Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Automobiliai

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • praetor
    pradėjo temą Automobiliai

    Automobiliai

    Paziurejau paieskoj gi kaip ir nera tokios temos. Autosportas juk kitas dalykas. Tai manau reiktu temos apie automobilius, ju pirkimus, remontus, naujienas susijusias su jais.


    Delfi straipsnis apie dujas:
    http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=12829896

    Paskaiciau, pagalvojau, na ir ka jie isras su tom dujom, juk visa infrastruktura kurt reikia, esami automobiliai su duju iranga sitom dujom nepritaikyti. Jei kas imsis sio reikalo, tai labai rizikuos savo finansais, vargu ar kas ten nores statytis ta iranga.

    Buvau kazkada "labai duju salininkas", bet susidures su visokiom nesamonem, kurias jos kelia, susimasciau del tos ekonomijos. O kai ju kainos rudeni buvo 2.14 nebepyliau isvis.
    Pasakytu kazkas "dek tiesioginio ipurskimo duju iranga su atskiru kompu ir bus ok". Jo, ok, bet kai ji eiliniam 4cilindru motoreliui (daugiau cilindru - daugiau purkstuku, didesne kaina) nemaziau 4tukst tai kada atsipirks jos? Po 50k km? As tos masinos jau tiesiog nebenoresiu gal arba kokiu kitu bedu iskils del ko iskist teks.

  • MedinisStrazdas
    replied
    Tai kaip čia tie planai, kad automobilių problemos išsispres nes gi automobilių mažės, ane?

    Iki 2030 gi turi sumažėti apie 30% tik va kažkaip auga ir auga kasmet. Matyt sudarant darnaus judumo planą grų grybukų buvo užvalgę.

    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Tikėtina, kad absoliuti dauguma premium klasės ant įmonių, o labai didelė dalis kibirų (išskyrus visokias škodas) - privačių pirkėjų.
    Yra teke ieškoti informacijos kiek naujų automobilių registruoja įmonės (kaip turtą apskaitoje), tai net nustebau kad apie 20-40%, ne daugiau.

    Komentuoti:


  • booraz
    replied
    "VW CEO says carmaker faces same fate as Nokia without urgent reforms"

    https://www.reuters.com/article/us-v...-idUSKBN1ZF1OB

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė Darius555 Rodyti pranešimą

    O yra idomu info kiek is ju buvo pirkta ne ant imoniu?
    Tikėtina, kad absoliuti dauguma premium klasės ant įmonių, o labai didelė dalis kibirų (išskyrus visokias škodas) - privačių pirkėjų.

    Komentuoti:


  • Darius555
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    http://autotyrimai.lt/naujienos/

    Net atmetus grubiai 1/3 reeksportuotų automobilių lieka > 30000 naujų automobilių Lietuvoje. Jau visai solidus skaičius rodantis, kad naujo auto pirkimas LT tampa beveik norma.
    O yra idomu info kiek is ju buvo pirkta ne ant imoniu?

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Per pilnus 2019 m. (t.y. sausį-gruodį) Lietuvoje iš viso įregistruota 50’829 nauji lengvieji automobiliai, t.y. net 41,3% daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2018 m. (35’966 vnt.).
    http://autotyrimai.lt/naujienos/

    Net atmetus grubiai 1/3 reeksportuotų automobilių lieka > 30000 naujų automobilių Lietuvoje. Jau visai solidus skaičius rodantis, kad naujo auto pirkimas LT tampa beveik norma.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Prie ko čia meistrai, jei užsikemša net gana naujų automobilių filtrai, ypač kai važinėjama tik mieste. Realiai kaip benzas buvo deginamas prieš 20 metų ar 40 metų, taip ir pat ir dabar deginamas, kokios ekologijos čia neatsirado ir negali būti, kol nebus pakeista kuro rūšis, pvz. tas pats vandenilis. Filtrų keitimas ir jų išmetimas į sąvartyną ekologinės problemos neišsprendžia, nes teršalai niekur deginsta ir neperdirbami.
    Ką turite omenyje sugeneruoja su mažiau išmetamųjų dujų? Įvairių teršalų degdama kiekviena kuro rūšis išskiria labai daug ir skirtingų, tai čia kurias turite omenyje?

    Tai gal gaminimo brokas tada, jeigu užsikemša. Nebent važinėjama tik trumpais atstumais nespėjant varikliui pilnai sušilti, nes kol šaltas katalizatorius nesugeba valytis.

    O degimo technologijos dabar yra LABAI daug paėjusios nuo to, kas buvo prieš 40 metų. Tiek efektyvumo, tiek ipurškimo reguliavime (kam labai padėjo kompiuterizuota akseleracija, kas prieš 40 metų buvo tik mechaniška). Beto filtravimo sistemos taip pat pagerėjo. Jos toli gražu ne tobulos ir tikrai gerai būtų surasti ką nors geriau (eletromobiliai nebus ta išeitis dėl netiesioginių priežasčių), bet nereikia apsimesti kad automobilių technologija stovi vietoje. Va pavyzdžiui praėjusiais metais Toyota naują rekordą pasiekė: https://www.cnet.com/roadshow/news/t...ng-efficiency/

    Kas dėl filtrų perdirbimo/utilizavimo, tai sutinku, bet čia yra atskira tema, kodėl utilizavimas yra nepavykusi svajonė.

    Pagal pateiktą lentelę dyzelinis variklis 5 teršalų rušimis yra mažiau teršiantis nei benzininis, įskaitant CO ir CO2. Plius sunaudojama mažiau degalų (kas taip pat mažina taršą).

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Ugnimi.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Prie ko čia meistrai, jei užsikemša net gana naujų automobilių filtrai, ypač kai važinėjama tik mieste.
    Mistika, bet mano Golfas kartais po važinėjimo pats savaime pradeda smargiai burgzti. Kai kas sako, kad valo DPF filtrą. Bet aš nesuvokiu kokiu būdu.

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Ką turite omenyje sugeneruoja su mažiau išmetamųjų dujų? Įvairių teršalų degdama kiekviena kuro rūšis išskiria labai daug ir skirtingų, tai čia kurias turite omenyje?
    Turbūt turimas galvoje naudingo veikimo koeficientas. Šiaip dabartiniai dyzeliai laisva eiga naudoja gramus, o benzai kelis kartus daugiau. Mano mašina žiemą stovėdama užvesta prie -10C atšala, suvartojimas 0.4l/h
    Paskutinis taisė Sula; 2019.11.22, 11:27.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Čia yra lietuviškų "meistrų" problema. Nes jeigu variklis dirba tvarkingai katalizatorius yra save išsivalantis (ten viskas sudega) o filtrai yra keičiami. O katalizatorius pjauna dėl to, kad juose yra daug tauriųjų metalų kuriuos galima poto parduoti.

    O jeigu pasižiurėsi statistiką tai dyzelis tą patį energijos kiekį sugeneruoja su mažiau išmetamųjų dujų nei benzinas, taigi toli gražu tai nėra kažkoks superblogesnis dalykas nei benzinas.
    Prie ko čia meistrai, jei užsikemša net gana naujų automobilių filtrai, ypač kai važinėjama tik mieste. Realiai kaip benzas buvo deginamas prieš 20 metų ar 40 metų, taip ir pat ir dabar deginamas, kokios ekologijos čia neatsirado ir negali būti, kol nebus pakeista kuro rūšis, pvz. tas pats vandenilis. Filtrų keitimas ir jų išmetimas į sąvartyną ekologinės problemos neišsprendžia, nes teršalai niekur deginsta ir neperdirbami.
    Ką turite omenyje sugeneruoja su mažiau išmetamųjų dujų? Įvairių teršalų degdama kiekviena kuro rūšis išskiria labai daug ir skirtingų, tai čia kurias turite omenyje?

    Paskutinis taisė Lettered; 2019.11.22, 10:39.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
    Kažkaip straipsnyje nieko nemačiau apie tai.
    Nes tai paneigtu The Guardian bandoma sukelti baimę, todėl tai yra ignoruojama. The Guardian visada naudojais tokiais triukais valdyti nuomone, todėl ir nenorėjau kad į jį linkintum.

    Galima dar pridėti juokelį, kad ne tik Ultrafine particles sukelia smegenų vėžį, bet ir The Guardian skaitymas.



    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Išsprendžiamos, bet tik laikinai, kol neužsikemša katalizatoriai ir suodžių filtrai, kurie po to pjaunami lauk net pakankamai naujuose automobiliuose. Kad ir kokia kietą technologija būtų, realiai deginamas tas pats dyzelis, per paskutinius dešimtmečius tik sąnaudos kažkiek sumažėjo ir tiek tos ekologijos, beje, mažėjant kubatūrai, kad varikliai būtų ekonomiškesni, tuos teršalus dar sunkiau surinkti, greičiau kemšasi filtrai, o didėjant slėgiui variklyje, susidaro daugiau kitų teršalų.

    Čia yra lietuviškų "meistrų" problema. Nes jeigu variklis dirba tvarkingai katalizatorius yra save išsivalantis (ten viskas sudega) o filtrai yra keičiami. O katalizatorius pjauna dėl to, kad juose yra daug tauriųjų metalų kuriuos galima poto parduoti.

    O jeigu pasižiurėsi statistiką tai dyzelis tą patį energijos kiekį sugeneruoja su mažiau išmetamųjų dujų nei benzinas, taigi toli gražu tai nėra kažkoks superblogesnis dalykas nei benzinas.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

    Atsimenu per paskaitą VGTU matavom benzininio automobilio variklio galią, dėstytojas labai kruopščiai movė žarną ant duslintuvo, kad tik studentai nenusinuodytų ir sakė, kad jei būtų dyzelis, tai nereiktų jokios žarnos mauti.
    Čia nereikia būti mokslininku. Kas garažuose darbuojasi, gerai tai žino. Kita vertus, varikliai per 20 metų patobulėjo. Tai, jeigu tvarkinga išmetimo sistema, apsinuodyti (greitai) dabar sunkiau.

    Šiaip jau paskui dūmyjantį dyzelį važiuoti dar įmanoma, paskui benziną - sunkiai

    Paskutinis taisė Sula; 2019.11.21, 16:18.

    Komentuoti:


  • vaidasp
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Man įdomu, kodėl dingo dar prieš porą dešimtmečių ir visus dyzelgeitus buvę tyrimai, kad benzininių vidaus degimo variklių (jų kadaise buvo absoliuti dauguma) aromatinių ir sudėtinių angliavandenių (pvz. benzolai) išmetimų dedamoji yra labiausiai kancerogeniška.
    Atsimenu per paskaitą VGTU matavom benzininio automobilio variklio galią, dėstytojas labai kruopščiai movė žarną ant duslintuvo, kad tik studentai nenusinuodytų ir sakė, kad jei būtų dyzelis, tai nereiktų jokios žarnos mauti.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Man įdomu, kodėl dingo dar prieš porą dešimtmečių ir visus dyzelgeitus buvę tyrimai, kad benzininių vidaus degimo variklių (jų kadaise buvo absoliuti dauguma) aromatinių ir sudėtinių angliavandenių (pvz. benzolai) išmetimų dedamoji yra labiausiai kancerogeniška.
    Paskutinis taisė Sula; 2019.11.21, 15:33.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė kutas Rodyti pranešimą
    Nesu joks emisijų ekspertas, labiau norėjau atkreiptį dėmesį, kad ant dyzelio dabar dažnai kariamos problemos, kurios būdingos vdv bendrai arba yra išsprendžiamos naujesnių technologijų pagalba.
    Išsprendžiamos, bet tik laikinai, kol neužsikemša katalizatoriai ir suodžių filtrai, kurie po to pjaunami lauk net pakankamai naujuose automobiliuose. Kad ir kokia kietą technologija būtų, realiai deginamas tas pats dyzelis, per paskutinius dešimtmečius tik sąnaudos kažkiek sumažėjo ir tiek tos ekologijos, beje, mažėjant kubatūrai, kad varikliai būtų ekonomiškesni, tuos teršalus dar sunkiau surinkti, greičiau kemšasi filtrai, o didėjant slėgiui variklyje, susidaro daugiau kitų teršalų.

    Komentuoti:


  • kutas
    replied
    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
    Kažkaip straipsnyje nieko nemačiau apie tai.
    Tame ir problema. Straipsnyje yra teiginys apie tai, kad dyzeliai yra ypatingai svarbus UFP šaltinis plačiau nepaiškinant, kuo taip remiamasi. Bet pateikiamos nuorodos į tų pačių autorių anksčiau atliktas studijas. Tai pasižiūrėjau, kokia metodologija buvo naudota. Matau problemą tame, kad autoriai kelis metus tyrinėja specifiškai dyzelinių automobilių taršą, tada gimsta žinutė, kad dyzelių tarša sukelia vėžį, bet nepaminima, kad UPF kiekis ne vien dyzelinių automobilių problema. Tuo tarpu per Guardian į forumą ateina būtent tokia žinutė - dyzeliu varomos TP, nepriklausomai nuo naudojamų technologijų, išskirtinai teršia aplinką.


    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
    Nesiskiria pagal cheminę sudėtį ir UPF dalelių kiekį juose ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ultrafine_particle
    Reikšmingai nesiskiria. Straipsnis laisvai prieinamas. Išmatuotas vidutinis UFP kiekis važiuojant paskui EURO 5 benzininį vs. dyzelinį automobilį: 10,207 vs 10,242 d/cm3, EURO 6: 11,124 vs. 12,551 d/cm3. Stambesnių dalelių kiekis dyzelyje mažesnis tiek EURO 5, tiek EURO 6 atveju.

    Nesu joks emisijų ekspertas, labiau norėjau atkreiptį dėmesį, kad ant dyzelio dabar dažnai kariamos problemos, kurios būdingos vdv bendrai arba yra išsprendžiamos naujesnių technologijų pagalba.

    Komentuoti:


  • AudriusV
    replied
    Parašė kutas Rodyti pranešimą

    Tiesą sakant, autoriai remiasi tik savo pačių atlikta studija, kurios esmė - kietųjų dalelių koncentracija priklausomai nuo dyzelinių automobilių skaičiaus aplink važiuojantį automobilį su matavimo įranga. Nesakau, kad rezultatai būtinai klaidingi, tačiau metodologija kelia klausimų, pagrindinis - neatsižvelgta į tai, kokio amžiaus dyzeliniai automobiliai buvo aplinkui, taip pat neaišku, kodėl fokusuojamasi tik į dyzelinių automobilių skaičių, bet ne abiejų tipų automobilių bendrą skaičių.
    Kažkaip straipsnyje nieko nemačiau apie tai.

    Parašė kutas Rodyti pranešimą
    Radau kitą studiją, kurioje buvo matuojama dalelių koncentracija tyrimų automobilio salone, sekant paskui automobilį. Rezultatai pateikiami pagal variklio kuro tipą ir EURO lygį. Pagal šią studiją, dyzelinių EURO5 + variklių kietųjų dalelių emisijos reikšmingai nesiskiria nuo benzininių variklių arba yra mažesnės.

    Nesiskiria pagal cheminę sudėtį ir UPF dalelių kiekį juose ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ultrafine_particle
    Paskutinis taisė AudriusV; 2019.11.21, 14:37.

    Komentuoti:


  • kutas
    replied
    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą

    Kalba yra ne aplamai apie visų išmetamų dalelių masę , o konkrečiai apie UFPs dalelių skaičių , kurių yra , kaip aš supratau, žymiai daugiau dyzelinių variklių išmetamose dujuose. Kas tai lemia: ar pats kuras , ar variklio veikimo principas, nėra paaiškinta
    Tiesą sakant, autoriai remiasi tik savo pačių atlikta studija, kurios esmė - kietųjų dalelių koncentracija priklausomai nuo dyzelinių automobilių skaičiaus aplink važiuojantį automobilį su matavimo įranga. Nesakau, kad rezultatai būtinai klaidingi, tačiau metodologija kelia klausimų, pagrindinis - neatsižvelgta į tai, kokio amžiaus dyzeliniai automobiliai buvo aplinkui, taip pat neaišku, kodėl fokusuojamasi tik į dyzelinių automobilių skaičių, bet ne abiejų tipų automobilių bendrą skaičių.

    Radau kitą studiją, kurioje buvo matuojama dalelių koncentracija tyrimų automobilio salone, sekant paskui automobilį. Rezultatai pateikiami pagal variklio kuro tipą ir EURO lygį. Pagal šią studiją, dyzelinių EURO5 + variklių kietųjų dalelių emisijos reikšmingai nesiskiria nuo benzininių variklių arba yra mažesnės.

    Komentuoti:


  • AudriusV
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    linkas į studiją kad nereikėtu The Guardian clickų duoti: https://journals.lww.com/epidem/Abst...ent.98468.aspx

    P.S. dyzelinių variklių įšmetamų dalelių kiekis nėra didesnis nei benzininių, o naujose net mažesnis. Problemos lkietuvoje kaip visada didžiausios su netvarkingomis mašinomis kadangi jos nėra tikslingai apmokestinamos.
    Kalba yra ne aplamai apie visų išmetamų dalelių masę , o konkrečiai apie UFPs dalelių skaičių , kurių yra , kaip aš supratau, žymiai daugiau dyzelinių variklių išmetamose dujuose. Kas tai lemia: ar pats kuras , ar variklio veikimo principas, nėra paaiškinta


    P.S.Nemanau , kad būtina skaityti visą mokslinį straipsnį vietoje The Gardien (tam dar reikia ir susirasti ir parsisiųsti pdf), nebent matote kažkokių neatitikimų.
    Be to The Gardien šiek tiek prasiplėsta :

    The discovery of abundant toxic nanoparticles from air pollution in human brains was made in 2016. A comprehensive global review earlier in 2019 concluded that air pollution may be damaging every organ and virtually every cell in the human body.

    Toxic air has been linked to other effects on the brain, including huge reductions in intelligence, dementia and mental health problems in both adults and children. The World Health Organization says air pollution is a “silent public health emergency”.

    Šiaip mano žinutė buvo įdėta kitame kontekste: dėl viešojo transporto. Vis dėlto svarbu ar ne , koks VT transportas bus mieste dyzelinis ar elektrinis ?
    Paskutinis taisė AudriusV; 2019.11.21, 12:37.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    linkas į studiją kad nereikėtu The Guardian clickų duoti: https://journals.lww.com/epidem/Abst...ent.98468.aspx

    P.S. dyzelinių variklių įšmetamų dalelių kiekis nėra didesnis nei benzininių, o naujose net mažesnis. Problemos lkietuvoje kaip visada didžiausios su netvarkingomis mašinomis kadangi jos nėra tikslingai apmokestinamos.

    Komentuoti:

Working...
X