Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus miesto tarybos ir mero rinkimai (2023 metai), II turo apklausa

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Ar jau yra paskelbta Raskevičiaus programa?

    Benkuskui dėčiau pliusą už pakankamai išsamiai aprašytus planus (ypač jeigu kalbame ne tik apie susisiekimą).
    Šitas man nepatinka, kad kai kurie kandidatai, įskaitant Raskevičių, aiškiai nekomunikuoja ir net nepatalpina internete savo programos. Daugumai, žinoma, nėra įdomu ir jos neskaitys, bet aš norėčiau paskaityti ir negaliu to padaryti.

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      Šitas man nepatinka, kad kai kurie kandidatai, įskaitant Raskevičių, aiškiai nekomunikuoja ir net nepatalpina internete savo programos. Daugumai, žinoma, nėra įdomu ir jos neskaitys, bet aš norėčiau paskaityti ir negaliu to padaryti.
      Esu matęs Laisvės partijos programos juodraštinės versijos VT dalį, tai, atrodo skystai, neapsidžiaugsime, bet iš esmės ten yra tos pačios idėjos, kaip ir neseniai paskelbtuose ir forume jau aptartuose JUDU planuose keliems metams į priekį (maršrutų pertvarka, nauji autobusai/troleibusai, A juostų plėtra (net 9 km ar pan. per ateinančius metus). Atrodo iš esmės panašus vaizdas į tai, ką siūlo V. Benkunskas.

      Benkunsko VT programa dabar jau aprašyta detaliau, atsirado punktas apie 30 km naujų A juostų ir VT prioritetą sankryžose, tai tikrai būtų reikšmingas pokytis gerianant VT kokybę, tik būtų labai įdomu suprasti, kur turėtų atsirasti šios naujos juostos ir kieno sąskaita (ypač atsižvelgiant į jo poziciją automobilių eismo atžvilgiu). Tad nesu linkęs tikėti, kad realiai tai būtų įgyvendinta, nebent konkretizuotų punktą.

      Vienu žodžiu, yra apėmęs absoliutus nusivylimo jausmas, kad sąmoningai norėdamas rinktis VT kelionėms mieste vietoje automobilio, ir toliau didele dalimi atvejų gausiu neadekvačiai lėtą, nepatogią ir nepatikimą paslaugą. Kažkodėl turėjau viltį dėl Majausko. Mūsų visuomenėje tikrai yra labai stipriai įskiepytas priešiškumas kažkam, kas ne ant asfalto miesto gatvėse. Šiame kontekste labai patiko forume įdėtas šis video: https://youtu.be/ltrxz0foAI8 - Give Yourself the Green Light (1954)

      Tačiau bent jau man vienas įstrigęs skirtumas tarp Raskevičiaus ir Benkunsko yra, kad Raskevičius, nors ir turi tokį patį (ne)supratimą apie tai, koks turi būti VT, kalba gana nuoširdžiai kaip supranta ir yra linkęs įsiklausyti ir priimti naujas idėjas. Tuo tarpu Benkunskas kartoja tarytum mintinai išmoktus teiginius apie 6-20 tūkst. keleivių per valandą visiškai negebėdamas jų paaiškinti.

      Ką labai siūlau daryti ir darau pats, tai rašyti kandidatams (el. paštu, Facebook...), prašyti išsiplėsti dėl VT vizijos, o taip pat teikti konkrečius nedidelius pasiūlymus, kurie gerintų VT, tikiu, kad tai gali padėti kandidatams suvokti VT situaciją ir įdėti daugiau pastangų šios srities vizijai. Kai Raskevičius savo video iš autobuso minėjo geležinkelių integravimą į miesto VT, tai mintį pasiėmė iš mano jam prieš transliaciją atsiųstos žinutės apie jo VT viziją

      O A. Zuoko tai kol kas nesuprantu, viena vertus kalba apie tramvajų ir itin argumentuotai pasakoja apie tokios transporto rūšies poreikį Vilniuje ir pateikia labai aiškią viziją (Modernaus - greitojo tramvajaus idėja Sostinėje vėl gyva - YouTube), palyginus su kitų kandidatų VT vizija, šis video visiškai kitame lygyje. Kita vertus po to kalba vien apie tai, kaip reikės platinti kelius automobiliams ir VT vizija tarytum išplaukia.
      Paskutinis taisė Bluefox; 2023.01.11, 22:53.

      Comment


        Parašė Bluefox Rodyti pranešimą

        Esu matęs Laisvės partijos programos juodraštinės versijos VT dalį, tai, atrodo skystai, neapsidžiaugsime, bet iš esmės ten yra tos pačios idėjos, kaip ir neseniai paskelbtuose ir forume jau aptartuose JUDU planuose keliems metams į priekį (maršrutų pertvarka, nauji autobusai/troleibusai, A juostų plėtra (net 9 km ar pan. per ateinančius metus). Atrodo iš esmės panašus vaizdas į tai, ką siūlo V. Benkunskas.

        Benkunsko VT programa dabar jau aprašyta detaliau, atsirado punktas apie 30 km naujų A juostų ir VT prioritetą sankryžose, tai tikrai būtų reikšmingas pokytis gerianant VT kokybę, tik būtų labai įdomu suprasti, kur turėtų atsirasti šios naujos juostos ir kieno sąskaita (ypač atsižvelgiant į jo poziciją automobilių eismo atžvilgiu). Tad nesu linkęs tikėti, kad realiai tai būtų įgyvendinta, nebent konkretizuotų punktą.

        Vienu žodžiu, yra apėmęs absoliutus nusivylimo jausmas, kad sąmoningai norėdamas rinktis VT kelionėms mieste vietoje automobilio, ir toliau didele dalimi atvejų gausiu neadekvačiai lėtą, nepatogią ir nepatikimą paslaugą. Kažkodėl turėjau viltį dėl Majausko. Mūsų visuomenėje tikrai yra labai stipriai įskiepytas priešiškumas kažkam, kas ne ant asfalto miesto gatvėse. Šiame kontekste labai patiko forume įdėtas šis video: https://youtu.be/ltrxz0foAI8 - Give Yourself the Green Light (1954)

        Tačiau bent jau man vienas įstrigęs skirtumas tarp Raskevičiaus ir Benkunsko yra, kad Raskevičius, nors ir turi tokį patį (ne)supratimą apie tai, koks turi būti VT, kalba gana nuoširdžiai kaip supranta ir yra linkęs įsiklausyti ir priimti naujas idėjas. Tuo tarpu Benkunskas kartoja tarytum mintinai išmoktus teiginius apie 6-20 tūkst. keleivių per valandą visiškai negebėdamas jų paaiškinti.

        Ką labai siūlau daryti ir darau pats, tai rašyti kandidatams (el. paštu, Facebook...), prašyti išsiplėsti dėl VT vizijos, o taip pat teikti konkrečius nedidelius pasiūlymus, kurie gerintų VT, tikiu, kad tai gali padėti kandidatams suvokti VT situaciją ir įdėti daugiau pastangų šios srities vizijai. Kai Raskevičius savo video iš autobuso minėjo geležinkelių integravimą į miesto VT, tai mintį pasiėmė iš mano jam prieš transliaciją atsiųstos žinutės apie jo VT viziją

        O A. Zuoko tai kol kas nesuprantu, viena vertus kalba apie tramvajų ir itin argumentuotai pasakoja apie tokios transporto rūšies poreikį Vilniuje ir pateikia labai aiškią viziją (Modernaus - greitojo tramvajaus idėja Sostinėje vėl gyva - YouTube), palyginus su kitų kandidatų VT vizija, šis video visiškai kitame lygyje. Kita vertus po to kalba vien apie tai, kaip reikės platinti kelius automobiliams ir VT vizija tarytum išplaukia.
        Geri pointai. Sutinku..

        Realiai yra du kandidatai, kurie turi pasakyti kažką įdomaus:

        1. Raskevičius. Sugeba naudoti elementarų reasoning'ą ir klausyti, kas yra sakoma, naudojant argumentus ir logiką.Moka riškliai kalbėti neužsikirsdamas ant kas antro žodžio.
        2. Zuokas. Idėjos kartais prieštarauja viena kitai, bet akivaizdu, kad yra įsiogilinęs ir supranta VT reikalus geriau už bet kurį kitą kandidatą.

        Visi kiti iš esmės arba kalba visiškus vaflius (Majauskas) arba kartoja dalykus, kuriuos išmoko atmintinai, bet nelabai galėtų dalyvauti diskusijoje, kurioje reiktų savo teiginius kaip nors pagrįsti (Benkunskas).

        Kol kas mano prediction toks: pirmame už Raskevičių. Antrame (į kurį Raskevičius tikriausiai neišeis) už Zuoką.

        Comment


          Majausko transporto programa išsimėtė per Fb reklamą: https://www.facebook.com/majauskas.o...44144749978435
          • stabdys gatvių siaurinimą
          • remontuos kelius
          • platins sankryžas
          • grąžins žaliąsias rodykles kur reikia
          • „kokybiškas viešasis transportas“
          • dažnesni greitieji maršrutai
          • daugiau parkavimo vietų
          • tvarkinga aplinka
          • naujos vaikų žaidimo ir sporto aikštelės
          • platus dviračių takų tinklas
          • ypatingas dėmėsys dviračių takų jungtims
          • aiškios taisyklės elektrinių paspirtukų vairuotojams
          Nemažai Raskevičiaus idėjų ir požiūrių yra aprašyta šiame clickbait'iniame straipsnyje:

          Raskevičius apie tai, ar Vilnius pasiruošęs turėti merą gėjų: mane išrinkus, ir BBC, ir CNN parašys nemokamai

          https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvo...asys-nemokamai

          Cituoju dalį apie susisiekimą:
          (...)
          – Kas, Jūsų manymu, yra didžiausia Vilniaus problema?

          – Judumo vizija mieste. Manau, kad ši tema struktūruos ateinančius kandidatų į Vilniaus mero postą debatus, nes žmonės apie tai turi labai skirtingų nuomonių.

          Mano pagrindinė mintis ir užduotis – kad Vilnius būtų patogus mieste judantiems skirtingais būdais. Vilnius yra retas pavyzdys Europos kontekste, kai absoliuti dauguma Vilniaus gyventojų gyvena ne didesniu nei 15 kilometrų atstumu nuo tos vietos, į kurią jiems reikia nuvykti kiekvieną rytą. Praktiškai tai reiškia, kad Vilniuje galima judėti visais įmanomais būdais, pradedant automobiliu, viešuoju transportu ir baigiant pėsčiomis, dviratėmis transporto priemonėmis ir kitaip. Klausimas apie vadinamąjį gatvių siaurinimą yra ne karas prieš automobilius, o viešųjų miesto erdvių, gatvių pritaikymas skirtingai jose judantiems žmonėms.

          Kalbant apie vadinamąjį gatvių siaurinimą, tai suprantu, kaip tam tikri klausimai tampa politiniais simboliais viešojoje erdvėje. Per praėjusias dvi kadencijas iš daugiau negu 1 100 kilometrų asfaltuotų Vilniaus gatvių kaip nors modifikuota važiuojamoji dalis buvo 2 procentuose gatvių, o per aštuonerius R. Šimašiaus kadencijos metus iš visų tvarkytų gatvių važiuojamoji dalis buvo keista 8 procentuose gatvių. Skaičiai yra nedideli, gatvių humanizacija vyksta tik tose gatvėse, kurios yra gyvenamuosiuose rajonuose, o ne pagrindinėse miesto arterijose. Tiesą sakant, kai mes kalbame apie masinį gatvių siaurinimą, tai pasakyčiau, kad tai yra dirbtinai sukurtas klausimas.

          Mano principinė pozicija – turime ir toliau tvarkyti šaligatvius, pėsčiųjų takus, toliau turime tiesti dviračių takus, gatvės turi būti švarios, nuvalytos, higieniškai sutvarkytos ir sulopytos, kad tiems žmonėms, kurie važiuoja automobiliu, būtų patogu. Ir turime galvoti ne apie naują viešojo transporto rūšį ar kryptį, kuri vėl apsipintų įvairiais interesais ir dešimtmečiais užstrigusiais projektais, o apie tokią viešojo transporto sistemą, kuri ant dabartinių bėgių veiktų kaip laikrodis.

          – Kitaip tariant, jei būtumėte išrinktas Vilniaus meru, tikėtina, kad dalis sostinės gatvių toliau būtų siaurinamos?

          – Nei plačios, nei siauros gatvės nėra savaime vertybė. Sprendimai daromi tam, kad žmonėms būtų patogu gatvėmis naudotis. Atrodo, kad gatvių siaurinimas yra ūkiškas klausimas. Tai iš tikrųjų yra susiję su tuo, kaip mes įsivaizduojame miestą po 10 metų. Ar mes norime miesto, kuriame egzistuoja plačios, magistralinio tipo gatvės, kur važiuoja automobilis 70 kilometrų per valandą greičiu, bet išeiti į gatvę baisu, nes žmogų gali nutrenkti? Ar mes įsivaizduojame miestą su gyvomis, vaikštomomis gatvėmis, pirmuose aukštuose įsikūrusios komercinės patalpos, šaligatviais vaikšto žmonės, automobiliai juda 30 kilometrų per valandą greičiu ir visiems tose gatvėse komfortiška būti, nes tai yra ne tik judėjimo arterija, bet ir viešoji miesto erdvė? Kai važiuoju per Vakarų Europos miestus ir matau, pavyzdžiui, Barselonos gatvėse žmones, tai noriu, kad taip būtų ir Vilniuje. Jei bus magistralinio tipo gatvių mieste, tai tokio efekto neturėsime.

          Jeigu manęs klaustų, ar aš palaikau gatvių humanizavimą, tai taip, palaikau, nes turiu sau aiškų idėjinį, vertybinį atsakymą, kokią pridėtinę vertę miestui tai atneš. Kiti kandidatai siūlo miesto centre pastatyti 10 antžeminių automobilių stovėjimo aikštelių, visus į centrą atvežti automobiliais ir automobiliais juos išvežti, bet o kur tada žmonės vaikščios, kur kursis miestiečių bendruomenė?

          – O kokių priemonių imtumėtės dėl senamiesčio? Gal siūlytumėte iš viso uždrausti ten automobilių eismą?

          – Šitą sprendimą padiktuos politinė realybė. Dabar kilpinis eismas yra vienas iš tų tarpinių sprendimų, kaip riboti automobilių eismą ar jį nukreipti senamiestyje, bet, pagal nacionalinį reguliavimą, savivaldybės iki sausio 1 dienos turėjo įsteigti mažos taršos zonas. Tai dar nėra padaryta, nes nepatvirtintos rekomendacijos ir gairės, tad tai bus vieni pirmųjų politinių sprendimų, su kuriais susidurs naujos kadencijos Vilniaus taryba. Tai, aišku, bus susiję su Vilniaus senamiesčiu, nes mūsų senamiestis ir miesto centras yra geografinėje dauboje ir ten oro tarša didžiausia. Taigi, mes turėsime politiškai apsispręsti, ką su tuo darome.
          Vieniems kilpinis eismas senamiestyje patinka, kitiems jis nepatinka, bet geras pavyzdys yra Islandijos gatvė: ji nebuvo niekaip pakeista, nebuvo siaurinta, tik ten atsirado tam tikras planavimas, atsirado dviračių takas, yra viešojo gyvenimo, ypač naktinio gyvenimo, epicentras. Ji pasikeitė dramatiškai per keletą metų ne dėl kokių nors kardinalių infrastruktūrinių sprendimų, o dėl tam tikros vizijos, kuri buvo pritaikyta konkrečiose srityse. Jeigu mes matysime platesniame senamiesčio kontekste, kad mums ta vizija reikalinga, tai dėl to reikės apsispręsti, bet čia ne meras turės pasakyti, čia reikės miestiečiams tartis, kokio miesto centro norime.

          (...)

          – Kodėl nebuvote aktyvesnis per Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streiką? Šiuo atveju labiau susilaikėte nuo kritikos dėl to, kad sostinės meras yra jūsų partijos kolega, ar nematėte reikalo kritikuoti susidariusios situacijos?

          – Kai kurie kandidatai į Vilniaus mero postą, prasidėjus viešojo transporto profesinės sąjungos streikui, labai aktyviai sušoko į šitą traukinį: fotografavosi, darė tiesiogines transliacijas, net ir kandidatais kai kas pasiskelbė per streiką. Aš nusprendžiau, kad ant šito aukuro nešildysiu savo politinio kapitalo. Per streiką buvau susitikęs su profesinės sąjungos vadovu, buvau profesinės sąjungos darbuotojų proteste, kuris vyko savivaldybėje, bet sąmoningai to nerodžiau ir nekomunikavau, nes, kaip matėme, kiti kandidatai siūlė greitai išspręsti situaciją, kurios neįmanoma išspręsti lengvai ir paprastai.

          Kalbant apie Vilniaus miesto politinės vadovybės laikyseną per streiką, galiu pasakyti, kad ironiška, jog streikas išsisprendė tada, kai miesto politinė vadovybė įsitraukė. Tą reikėjo padaryti anksčiau, bet man atrodo, svarbiausia streiko žinutė yra ta, kad niekas negali savo politinių ambicijų ar derybų įkaitais laikyti Vilniaus miesto gyventojų. Ką, valdydamas streiką, būčiau daręs kitaip? Tarp besiderančių šalių atstovų buvo tam tikrų stiprių asmeninių antipatijų ir tai man buvo aišku iš karto. Jei tie žmonės jaučia vienas kitam antipatiją, tai gal padarykime taip, kad tie žmonės tarpusavyje nesiderėtų? Reikia deleguoti derėtis kitus atstovus. Tai buvo padaryta, bet per vėlai, streikas truko tris savaites.

          Pats streikas parodė sisteminę problemą – Vilniaus viešasis transportas aptarnauja per didelį procentą Vilniaus viešojo transporto sistemos, tai yra apie 70 procentų. Tai vienas iš mano politinės programos tikslų – sudaryti sąlygas ateiti privatiems vežėjams koncesijos būdu į viešojo transporto sistemą, tą dalį didinti, diversifikuoti. Tai padėtų amortizuoti tam tikrus netikėtus dalykus. Beje, lyginant vieno kilometro kainą, kuri mokama Vilniaus viešajam transportui, ir tai, kiek mokėtume privačiam vežėjui, pastarojo paslaugos yra tiesiog pigesnės.


          – Ar Jūs pats naudojatės viešuoju transportu Vilniuje? Gal pastebite konkrečių problemų?

          – Taip, pats važinėju viešuoju transportu. Sakyčiau, didžiausios Vilniaus viešojo transporto problemos susijusios su reprezentatyvumu ir malonumu, o kita problema – jo efektyvumas. Pokalbiuose su vilniečiais man viena inteligentė pasakė: „Aš noriu atsisėsti į tokį autobusą, kad apsirengusi su dirbtiniais kailiniais ir aukštakulniais atvažiuočiau į miesto centrą kaip ponia.“ Ir aš ją suprantu, nes mūsų autobusuose, troleibusuose neretai per liūtis laša ant galvos. Taip negali būti. Taip, kitąmet ateis 91 naujas troleibusas, bet dabar važinėjamės ne kaip Europos Sąjungos sostinėje, o kaip kažkurioje kitoje. Bet čia reikia pasakyti, kad mes labai greitai priprantame prie to, ką turime, ir neįsivaizduojame, kaip galėtų būti kitaip. Priminsiu, kad 2015 m. būdavo taip, kad autobusai ar troleibusai, važiuodami į kalną, užsidegdavo, tai dabar tokios situacijos nėra, troleibusų ir autobusų parkas yra labai atsinaujinęs, tą kryptį reikia išlaikyti, kalbant ir apie transporto priemones, kurios varomos ne dyzelinu, o alternatyviais degalais.

          Kalbant apie viešojo transporto efektyvumą, tai kas pakvies vilniečius naudotis viešuoju transportu? Negali būti tokia strategija, kad padarykime miestą nepatogų automobiliams, kad visi persėstų į viešąjį transportą. Tiesiog viešasis transportas turi važiuoti greičiau ir geriau, negu tau reikėtų važiuoti automobiliu. Tikrai nepasisakysiu apie kokių nors naujų transporto priemonių diegimą, tiesiog turime gerinti dabartinį viešąjį transportą, didindami maršrutų skaičių, plėsdami autobusų juostų tinklą, įsigydami didesnės talpos autobusų.
          Paskutinis taisė Pilaitis; 2023.01.11, 23:23.

          Comment


            Kalbant apie viešojo transporto efektyvumą, tai kas pakvies vilniečius naudotis viešuoju transportu? Negali būti tokia strategija, kad padarykime miestą nepatogų automobiliams, kad visi persėstų į viešąjį transportą.
            Šiaip jau gali, bent iš dalies. Yra ne vienas pavyzdys, kaip tai veikia praktikoje.

            Tiesiog yra minimum du atskiri faktoriai, kurie lemia žmonių norą naudotis VT:
            - Miesto padarymas nepatraukliu vairuoti nuosavą automobilį (push factor)
            - Patogus VT (pull factor)

            Visi, kurie sako, kad tik pull faktorius (geras VT) gali išspręsti kamščių ir apskritai transporto prolemas - meluoja. Visi, kurie sako, kad tik pushi faktoriai (apsunkinimai naudotis automobiliais) gali išspręsti kamščių ir apskritai transporto prolemas - meluoja.

            Šitą video dėjau jau daug kartų, bet dedu dar kartą. Čia yra de facto Biblija, kuri paaiškina, kaip veikia transportas mieste

            Comment


              Parašė John Rodyti pranešimą
              Šiaip jau gali, bent iš dalies. Yra ne vienas pavyzdys, kaip tai veikia praktikoje.
              Šiaip tos šalys, kurios turi gerą VT sistemą, dažniausiai turi gerą apskritai visą infrastruktūrą. Pvz. Olandija, geras ne tik VT ar dviračių takų tinklas, bet ir gatvių/kelių, net miesto greitkelių labai daug, ir normalių, ne tai kaip pas mus pvz. GV gatvė su šviesoforais ir perėjomis, pseudo greito esimo. Apie išdaužytas ir provėžotas gatves net nekalbu. Nežinau tokios šalies, kuri turėtų gerą VT, bet automobiliai trankytųsi per duobes ar apskritai žvyrkėlius, kurių net centre dar pilna.
              Paskutinis taisė Lettered; 2023.01.12, 06:24.
              Flickr

              Comment


                Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                Šiaip tos šalys, kurios turi gerą VT sistemą, dažniausiai turi gerą apskritai visą infrastruktūrą. Pvz. Olandija, geras ne tik VT ar dviračių takų tinklas, bet ir gatvių/kelių, net miesto greitkelių labai daug, ir normalių, ne tai kaip pas mus pvz. GV gatvė su šviesoforais ir perėjomis, pseudo greito esimo. Apie išdaužytas ir provėžotas gatves net nekalbu. Nežinau tokios šalies, kuri turėtų gerą VT, bet automobiliai trankytųsi per duobes ar apskritai žvyrkėlius, kurių net centre dar pilna.
                Šiaip John mylimas Daugpilis kažkas panašaus

                Comment


                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                  Šiaip tos šalys, kurios turi gerą VT sistemą, dažniausiai turi gerą apskritai visą infrastruktūrą. Pvz. Olandija, geras ne tik VT ar dviračių takų tinklas, bet ir gatvių/kelių, net miesto greitkelių labai daug, ir normalių, ne tai kaip pas mus pvz. GV gatvė su šviesoforais ir perėjomis, pseudo greito esimo. Apie išdaužytas ir provėžotas gatves net nekalbu. Nežinau tokios šalies, kuri turėtų gerą VT, bet automobiliai trankytųsi per duobes ar apskritai žvyrkėlius, kurių net centre dar pilna.
                  Olandijoje? Tai Vilnius miesto teritorijoje turi gerokai mažiau greito eismo gatvių, parkofkių ir pan. automobilizmo infrastruktūros nei panašaus populiacijos dydžio Haga (kuri yra Lietuvos populiacijos dydžio metropolitan teritorijos dalis)? Tikrai?

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą
                    Kol kas mano prediction toks: pirmame už Raskevičių. Antrame (į kurį Raskevičius tikriausiai neišeis) už Zuoką.
                    Bijau, kad gali tekti taip daryti ir man. Man patiko Radvilė, bet panašu, kad be Lupshitzko kažkokio užsiminimo, tramvajaus idėjos ji nestums, tai balso išmesti jai nebeketinu. Bandysiu naudotis Bluefox patarimu ir paprotinti Raskevičių Facebook. Antrame ture, jei bus Zuokas prieš Majauską ar Benkunską tai reikės, turbūt, balsuoti už jį. Tiek, kiek pinigų Benkunskas nori išmesti tuneliams ir automobilizmo skatinimui, Zuokas vis tiek nepraknis su savo schemomis ir su juo bent yra šansas tramvajui (nors ir mažas). Majausko prioritetai irgi yra panašūs kaip Benkunsko ir apskritai nuo jo sklinda kažkokia kerštingo menkystos atmosfera, nepatinka jis man. Apskritai tas faktas, kad net galime turėti tokį pasirinkimą antrame ture Vilniuje 2023 metais man varo rimtą depresiją. Aš tuo vis dar sunkiai galiu patikėti.

                    Comment


                      Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                      Paskaičius programą, tai VT atžvilgiu beveik visiškai bus tęsiami Šimašiaus darbai. Turint omeny, kad Benkuskas vos ne vienintelis kandidatas, išsamiai aprašęs savo VT planus, turbūt labiausiai safe choice tarp reitingų top'ų. Jeigu Majauskas atvirai šneka apie žalių rodyklių grąžinimą į sankryžas ir kaip dėl siaurinamų gatvių prarandamos valandos, tai iš jo nesitikiu absoliučiai nieko.
                      Kad "Tesiami šimašiais darbai" yra labai unsafe. Seniai nebuvo Vilniuje tokio VT žlugdymo.

                      Comment


                        Parašė VLR Rodyti pranešimą

                        Olandijoje? Tai Vilnius miesto teritorijoje turi gerokai mažiau greito eismo gatvių, parkofkių ir pan. automobilizmo infrastruktūros nei panašaus populiacijos dydžio Haga (kuri yra Lietuvos populiacijos dydžio metropolitan teritorijos dalis)? Tikrai?
                        Beabejo, gatvių tinklas nepalyginamai tankesnis, pvz. 6 eismų juostų gatvė mažo užstatymo rajonuose:
                        https://www.google.com/maps/@52.0912...7i16384!8i8192

                        Tokios sankryžos miesto teritorijoje:
                        https://www.google.com/maps/@52.0630...7i16384!8i8192

                        Greitkelis pačiame Hagos centre:
                        https://www.google.com/maps/@52.0806...7i16384!8i8192

                        Automobilių per capita Olandijoje daugiau nei Lietuvoje, tai parkingo infrastruktūra turbūt irgi atitinkamai geresnė, kažin, ar laiko savo automobilius dumblynuose prie daugiabučių ar ofisų. Va Hagoje parkofkės ne tik šiaip prie pat jūros, bet net kopose:
                        https://www.google.com/maps/@52.0691.../data=!3m1!1e3
                        https://www.google.com/maps/@52.1019.../data=!3m1!1e3

                        Žodžiu Šimašius ar koks talibų "kovotojas" prieš auto Kriščiūnas nuvažiavęs į Hagą tikrai gautų infarktą.
                        Paskutinis taisė Lettered; 2023.01.12, 08:40.
                        Flickr

                        Comment


                          Parašė VLR Rodyti pranešimą

                          Olandijoje? Tai Vilnius miesto teritorijoje turi gerokai mažiau greito eismo gatvių, parkofkių ir pan. automobilizmo infrastruktūros nei panašaus populiacijos dydžio Haga (kuri yra Lietuvos populiacijos dydžio metropolitan teritorijos dalis)? Tikrai?
                          Nežinau, bet gyvenant Amsterdamo priemestyje, bent man asmeniškai susidarė toks įspūdis. Viskas puikiai pritaikyta automobilių eismui ir, dalinai, parkavimui.
                          Mielai būčiau į darbą ėjęs pėsčiomis, bet tokios galimybės net nebuvo. Nors VT ten geras.
                          Tiesa, praėjo jau keliolika metų, tai gal kažkas pasikeitė.

                          Comment


                            Zuoko reklama. Tramvajus, galbūt vienabėgis ar be bėgių, plius oro gondolos:

                            https://www.delfi.lt/video/laidos/pa....d?id=92253107

                            Comment


                              Parašė Edd Rodyti pranešimą
                              Zuoko reklama. Tramvajus, galbūt vienabėgis ar be bėgių, plius oro gondolos:

                              https://www.delfi.lt/video/laidos/pa....d?id=92253107
                              Zuoko bebėgis tramvajus yra tas pats, kas Šimašiaus/Raskevičiaus metrobusai, tik užvadinta ne taip poetiška-romantiškai.

                              Change my mind.

                              Comment


                                Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                Tiek, kiek pinigų Benkunskas nori išmesti tuneliams ir automobilizmo skatinimui, Zuokas vis tiek nepraknis su savo schemomis ir su juo bent yra šansas tramvajui (nors ir mažas).
                                Na taip, Zuokas matyt jau pakankamai prakniso.

                                Automobilizmo skatinimo projektai, įgyvendinti/pradėti per Zuoko kadencijas (2000-2007, 2011-2015, viso - 12 metų):
                                • Ateities g. išplatinimas (iš 1+1 tapo 2+2) - 2002
                                • Viadukas prie Spaudos rūmų - 2003
                                • Viadukas GV/Ukmergės g. sankryžoje - 2006
                                • Ateities g. pratęsimas ir dviejų lygių sankryža su Ukmergės g. - 2007
                                • Pilaitės pr. statybos - 2003 ir 2007
                                • GV pratęsimas iki Santariškių - 2008
                                • Pietinio aplinkkelio atidarymas (Tūkstantmečio g.) - 2008
                                • Goštauto viaduko pastatymas - 2014
                                • Vakarinio aplinkkelio 2 ir 3 etapai - 2013 ir 2016

                                Analogiški projektai, įgyvendinti prie Šimašiaus (2015-2023, viso - 8 metai):
                                • Oslo g. išplatinimas prie VA - 2017
                                • GV/Ukmergės/Žalgirio g. išplatinimas - 2017/19
                                • Liepkalnio g. tunelis - 2021
                                • Taurupės ir M. Lietuvio asfaltavimas - 2019 ir 2022

                                Papildykit, jei kažką praleidau. Lokalių gatvių (kaip Kernavės arba Lukšio) netraukiau sąmoningai.

                                Comment


                                  Pažiūrėjau Zuoko reklamą. Keli jo išsakyti punktai (bold) ir mano pastebėjimai

                                  - Bus tramvajus. Nežinau, kam jis kiša tą Translohr vienbėgį ar "be bėgių", bet šiap jų ir neakcentuoja per daug
                                  - Bus cable car į Stadioną. Imho, puiki idėja ir gera turistinė pramoga.
                                  - Kalba apie TomTom reitingą, kuris nurodo, kiek laiko sugaištama kamščiuose. Mano problema, kad ten, pavyzdžiui, Singapūras rodomas kaip turintis daugiau kamščių, nei Vilnius, kas yra nesąmonė.
                                  - Kilpinis eismas. Reikia naikinti, bet įrengti mokamą įvažiavimą/pravažiavimą, kaip yra Londone ir kitur. Iš esmės sutinku. Įvažiavimas į Senamiestį ar net visą centrą turėtų būti mokamas
                                  - Naujos požeminės stovėjimo aikštelės. Palaikau. Nebūtinai jų reiktų labai daug ir didelių, bet kai kur tikrai reiktų.
                                  - Nacionalinis stadionas didinamas iki 20K vietų. Tikrai palaikau.
                                  - Miesto pakraščiuose įrengti Park&Ride aikšteles ir nemokamas VT. Nelabai supratau, kuo jos tiksliai skirtųsi nuo esamų P&R aikštelių, kurios faktiškai neveikia. Minėjo, kad būtų modernus ir patogus VT, tai gal čia būtų esminis skirtumas, bet nedetalizavo, koks tiksliai tas VT būtų ir kokie būtų techniniai sprendimai padaryti tą VT realiai patogų ir greitą.
                                  - Taršos mokestis, į miestą įvažiuojantiems taršiems automobiliams. Idėja labai gera, kaip Vokietijoje veikaintis Umwelt dyzeliniams auto. Nedetalizavo, kaip tai būtų padaroma iš techninės pusės.
                                  - Toliau skatins car share, Spark, Citybee ir pan. Nelabai aišku, ką ten galima skatinti, kai ir taip visur Sparkai ir CityBee užima neįgaliųjų vietas, nors kažkokios problemos (kamščių, pavyzdžiui) neišsprendė ir tikriausiai neišspręs. Imho, nepasiteisinęs dalykas.
                                  - Pėstieji turi jaustis saugūs ant šaligatvio. Didžiausią pavojų kelia dviračiai, paspirtukai etc. Kažkodėl nepaminėjo automboilių, kurie kelia didžiausią pavojų ties visokiais įvažiavimais/išvažiavimais, kai sužvėrėję barankų sukiojimo maniakai traiško žmones ir dviratininkus.
                                  - Į dviratį kaip susisiekimo priemonę žiūrime tik šiltuoju metų laikotarpiu. Vienas kvailesnių Zuoko punktų.
                                  - Siūlo daugiau mažesnių mokyklų kuo arčiau gyvenamųjų vietų. Tikslas mažinti poreikį vežiioti vaikus skersai ir išilgai miesto į mokyklas/darželius. Skamba labai gerai.
                                  - Reikia ruošti infrastruktūrą pavežėjams ir privežėjams (Wolt, Bolt etc.). Reiktų diegti išmanias trumpalaikio parkavimo vietas, kurias galima rezervuoti. Įdomi idėja, bet matyt reiktų nemažų investicijų į tokios infrastruktūros įrengimą ir priežiūrą. Bet iš principo padaroma.
                                  - Iškart darytų 2 aukštų parkingą po Operos ir baleto teatru ir sutvarkytų "visą kvartalą" Reikia suprasti, sutvarkytų visą tą baisią antžeminę parkofkę aplinku. Tada aš labai už.
                                  Paskutinis taisė John; 2023.01.12, 13:11.

                                  Comment


                                    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                                    Zuoko bebėgis tramvajus yra tas pats, kas Šimašiaus/Raskevičiaus metrobusai, tik užvadinta ne taip poetiška-romantiškai.

                                    Change my mind.
                                    Jis tuos variantus įvardina galimai tik tam kad atrodytų moderniau rinkėjų akyse, kuriems neretai tramvajus asocijuoja su rytų Euopos miestų senienom, galimai ypač vyresniajai kartai, tiems kurie mažiau keliauja. Didžiausia tikimybė kad vistiek būtų pasirinktas įprastas variantas. Šiaip, peržiūrėjau tą video, pasiūlymai gan įdomūs ir galimai naudingi. Forume kai kurie šaiposi, bet man netgi oro gondolos nuo NMC iki Akropolio visai logiškai atrodo, tik tą galima palikti ateičiai. O Zuokui oro gondolos ir tramvajai gali kišti net pagalius į ratus, nesuprantu kaip jis apie tai nepagalvoja: "ai vėl tas Zuokas su savo aferom ir gondolom/tramvajais....". Šiaip didžiausia bėda yra tai kad tai Zuokas. Jei visa tai sakytų koks nors kitas kandidatas (iš kelių rimtų variantų, ne Gražulių ir pan.), būtų visai kas kita.

                                    Comment


                                      Parašė Edd Rodyti pranešimą
                                      Jis tuos variantus įvardina galimai tik tam kad atrodytų moderniau rinkėjų akyse, kuriems neretai tramvajus asocijuoja su rytų Euopos miestų senienom, galimai ypač vyresniajai kartai, tiems kurie mažiau keliauja. Didžiausia tikimybė kad vistiek būtų pasirinktas įprastas variantas. Šiaip, peržiūrėjau tą video, pasiūlymai gan įdomūs ir galimai naudingi. Forume kai kurie šaiposi, bet man netgi oro gondolos nuo NMC iki Akropolio visai logiškai atrodo, tik tą galima palikti ateičiai. O Zuokui oro gondolos ir tramvajai gali kišti net pagalius į ratus, nesuprantu kaip jis apie tai nepagalvoja: "ai vėl tas Zuokas su savo aferom ir gondolom/tramvajais....". Šiaip didžiausia bėda yra tai kad tai Zuokas. Jei visa tai sakytų koks nors kitas kandidatas (iš kelių rimtų variantų, ne Gražulių ir pan.), būtų visai kas kita.
                                      Kam juokingos "oro gondolos" (aka Cable car), siūlau nuvažiuoti į Druskininkus ir pasivažinėti jais toje pačioje Lietuvoje. Manau būtų visiškai killer pramoga Vilniuje, kuri iškart būtų tarp top dalykų visokiuose TripAdvisor 'things to do in Vilnius'.

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Kam juokingos "oro gondolos" (aka Cable car), siūlau nuvažiuoti į Druskininkus ir pasivažinėti jais toje pačioje Lietuvoje. Manau būtų visiškai killer pramoga Vilniuje, kuri iškart būtų tarp top dalykų visokiuose TripAdvisor 'things to do in Vilnius'.
                                        Būtų gera pramoga turistams, plius iš dalies galėtų veikti ir kaip viešasis transportas, greičiausias būdas nusigauti į miesto centrą išvengiant kamščių. Ypač kai bus stadiono kompleksas. Yra miestų kur tai visai rimtai naudojama, pvz., Meksikas, 2 linijos su 20km, gondolos tankiau sukabintos ir viena linija pervežama 50 000 keleivių per dieną (Meksikas):



                                        Aišku daug kas priklauso nuo realizacijos ir yra gerokai svarbesnių dalykų - tramvajus.

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Pažiūrėjau Zuoko reklamą. Keli jo išsakyti punktai (bold) ir mano pastebėjimai

                                          - Bus tramvajus. Nežinau, kam jis kiša tą Translohr vienbėgį ar "be bėgių", bet šiap jų ir neakcentuoja per daug
                                          - Bus cable car į Stadioną. Imho, puiki idėja ir gera turistinė pramoga.
                                          - Kalba apie TomTom reitingą, kuris nurodo, kiek laiko sugaištama kamščiuose. Mano problema, kad ten, pavyzdžiui, Singapūras rodomas kaip turintis daugiau kamščių, nei Vilnius, kas yra nesąmonė.
                                          - Kilpinis eismas. Reikia naikinti, bet įrengti mokamą įvažiavimą/pravažiavimą, kaip yra Londone ir kitur. Iš esmės sutinku. Įvažiavimas į Senamiestį ar net visą centrą turėtų būti mokamas
                                          - Naujos požeminės stovėjimo aikštelės. Palaikau. Nebūtinai jų reiktų labai daug ir didelių, bet kai kur tikrai reiktų.
                                          - Nacionalinis stadionas didinamas iki 20K vietų. Tikrai palaikau.
                                          - Miesto pakraščiuose įrengti Park&Ride aikšteles ir nemokamas VT. Nelabai supratau, kuo jos tiksliai skirtųsi nuo esamų P&R aikštelių, kurios faktiškai neveikia. Minėjo, kad būtų modernus ir patogus VT, tai gal čia būtų esminis skirtumas, bet nedetalizavo, koks tiksliai tas VT būtų ir kokie būtų techniniai sprendimai padaryti tą VT realiai patogų ir greitą.
                                          - Taršos mokestis, į miestą įvažiuojantiems taršiems automobiliams. Idėja labai gera, kaip Vokietijoje veikaintis Umwelt dyzeliniams auto. Nedetalizavo, kaip tai būtų padaroma iš techninės pusės.
                                          - Toliau skatins car share, Spark, Citybee ir pan. Nelabai aišku, ką ten galima skatinti, kai ir taip visur Sparkai ir CityBee užima neįgaliųjų vietas, nors kažkokios problemos (kamščių, pavyzdžiui) neišsprendė ir tikriausiai neišspręs. Imho, nepasiteisinęs dalykas.
                                          - Pėstieji turi jaustis saugūs ant šaligatvio. Didžiausią pavojų kelia dviračiai, paspirtukai etc. Kažkodėl nepaminėjo automboilių, kurie kelia didžiausią pavojų ties visokiais įvažiavimais/išvažiavimais, kai sužvėrėję barankų sukiojimo maniakai traiško žmones ir dviratininkus.
                                          - Į dviratį kaip susisiekimo priemonę žiūrime tik šiltuoju metų laikotarpiu. Vienas kvailesnių Zuoko punktų.
                                          - Siūlo daugiau mažesnių mokyklų kuo arčiau gyvenamųjų vietų. Tikslas mažinti poreikį vežiioti vaikus skersai ir išilgai miesto į mokyklas/darželius. Skamba labai gerai.
                                          - Reikia ruošti infrastruktūrą pavežėjams ir privežėjams (Wolt, Bolt etc.). Reiktų diegti išmanias trumpalaikio parkavimo vietas, kurias galima rezervuoti. Įdomi idėja, bet matyt reiktų nemažų investicijų į tokios infrastruktūros įrengimą ir priežiūrą. Bet iš principo padaroma.
                                          - Iškart darytų 2 aukštų parkingą po Operos ir baleto teatru ir sutvarkytų "visą kvartalą" Reikia suprasti, sutvarkytų visą tą baisią antžeminę parkofkę aplinku. Tada aš labai už.
                                          IMHO balsuoti už buvusius susitepusius veikėjus ... čia kaip lipti purvo bala iš naujo, beigi korupcijos idėjos toleravimas.
                                          Tramvajus - imho iskart fake idea, juolab siulo kažkokius miglotus variantus, iš inercijos reikia rinkėjam stumti tramvajinę idėja, nu nes jis metro ir tt iniciatorius, jei nieko nesakys bus blogai
                                          Cable car gal gera idėja
                                          Kilpinio eismo naikinimas, skamba gerai kodėl iki šion nepadarė? Brungu matyt? Tarifai taxam beigi užkirtimas tranzitinio eismo?
                                          Naujos požeminės stovėjimo aikštelės? kiba gerai o kiti kandidatai prieš tokias aikšteles?
                                          Nacionalinis stadionas didinamas iki 20k, čia įdomu reiškia reikia projektą keisti ty stabdyti traukinį kuri paleido Šimašius ir perdaryti idedant savo trigrašį, o sustabdžius jis gali ir nebepasileisti arba čia tuščia idėja, tik rinkiminiai taškai
                                          Taršos mokestis, į miestą įvažiuojantiems taršiems automobiliams, betgi yra kažkokie įsipareigojimai ir šitai realizuos bile katras kandidatas.
                                          Pėstieji turi jaustis saugūs ant šaligatvio. Didžiausią pavojų kelia dviračiai, paspirtukai etc.- liaudžiai ant dūšios, idėja rinkimams, gal uždraus ką po rinkimų
                                          Į dviratį kaip susisiekimo priemonę žiūrime tik šiltuoju metų laikotarpiu.- liaudžiai ant dūšios
                                          Siūlo daugiau mažesnių mokyklų kuo arčiau gyvenamųjų vietų.- idėja gera, bet mažos mokyklos ... ty su ribotu skaičium specialistų, oi susirgo vieninteliai anglų, fizikos ir botanikos mokytojai, eikite namo vaikučiai, nebus šian pamokų, kiba galima kažka organizuoti bet ...čia reformų reikia, žodžiu sunkus vežimas. Bet idėja vėlgi opiumas liaudžiai, ir tik po to gal ir nebloga su daug darbo.
                                          Reikia ruošti infrastruktūrą pavežėjams ir privežėjams - idėja gera, bet realizacija..pvz išskiria iš esamų stovėjimo vietu vietą tik Bolt/Volt/trumpalaikiam sustojimui su ženklu esamuose kiemuose
                                          na jis bus užstatyta, nebent budrus kaimynai ar voltai/boltai skus savivaldybiai
                                          Iškart darytų 2 aukštų parkingą po Operos - kiba reikia.

                                          Ty 2 idėjos geros, bet tokios ~ nesunkiai realizuojamos, abi link centro, nieko apie naujas gatves, viadukus ir VT be oro.
                                          1 vizija nebloga apie mokyklas, bet su realizacija ten reikalų ...
                                          Kitkas opiumas liaudžiai

                                          Comment

                                          Working...
                                          X