Parašė Rijikas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lietuvos administracinis – teritorinis suskirstymas
Collapse
X
-
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąatrodo, kad lietuviškosios "savivaldybės" yra didžiausios.bet ten visiškai kitokia politinė kultūra
Dabar berods ~90% tipinės savivaldybės biudžeto sudaro centrinės valdžios pervedami pinigai centrinės valdžios numatytoms funkcijoms vykdyti.
Šiaip keista man pono liaudies tarybų gerbėjo Al1 nuomonė, kad smulkinti nereikia. Reikia, jei norim daugiau demokratijos ir daugiau pasitikėjimo. Va mano bakalauras buvo ta tema, galiu pasidalinti atradimais...
Ir modelis pasiteisina ir 2000 m., ir 2002 m. Išskirtys - lenkų kraštasTiesa, 5 didmiesčius išmečiau, nes jie yra didelės man netinkančios išskirtys
Iš kitos pusės, suprantu, kad kuo mažesnė savivaldybė, tuo jai reikia daugiau visokių administracinių sąnaudų. Visgi argumentas, kad kuo mažesnė, tuo jai daugiau dotacijų reikia, statistiškai reikšmingai nepasitvirtino. Dar kitą grafikėlį prikabinčiau, bet tingiu.
Atsižvelgiant į kaštus ir į demokratiškumą ir dar kitų šalių patirtį, Lietuvai optimumo taškas yra kažkur tarp 20000 ir 30000 gyventojų savivaldybėje (kai vidutinis be didžiųjų miestų 2007 m. buvo 36789)
Komentuoti:
-
Aš nieko nenoriu. Manau, kad naujų savivaldybių steigti nereikia. O stambinti būtų galima.
Dar viena blogybė, ypač dėl Pabradės. Įsteigus šią savivaldybę, joje valdžią paimtų lenkai, ir dar viena savivaldybė būtų lenkų užvaldyta. Nes Švenčionių rajone dabar tik apie 40 proc. sudaro lietuviai ir kuo arčiau Vilniaus, tuo lenkų daugiau.Paskutinis taisė Al1; 2012.06.27, 16:32.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąKam reikalingos ekonomiškai neįgalios savivaldybės, išlaikomos iš centrinio biudžeto? Dar daugiau valdininkų, dar daugiau išlaidų administravimui. Juk net dabar kai kurios savivaldybės neišsilaiko pačios, o priveisus dar mažesnių, jos iš viso iš savo pajamų nesugebės vykdyti skirtų funkcijų, tik ir gyvuos iš centrinio biudžeto dotacijų...
Komentuoti:
-
Parašė Kitas Džiugas Rodyti pranešimąO kodėl neatkūrus papildyto tarpukario suskirstymo?
Kiekvienas miestas turėtų savivaldą, kiekvienas valsčius turėtų.
Kažkas į Lenkiją panašaus.
Mažos, nykstančios gyvenvietės pagyvėtų.
Parašė Mørtã Rodyti pranešimą/\ latviai jau 3 metus nebeturi tarybiniu rajonu...Paskutinis taisė Al1; 2012.06.27, 16:24.
Komentuoti:
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąO Druskininkų pavyzdys rodo, kokia reakcija Vilniuje (pradedant seimu ir baigiant spauda) į savivaldybės bandymą turėti savarankiškas pajamas.
Komentuoti:
-
O kodėl neatkūrus papildyto tarpukario suskirstymo?
Kiekvienas miestas turėtų savivaldą, kiekvienas valsčius turėtų.
Kažkas į Lenkiją panašaus.
Mažos, nykstančios gyvenvietės pagyvėtų.Paskutinis taisė Kitas Džiugas; 2012.06.27, 14:01.
Komentuoti:
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąApie tai ir kalba. Imkime, kad ir Vilniaus savivaldybę - beveik 600 tūkst. gyventojųPraktika rodo, kad administraciniai ir demokratiniai procesai tokiuose dariniuose veikia apsunkintai. Juolab, kad pas mus visiškai nėra smulkesnio savivaldos vieneto - seniūnijos yra grynai ūkinis subjektas. Kodėl nesuteikti joms savivaldos tesių?
Bet tai nelabai svarbu (didesnės jos ar mažesnės), kol tos "savivaldybės" neturi realios savivaldos. T.y. savarankiško biudžeto (su savarankiškom pajamom ir išlaidom). Dabar berods ~90% tipinės savivaldybės biudžeto sudaro centrinės valdžios pervedami pinigai centrinės valdžios numatytoms funkcijoms vykdyti. Tiesioginiai ūkvedžio rinkimai nieko nekeičia
O Druskininkų pavyzdys rodo, kokia reakcija Vilniuje (pradedant seimu ir baigiant spauda) į savivaldybės bandymą turėti savarankiškas pajamas.
Simboliška ir terminologijos makalynė. Savivaldos dariniai net neturi normalaus vardo. Dauguma jų vadinama "rajonais", bet tie, kurie sukurti jau LR laikais - ne. Vietoj to teritorijai įvardinti naudojamas įstaigos ("savivaldybė") vardas. O kaimiško rajono vadovas vistiek vadinamas pavadinimu, kuris reiškia miesto vadovą (meras).
Komentuoti:
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąRajonų dydis - toks, koks buvo geriausiai sovietinės valdžios poreikiams. Na plius dar apylinkes panaikino. Dabar gaunasi taip, kad visi miestai, mažesni už Alytų (išskyrus Neringą, Birštoną ir Visaginą), savivaldos nebeturi (nes jie tėra tik kažkokio rajono "seniūnija", o seniūnija tėra savivaldybės administracijos filialas, jis savivaldos neturi).
Komentuoti:
-
Tarybiniais laikais Vilniuje buvo berods 4 rajonai su savo vykdomaisiais komitetais. Nemanau, kad tai gerai, nes miestas yra visuma. Ir jei tarybiniais metais tie rajonai praktiškai užsiiminėjo tik tam tikrais ūkinais dalykais savo teritorijoje, o visu miesto ūkiu, planavimu, plėtra, užsiiminėjo visai kiti organai. Tai pagal dabartinius teisės aktus ir "demokratiškas" paniatkes, Vilnius būtų padalintas į kelias nepriklausomas savivaldybes, kurios nedirbtų gyventojų labui, ką puikia įrodo miestų ir rajonų savivaldybės, kai kiekviena iš jų tampo paklodę į savo pusę tik dėl savo siaurų institucinių interesų, o ne gyventojų labui. Kaip tuomet iš viso bendras ūkis, infrastruktūra, transportas, plėtra? Nu nesusišnekėtų niekaip.
Čia tarpukaryje reikėjo daugybės smulkių savivaldybių, nes dėl susisiekimo lygio didesnes teritorijas būtų buvę sunku suvaldyti ir nepatogu gyventojams. Dabar gi susisiekimas nėra problema. Dauguma automobiliziuoti. Reikia tik gerinti viešajį transportą. Ir savivaldybės gali būti didesnės. Kuo mažiau biurokratijos, tuo geriau.
Komentuoti:
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąVienos savivaldybės perskėlimas į dvi, arba mero rinkimas tiesiogiai - tai smulkmenos, kurios nieko iš esmės nekeičia. Reforma nevyksta - kaip buvo sovietiniai rajonai, taip ir liko.Praktika rodo, kad administraciniai ir demokratiniai procesai tokiuose dariniuose veikia apsunkintai. Juolab, kad pas mus visiškai nėra smulkesnio savivaldos vieneto - seniūnijos yra grynai ūkinis subjektas. Kodėl nesuteikti joms savivaldos tesių?
Komentuoti:
-
Vienos savivaldybės perskėlimas į dvi, arba mero rinkimas tiesiogiai - tai smulkmenos, kurios nieko iš esmės nekeičia. Reforma nevyksta - kaip buvo sovietiniai rajonai, taip ir liko.
Rajonų dydis - toks, koks buvo geriausiai sovietinės valdžios poreikiams. Na plius dar apylinkes panaikino. Dabar gaunasi taip, kad visi miestai, mažesni už Alytų (išskyrus Neringą, Birštoną ir Visaginą), savivaldos nebeturi (nes jie tėra tik kažkokio rajono "seniūnija", o seniūnija tėra savivaldybės administracijos filialas, jis savivaldos neturi).
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąDiena.lt 2012-06-26, 05:00
Justinas Argustas
Savivaldybių pertvarka nugulė į stalčius
Iki 2015-ųjų savivaldos rinkimų galbūt atsiras dar viena savivaldybė. Tačiau tai viskas, kas liko iš žadėtosios savivaldos reformos.
http://kauno.diena.lt/naujienos/liet...talcius-434451
Komentuoti:
-
Dar vieną ekonomiškai neįgalią savivaldybę užveis. Kaip tik reikia savivaldybes stambinti, o ne smulkinti.
Komentuoti:
-
Tiesioginiai mero rinkimai irgi nugulė į stalčius, nors nemanau, kad tam būtini milijonai.
Komentuoti:
-
Diena.lt 2012-06-26, 05:00
Justinas Argustas
Savivaldybių pertvarka nugulė į stalčius
Iki 2015-ųjų savivaldos rinkimų galbūt atsiras dar viena savivaldybė. Tačiau tai viskas, kas liko iš žadėtosios savivaldos reformos.
Per ateinančius kelerius metus Lietuvoje gali būti sukurta 61-oji savivaldybė – Pabradėje. Tačiau tik tuo atveju, jei Seimas pritartų atitinkamo įstatymo pakeitimams. Juo siekiama naujai steigiamoje savivaldybėje būtiną gyventojų skaičių sumažinti nuo 10 tūkst., kaip yra dabar, iki 7 tūkst.
Pabradėje jau atlikta gyventojų apklausa ir įvykdyti kiti įstatymo reikalavimai. Tiesa, dar neaišku, ar naujam administraciniam vienetui įsteigti pritartų Švenčionių rajono savivaldybė. Jos sutikimas būtinas.
(...)
Regis, nauja Pabradės savivaldybė – tai viskas, kas liko iš metų metus žadamos vietos savivaldos reformos. Iki 2015-ųjų savivaldos rinkimų vietos valdžia struktūriškai liks nepasikeitusi. Argumentai keli: nėra pinigų, nes šalį užklupo ekonominis sunkmetis, taip pat reformų nenori patys gyventojai.
(...)
Koks Lietuvoje turėtų būti savivaldybių optimalus skaičius ir jų ribos, svarstoma ne vienus metus. Dar 2006-aisiais buvo parengta būsimos reformos koncepcija.
Tuomet siūlyta įsteigti Kuršėnų, Ariogalos, Nemenčinės, Pabradės, Kalvelių, Vilkijos, Eišiškių, Ramygalos, Salantų, Jašiūnų, Kybartų ir Jiezno savivaldybes, o Alytaus, Kauno, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus rajono savivaldybes panaikinti.
Tačiau tąsyk skaičiuota, kad valstybei tai atsieitų šimtus milijonų litų. Tad planai taip ir nugulė į stalčius.
Komentuoti:
-
Klaipėdos regione padvelkė teritorijų dalybomis
http://klaipeda.diena.lt/naujienos/m...s-410019/psl-1
Komentuoti:
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąNuostolio lyg ir nėra. Tiesiog gyventojai nušalinami nuo bendruomeninių reikalų sprendimo. Atitolstama nuo demokratinės visuomenės santvarkos. Atsiranda skaidrumo problemų, protegavimo ir t.t.
Nors trumpalaikiu laiko tarpu gali ir pasiteisinti. Pvz.: karo atveju.Faktiškai nieko ypatingo tie seniūnai nedaro, n+1 metų nesikeičia, tik tiek kad arčiau žmonių (visai kaip Snoras). Va pvz mano verkių seniūnija įsikūrusi šnipiškėse, tai faktiškai galėtų būti ji jau ir savivaldybės centriniame pastate
Na reik pagalvot, ar tikrai labai reikalinga galybė seniūnijų, kur jos ir šiaip nėra matomos. Kažkada nusiunčiau pretenziją, tai seniūnija pasakė, kad "tai ne jų kompetencijoje" ir tik persiuntė prašymą į savivaldybę. Viskas... Tai bet čia kiekvieno didelio miesto tokia situacija, kad ta savivalda tokai ribota. Va blogiau kaip kokiam jurbarke, kai vieno rajono gyventojus gali skirti 90 km atstumas...
Komentuoti:
Komentuoti: