Pagal krovos apimtis Klaipėdos konteinerių terminalas tapo lyderiu Baltijos šalyse
Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT) 2024-aisiais perkrovė beveik 7 mln. tonų įvairių krovinių (6,94 mln. tonų), daugiausia per 30 – ties metų veiklos istoriją. Aptarnauti 1154 krovininių laivų.
Perkrauta 6,94 mln. tonų krovinių, 11 proc. daugiau nei per 2023 metus, kai krovos apimtys siekė – 6,27 mln. t;
•Konteinerių perkrauta 499 129 TEU, kai 2023-ais krova sudarė – 494 062 TEU;
•Ro – Ro krovos apimtys sudarė 1,158 mln. tonų, t.y. 49 proc. daugiau lyginant su 2023 m.;
•Generalinių krovinių perkrauta 928 tūkst. tonų, t.y. 45 proc. daugiau nei 2023 m.;
2024-ieji pasižymėjo, kaip Ro – Ro ir generalinių krovinių augimo metai. Išaugusiems keltų krovos rodikliams įtaką darė naujų „TT – Line“ tiesioginių maršrutų į Karlshamną (Švedijoje), Travemiundę (Vokietijoje) atidarymas. Per savaitę Ro – Ro terminale aptarnaujami net 7 keltų maršrutai. Generalinių krovinių augimą lėmė didesnė nei įprastai specializuotų krovinių krova, tokių kaip: metalo gaminiai, trąšos ar vėjo jėgainių komplektai. 2024 m. vėjo jėgainių krova lyginant su 2023 m. augo net 58 proc. Nepaisant fakto, jog praėjusiais metais dėl aukštų gabenimo konteineriais kainų dalis krovinių buvo gabenama ne konteineriuose, vis tik dėka augančio Lietuvos eksporto ir importo konteinerių krova, skaičiuojant TEU išlaikė augimo tendencijas.
Per praėjusius metus KKT investavo apie 23 mln. eurų į veiklos procesus, infrastruktūros gerinimą bei naują krovos techniką. Terminalą pasiekė moderni krovos technika: 2 STS (Ship-To-Shore) kranai, 2 RTG (Rubber Tire Gantry) kranai, tuščių konteinerių keltuvas ir kita smulki krovos technika. Įsigyta technika padeda įgyvendinti bendrovės užsibrėžtą tikslą – mažinti aplinkos taršą. Įgyvendintas automatinių vartų sistemos diegimas, kurio dėka pilnai automatizuotas patekimas į konteinerių terminalo teritoriją. Vartų automatizavimas didina terminalo vartų pralaidumą, yra naudingas autotransporto vairuotojams, gamtai ir miestui – vairuotojai į konteinerių terminalą patenka suplanuotu laiku, visus atvykimo formalumus susitvarko per porą minučių neišlipant iš vilkiko.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Uostas
Collapse
X
-
Kruizinių laivų terminalo vizija tampa realybe: pasirašyta statybos sutartis
<...>Uosto direkcijai patikėjimo teise priklausančiame sklype šalia Žiemos uosto visų pirma bus rekonstruojamos esamos, statomos naujos krantinės, akvatorijos gyliai pritaikomi naujiems poreikiams. Visus šiuos darbus atliks konkursą laimėjusi UAB „Tilsta“.
Naujo kruizinių laivų terminalo erdvė taps ir nauju traukos centru prie marių klaipėdiečiams bei miesto svečiams. Čia bus sukurta patraukli vieta uostamiesčio renginiams, suformuotas į vandens pusę orientuotas atviras amfiteatras, takai pėstiesiems ir dviratininkams, erdvės poilsiautojams, renginiams.
Vėliau naujajame terminale numatyta statyti administracinės paskirties pastatą, kuriame įsikurs Klaipėdos uosto valdymo ir kontrolės komanda bei Uosto direkcijos administracija. Be administracinių patalpų, pirmame aukšte suprojektuotos kavinės, konferencijų salė, o ant pastato stogo bus įrengta apžvalgos aikštelė. Greta pastato taip pat ketinama įrengti ir naują pramoginių laivų prieplauką, kuri padėtų spręsti vietų trūkumo problemą. Šiuo metu vykdomos rangos darbų pirkimo procedūros, vertinami gauti pasiūlymai.<...>
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Galėjo kur nors sąmatos panagrinėjimą pagal investicijas įmesti, o tai man visa ši poros metų mimoza atrodo kaip "įmeskime kelis šimtus milijonų į komercijos tobulinimą, keliasdešimti - prieplaukai" ir pavadinkime visa tai 0.5 mlrd. nauju laivelių uosteliu.Paskutinis taisė bato_usai; 2025.03.16, 18:02.
Komentuoti:
-
Klaipėdos jūrų uosto plėtrai į pietus suformuojant ir įveiklinant naują 100 hektarų ploto teritoriją gautas leidimas statyti pietinių vartų kompleksą, antradienį pranešė Klaipėdos uosto direkcija.
https://www.vz.lt/2024/10/15/klaiped...orijos-pletrai
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Nžn, kur kelt. Jeigu ką, perkelkit į tinkamą temą.
Pažeistas rusų laivas su tūkstančiais tonų salietros gali pasukti link Lietuvos: uostas vertina, ar įsileisti
Norvegijos žiniasklaidai sunerimus dėl tūkstančius tonų trąšų gabenančio laivo iš Rusijos, pasirodė signalų, kad pavojingas krovinys gali plaukti į Lietuvą. Klaipėdos uostas sakė „Delfi“, jog artimiausiu metu spręs, ar jį priimti.
Komentuoti:
-
Kažkaip buvo praleista
15 min 2023.09.08
Klaipėdos uostas ruošiasi plėtrai pietinėje dalyje – atsiras dar 80 hektarų pramonei
Klaipėdos uostas ruošiasi plėtrai pietinėje dalyje – atsiras dar 80 hektarų pramonei Klaipėdos uostui rengiantis įgyvendinti vieną didžiausių projektų istorijoje – suformuoti naują iki 100 hektarų siekiančią teritoriją pietinėje uosto dalyje, neabejojama, kad kartu atsivers nauja perspektyva Lietuvos pramonei ir eksportui. Siekiant didinti Klaipėdos uosto konkurencingumą, Uosto direkcijos užsakymu šiuo metu atliekama uosto pietinės dalies plėtros rinkos studija.
Šiandien Uosto tarybos nariams pristatytas pirmasis jos etapas – rinkos tyrimas. (...)
Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, planuojama, 2030-aisiais turėtų būti suformuotas naujas – apie 83,5 ha sausumos plotas, pastatyta nauja maždaug 1,3 km ilgio krantinių atkarpa, akvatorijos gylis greta krantinių turėtų siekti 16,5 metrų, o maždaug 1,7 km pailgėjusiame laivybos kanale gylis, planuojama, sieks 17 metrų, bus įrengta laivų apsisukimo vieta. Visa tai leis priimti didžiausius, Baltijos jūra plaukiančius laivus, generuoti iki 30 mln. tonų krovinių. Šioje teritorijoje taip pat atsiranda galimybė plėstis jūrinės inžinerinės pramonės ir atsinaujinančios energetikos plėtrai. Numatyta, kad vystant pietinę uosto dalį, taip pat bus suformuoti pietiniai uosto vartai su mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka.
Uosto pietinės dalies plėtros rinkos studijos rengėjams iškelti uždaviniai atlikti rinkos tyrimą, siekiant įvertinti Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtros poreikį ir rinkos potencialą tarptautiniu mastu, atlikti projekto kaštų ir naudos analizę, pagrįsti ekonominę naudą turto savininkui, taip pat įvertinti jūrų ir sausumos zonų konkurencingumą, parengti verslo planą potencialiems investuotojams bei verslo vystytojams, identifikuoti projekto patrauklumo elementus ir kita.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinės dalies plėtros rinkos studiją atlieka JAV kompanija „Moffat & Nicchol“. Ji turėtų būti baigta kitų metų pavasarį.
https://www.15min.lt/verslas/naujien...ei-663-2108434
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Geras straipsnis apie uosto krovos pokyčius:
https://www.atviraklaipeda.lt/2022/0...ios-prognozes/
Parašė KUBILISTANAS Rodyti pranešimąJuokinga...klaipedos uosto perspektyvos ....nulines. Nebeverta investuot ten nei cento...kai raginama ardyti rusiskos vežes gelezinkelius lietuvoje ir kol bus valdzioje tokia chebryte o ji bus ilgai...reik det riebu kryželi ant uosto.. Po 2-3 metu jo tiesiog nebebus....na bus liepojos lygio vietinis uostelis vezantis lietuviskus grudus is ziemaitijos ir tiek. Pamatysit.
„Be „Klasco” alternatyvos tokiai krovai yra labai ribotos, o nedidelės partijos lemia didelius logistinius kaštus”, – sakė G. Rimkus.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Juokinga...klaipedos uosto perspektyvos ....nulines. Nebeverta investuot ten nei cento...kai raginama ardyti rusiskos vežes gelezinkelius lietuvoje ir kol bus valdzioje tokia chebryte o ji bus ilgai...reik det riebu kryželi ant uosto.. Po 2-3 metu jo tiesiog nebebus....na bus liepojos lygio vietinis uostelis vezantis lietuviskus grudus is ziemaitijos ir tiek. Pamatysit.
Komentuoti:
-
Krovinių uoste sumažėjo perpus, bet tai ne priežastis keisti vizijas
Atvira Klaipėda 2022.08.26
Naujas pietinis 0,5 mlrd. eurų vertės uostas regimas 2028 metais
Penktadienį posėdžiavusi Klaipėdos uosto plėtojimo taryba gilinosi į pasiūlymus, kaip gali būti plečiamas uostas pietų kryptimi.
Atsipirktų per 50 metų
Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pripažino, kad dėl uosto plėtros dabar gali atsirasti skeptikų, teigiančių, kad eilę metų krovos skaičiai buvo geri, o dabar ji smarkiai krito.
„Rytų krovinių netektas skaičius yra žvėriškai didelis, bet auga kiti kroviniai. Uoste yra labai mažai vietos, jos vystymuisi praktiškai nebėra. Pietinės dalies klausimas yra labai svarbus, o išoriniam uostui šiandien sakome stand by”, – teigė A. Latakas.
Pasak jo, projektinius pasiūlymus pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtrai už 139,2 tūkst. eurų rengianti JAV kompanija „Moffatt & Nichol“ išnagrinėjo keturias alternatyvas, tačiau poveikio aplinkai vertinimas bus atliekamas tik trims, nes pirmasis variantas atmestas dėl didelių jo trūkumų: įtraukta Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) teritorija (buvusi Tarptautinė perkėla), stovintys laivai uždarytų navigaciniu požiūriu Malkų įlanką, būtų panaikinta dalis esamų krantinių, per toli būtų ir laivų apsisukimo ratas.
Šiuo metu labiausiai tinkamu laikomas ketvirtasis variantas, kuriuo būtų suformuota apie 100 ha ploto nauja teritorija, nauja 1284 m ilgio krantinė. Naujojo uosto parametrai turėtų būti pritaikomi iki 400 metrų ilgio ir 60 metrų pločio laivams su didesne kaip 15 metro grimzle. Pagal šiandienines kainas jos investicijų poreikis siektų apie 500 mln. eurų be PVM. Skaičiuojama, kad jos atsipirktų per 50 metų.
https://www.atviraklaipeda.lt/2022/0...s-2028-metais/
Komentuoti:
-
Parašė Globalus Rodyti pranešimąLiepojos uostas per 6 mėn. paaugo 15,2%
In the first six months of 2022, Liepāja port increased its cargo turnover by 15.2% and hit the half-year record, Latvian Radio reported on July 14.
Kaip ten Klaipėda? Kiek šiemet paaugs procentu?Daugiausia lietuviški grūdai iš Žemaitijos. O vat dabar uždraudė vežti ANGLIS, kur specializuojasi Ryga ir Venspilis.
Kiek per kitą pusmetį paaugs procentų?
Šiaip jei Klaipėda apie 33 mln. tonų kraus 2022 m., bus GERAS rezultatas.
Komentuoti:
-
„Birių krovinių terminalo“ kontrolė iškelta į Šveicariją
https://www.siena.lt/news/biriu-krov...a-i-sveicarija
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Klaipėdos uosto laivybos kanalas nuo Malkų įlankos iki šiaurinės uosto dalies bus pagilintas puse metro. Pats sutarties galiojimo terminas (įskaičiuojant ir atsiskaitymo laikotarpį) dabar yra birželio 30 d.
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Klaipėdai manau visi tie reikalai su Baltarusija ir Kinija tikrai turėtų skaudžiai kirsti, vis tik uostas nemažai darbo vietų sukuria ir mokesčių į miesto biudžetą surenka. MN surado alternatyvą, o uostas kažin, ar sugebės.Paskutinis taisė Perfect; 2022.01.12, 12:10.
Komentuoti:
-
Rygos jūrų uoste naujos investicijos, Klaipėdos – nerimas dėl mažėjančios krovos
Rygos universalusis terminalas (RUT) kitais metais į plėtrą planuoja investuoti iki 4 mln. Eur ir taip 5% padidinti krovinių krovą. Klaipėdos uoste dirbančių įmonių atstovai sako, kad šis vienas atvejis reikšmingos konkurencijos nesukelia, bet nerimą kelia bendra Rygos jūrų uosto plėtra. Klaipėdos uostui numatomi sunkūs metai.
Komentuoti:
-
Kruizinių laivų terminale duotas startas krantinių rekonstrukcijai
https://www.15min.lt/verslas/naujien...ai-667-1593430
Pradėtas kruizinių laivų terminalo krantinių remontas: taip siekiama pritaikyti krantines didesniems kruiziniams laivams švartuoti. Darbus ketinama baigti 2022 metų pavasarį.Darbai kruizinių laivų terminale bus vykdomi dviem etapais. Pirma, bus sutvirtintas dugnas ties krantinėmis, suremontuotos gelbėjimosi kopėčios, pakeisti atmušai, pastatyti nauji švartavimo stulpeliai bei atlikti kiti būtinieji darbai. Antro etapo metu Priešpilio gatvėje bus įrengti nuotekų tinklai. Jais iš kruizinių laivų į Klaipėdos miesto savivaldybės savitakinių nuotekų tinklus bus šalinamos nuotekos.Pirmo etapo darbus atliks TS UAB „Tilsta“, o antro etapo – UAB „Naujoji Gotika“. Visų darbų vertė – apie 1,5 milijono eurų be PVM.
Komentuoti:
-
Uoste toliau ieškos vietos vėjo jėgainių pramonei
https://www.atviraklaipeda.lt/2021/1...iniu-pramonei/
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo taryba penktadienį nusprendė, kad iki kitų metų pirmo ketvirčio turi būti parengtas pramonės plėtros verslo pasiūlymas, kaip uoste galėtų atsirasti jūrinių vėjo jėgainių pramonė.Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako teigimu, tokiai pramonei turi būti labai stiprios uosto krantinės, jas reikia parengti iš anksto, kalba eitų apie 15 ha ploto teritoriją. A. Latako teigimu, krovos bendrovės, su kuriomis kalbėta apie tokią veiklą, neišsakė neigiamų dalykų, tik klausimus, į kuriuos reikėtų atsakyti.
Preliminariai suskaičiuota, kad Vakarų Baltijos laivų statyklos atveju be suprastruktūros reikėtų investuoti 18 mln. eurų, Vakarų laivų gamykloje – apie 11 mln. eurų. Trečias galimas variantas – pietinės uosto dalies išvystymas.
Komentuoti:
-
Parašė bato_usai Rodyti pranešimąKorupcija Klaipėdos uoste dėl pavojingų atliekų: reikalauta kyšių, papirkinėti pareigūnai
Komentuoti:
-
Su pieno perteklium susitvarkyti lengva - karves išveži mėsinėn ir voila. Uosto ir geležinkelio nuosmukis - kur kas rimtesnė socioekonominė problema.
Komentuoti:
Komentuoti: