Tuo tarpu Aleksandro Jogailaičio skulptūra Kaune neturi jokios istorinės logikos, o miesto valdžia čia pademonstravo visišką beraštystę.
<.....>
Anot A.Bumblausko, Aleksandras Jogailaitis yra vienintelis Lietuvos didysis kunigaikštis ir vienintelis Gediminaičių dinastijos atstovas, kuris palaidotas Vilniaus katedroje, todėl jei jau statyti jo skulptūrą ir įamžinti atminimą, tai pirmiausia tai reikėtų daryti Vilniuje (


Anot jo, kai kurie kritikai, kalbėdami apie šių skulptūrų „slavišką stilių", demonstruoja tik savo pačių neišprusimą. Valdovų vaizdavime nėra tokių stilių kaip „slaviškas" ar „lietuviškas". Egzistuoja tik kanoninis arba nekanoninis stiliai. Pagal kanoną valdovai vaizduojami arba stovintys, sėdintys ant žirgo arba soste. Tuo tarpu visos improvizacijos, kaip Vilniaus Gedimino atveju, yra šiek tiek įtartinos ir balansuoja ant kanono peržengimo ribos. Šiuo atveju naujoji Aleksandro Jogailaičio skulptūra bent iš dalies turi kanonui būdingų požymių", – kalbėjo istorikas.<........>Istorikas teigė nesuprantantis, kodėl turėdamas puikią idėją būti modernios Lietuvos sostine, Kaunas nepuoselėja šios istorinės savo vizijos ir autentiškumo.<...> Pvz. kodėl ne sviestas ir pienas, tarpukariu imti gausiai eksportuoti į užsienį ir tapę modernios Lietuvos simboliais?" – retoriškai klausė A.Bumblauskas.(

Mačiau šian gyvai : ne šedevras, bet vietoje tai tikrai.
Komentuoti: