Parašė Darius_
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
L. Donskis „(ne)Mylimas miestas“
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Guest replied
-
Parašė Darius_ Rodyti pranešimąNiekas lygybės ir nededa. Tačiau nereikia tų pasakų ir prisiminimų, kaip buvo anksčiau. Yra kaip yra. Intelektualas- tai žmogus, kuris yra įgijęs išsilavinimą, kuris domisi politika, kultūra, ekonomika,... - viskuo. Tai žmogus, kuris lankosi teatruose, koncertuose, kuris skaito pranešimus, veda seminarus...
Nesakau, kad gyvendamas periferijoje žmogus negali būti intelektualas, bet sunku siekti šių, mano pavardintų, savybių...
Komentuoti:
-
Parašė auksellis Rodyti pranešimąČia apie tą patį "intelektualą ir miestietį", tik kitu kampu. Ši mintis pirmiausiai atėjo į galvą, perskaičius Dariaus pasisakymą: "<...>Taip jis ir stovi ant Žemės - toks didelis didelis, galingas technožmogus (čia kalbama apie šiuolaikinį žmogų, kuris: modernus, miestietis, "intelektualas" ir pan.), ir toks mažytis mažytis, silpnas žmogutis palyginus su techniškai nors ir primityviu, bet giliai dvasingu savo pirmtaku, kažkada pasikinkius arklį, laukuose arusiu dirvas ir pamiškėse ganiusiu gyvulius <...>". (prof. R. Čiegis, Tolydi plėtra ir aplinka: ekonominis požiūris. 302 psl.)
Tad dėti lygybės tarp miestiečio ir intelektualo tikrai neverta ir negalima.
Niekas lygybės ir nededa. Tačiau nereikia tų pasakų ir prisiminimų, kaip buvo anksčiau. Yra kaip yra. Intelektualas- tai žmogus, kuris yra įgijęs išsilavinimą, kuris domisi politika, kultūra, ekonomika,... - viskuo. Tai žmogus, kuris lankosi teatruose, koncertuose, kuris skaito pranešimus, veda seminarus...
Nesakau, kad gyvendamas periferijoje žmogus negali būti intelektualas, bet sunku siekti šių, mano pavardintų, savybių...
Komentuoti:
-
Guest repliedParašė c2h5oh Rodyti pranešimąAbstrakčiai mylėti gimtąjį miestą, Tėvynę, žmoniją, Afrikos vaikus - labai lengva.
Linkiu, kad šis internetinės meilės gimtajam miestui pliūpsnis jau šiandien virstų konkrečiais mažais veiksmais, kurie nieko nekainuoja, bet daro gyvenimą malonesnį visiems - šypsena, "ačiū" ir "atsiprašau" sakymu, pėsčiųjų praleidimu sankryžoje, šiukšlių išmetimu į šiukšlių dėžę, nesikeikimu ir pan.
Zodis taip pat yra veiksmas, juk pgl biblija pirmiausiai buvo zodis.
Komentuoti:
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąAbstrakčiai mylėti gimtąjį miestą, Tėvynę, žmoniją, Afrikos vaikus - labai lengva.
Linkiu, kad šis internetinės meilės gimtajam miestui pliūpsnis jau šiandien virstų konkrečiais mažais veiksmais, kurie nieko nekainuoja, bet daro gyvenimą malonesnį visiems - šypsena, "ačiū" ir "atsiprašau" sakymu, pėsčiųjų praleidimu sankryžoje, šiukšlių išmetimu į šiukšlių dėžę, nesikeikimu ir pan.
Komentuoti:
-
Parašė Darius_ Rodyti pranešimąTaip pat teigia ir mano politologijos dėstytojas: "tik trečia karta nuo žagrės tampa intelektualais bei miestiečiais".
Tad dėti lygybės tarp miestiečio ir intelektualo tikrai neverta ir negalima.
Komentuoti:
-
Parašė daktaras Rodyti pranešimąviskas gerai, tiesiog tokia situacija gavosi ir viešai kokį tūkstantinį kartą deklaravome meilę savo gerajam miestui
Linkiu, kad šis internetinės meilės gimtajam miestui pliūpsnis jau šiandien virstų konkrečiais mažais veiksmais, kurie nieko nekainuoja, bet daro gyvenimą malonesnį visiems - šypsena, "ačiū" ir "atsiprašau" sakymu, pėsčiųjų praleidimu sankryžoje, šiukšlių išmetimu į šiukšlių dėžę, nesikeikimu ir pan.
Komentuoti:
-
Guest repliedParašė C5 Rodyti pranešimąDieve, kaip gražu, net ašara ištriško – kauniečiai viešai deklaruoja meilę savo miestui... Kiek jau turime priesiekusiųjų? 10...12... ? Tik nepamirškit vakare savo draugėms ir žmonoms tą patį pasakyt – daugiau naudos būtų. Keistas tas mūšimasis į krūtinę ir meilės priesaikos viešose edvėse, lyg bandymas įkalbėt patį save: aš tave myliu, aš tave myliu su visais tavo muziejais, žalgiriais, Laisvės alėjomis, akropoliais, buduliais ir Respublikos pastatu. Ar tikrai tam Kaune taip blogai gyvent???
PS. Pasistenkite skaityt Donskį tarp eilučių
Komentuoti:
-
Parašė C5 Rodyti pranešimąDieve, kaip gražu, net ašara ištriško – kauniečiai viešai deklaruoja meilę savo miestui... Kiek jau turime priesiekusiųjų? 10...12... ? Tik nepamirškit vakare savo draugėms ir žmonoms tą patį pasakyt – daugiau naudos būtų. Keistas tas mūšimasis į krūtinę ir meilės priesaikos viešose edvėse, lyg bandymas įkalbėt patį save: aš tave myliu, aš tave myliu su visais tavo muziejais, žalgiriais, Laisvės alėjomis, akropoliais, buduliais ir Respublikos pastatu. Ar tikrai tam Kaune taip blogai gyvent???
PS. Pasistenkite skaityt Donskį tarp eilučių
Komentuoti:
-
Dieve, kaip gražu, net ašara ištriško – kauniečiai viešai deklaruoja meilę savo miestui... Kiek jau turime priesiekusiųjų? 10...12... ? Tik nepamirškit vakare savo draugėms ir žmonoms tą patį pasakyt – daugiau naudos būtų. Keistas tas mūšimasis į krūtinę ir meilės priesaikos viešose edvėse, lyg bandymas įkalbėt patį save: aš tave myliu, aš tave myliu su visais tavo muziejais, žalgiriais, Laisvės alėjomis, akropoliais, buduliais ir Respublikos pastatu. Ar tikrai tam Kaune taip blogai gyvent???
PS. Pasistenkite skaityt Donskį tarp eilučių
Komentuoti:
-
Parašė Darius_ Rodyti pranešimąTaip pat teigia ir mano politologijos dėstytojas: "tik trečia karta nuo žagrės tampa intelektualais bei miestiečiais".
Komentuoti:
-
Parašė Darius_ Rodyti pranešimąTaip pat teigia ir mano politologijos dėstytojas: "tik trečia karta nuo žagrės tampa intelektualais bei miestiečiais".
Komentuoti:
-
-
Parašė tivoli Rodyti pranešimąFutbolas=Nacionalinis stadionas
Komentuoti:
-
Parašė kaunaz Rodyti pranešimąDydis ir bendra itaka lemia tai, kad viskas vyksta daugiausia tarp dvieju miestu. O kas del visokiu objektu, tai nereikia jokios kvailos dalybos visiems po lygiai, aisku nereikia ir aklos centralizacijos. Viskas turi buti statoma ir vystoma pagal senas tos srities tradicijas ir nuopelnus. Pvz. tose srityse, kur Panevezys turi senas tradicijas ir yra daug pasiekes, tos srities pagrindiniai projektai ir turi buti vykdomi ten.
Komentuoti:
-
Parašė auksellis Rodyti pranešimąČia tuoj pasisakys toks "svetimkūnis", t.y. nei kaunietis, nei vilnietis ir net ne klaipėdietis. Žodžiu, beveik niekas...
Teatleidžia man kauniečiai ir vilniečiai, bet Kauno-Vilniaus arba Vilniaus-Kauno priešprieša yra sovietinės, hierarchinės visuomenės užsilikę bruožai, mentaliteto įgimti "ypatumai". Galima pastebėti, kad ir šioje forumo temoje minimi tik 3 miestai (Vilnius, Kaunas ir retsykiais į kontekstą patenka Klaipėda). O kur kita Lietuva? Nejaugi nėra kitų miestų? Kur platesnis mąstymas, išeinantis už savo kiemo ribų?
Iš šalies ši priešprieša dažnai atrodo juokingai, kad vieni nekenčia kitų, kai jų nekenčia anie. (visi kažko nekenčia, ar bent jau nemėgsta) Sutinku, kad konkurencija yra reikalinga, bet kam ta ideologinė centralizacija: kodėl mano mieste turi būti viskas kas geriausia šalies mastu? Vilniaus valdininkų retorikoje dažna frazė, kad jie neatsiliks nuo kitų Europos valstybių sostinių, tuo tarpu kauniečių valdininkai vis drąsina save ir kitus, kad jie neatsiliks nuo sostinės.
Vilniaus - Kauno lenktyniavimas man asocijuojasi su dviem žirgais, kurie tiesia linija kiek įkabindami lekia link finišo linijos, o jų akys iš šonų uždengtos nuo bereikalingo aplinkinių blaškymo - jų regėjimo laukas - vaizdas tarsi pro vamzdelį į vieną tikslą - tolumoje boluojančią finišo liniją, kuri vis tolsta.... O ir jėgos vis senka... O varžovas taip arti alsuoja už nugaros... Kaunas stato areną, Vilnius - nacionalinį stadioną, Vilnius atnaujina riboženklius, Kaunas - taip pat turi tai padaryti... O kodėl Nacionalinis stadionas negali būti pastatytas, tarkim, Panevėžyje? Ai taip, čia juk ne sostinė...
Žodžiu, Vilniaus-Kauno priešprieša ir drabstymasis yra trumparegiška perspektyva. Siauras matymas. Nesveika konkurencija, kuri ateityje dividendų tikrai neduos.
O grįžtant prie diskucijų temos, Kaunas yra nuostabus miestas, kuris vertas būti mylimu ir gerbiamu.
Komentuoti:
-
Parašė Darius_ Rodyti pranešimąTaip pat teigia ir mano politologijos dėstytojas: "tik trečia karta nuo žagrės tampa intelektualais bei miestiečiais".
Komentuoti:
-
Čia tuoj pasisakys toks "svetimkūnis", t.y. nei kaunietis, nei vilnietis ir net ne klaipėdietis. Žodžiu, beveik niekas...
Teatleidžia man kauniečiai ir vilniečiai, bet Kauno-Vilniaus arba Vilniaus-Kauno priešprieša yra sovietinės, hierarchinės visuomenės užsilikę bruožai, mentaliteto įgimti "ypatumai". Galima pastebėti, kad ir šioje forumo temoje minimi tik 3 miestai (Vilnius, Kaunas ir retsykiais į kontekstą patenka Klaipėda). O kur kita Lietuva? Nejaugi nėra kitų miestų? Kur platesnis mąstymas, išeinantis už savo kiemo ribų?
Iš šalies ši priešprieša dažnai atrodo juokingai, kad vieni nekenčia kitų, kai jų nekenčia anie. (visi kažko nekenčia, ar bent jau nemėgsta) Sutinku, kad konkurencija yra reikalinga, bet kam ta ideologinė centralizacija: kodėl mano mieste turi būti viskas kas geriausia šalies mastu? Vilniaus valdininkų retorikoje dažna frazė, kad jie neatsiliks nuo kitų Europos valstybių sostinių, tuo tarpu kauniečių valdininkai vis drąsina save ir kitus, kad jie neatsiliks nuo sostinės.
Vilniaus - Kauno lenktyniavimas man asocijuojasi su dviem žirgais, kurie tiesia linija kiek įkabindami lekia link finišo linijos, o jų akys iš šonų uždengtos nuo bereikalingo aplinkinių blaškymo - jų regėjimo laukas - vaizdas tarsi pro vamzdelį į vieną tikslą - tolumoje boluojančią finišo liniją, kuri vis tolsta.... O ir jėgos vis senka... O varžovas taip arti alsuoja už nugaros... Kaunas stato areną, Vilnius - nacionalinį stadioną, Vilnius atnaujina riboženklius, Kaunas - taip pat turi tai padaryti... O kodėl Nacionalinis stadionas negali būti pastatytas, tarkim, Panevėžyje? Ai taip, čia juk ne sostinė...
Žodžiu, Vilniaus-Kauno priešprieša ir drabstymasis yra trumparegiška perspektyva. Siauras matymas. Nesveika konkurencija, kuri ateityje dividendų tikrai neduos.
O grįžtant prie diskucijų temos, Kaunas yra nuostabus miestas, kuris vertas būti mylimu ir gerbiamu.
Komentuoti:
Komentuoti: