Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Latvijos ir Estijos aktualijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomas
    replied
    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    Latvijos gamtos naturalumas bei pati geografinė padėtis irgi duoda į kaulus Lietuvai.
    Tikrai taip. Važiuojant per Lietuvą daugiausia matai nenatūralius dirbamus laukus (tai gali būti arimai, javų laukai, sudygę žiemkenčiai, ražienos ir t.t. priklausomai nuo metų laiko), šienaujamas pievas (irgi nenatūralias), pelkes (na jos daugumoj turbūt natūralios) ir miškus. Miškai gali būti subrendę, gali būti jaunuolynai, gali būti plynai iškirsti, gali būti (o siaube) nenatūraliai pasodinti.
    Tuo tarpu važinėjant po Latviją labai didelę dalį vaizdo sudaro kuo natūraliausia tundra, kažkokie iki horizonto nusitesę brūzgynai.

    Žodžiu atrodo, kad Lietuvoj senai karo nebuvo, o Latvijoj - karas nesenai baigėsi.
    Paskutinis taisė Tomas; 2020.07.21, 19:03.

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Latvijoje yra išlikusi nebloga "žvyrkelių sistema", kur galima prapūst 20+ km. atstumą, nepamačius jokio asfalto ir sutikt tik du senus "Passat" ir vieną "Belorus". Egzotika šiokia tokia ralio mėgėjams, aišku, važiuot reikia su galvą, griežtai laikantis latvių KET Lietuvoje šiuo klausimu sudėtingiau, dėl trumpesnių atkarpų ir kažkiek intensyvesnio eismo žvyrkeliuose.

    Komentuoti:


  • Garbanius
    replied
    Šiap nemažai paskutiniais metais keliauju po LV, bet kažkaip nematau tiek daug vyraujančių apleistų pastatų tiek Rygoj, tiek provincijoj. Gal visokių apleistų fermų ir daugiau, bet mus viskas sąžiningai išvogta jau 10+ metų.. Na, LT gyventojų kaip daugiau, bet mūsų tie alytnamių ir baltų plytų kaimukai/miesteliai kiekvienam rajone su kieme sandeliuojamu šiferiu ir lentom, gelžbetonio tvora, man tikrai neatrodo tvarkingiau nei LV pavieniai mūrinukai ar medinukai su vienodais lengais bei čerpiniu ar bent skardiniu stogu. Nuskabėjom kaip google.lt postas, bet nežinau kuo reikia būt, kad to nepastebėt..

    Latvijos gamtos naturalumas bei pati geografinė padėtis irgi duoda į kaulus Lietuvai.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą
    Rusų kalba kaip rusų kalba, bet konstatuoju faktą kad tokio skurdaus vaizdelio man Baltijos šalyse dar neteko niekur matyti, aišku negaliu pasakyti kad esu apvažiavęs visą Latviją ar Estiją. Esu daug kur matęs apleistų pastatų, prastų gatvių, šaligatvių, bet tokios sankaupos kur tiek daug "blogio", niekur kitur kolkas neteko matyti.
    Bbž, atvažiuojant nuo Kauno, Ukmergės ir Utenos vaizdas 1/2 velnio, o kas ten darosi Bulbašijos pusėj - niekam neįdomu.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Jo, kur jau kur, bet Latvijoje tikrai nėra apleistų namų ir rusų kalbos.
    Rusų kalba kaip rusų kalba, bet konstatuoju faktą kad tokio skurdaus vaizdelio man Baltijos šalyse dar neteko niekur matyti, aišku negaliu pasakyti kad esu apvažiavęs visą Latviją ar Estiją. Esu daug kur matęs apleistų pastatų, prastų gatvių, šaligatvių, bet tokios sankaupos kur tiek daug "blogio", niekur kitur kolkas neteko matyti.

    Komentuoti:


  • Globalus
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Neseniai grįžau iš nemažo kelių dienų pasivažinėjimo po Latviją, ir vėl eilinį kartą pojūtis, kad grįžau į Lietuvą kaip į labai gyvą šalį. Puikus Latvijos pajūris, puiki Ryga, bet visur kitur, ypač provincijoje... Niūrūs ir liūdni vaizdai. Tuštumos pojūtis kartais net pradeda atrodyti kraupus, lyg važiuotum per taigą. Miškai, krūmynai, prasti keliai, mediniai stulpai ir retos, labai retos mažos gyvenvietės, ir tos pačios neblnzgančios tvarka. Ir taip visur - nuo Ventspilio iki Daugpilio. Nežinau, kada ir kodėl jie prasileido, bet atotrūkis nuo Lietuvos į prastesnę pusę ryškus ir net atrodo, kad kas metai vis labiau ryškėja. Keistas pojūtis grįžus į Lietuvą: ir keliai kitokios kokybės, ir kaimų daugiau, jie patys tvarkingesni, ir miškai kažkaip labiau patvarkyti, prižiūrėti, ir dirbamų laukų daugiau (Latvijoje retai yra tokių vietų, kur galėtum plačiai ir toli matyti - praktiškai visur horizontą dengia miškai arba krūmai), ir kažkaip spalvingiau, gėlių daugiau, namai ryškiau padažytų (Lietuvoje retenybė pamatyti pilkų nedažytų lentų trobą, kai Latvijoje tokių pilna) ir netgi medinių stulpų nėra.

    Ryga taip, puiki, ir Senamiestis, ir perimetrinis (ko labai trūksta Vilniuje) "Naujamiestis" su Stokholmo pojūčiu (taip jau gyvenimiškai gavosi, kad Stokholmo centre esu vaikščiojęs daugiau nei kaimyninės Rygos, tai man centro gatvės tikrai turi tokį Stokholmo vaibą), bet vėl gi - kitame krante, prie Rygos NMC (kurio dar net negalima tokiu pavadinti) Prasideda labai į Vileiką panašūs kvartalai. Kiti didesni miestai visai nieko (su sava doze negražių rajonų), bet irgi, kas krenta akis - daug netvarkos. Gatvės, šaligatviai, namų būklė. Aš tikrai nenoriu juoktis iš kaimynų, bet tiesiog graudžiai visa tai atrodo. Atrodo, tas pats potencialas, tokios pačios startinės pozicijos - o rezultatas kitas.
    Natūralu. Lietuvos gyventojų tankūmas yra pusantro karto didesnis už Latvijos. Maža to, kad šalis ir taip turi labai maža gyventojų tankumą, tai Latvija dar ir labiau centralizuota už Lietuvą. Potencialas ne tas pats.

    Komentuoti:


  • 10.000
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Žiūrėk, o gal kaip dirbantis su geležinkeliais žinai kodėl būtent iš Latvijos jaučiasi didžiausias Rail Baltica sabotavimas?
    Aš dabar pagalvojau, kad ar negali būti priežastis ta, kad Latvija yra vienintelė Baltijos šalis turinti normalų/funkcionuojantį oro vežėją ? Gal jie tiesiog nesuinteresuoti vystyti antžeminį susisiekimą, nes didesnį prioritetą teikia oro susisiekimui ?

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė manometras Rodyti pranešimą
    Latvija ir Estija nėra kaimų šalys. Tai yra vienkiemių šalys.
    Estijoje ir Latvijoje nebuvo kOlūkių. Žinosim

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Latvija ir Estija nėra kaimų šalys. Tai yra vienkiemių šalys.
    Latvijos ir Lietuvos plotas beveik vienodas, o Latvijoje kokiais 800 000 mažiau gyventojų. Aišku, tankumas mažesnis, bet tai nereiškia, kad šalis išmirusi ir niekas nieko.nedaro.

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Tomizmai, kai važiuoji iš Rygos į Daugpilį, važiuoji iš Vokietijos į Lietuvą, o dalinai jau net į Rusiją (russkij mir, vatnikų miestas). Važiuoji iš Kopenhagos dydžio miesto į Panevėzžio dydžio miestą. Važiuoji atstumą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, jei ne daugiau (nors ne, atstumas maždaug kaip tarp Kauno ir Klaipėdos (222 km). Tai visai neatitinka maršruto Vilnius–Kaunas, nes Vilnius ir Kaunas turi savų pliusų ir minusų, o su Ryga ir Daugpilu yra taip, kad visi ekonominiai vakarietiški pliusai tik Rygoj.
    Paskutinis taisė manometras; 2020.07.21, 12:41.

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Vilniaus rajonas yra chrestomatinis pavyzdys, kaip viskas keičiasi į gerą, kai ateina lietuvis.
    Ir Daugpilis pasikeitė į gera, kai meru tapo latvis.

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Vilniaus rajonas yra chrestomatinis pavyzdys, kaip viskas keičiasi į gerą, kai ateina lietuvis.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė manometras Rodyti pranešimą

    Man kyla įtarimas, kad Tomizmas buvo Latgaloje (mediniai nedažyti namai).
    Visur kitur, jeigu buvo, nerado paslėptų miestelių, dvarų, pilių, kurortų ir vienkiemių. Taip, latviai ne rusai, negyvena pasirodymui.
    Latvijoj atidžiau ieško skylių ir problemų, o savo Vilniuje mato tik kranus ir naujoves. Lietuvoj sudėtų plastikinių langų ir metalinių durų nelaiko apsileidimo ženklu, o Latvijoj laikomas nerestauruotas, bet ir neišluptas senas medines duris laiko apsileidimu. Triukšmą, ryškias spalvas, gamtos betonavimą laiko gyvumu, o gamtą, tylą ir santūrumą – išmirimu, kraupumu.
    Ne tik Latgaloje. Latvijoje ir įvairiose jos vietovėse tenka lankytis labai dažnai, ir visur, iki pat Kolkos ir Estijos sienos, įspūdis tas pats - tuštuma, niūrumas, nudrožta infrastruktūra, tikrai ne tokio tvarkingumo kaip mūsų miesteliai. Čia jai daug kas dėjo Google Maps vaizdų, tai manau kad nėra prie jų ką pridėti. Tipiniai Latvijos vaizdai.

    Ar važiuotum iš Liepojos į Palangą, ar iš Gramzdos į Skuodą, ar iš Vecumniekų į Biržus, ar iš Daugpilio į Obelius, ar iš Daugpilio į Zarasus, visur įspūdis susidaro tas pats: kad pakliuvai iš prastos infrastruktūros, tuščių vietovių, apleistos provincijos, pakelės krūmų ir medinių stulpų į šalį kurioje daug kaimų, daug dirbamų laukų, geresni keliai, daug renovacijų, sutvarkyti, padažyti ir švaresni miesteliai, ir netgi yra žmonių. Vienintelė išimtis - Via Baltica tarp Bauskos ir Pasvalio. Ten tokio kontrasto nėra.

    O važiuodamas Rygos aplinkkeliu nejučia prisimeni Vilniaus aplinkkelių tinklą ir pojūtį kad tikrai esi prie didelio miesto, o ne tuščioje taigoje. Važiuodamas iį Rygos į Daugpilį (tarp dviejų didžiausių Latvijos miestų) nejučia prisimeni Vilniaus - Kauno kelią, jo kokybę, Lietuvos miestelių vaizdą, Lietuvos laukų vaizdą, ir tikrai palyginimas ne Latvijos naudai. Kurzemė ir Žemaitija - irgi, neįtikėtinas kontrastas. Žemaitija aktyvi, pilna žmonių, miesteliai tarp kaimų, viskas blizga, renovacijos ir naujumo pojūtis. Kurzemėje Ventspilis, Kuldyga, Aizputė - miestai viduryje niekur, tuštuma, kaimų mažai, jų būklė prasta, laukai tušti ir jų pačių mažai, nėra plačių, atvirų, toli apžvelgiamų vietų kur tolumoje matai kaimus, dirbamus laukus, judančius žmones. Tikrai nejučia pradeda imti depresija. Spalvų ir aplinkos papuošimo, ir to labai mažai (negalima net lyginti su tarkim Kretinga).

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą
    O man neseniai teko proga aplankyti Vilniaus rajoną, jei tik pagal jį susidaryčiau Lietuvos įvaizdį, tai Latvijos, Baltarusijos, Rusijos, Ukrainos ir t.t. žymiai labiau išsivysčiusios. Žvyrkeliai, apleisti kaimai su medinėm trobom, kurios net dažų n metų nemačiusios, parduotuvėlės tokios kokias atsimenu nuo sovietinių laikų mažuose miesteliuose, niaukti seni bmw, visur tik rusų kalba, kažkaip net nejaukiai pasijaučiau ten.
    Jo, kur jau kur, bet Latvijoje tikrai nėra apleistų namų ir rusų kalbos.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    O man neseniai teko proga aplankyti Vilniaus rajoną, jei tik pagal jį susidaryčiau Lietuvos įvaizdį, tai Latvijos, Baltarusijos, Rusijos, Ukrainos ir t.t. žymiai labiau išsivysčiusios. Žvyrkeliai, apleisti kaimai su medinėm trobom, kurios net dažų n metų nemačiusios, parduotuvėlės tokios kokias atsimenu nuo sovietinių laikų mažuose miesteliuose, niaukti seni bmw, visur tik rusų kalba, kažkaip net nejaukiai pasijaučiau ten.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Žiūrėk, o gal kaip dirbantis su geležinkeliais žinai kodėl būtent iš Latvijos jaučiasi didžiausias Rail Baltica sabotavimas?
    Ne tik RB. Esančia infrastruktūra, kuri yra idealios būklės, irgi nevyksta keleivinių vežimas dėl Latvijos priešinimosi.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Rimti žmonės susitiko prie vaišių stalo, pakalbėjo, prijaukinti politikai davė jiems šiek tiek valdiškų pinigų - tuo diskusija ir pasibaigė.
    Žiūrėk, o gal kaip dirbantis su geležinkeliais žinai kodėl būtent iš Latvijos jaučiasi didžiausias Rail Baltica sabotavimas?

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Kažkada net buvo rimtai diskutuojama apie greitojo geležinkelio liniją Maskva-Ryga
    Rimti žmonės susitiko prie vaišių stalo, pakalbėjo, prijaukinti politikai davė jiems šiek tiek valdiškų pinigų - tuo diskusija ir pasibaigė.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Pagal tam tikras detales tas jaučiasi (nauji apšvietimo stulpai, iš dalies (o gal ir pilnai) architektūra, žmonės uždaresni, šaltas klimatas...). Viskas, išskyrus istoriją (apart gal švedų tvano ir kuršių-vikingų santykių)

    Latvijoje, Vidžemė buvo Švedijos valda, didesnėje Latvijos dalyje priimtas liuteronų tikėjimas, vokiška 19 a. architektūra. Geras PR, "can into Nordic"
    Dėl can into Nordic. Įdomus lyvių kilmės latvio Valts Ernštreits, dirbančio (dirbusio) Tartu universitete, interviu:
    https://deepbaltic.com/2016/05/14/ne...n-and-latvian/

    (...) Northern Estonia and Tallinn has pretty close connections to Finland. In Estonia, you can still see the border between north and south [divided under Russian rule between the Estonian governorate in the north, and the Livonian governorate in the south]. And the north is really much more connected to Finland (...) So they have been quite north-orientated, because of that. And they have a bit of a desire not to share the same cultural space with the Baltic countries, by saying “we are not Baltic, we are northern”.
    (...) In Tartu, Pärnu it’s quite different. For people in Pärnu, there is no difference to go to Riga or to Tallinn. And for people in southern Estonia, Riga is the nearest big city, not Tallinn. Tallinn is too far.


    Kitaip tariant ta can into nordic yra daugiau tolimo Sankt-Peterburgo priemiesčio Tallinno su 49% rusakalbių gyventojų idėja.

    Dar citatų:
    (...) For Estonia also, Riga – compared to Tallinn – is really a city. (...)
    I don’t really like Tallinn, because it’s hard for me to define. Because it’s not a city, but it’s not a village anymore. It’s not even a small town anymore, but it’s not a city yet. They have this very beautiful old town; they have a little bit around that, but it doesn’t… there’s somehow something missing. It’s medieval, and then Soviet, with a very thin layer between them. Whereas in Riga, you have all the parts, and you can see how the city has grown.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Kažkada net buvo rimtai diskutuojama apie greitojo geležinkelio liniją Maskva-Ryga

    Komentuoti:

Working...
X