Porą dienų vėluoju...
UAB Panevėžio autobusų parkas visuomenei pristatė dyzelinu ir elektra varomą autobusą „Volvo 7700 Hybrid“. Pristatyme dalyvavę Panevėžio miesto vadovai negailėjo pagyrų technologijoms, kurias įdiegė „Volvo Bus Corporation“.
„Šie autobusai - ne tik itin patogūs, taupūs, bet ir gerokai ekologiškesni. Didėjant taršai mieste, tai mums labai svarbu. Nors autobusai brangūs, tačiau jei pavyks pasinaudoti Europos Sąjungos pinigais ir autobusų parkas jų keletą įsigis, tai bus didelis žingsnis į transporto modernizavimą", - sakė miesto meras Vitalijus Satkevičius.
Hibridinis „Volvo 7700 Hybrid" autobusas pasižymi visais dyzelinės šio modelio versijos pranašumais - komfortu, valdymo patogumu ir saugumu. Pagrindinis skirtumas yra tai, kad hibridinis autobusas sunaudoja iki 35 proc. mažiau degalų, iki 35 proc. mažiau - išmetamo anglies dvideginio, o azoto oksidų ir kietųjų dalelių emisijos lygis sumažėja nuo 40 iki 50 proc.
„Šiame autobuse sumontuotas 5 litrų dyzelinis variklis ir elektros motoras, kurie gali veikti ir kartu, ir atskirai", - pasakojo Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas.
Autobusui stabdant, susidaranti energija panaudojama įkrauti ličio jonų akumuliatorių baterijoms, kurios varo elektros variklį autobusui pradedant važiuoti. Autobusui sustojus dyzelinis variklis automatiškai išjungiamas, o pradeda važiuoti varomas tik elektros variklio. Dyzelinis variklis įsijungia, kai autobusas pasiekia 15-20 km/h greitį. Oro kompresorius, oro kondicionierius ir vairo stiprintuvas veikia nuo stabdant autobusą gaunamos elektros energijos ir neapkrauna dyzelinio variklio.
Serijinė „Volvo 7700 Hybrid" autobusų gamyba pradėta 2010 m. gegužės pabaigoje. Tai naujausia transporto priemonė, kurią išbandė Panevėžio vežėjai.
Autobusų parkas tikisi, kad pasinaudojus ES Sanglaudos fondo 2007-2013 m. skirtomis lėšomis, pavyks įsigyti keliolika šiuolaikiškų autobusų.
Ekologiško viešojo transporto plėtrai Lietuvoje numatyta 75 mln. Lt. ES parama sudarytų 85 proc. autobusų įsigijimo vertės, 15 proc. turėtų prisidėti paraiškos teikėjas.
Dabar Panevėžio autobusų parkas eksploatuoja 74 autobusus. Jie mieste per metus perveža apie 10 mln. keleivių. Bendras autobusų „amžiaus" vidurkis - apie 15 metų.
Parodomasis „Volvo 7700 Hybrid" autobusas miesto gatvėmis keleivius vežios iki pirmadienio.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PAN] Panevėžio viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė Brutalas Rodyti pranešimąPAP gavo pabandymui VOLVO hibridinį autobusą dviejų metų senumo. Šiandien šis autobusas aptarnauja 16 maršrutą. Autobusas žalios spalvos, erdvus. Šiandien buvo galimybė pabendrauti su AP darbuotoju, jis pasakė, kad planuojama įsigyti penkis, visiškai naujus VOLVO hibridinius autobusus, jei bandomasis pasiteisins.
Beje, o kokią sumą ES Panevėžio AP atnaujinimui skirs?
Komentuoti:
-
PAP gavo pabandymui VOLVO hibridinį autobusą dviejų metų senumo. Šiandien šis autobusas aptarnauja 16 maršrutą. Autobusas žalios spalvos, erdvus. Šiandien buvo galimybė pabendrauti su AP darbuotoju, jis pasakė, kad planuojama įsigyti penkis, visiškai naujus VOLVO hibridinius autobusus, jei bandomasis pasiteisins.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąO gal tiesiog atisakyti priekinių durų tvarkos?
Va ir pasirodė, ką "mikrobai" buvo padarę su miesto VTPaskutinis taisė Kosovo; 2010.09.29, 19:44.
Komentuoti:
-
Nebūtinai didesnis. Tiesiog neturėjo pakankamo kiekio rezerve, kad papildomai išleidus vos kelis autobusus, jų ėmė stigti.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąKeleiviams bus patogiau, nesigrūs priekyje. Nemanau, kad panaikinus mikrobus, kurie perveždavo ne daugiau 10 proc. keleivių, staiga labai išaugo didelių autobusų poreikis. Taip, kai kuriuose maršrutuose naudoti midibusai būdavo ir anksčiau (kai kursavo mikroautobusai) tiems maršrutams per maži.
Komentuoti:
-
Parašė arsiakas Rodyti pranešimąJokio tikslo nematau jungti "Babiloną"/CIDO su gel.stotimi. Vistiek turim tik vieną maršrutą Radviliškis - Rokiškis, tai tikrai autobusų kursavimas Kerbedžio gatve būtų nuostolingas.
Aš siūlyčiau tokį maršrutą, kuris nuo Babilono judėtų Ateities g. (taip kompensuodamas maršrutinių taksi panaikinimą, ir nr.10 važiuotų senąja trasa), tada trasa eitų Statybininkų gatve link CIDO, ir nuo ten link centro pro autobusų stotį (matote schemoje), kuri ir yra pagrindinis tikslas miesto svečiams. Esant būtinumui, maršrutą galima pratęsti visomis reikiamomis kryptimis, tačiau šiuo metu nėra kur, nes tiek Vaivadai, tiek Dembava, tiek Piniava aptarnaujami gerai, ypač geras Piniavos susisiekimas su miestu. Nebent galima suderinti su traukinių atvykimo/išvykimo laikais ir pratęsti kelis autobusus į geležinkelio stotį per Marijonų, Stoties gatves (anksčiau tokia trasa važinėdavo 19maršrutinis aut.). Tokie mano pasvarstymai. Gal kas turi savo nuomonę šiuo klausimu?
Atvaizdas
Keli reisai per dieną į stotį
Atvaizdas
Komentuoti:
-
Keleiviams bus patogiau, nesigrūs priekyje. Nemanau, kad panaikinus mikrobus, kurie perveždavo ne daugiau 10 proc. keleivių, staiga labai išaugo didelių autobusų poreikis. Taip, kai kuriuose maršrutuose naudoti midibusai būdavo ir anksčiau (kai kursavo mikroautobusai) tiems maršrutams per maži.
Komentuoti:
-
Tai kad laipinimo tvarkos atsisakymas autobuse vietos nepadidins ir autobusų dėl to daugiau neatsiras.
Komentuoti:
-
Ar tokie PAP planai (suderinti su savivaldybe) reiškia, kad mikroautobusai Panevėžyje jau galutinai liko praeityje?
Parašė Nelikus mikroautobusų, panevėžiečiams parūpins daugiau autobusųhttp://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=37009039
Neringa Martinkutė, "Panevėžio balsas"
Nuo rugsėjo Panevėžyje likęs vieninteliu vežėju miesto autobusų parkas pritrūko didesnių autobusų. Jų bendrovė planuoja įsigyti ir grįžtamosios išperkamosios nuomos būdu, ir už Europos Sąjungos pinigus.
Nuo rudens miesto gatvėse nebelikus keleivius vežusių privačių maršrutinių taksi, Panevėžio autobusų parkas papildomai į reisus išleido keturis, o netrukus dar skirs du tris autobusus.
„Ateina šaltasis sezonas, ir miestiečiai rengsis šilčiau, taip pat nemažai jų nebesinaudos dviračiais ir automobiliais, todėl padidėsiančiam keleivių srautui vežti reikia ir daugiau transporto priemonių“, – vakar „Panevėžio balsui“ teigė bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas Alvydas Dirsė.
Padaugėjus autobusų, kai kuriuose miesto maršrutuose buvo pakeisti ir jų kursavimo grafikai. Pavyzdžiui, dešimtojo numerio autobusai jau važiuoja kas 4–5 minutes, o šešioliktojo maršruto autobusų reikia laukti nebe 12–13, o 8–9 minutes.
„Žinoma, kartais autobusai užtrunka. Dažniausiai tai atsitinka dėl automobilių kamščių, susidarančių remontuojamuose gatvių ruožuose. O jų dabar mieste ne vienas. Todėl keleiviams, nenorintiems vėluoti į darbą ar mokyklą, patariu stengtis išvažiuoti kiek anksčiau“, – sakė A. Dirsė.
Reikia didesnių autobusų
Šiuo metu Panevėžio autobusų parkas miesto maršrutams aptarnauti turi 68 autobusus, iš jų 56 veža keleivius kasdien.
„Kol miesto gatvėmis zujo vadinamieji mikriukai, mūsų autobusų talpa dažnai nebuvo visiškai išnaudojama. Kai tapome vieninteliai vežėjai, didesnių, iki šimto keleivių galinčių sutalpinti autobusų poreikis labai išaugo. Jų dabar turime 24 ir planuojame dar įsigyti“, – teigė Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus pavaduotojas.
Įmonė jau kreipėsi į savo steigėją Savivaldybę dėl leidimo pirkti autobusų grįžtamosios išperkamosios nuomos būdu. Šitaip neseniai bendrovė įsigijo penkis prieš 9–10 metų pagamintus autobusus.
„Grįžtamoji išperkamoji nuoma įmonei išsprendžia apyvartinių lėšų stygiaus problemą. Mes kur nors Vokietijoje, Švedijoje ar Olandijoje nuperkame autobusus ir juos parodome bankui įsitikinti, kad nupirkta prekė yra likvidi ir paklausi. Už tai mums bankas suteikia paskolą, kurią galime grąžinti per kelerius metus. Jei tokio įsipareigojimo negalėtume įvykdyti, autobusai liktų bankui“, – aiškino A. Dirsė.
Šiuo būdu bendrovė dabar planuoja įsigyti bent tris iki 12 m ilgio didelius autobusus, ne senesnius nei dešimties metų. Generalinio direktoriaus pavaduotojo duomenimis, viena tokia transporto priemonė gali kainuoti 120–130 tūkstančių litų.
Pirks ir visiškai naujų
Paklaustas apie įmonės planus pirkti visiškai naujų autobusų, A. Dirsė teigė, jog tokiems pirkiniams ketinama pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis. Europos bendrija penkių Lietuvos didžiųjų miestų ekologinio transporto plėtrai skyrė 80 milijonų litų.
„Iki spalio vidurio mūsų bendrovė kartu su miesto Savivaldybe turime pateikti paraišką. Manau, kad prašysime 7–10 milijonų litų“, – sakė Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus pavaduotojas.
Už tokią sumą tikimasi nupirkti apie 10–12 naujutėlaičių autobusų. A. Dirsės duomenimis, dujas naudojantys tik ką pagaminti autobusai šiuo metu kainuoja apie 750 tūkstančių, hibridiniai – net 900 tūkstančių litų.
Komentuoti:
-
Parašė arsiakas Rodyti pranešimąJokio tikslo nematau jungti "Babiloną"/CIDO su gel.stotimi. Vistiek turim tik vieną maršrutą Radviliškis - Rokiškis, tai tikrai autobusų kursavimas Kerbedžio gatve būtų nuostolingas.
Keli reisai per dieną į stotį
Atvaizdas
Beje, nėra tiesioginio susisiekimo su vakarine miesto dalimi (aplink pc „Babilonas“) ir geležinkelio stotimi, šalia kurios yra nemažai įmonių (pvz „Panevėžio keliai“), taip pat iš g stoties VT vykti į PC „Babilonas“ nepatogu žmonėms, kurie gyvena Alyvų g., Kerbedžio g., Prekybos g., Utenos g., Stoties g. gale, Geležinkelio g. gale, Amerikos g. pradžioje ir Nevėžio g. gale.
Beje, maršrutas tik iki centro Panevėžyje nepasiteisintų — per mažas miestas.
Komentuoti:
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąVerta atkreipti dėmesį, kad Panevėžys yra tokio dydžio ir išplanavimo miestas, kuriame galima taip suorganizuoti VT, kad tarp visų kvartalų būtų tiesioginis VT susisiekimas. Beveik taip ir yra. Esant tokiai VT sistemai, nereikalingas valandinis bilietas. Tačiau vis tiek laikausi nuomonės, kad reikalingas (ir tas poreikis 2011m. rugsėjyje dar padidės) tiesioginis VT susisiekimas PC „Babilonas“-Klaipėdos g.-Nemuno g.-CIDO arena-S. Kerbedžio g.-Geležinkelio stotis-(Smėlynės g.-j. Elisono g./Piniava)-(Senamiesčio g.-Lėvens g.-Vaivadai). http://www.marsrutai.info/panevezys/...74199_24.35875
Dar Panevėžio mieste yra vienas didžiausių gyventojų tankumas iš Lietuvos miestų — 2 153 žm./km², o tai taip pat turėtų būti privalumas vystant miesto VT.
Aš siūlyčiau tokį maršrutą, kuris nuo Babilono judėtų Ateities g. (taip kompensuodamas maršrutinių taksi panaikinimą, ir nr.10 važiuotų senąja trasa), tada trasa eitų Statybininkų gatve link CIDO, ir nuo ten link centro pro autobusų stotį (matote schemoje), kuri ir yra pagrindinis tikslas miesto svečiams. Esant būtinumui, maršrutą galima pratęsti visomis reikiamomis kryptimis, tačiau šiuo metu nėra kur, nes tiek Vaivadai, tiek Dembava, tiek Piniava aptarnaujami gerai, ypač geras Piniavos susisiekimas su miestu. Nebent galima suderinti su traukinių atvykimo/išvykimo laikais ir pratęsti kelis autobusus į geležinkelio stotį per Marijonų, Stoties gatves (anksčiau tokia trasa važinėdavo 19maršrutinis aut.). Tokie mano pasvarstymai. Gal kas turi savo nuomonę šiuo klausimu?
Keli reisai per dieną į stotį
Komentuoti:
-
Parašė Kosovo Rodyti pranešimąAtsakė jau už mane. Beje, Biliūno gatvėj berods dar 60 km/h buvo, o gal ir yra
Komentuoti:
-
Atsakė jau už mane. Beje, Biliūno gatvėj berods dar 60 km/h buvo, o gal ir yra
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąTaip, 70km/h.
Komentuoti:
-
Parašė balabanas Rodyti pranešimąbijau klyst, bet man atrodo, kad pramonės ir savitiškio gatvėmis galima 70km/h spaust
Komentuoti:
-
bijau klyst, bet man atrodo, kad pramonės ir savitiškio gatvėmis galima 70km/h spaust
Komentuoti:
Komentuoti: