Dėkoju Tigrui už O-bus (arba T-bus, arba trolley, arba dar kaip tik jų nevadina...) istoriją ir Zorro - už informaciją!
Šį kartą norėjau pamėgint pakalbėti apie troleibusus Sietle (Seattle), JAV.

(foto paimta iš http://metro.kingcounty.gov/up/proje...valuation.html)
Čia 159 naudojamus troleibusus eksploatuoja įmonė King County Metro Transit, 14 jų trasų driekiasi virš 100 km.
Naudojami troleibusai jau seni:
Atsižvelgiant į jų amžių, prieš kelis metus buvo pradėta galvoti apie sistemos atnaujinimą - t.y., ar pirkti naujus troleibusus, ar juos keisti kitomis transporto priemonėmis. Buvo atlikta išsami galimybių studija, kurią galite atsisiųsti iš čia:
http://metro.kingcounty.gov/up/proje...nal_LowRes.pdf
Studijos metu buvo lyginamos dyzelinių hibridinių autobusų bei troleibusų sistemos. Kitos sistemos - tradicinių dyzelinių autobusų, "elektrobusų", suspaustų dujų, vandenilio - buvo atmestos kaip netinkamos jau pradiniame etape (paaiškinant konkrečias priežastis, kodėl).
Taigi, dyzelinių hibridų ir troleibusų galimybės buvo lyginamos: poveikio gamtai ir aplinkai, ilgaamžiškumo, vertės pokyčių, eksploatavimo išlaidų, valstybinio finansavimo, net visuomenės nuomonės aspektais. Detalūs aprašymai aukščiau minėtame dokumente.
Man gan įdomiai pasirodęs dalykas - tai, kad tyrimo metu net buvo pasiskolintas (taip, pasiskolintas) modernesnis troleibusas iš Vankuverio (kažin, mūsų didmiesčiai, vienas kitam savo transporto priemones skolintų?):
Kas susidomės, galės pasiskaityti studiją, trumpai tepasakysiu tai, kad buvo nuspręsta pirkti naujus troleibusus. Taigi, turimi 159 troleibusai bus pakeisti naujais:
2014 m. rugsėjo mėn. - 50 vnt (12 m)
2015 m. rugsėjo mėn. - 50 vnt (12 m) ir 59 vnt (18 m.)
Jei kam pavyktų rasti įdomesnių video siužetų su dabar egzistuojančia Sietlo troleibusų sistema, būčiau dėkingas.
Šį kartą norėjau pamėgint pakalbėti apie troleibusus Sietle (Seattle), JAV.

(foto paimta iš http://metro.kingcounty.gov/up/proje...valuation.html)
Čia 159 naudojamus troleibusus eksploatuoja įmonė King County Metro Transit, 14 jų trasų driekiasi virš 100 km.
Naudojami troleibusai jau seni:
Atsižvelgiant į jų amžių, prieš kelis metus buvo pradėta galvoti apie sistemos atnaujinimą - t.y., ar pirkti naujus troleibusus, ar juos keisti kitomis transporto priemonėmis. Buvo atlikta išsami galimybių studija, kurią galite atsisiųsti iš čia:
http://metro.kingcounty.gov/up/proje...nal_LowRes.pdf
Studijos metu buvo lyginamos dyzelinių hibridinių autobusų bei troleibusų sistemos. Kitos sistemos - tradicinių dyzelinių autobusų, "elektrobusų", suspaustų dujų, vandenilio - buvo atmestos kaip netinkamos jau pradiniame etape (paaiškinant konkrečias priežastis, kodėl).
Taigi, dyzelinių hibridų ir troleibusų galimybės buvo lyginamos: poveikio gamtai ir aplinkai, ilgaamžiškumo, vertės pokyčių, eksploatavimo išlaidų, valstybinio finansavimo, net visuomenės nuomonės aspektais. Detalūs aprašymai aukščiau minėtame dokumente.
Man gan įdomiai pasirodęs dalykas - tai, kad tyrimo metu net buvo pasiskolintas (taip, pasiskolintas) modernesnis troleibusas iš Vankuverio (kažin, mūsų didmiesčiai, vienas kitam savo transporto priemones skolintų?):
Kas susidomės, galės pasiskaityti studiją, trumpai tepasakysiu tai, kad buvo nuspręsta pirkti naujus troleibusus. Taigi, turimi 159 troleibusai bus pakeisti naujais:
2014 m. rugsėjo mėn. - 50 vnt (12 m)
2015 m. rugsėjo mėn. - 50 vnt (12 m) ir 59 vnt (18 m.)
Jei kam pavyktų rasti įdomesnių video siužetų su dabar egzistuojančia Sietlo troleibusų sistema, būčiau dėkingas.
Comment