Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Didysis Vilnius (Vilnius Urban Area), Vilniaus ribos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • mantasm
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
    Tai nėra kažkokio apsimokėjimo klausimas. Gyvenantys užmiestyje, kad ir sumokantys daugiau, gauna teisę į miesto teikiamas paslaugas, kurias teikti kainuoja daug brangiau negu gyvenantiems ne priemiesčiuose.
    Klausimas ar tikrai brangiau kainuoja. Sakykim švietimas ar sveikatos apsauga. Pastatyti mokyklą ar polikliniką fabuose kainuoja vienodai ar pacientai iš aplinkinių daugiabučių, ar iš laukų. Už atvažiavimą iš toliau susimoka patys klientai iš savo kišenės.

    Tas pats sakykim su baseinu. Nuo miesto išskydimo ar tankumo nesikeičia baseinų kiekio poreikis kai esami perpildyti. O atvažiavimo kaštus pasidengia vėlgi klientai. Vargu ar Elektrėnų savivaldybė liūdėjo dėl atvažiuojančių vilniečių kurie parazitavo jų baseine

    Vienas iš dalykų kur tokia ekonominė logika labai veikia - VT. Bet ir dabar miesto VT sėkmingai važinėja į Trakų ir Vilniaus rajonus. Tai būtų galima spręsti VT perkeliant į, pavyzdžiui, apskrities lygį, darant atskiras zonas ir t.t.

    Dėl gatvių - atitinkamai priemiesčiuose ir gatvių būklė. Vienur n juostų su dvirtakiais, plačiais šaligatviais ir apšvietimu. Kitur asfalto dryžis pagal 50/50 programą kuriame netelpa du mamobusai prasilenkti.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Kur būtų galima Vilniaus regiono gyventojų pajamų žemėlapį? Tada būtų aiškiau, ar miestui apsimoka prisijungti naujus priemiesčius ar kaip tik naudinga atsisakyti esamų.

    Tai nėra kažkokio apsimokėjimo klausimas. Gyvenantys užmiestyje, kad ir sumokantys daugiau, gauna teisę į miesto teikiamas paslaugas, kurias teikti kainuoja daug brangiau negu gyvenantiems ne priemiesčiuose.

    JAV rasiškai padalinti miestai kaip tik iliustruoja fenomeną, kai turtingesni baltieji kėlėsi iš miestų į priemiesčius, kad nereikėtų mokėti didesnių mokesčių, kuriais finansuojamos viešosios paslaugos, kuriomis neproporcingai naudojosi rasinės mažumos. Panašus pavyzdys būtų Briuselis - kai kurie miesto rajonai smarkiai apleisti, daugiau uždirbantys gyvena užmiestyje, nemoka mokesčių į miesto biudžetą, bet naudojasi miesto paslaugomis.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Miestui turėtų apsimokėti prisijungti, gauti GPM ir pasirinkti neinvestuoti į tuos laukus.

    Reiktų žiūrėti ne į naudingumą, o sąžiningumą ir atstovavimą savivaldoje.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Jei savivaldybei nusispjaut į daleis gyventojų interesus, gal reikėtų atiduot tas teritorijas kitai savivaldybei. Nes dabar gaunasi, kad GPM susirinkti norisi, o problemų pasirinko neturėt
    Kur būtų galima Vilniaus regiono gyventojų pajamų žemėlapį? Tada būtų aiškiau, ar miestui apsimoka prisijungti naujus priemiesčius ar kaip tik naudinga atsisakyti esamų.


    Paskutinis taisė Lettered; 2022.11.04, 12:24.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Jei savivaldybei nusispjaut į daleis gyventojų interesus, gal reikėtų atiduot tas teritorijas kitai savivaldybei. Nes dabar gaunasi, kad GPM susirinkti norisi, o problemų pasirinko neturėt

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė ceasar Rodyti pranešimą
    simasius yra geriausia, kas galejo nutikti vilniui, ko jus cia kabinates...
    Man tai gal labiausiai kliūva tai, kad nuolat ištraukiamas šitas pavyzdys. Ir jis tikrai ne į temą (M. Lietuvio yra aplinkkelis, tarnaujantis miesto reikmėms), neskaitant, aišku, to, kad Šimašius yra visiškai teisus.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Nesekiau diskusijos, kuri nusivažiavo į laukus, bet aš net nesakyčiau kad čia kažkokia infrastruktūra kaimiečiams. Ne, čia bus kelias kuriuo visi gyvenantys Bajoruose, Santariškėse, Balsiuose ir t.t. važiuos į vakarinę miesto pusę. Todėl tIkiuosi, kad šita NIMBY nesąmonė pasibaigs. Nusipirkus sklypą 20 metų atgal prie gatvės, jau tada jungusios Ukmergės plentą ir Visorius (kad ir su žvyrkeliu), tikėtis kad amžiams išliks tylus kaimelis yra pernelyg naivu. Na o priemiestyje didelių gatvių tiesimo neįvyko, apart galbūt Molėtų plento išplatinimo miesto teritorijoje, nors šiaurinėje pusėje smarkiai išaugo gyventojų skaičius Balsiuose ir aplinkinėse gyvenvietėse, nekalbant jau apie Bendorius ir visus kitus kaimus.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Visiškai nusidiskutuota.
    Tokioms diskusijoms yra labiau tinkamų temų kitose skiltyse.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Na tai padaryt Nevėžį atskira savivaldybe ir tegul patys kapstosi kaip ir Pasvalys.

    Dėl miestietiškumo. Vokietijose, Airijose ar Olandijose labai miestietiškai gyvena ir nuosavuose namukuose ar kotedžuose. Aišku sklypai ne po 30 arų ir namai ne po 300kvm. Bet ir pas priemiesčiai kukliai spaudžiasi į porą-trejetą arų ir net namui 6a sklypas yra standartas. Patys namai irgi nebe 90ųjų pilys.
    Taip, tikrai turėtų būti savivaldos tiem patiems priemiesčiams, ir ne vien tik miestas turėtų jų infrastruktūros kaštus dengt. Sutvarkytų pagaliau GPM paskirstymą tarp darbo ir namų savivaldybių, koordinuotųsi viešojo transporto, mokyklų, darželių, ligoninių klausimus horizontaliai su Vilniaus miestu. Jei partijos vykdytų bent kokią politinę kampaniją prieš rinkimus, tai turėtų būti vienas iš punktų: ne rėkti kokia LLRA bloga (nes LLRA ir dešiniųjų rinkėjai niekad už kitą partiją nebalsuotų), o konsoliduoti artimesnius priemiesčius į atskirą savivaldybę. Berods minimali riba yra 7 tūkst. gyventojų.

    Nemanau kad galima taip tiesmukai lyginti Lietuvą su Vakarų Europa dėl to, kad ir ten žmonės nuosavuose namukuose gyvena. Visų pirma, nuosavas namas ten yra daug didesnis materialaus statuso atspindys nei Lietuvoje, nes nuomuojamas būstas yra normali praktika. Antra, urbanizacija ten įvyko anksčiau ir dėl to nemažai miesto vidaus rajonų yra vadinamieji garden cities, kur yra pakankamai kuklių matmenų namai, dalis kurių seniau buvo socialinis būstas. Trečia, Vakarų Europoje niekad nebuvo tokio chaotiško plėtimosi tiesiogine prasme į laukus kur nėra absoliučiai nulis infrastruktūros (turbūt dėl to kad ten dirbama žemė vertinama). Teigčiau, jog suburbanizacija vyko esamų kaimų plėtimusi, tuo tarpu Vilniaus krašte namai statomi bet kur (aišku, įskaitant ir tuos pačius kaimus), užprogramuojant problemas. Nežinau be to kiek paplitę vystytojų statomi projektai a la kotedžai aptvertose gyvenvietėse palyginus su Lietuva

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Romas
    Ką diskusiją apie Pasvalį ir Olandiją turi bendro su Mykolo Lietuvio gatvės tema?
    Apie miestietišką gyvenimo būdą ne daugiabutyje ir dėl to susisiekimo periferijoje poreikį arba jo nebuvimą.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą

    Jei važiuoji į miestą – tai gyvensi miestietiškai. Daugiabutyje, o ne nuosavame name. Važinėsi VT. Norėsi mašinos – mokėsi už stovėjimo vietą ar nuomuosies garažą, plius, kasdien stovėsi kamščiuose, kai pro šalį VT juosta važiuos autobusai arba tramvajai. Norisi namo, nuosavo kiemo, visur važiuoti mašina? Puiku, gyvenk Platiniškėse, Nevėžyje, Antaviliuose, jei turi tam lėšų, bet vis tiek bus nepatogu. Tokio gyvenimo būdo pasirinkimo neturėtų finansuoti miestas, nes tai per didelė našta. Jei norisi ir namo, ir patogumų, geriau kokį mažesnį rajono centrą rinktis.
    Na tai padaryt Nevėžį atskira savivaldybe ir tegul patys kapstosi kaip ir Pasvalys.

    Dėl miestietiškumo. Vokietijose, Airijose ar Olandijose labai miestietiškai gyvena ir nuosavuose namukuose ar kotedžuose. Aišku sklypai ne po 30 arų ir namai ne po 300kvm. Bet ir pas priemiesčiai kukliai spaudžiasi į porą-trejetą arų ir net namui 6a sklypas yra standartas. Patys namai irgi nebe 90ųjų pilys.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Čia nebent reiktų sakyti išvis nevažiuokit į Vilnių, likit Kvėdarnoj ir Pasvaly kur jau stovi sočiai infrastruktūros.
    Jei važiuoji į miestą – tai gyvensi miestietiškai. Daugiabutyje, o ne nuosavame name. Važinėsi VT. Norėsi mašinos – mokėsi už stovėjimo vietą ar nuomuosies garažą, plius, kasdien stovėsi kamščiuose, kai pro šalį VT juosta važiuos autobusai arba tramvajai. Norisi namo, nuosavo kiemo, visur važiuoti mašina? Puiku, gyvenk Platiniškėse, Nevėžyje, Antaviliuose, jei turi tam lėšų, bet vis tiek bus nepatogu. Tokio gyvenimo būdo pasirinkimo neturėtų finansuoti miestas, nes tai per didelė našta. Jei norisi ir namo, ir patogumų, geriau kokį mažesnį rajono centrą rinktis.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą
    Tuo, kad išlaikyti esamą infrastruktūrą yra pigiau nei kurti viską nuo nulio. O jei žmogus pasistato namą Bajoruose ir paskui rėkia, kad VMS turi jam kelius nutiesti, darželius ir mokyklas pastatyti, tai jau truputį viršija valstybės galimybes. Tegu tai daro privatūs vystytojai – tuomet viskas yra ok.
    Darželių ir mokyklų trūksta bendrai mieste. Savivaldybei pastatyti mokyklą laukuose dar ir paprasčiau, nes lengviau susiorganizuoti sklypą. O kuo arčiau centro tuo sudėtingiau.

    Čia nebent reiktų sakyti išvis nevažiuokit į Vilnių, likit Kvėdarnoj ir Pasvaly kur jau stovi sočiai infrastruktūros.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    o kodėl noras gyventi kalabybiškyje toli nuo miesto turi būti pigi privilegija, ir mes visi turime jį finansuoti? Kur čia nauda visuomenei?
    Tuo, kad išlaikyti esamą infrastruktūrą yra pigiau nei kurti viską nuo nulio. O jei žmogus pasistato namą Bajoruose ir paskui rėkia, kad VMS turi jam kelius nutiesti, darželius ir mokyklas pastatyti, tai jau truputį viršija valstybės galimybes. Tegu tai daro privatūs vystytojai – tuomet viskas yra ok.
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Privilegija gyventi yra Misionierių soduose, o name miesto pakrašty gali būti įvairiai, priklausomai nuo poreikių. Nereikia čia versti visko į krūvą.
    Visi keliai kažkada buvo nutiesti laukuose ar miškuose.
    Tai viskas su tuo puiku. Jei žmogus nori gyventi už miesto, tegul gyvena. Tik jis turi susitaikyti, kad miesto patogumų neturės.

    Dėl M. Lietuvio – neturiu nieko prieš aplinkkelių tiesimą, nes turėti kelią, kuris nukrauna srautus nuo miesto gatvių yra miesto gyventojų interesas.
    Paskutinis taisė abruo; 2022.11.03, 16:32.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą

    Ne visai taip. Labiau turėjau omenyje, kad nereikia tiesti naujų gatvių laukuose, kur iki šiol nieko nebuvo. Jei žmonės nori ten statytis namus, turėtų būti įpareigoti savo lėšomis asfaltuoti gatves, įsirengti apšvietimą, komunalinius tinklus. Noras gyventi nuosavame name šalia miesto turėtų būti brangi privilegija.
    o kodėl noras gyventi kalabybiškyje toli nuo miesto turi būti pigi privilegija, ir mes visi turime jį finansuoti? Kur čia nauda visuomenei?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą

    Ne visai taip. Labiau turėjau omenyje, kad nereikia tiesti naujų gatvių laukuose, kur iki šiol nieko nebuvo. Jei žmonės nori ten statytis namus, turėtų būti įpareigoti savo lėšomis asfaltuoti gatves, įsirengti apšvietimą, komunalinius tinklus. Noras gyventi nuosavame name šalia miesto turėtų būti brangi privilegija.
    Privilegija gyventi yra Misionierių soduose, o name miesto pakrašty gali būti įvairiai, priklausomai nuo poreikių. Nereikia čia versti visko į krūvą.
    Visi keliai kažkada buvo nutiesti laukuose ar miškuose.
    Grįžtant prie temos M.Lietuvio suplanuota jau prieš porą dešimtmečių. Šalia yra jau gatvelių tinklas ir dar toliau plečiasi. Kam tai viskas buvo daryta? Aiškinti gyventojams, kad drožtų gyventi Centre?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą

    Ne visai taip. Labiau turėjau omenyje, kad nereikia tiesti naujų gatvių laukuose, kur iki šiol nieko nebuvo. Jei žmonės nori ten statytis namus, turėtų būti įpareigoti savo lėšomis asfaltuoti gatves, įsirengti apšvietimą, komunalinius tinklus. Noras gyventi nuosavame name šalia miesto turėtų būti brangi privilegija.
    O ar dabar taip nėra? T.y. savivaldybė juk netiesia naujų gatvių kažkur laukuose su visa infrastruktūra, tą daro privatūs vystytojai. Bent pvz. čia:
    https://rewo.lt/projektai/sklypai-kalnenuose/
    https://bajoruparkas.lt/

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Nelabai tuomet suprantama logika.
    Vadinasi, reikia žlugdyti Grigiškes ar Naująją Vilnią, riboti finansavimą, netvarkyti, nes jos yra Vilniaus savivaldybėje, o į Jašiūnus ir Lentvarį (tai gal nevisai geras pavyzdys) investuoti ir teikti privilegijas, nes jie yra Šalčininkų ir Trakų savivaldybėje (ne "mieste")?
    Ne visai taip. Labiau turėjau omenyje, kad nereikia tiesti naujų gatvių laukuose, kur iki šiol nieko nebuvo. Jei žmonės nori ten statytis namus, turėtų būti įpareigoti savo lėšomis asfaltuoti gatves, įsirengti apšvietimą, komunalinius tinklus. Noras gyventi nuosavame name šalia miesto turėtų būti brangi privilegija.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą

    Nuimti finansavimą regionų gyvenvietėms – labai kontraversiška politika.
    Nelabai tuomet suprantama logika.
    Vadinasi, reikia žlugdyti Grigiškes ar Naująją Vilnią, riboti finansavimą, netvarkyti, nes jos yra Vilniaus savivaldybėje, o į Jašiūnus ir Lentvarį (tai gal nevisai geras pavyzdys) investuoti ir teikti privilegijas, nes jie yra Šalčininkų ir Trakų savivaldybėje (ne "mieste")?

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Diskusija apie "retai apgyvendintas" teritorijas ar Salininkų gyventojų mokesčių mokėjimą neturi nieko bendro su Mykolo Lietuvio gatvės tema.
    Moderatoriai paskutinius pranešimus galėtų perkelti į "Darnaus judumo" arba "Didžiojo Vilniaus" temas.
    Šiek tiek yra į temą, nes prasidėjo svarstymai, kad ten iš viso ne miestas - tegu lieka laukai ir vieškeliai - jokių naujų gatvių ir pretenzijų Senamiesčio gyventojų sąskaita.
    Paskutinis taisė Sula; 2022.11.03, 11:49.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Diskusija apie "retai apgyvendintas" teritorijas ar Salininkų gyventojų mokesčių mokėjimą neturi nieko bendro su Mykolo Lietuvio gatvės tema.
    Moderatoriai paskutinius pranešimus galėtų perkelti į "Darnaus judumo" arba "Didžiojo Vilniaus" temas.
    Pats inicijavai, pakirbindamas kai kuriems nervus priminimu, kad su didesniais infrastruktūriniais projektais VMS nieko beveik nepadarė per 2 kadencijas, o mes silpni žmonės, mums tik duok peno diskusijoms

    Komentuoti:

Working...
X