Neišardytą siauruko atkarpą Vingio parke pritaikė vaikų geležinkeliui. Žvėryno vaikigaliai persikeldavo į Vingio parką valtimi, o didesnieji net perplaukdavo Nerį, kad juo pasivažinėtų. Tegul tik tris stoteles, bet pirmyn ir atgal!

    1958 metų potvynis smarkiai apgriovė tilto ledlaučius, o dar po poros metų buvo išardytas ir pats tiltas. Karoliniškių kalvų rėvose buvo užbetonuoti.ir jo tuneliai. Iki šių dienų teišliko vienas, o antrąjį, buvusį šalia Karoliniškių kelio, išlygino statydami Latvių g. svečių namus ir galutinai panaikino, plėsdami sklypą Š.Marčiulionio namui.

    http://www.zverynas.lt/pages/musu-zv...no-studija.php

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Apie vaikų geležinkelį Vilniuje galima būtų rasti čia:

    http://vilniusbunkers.narod.ru/lt/4vin.asp

    Visgi, čia posilpnė medžiaga...

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Pasikuičiau vakar interento platybėse ir radau gan idomių dalykų:

    Apie siauruką Lauksargiai - Skaudvilė - Kelmė .Žemėlapį turėjau iki Skaudvilės, buvau radęs porą foto kur traukinukas prie dabartinių Nemaksčių.

    Pirmojo pasaulinio karo metu fronto reikalams reikėjo ir kelių, ir geležinkelių. Kadangi Rytų Prūsijos geležinkeliai nebuvo sujungti su užimto krašto geležinkeliais, tai privežimo palengvinimui buvo įsakyta pastatyti karo lauko geležinkelį nuo Lauksargių iki Skaudvilės. Karo metu vokiečiai Lietuvoje statė 600 mm pločio siaurukus. Dirbo dešimtys tūkstančių karo belaisvių, vietos gyventojų ir kariškių. Siauruką Lauksargiai-Skaudvilė tiesė vokiečių kariuomenės 34 geležinkelių statybos kuopa. Gegužės 4 d. pradėjo darbą ir per mėnesy šiai kopai nieko reikšmingo nenuveikus, ji buvo atšaukta. Nuo birželio 10 d. darbus atnaujino didelės pajėgos, - dirbo šešios geležinkelių kuopos. Tiesiant siauruką, netoli Lauksargių plačiojo geležinkelio stoties, buvo pastatyta siauruko geležinkelio stotis. Darbuose daug dirbo rusų karo belaisviai, kurių stovykla buvo įrengta Lauksargiuose.

    Nauja karo lauko geležinkelio šaka nuo Lauksargių buvo tiesiama į šiaurę, už 4 km nuo Lauksargių, kirto Ežeruonos upę. Čia buvo pastatytas 100 m ilgio tiltas, toliau linija ėjo greta plento Tauragės kryptimi. Tauragėje, per Jūros upę buvo pastatytas 155 m ilgio ir 9 m aukščio medinis tiltas. Siaurukas Tauragę aplenkė iš šiaurės vakarų ir statytojai prie Šilalės gatvės (šiandiena Aerodromo ir Šilalės gatvės kampas) įrengė geležinkelio stotį, pastatė medinį stoties pastatą. Be to, greta geležinkelio stoties, Šilalės gatvėje, pastatė stotį aptarnaujantiems ir miesto padegėliams barakus.

    Tiesiant siaurojo geležinkelio naujus ruožus buvo atsižvelgiama į intensyvios žemės ūkio gamybos zonos bei intensyviai eksploatuojamų miškų bei perspektyvių durpynų rajonus. Miško medžiaga tuomet buvo vežama į Vokietiją. Iš naujai pastatytos Tauragės geležinkelio stoties į šiaurę nuo Tauragės nutiestas 6 km ilgio siaurasis geležinkelis iki Mažonų iš kur buvo vežama mediena ir durpės. Siaurukas nutiestas prie kelio vedančio į Šilalę ir prie Šunijos upelio „atsitraukė“ į vakarus. Šioje geležinkelio linijoje buvo pastatytas medinis tiltas per Šunijos upelį.

    Karo lauko siaurukas toliau buvo tiesiamas greta plento iki Skaudvilės (36 km) ir birželio 30 d. ši geležinkelio šaka buvo perduota eksploatacijai. Pirmojo pasaulinio karo kariniuose žemėlapiuose siaurasis geležinkelis pažymėtas greta plento iki Antegluonio. Čia siaurukas kerta Agluonos upelį ir plentą. Toliau eina greta Lomių-Batakių kelio, ir aplenkdamas Batakius iš pietų, pasuką į šiaurę prie kelio į Skaudvilę per Norkiškę ir pasiekia Skaudvilę. Tauragės-Skaudvilės ruože Lapurvio (Juodpetrių) kaime pastatyta tarpinė stotis ir geležinkelio stotis Skaudvilėje. Medinis Skaudvilės geležinkelio stoties pastatas stovėjo Tauragės gatvėje, priešais valsčiaus pastatą (šiandiena Skaudvilės policijos nuovada).

    Vėliau karinės vadovybės įsakyta pratęsti karo lauko geležinkelį iki Kelmės (78 km), o liepos 19 d. buvo atidarytas judėjimas visame ruože. Čia per dieną vidutiniškai pastatyta po 1,1 km siaurojo geležinkelio. Lauko geležinkelio pastatymui medžiaga buvo paruošta iš anksto ir birželio 19 d. pristatyta į Lauksargius. Stiprūs ir nepaliaujami lietūs trukdė dirbti žemės darbus, kurie ir taip buvo suvaržyti, nes dėl blogų kelių, kariuomenės ir transporto dalys labiau naudojosi nauju geležinkeliu, negu paprastais keliais; žinoma, pylimų paruošimui nuolatos reikėdavo papildomų darbų, kas atimdavo daug laiko. Naujos lauko geležinkelio linijos pervežimo pajėgumas laikotarpiais siekdavo iki 1.500 tonų per dieną.

    Tų pačių 1915 metų naktį iš gruodžio 8 į 9 dieną staiga pakilęs Jūros upės vanduo labai sugadino kai kurias geležinkelio tilto atramas ir iškėlė rėmines krantines atramas, pastatytas ant upės krantų, todėl judėjimas per tiltą buvo nutrauktas. Tilto atstatymui labai trukdė aukštas upės vanduo ir smarkus ledų ėjimas, todėl teko padaryti apeinantį kelią, kad būtų galima pasinaudoti kaimyninio plento paprastu tiltu (karo veiksmuose Tauragėje XIX a. statytas metalinis tiltas rusų buvo susprogdintas, o jo vietoje pastatytas laikinas medinis tiltas). Gruodžio 14 d. judėjimas vėl prasidėjo, bet, dėl nepaliaujamo lietaus ir greito sniego tirpimo, 1916 m. sausio 7 d. visur pakilo vanduo, ir lauko geležinkelis daugumoje vietų buvo sugadintas. Didžiausias sugadinimas įvyko prie Batakių, kur išsiliejusi Ančios upė išplovė 120 m ilgio ir 3 m aukščio pylimą.

    šaltinis

    http://www.kurjeris.lt/article/view/...ersion=enabled

    Komentuoti:


  • vectron
    replied
    Parašė Himleris Rodyti pranešimą
    Na, jei tas ruožas būtų buvęs praplatintas ir pratestas iki Anykščių ar Utenos, o Utenos - Anykščių irgi praplatintas, tai būtų gana galinga geležinkelių sistema Aukštaitijoje...
    Galinga sistema ir buvo... siaurukų.

    Komentuoti:


  • Taut.
    replied
    Parašė daktaras Rodyti pranešimą
    aa tiesa, siaurukas kažkada tikrai buvo. galvojau gal ir normalūs bėgiai buvę kada
    Na, jei tas ruožas būtų buvęs praplatintas ir pratestas iki Anykščių ar Utenos, o Utenos - Anykščių irgi praplatintas, tai būtų gana galinga geležinkelių sistema Aukštaitijoje...

    Komentuoti:


  • daktaras
    replied
    aa tiesa, siaurukas kažkada tikrai buvo. galvojau gal ir normalūs bėgiai buvę kada

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ukmergeje yra Stoties gatve. Ten buvo stotis.

    Komentuoti:


  • Taut.
    replied
    Parašė daktaras Rodyti pranešimą
    o geras, ukmergėje kažkada buvo gelžkelis? kurioje vietoje?
    Siaurasis geležinkelis "Ukmergė - Jonava".



    Čia kažkur daugiau info yra:

    http://narrow.parovoz.com/LTA.php
    Paskutinis taisė Taut.; 2008.10.09, 12:21.

    Komentuoti:


  • daktaras
    replied
    Išardyti Lietuvos siaurieji geležinkeliai

    o geras, ukmergėje kažkada buvo gelžkelis? kurioje vietoje?

    Komentuoti:


  • vectron
    replied
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
    Šioje temoje mačiau įvairiausiais epitetais "pagražintų" minčių, kodėl siaurukas traukinys nevažinėja linija Panevėžys-Joniškėlis-Pasvalys-Biržai...
    Pacituoti nesiimdamas, pridėsiu savų.

    Keleiviniam susisiekimui iš Panevėžio į Biržus siaurukas netiktų. Pritariu, kad tiktų pramoginiam reisui su alaus degustacija ir pan. Toks reiksui užtektų apsiriboti atkarpomis nuo Biržų iki Pasvalio, nuo Pasvalio iki joniškėlio, nuo Panevėžio iki Joniškėlio ar dar arčiau (gal iki Skaitsgirių).
    Pasižiūriu į YOTUBE filmukus apie siaurukus keleivinius (gal ne reisiinius) traukiniukus lenkijoje, ir taip norisi atsidusti: ax, kokie nevykėliai dirba "Aukštaitijos siaurajame geležinkelyje"...
    Tai jei manot, kad Lenkijoje žymiai geriau, galit tenai ir važinėtis siaurukais...

    Visada peikti yra lengviausia, bet ar žinot, kad padaryti siauruką veikiantį ir patrauklų ne tik lietuviams, bet ir užsienio turistams, reikia daug lėšų ir pastangų, tad reikia pasidžiaugti, kad apskritai šis siaurasis geležinkelis nenunyko nuo žemės paviršiaus ir sėkmingai tebegyvuoja.

    Kieno lėšomis, Jūsų nuomone, galima prikelti ir kitus siauruko ruožus? Niekas nenorėtų investuoti ten, kur investicijos neatsiperka. Bent taip yra pas mus Lietuvoje kol kas. O už ką išlaikyti visą infrastruktūrą?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Geležinkelio žiedas Gavio ežero pusiasalyje


    Adresas Ignalina. Ežero g. 8. Gavio ežeras
    Tel. nr. (8-687) 57023
    Veikia vasaros laikotarpiu. Smulkesnė informacija nuroditu telefonu
    http://www.ignalinatic.lt/informacij...menu=aprasymas

    Trijuose sakiniuose - penkios klaidos (Visi Pavadinimo Žodžiai Rašomi Didžiosiomis Raidėmis)

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
    Kazlų Rūda-Šakiai-Jurbarkas-Tauragė, bet vargu ar kada toks bus.
    Iki berods 1980 metų buvo siaurukas nuo Jūrės per Kajackus, Agurkiškę, Braziūkus iki Novaraisčio (durpynas netoli Lekėčių). Dar anksciaų ten Kazlų Rūdos miškuose būta siauruko iš Kazlų Rūdos į Kajackus. Ir Novaraistis nebuvo jo pabaiga: tęsėsi iki Pavilkijo.
    1905 metais buvo nutiestas siaurukas iš Pagėgių į Smalininkus. Važiuojant keliu iš Jurbarko į Tauragę ties Eičiais pasitaiko geležinkelio pervaža. Tai dar veikiantis durpyno siaurukas.
    Kai kurias siaurukų geležinkelių trasas dar atpažįstu, kai kurių rasti nepavyksta... Bet Smalininkuose išlikęs buvusios geležinkelio stoties pastatas.
    Kas liečia platųjį geležinkelį iš Kazlų Rūdos į Tauragę, prognozės girdėti seniai. Bet ne taip seniai (tiksliau - pernai) rašyta, kad nuo Kauno-Kybartų linijos atsišakoti planuojama jau ne Kazlų Rūdoje, bet Pilviškiuose. Todėl panašu, kad toks geležinkelis taip ir liks tik projektuose.

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Tai čia matyt apie skirtingus dalykus kalbama.

    Ta plona linija, likęs tik pylimas, ant kurio siauruko bėgių ner turbūt jau kokį 50 metų.

    O Vilnius-Gardinas sovietmečiu buvo labai naudojama linija. Ją važiuodavo daug prekinių traukinių, traukinys į Berlyną. Po sovietų imperijos žlugimo tą linija tapo nelabai naudojama. Kurį laika važiavo Druskininkų traukinys. Kai šį maršrutą panaikino, buvo išardyti bėgiai Pariečė-Druskininkai. O nuo Varėnos, per Zervynas, Marcinkonis, iki sienos palikta viena bėgių juosta. Traukiniai dabar važiuoja tik iki Marcinkonių. Toliau esantis 15 km ruožas ties pervažomis atsidūrė po smeliu. Tad jei leistų kam nors naudotis, tai bent būtų nukasta ir prižiūrima.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Parašė Linas Rodyti pranešimą
    Tikrai ne iki 1963 metų. Aš dar 1994 juo važiavau į Druskininkus. Juo traukiniai nustojo važinėti, kai atsirado vizos į Baltarusiją, nes jis darė lanką per Pariečę.
    Ten kalba buvo apie raudona plona linija pažymėtą kelią.

    Komentuoti:


  • Linas
    replied
    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    Siaip tai nieko naujo, sis gelezinkelis gyvavo iki 1963 metu, todel jo pylimo bukle yra bloga. Gelezinkelio atsatymas - dideli pinigai, todel be sansu.

    Del to svedo 0- glupas zmogus ir tiek, jis tik daug sneka. Ir neaisku su kuo sneka.

    tai tiek
    Tikrai ne iki 1963 metų. Aš dar 1994 juo važiavau į Druskininkus. Juo traukiniai nustojo važinėti, kai atsirado vizos į Baltarusiją, nes jis darė lanką per Pariečę.

    Komentuoti:

Working...
X