9 ir 27. Ten nėra KT prie senamieščio(nors ten labiau naujiamiestis). Labai gerai tokią sistema su generatoriais, mat pvz. sugenda ar remontuojamas KT, avarija, kuria nenūslidant nuo KT neįmanoma apvažiuoti - automatiškai nuleidei ūsus, važiuoji dyzeline trauka, išejai pakelti ūsus ir vualia. O maršrutuose nereikia iįlipti pakilinėti ūsus. Vairuotuojas sustuoja virų plastikinio įtaiso, ir važiuoji jau elektrine trauka. O kas su tramvajumi?
Ačiū už informaciją! Kažkaip keistai man bent toje nuotraukoje "latviškas" troleibusas pasirodė
...kai pas mus planuoja troleibusus naikinti - net ir Anglijoje, kuri specifinė dėl to, kad čia viskas atbulai, t.y., važiavimas kita kelio puse, taigi ir vairuotojo kabina, ir durys etc. yra kitose vietose - praktiškai pasiryžta vėl paleisti troleibusus. Diskusijos vyko (kaip įprasta Anglijoje) daugybę metų, bet panašu, kad judama link sprendimo patvirtinimo:
Leeds is to become the first UK city to get a modern trolleybus system, it has been confirmed.
Plans for the city's £250m scheme, which were first discussed in 2007, have been approved by the Transport Secretary Justine Greening.
She said the trolleybus system would generate about 4,000 jobs and boost West Yorkshire's economy.
The Department for Transport will pay £173.5m towards the scheme, with the rest coming from local authorities.
A trolleybus has rubber tyres and runs on overhead electric power, unlike a tram which runs on rails in the ground.
A trolleybus system originally served the city between 1911 and 1928.
Citatos vertimas:
Leeds mieste patvirtintas troleibusų grįžimas
Patvirtinta, kad Leeds taps pirmuoju D.Britanijos miestu, turėsiančiu modernią troleibusų sistemą.
Transporto sekretorė Justine Greening patvirtino 250 mln. svarų vertės planą, kuris buvo pradėtas diskutuoti dar 2007 metais. Ji pasakė, kad troleibusų sistema sukurs apie 4 tūkstančius darbo vietų ir išjudins Vakarų Jorkšyro ekonomiką.
Transporto departamentas mokės 173,5 mln svarų, likusios lėšos bus skirtos vietos savivaldos.
Troleibusai naudoja gumines padangas ir važiuoja dėka viršuje esančio elektros šaltinio, kitaip nei tramvajus, kuris važiuoja ant žemės esančiais bėgiais.
Troleibusų sistema mieste tarnavo tarp 1911 ir 1928 metų.
Papildymas
Radau daugiau informacijos apie minėtą planą ir planuojamus maršrutus bei kokių tikslų siekiama, sugrąžinant į miestą būtent troleibusus, o ne kitą transporto sistemą: Government gives go ahead for Leeds Trolleybus
Šia vasarą teko pabuvoti Leeds mieste. Gana gražus ir jaukus miestas. Paliko gerą įspudį
Tikiuosi, po kelių metų vėl jį aplankysi ir parveši gražių nuotraukų su jau jame važinėjančiais troleibusais
Beje, toje pačioje svetainėje radau informaciją, kad:
1. Vossloh Kiepe pranešė apie 37 vnt. VDL Citea 18 m ilgio troleibusų, kurie bus skirti 23,8 km ilgio trasai Veronoje (Italija), kurią planuojama paleisti 2015 m. Troleibusai turės Euro6 dyzelinius generatorius ir automatinius nukreipimus (tiesa neįsivaizduoju, kas tai yra "automatic guidance") stotelėse.
2. Limožo (Prancūzija) operatorius TCL gavo pirmą iš keturių planuojamų Hess SwissTrolley4. Viename troleibuse telpa 146 keleiviai, o bendra jų kaina - 3,6 mln eurų. Čia galite pamatyti vietinės TV stoties reportažą.
3. Į Zalcburgą (Austrija) atvyko pirmasis naujos kartos Solaris troleibusas. "Metro" stiliaus Trollino 18AC turi Ceglec elektros įrangą ir 265kW galios variklį, pagamintą Traktionssysteme Austria. Pradinis planas yra dešimčiai troleibusų, kurie turės Obus SLB vardą, kad atspindėtų visų maršrutų pakeitimą troleibusų maršrutais.
250 mln. svarų sterlingų (dar vadinami funtais) - ~ 1 mlr. 100 mln. Nors ten diegiama visiškai nauja sistema... Galėtų AZas pasimokyti iš Leedso, Liono, Ciūricho, Rygos, Maskvos, Petersburgo, daugelio kitų miestų, kad troleibusai yra normali transporto priemonė... O ne kažkoks oksimoroninis pseudo tramvajus... O elektrobusai reikalingi tik senamiesty, Turniškėse (vietoj 15), galbūt galetų važineti 48 ir 26A. Čia per mažai keleivių troleibusams. Kitur mieste galetų puikia plėstis troleibusų KT. O į priemeščius tegul važiuoja autobusai.
Man visgi smalsu - šiame video (iš Austrijos) troleibusai pravažiuoja pro iešmus nesumažindami greičio, bet nematau kažkokios ypatingos įrangos ties tais iešmais... kas ten visgi yra kitaip, ar gal patys troleibusai turi kitokią įrangą nei mūsiškiai?
Nieko ypatingo - tik iešmų kampai labai, o pas mus vos ne 30-45 laipsnių kampu susieina ar išsišakoja. Taip pat iešmai valdomi radijo ryšiu. O kreivės didelio spindulio lankai, bet ne daug laužčių su tiesiais tarpais tarp jų kaip pas mus.
Nieko ypatingo - tik iešmų kampai labai, o pas mus vos ne 30-45 laipsnių kampu susieina ar išsišakoja. Taip pat iešmai valdomi radijo ryšiu. O kreivės didelio spindulio lankai, bet ne daug laužčių su tiesiais tarpais tarp jų kaip pas mus.
Ir ar tai kainuoja jau tokius nesveikus pinigus, kad pas mus per 20 nepriklausomybės metų nėra net užuomazgų nieko panašaus? Kas čia, kosminės technologijos?
Būtent, kad tai nekainuoja tiek jau daug. O dar laisviausiai būtų galima gauti ES finansavimą. Bet juk reikia tramvajaus, todėl troleibusai turi būti pateikiami kaip bloga VT priemonė.
Kaune yra iešmai su radio ryšiu, tik juos perjungt turi pats vairuotojas, tik deja kai kurie šakojasi dideliu kampu, tad pro juos važiuojama labai lėtai (kai kada lėčiau negu per paprastus).
Mačiau Vilniuj kitokį tinklo tvirtinimą tiesiose atkarpose negu Kaune (vietoj laikiklių iš šonų su 2 trosais, laikikliai iš viršaus su 1 trosu), taip išeina, kad Vilnius renovavo savo tinklą kažkuriuo metu, ar tiesiog nuo pradžių toks tinklas buvo sumontuotas?
Mačiau Vilniuj kitokį tinklo tvirtinimą tiesiose atkarpose negu Kaune (vietoj laikiklių iš šonų su 2 trosais, laikikliai iš viršaus su 1 trosu), taip išeina, kad Vilnius renovavo savo tinklą kažkuriuo metu, ar tiesiog nuo pradžių toks tinklas buvo sumontuotas?
Vilniuje keitė tinklo laikiklius neseniai. Atrodo, jau nebeliko senųjų metalinių laikiklių. Dabar laidai kabo ant vielų su kažkokiais į gumą panašiais izoliatoriais.
Dar tarybiniais laikais, jei neklystu, Vilniuje atsirado tas "naujoviškas" KT tiesiose atkarpose Savanorių pr., Laisvės pr. ir kai kur kitur. Vilniuje neseniai buvo pakeisti kai kurie izoliatoriai tarp senoviško KT + ir - laidų laikiklių.
Dėkoju kolegai Tigras už už archyvinius kadrus iš Solingeno!
Panašu, kad toje Solingeno linijoje prailgintai transporto priemonei apsisukti - jokių šansų Beje, tokiu pačiu principu (kiek skaičiau kitoje mūsų forumo temoje) būdavo apsukamas vienas "siauruko" garvežys Lietuvoje.
Kiek naujesnis įrašas (nors vėlgi nenaujas beje, youtube yra įdėta tikrai nemažai įvairios trukmės video su troleibusais iš šio miesto) iš to paties Solingeno (Vokietija).
Bent jau įraše matome, kad miesto autobusai daugiausia trumpi, o troleibusai - dvigubi. Dvigubuose troleibusuose matome, kad įlipti skirtos tik priekinės durys.
Dėkoju ir kolegai LAZAS_ už neįtikėtiną video iš Portsmuto! Palyginimui - kiek senesnis video - troleibusai Ciūriche (Zürich), Šveicarija, 1939 m. Vaizdai iš miesto ir iš depo.
Na ir kiek naujesnis video - troleibusai Ciūriche (Zürich), Šveicarija, 2010 m.
Troleibusai - dvigubi ar net trigubi. Įdomu tai, kad yra susikertančių troleibusų linijų net su traukiniais (~3:30), ir abi sistemos veikia viena kitai netrukdydamos. Kitas dalykas - nors troleibusai gali važiuoti iš akumuliatoriaus ir jau įrengtos "gaudyklės", kažkodėl vairuotojas "ūsus" pakelia pats - klausimas, ar troleibusas dar nebuvo pilnai automatizuotas, ar vairuotojas tiesiog nemokėjo ta įranga naudotis. Linksmas momentas ~16:20, kai siauras tramvajukas nedrąsiai sulėtina ir laukia, kol šalia lekiantis troleibusas pravažiuos, ir tik tuomet padidina greitį
Pora video iš Italijos.
Troleibusai Bolonijos (Bologna) mieste (Italija).
Įrašas nenaujas, ir panašu kad pas juos yra visas "zooparkas" skirtingų gamintojų modelių, tačiau mane sudomino:
keistas troleibusas - su neįtikėtinai plačiomis durimis (~2:10, vėliau ~2:45). Bent jau vaizdo įraše yra tik "trumpi" troleibusai.
Parma (Italija) troleibusai
Įdomu tai, kad 3 durų troleibusuose įlipimui skirtos priekinės ir galinės durys, išlipimui skirtos vidurinės. Vaizdo įraše matomos tik "neprailgintos" VT priemonės.
Įrašas nenaujas, ir panašu kad pas juos yra visas "zooparkas" skirtingų gamintojų modelių, tačiau mane sudomino:
keistas troleibusas - su neįtikėtinai plačiomis durimis (~2:10, vėliau ~2:45).
"zooparkas" -
1989 m. Breda-Menarini 220 LF ir Bredabus 4001.12
1997-2000 m. MAN/Autodromo BusOtto 18
2010 m. Solaris Trollino 18 AC
Comment