Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Jau gal metai kaip nevažiuoja.

    Comment


      Parašė PoDV Rodyti pranešimą

      Iš to ką randu (autobusų bilietai.lt) Rodo išvykimą 23 val. Vilniuje Kur Klaipėdoje atsiduri 4 ryte, o Palangoj 4:30
      Kaune būna 0:55

      Iš Palangos išvyksta reisas į Vilnių apie vidurnaktį, Vilniuje būna ryte. Įdomu ar Palanga-Vilnius yra vienintelis tarpmiestinis sleeper bus maršrutas Lietuvos viduje? Aišku, ten ne kaip angliškos Vikipedijos straipsnyje, o paprasti autobusai, tik užmiestyje šviesos išjungiamos.
      Ne ne vienintelis kaip pats išsireiškei sleeper maršrutas LT viduje. Šilutės AP turi naktinį Šilutė-Vilnius per Jurbarką, Kauną. Išvyksta iš Šilutės 2h nakties, Vilniuje būna apie 7h ryto. Iš Vilniaus atgal į Šilutę išvyksta 11h. Kas keisčiausia, jog būdavo šiame reise visad 2 vairuotojai, bet jau keli metai kaip siunčiamas tik 1 vairuotojas. Neįsivaizduoju kaip jie darbo/poilsio režimą formina. Bet galima tik numanyti koks nualintas vairuotojas vienas atvairavęs visą bemiegę naktį išvyksta iš Vilniaus 11h atgal į Šilutę. O vežami tai žmonės...
      Paskutinis taisė UAB Susisiekimas; 2023.04.03, 18:24.

      Comment


        Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą

        Ne ne vienintelis kaip pats išsireiškei sleeper maršrutas LT viduje. Šilutės AP turi naktinį Šilutė-Vilnius per Jurbarką, Kauną. Išvyksta iš Šilutės 2h nakties, Vilniuje būna apie 7h ryto. Iš Vilniaus atgal į Šilutę išvyksta 11h. Kas keisčiausia, jog būdavo šiame reise visad 2 vairuotojai, bet jau keli metai kaip siunčiamas tik 1 vairuotojas. Neįsivaizduoju kaip jie darbo/poilsio režimą formina. Bet galima tik numanyti koks nualintas vairuotojas vienas atvairavęs visą bemiegę naktį išvyksta iš Vilniaus 11h atgal į Šilutę. O vežami tai žmonės...
        Tai gal kitas vairuotojas atvyksta į Vilnių dieniniu reisu. Naktis autobuse, nesvarbu, kad nevairuoji, alina.

        Comment


          Parašė Perfect Rodyti pranešimą

          Tai gal kitas vairuotojas atvyksta į Vilnių dieniniu reisu. Naktis autobuse, nesvarbu, kad nevairuoji, alina.
          Nemanau kad kitas vairuotojas atvyksta į Vilnių kažkokiu "mistiniu" būdu (nukrenta iš Dangaus). Antras reisas iš Šilutės į Vilnių apie 4h ryto. Kur tuomet dėtųsi tas naktį vairavęs vairuotojas (iš Šilutės į Vilnių reisas 2h nakties)? Kuom tuomet skirtųsi nuo to kad viena mašina naktiniu reisu atvažiuoja abu vairuotojai kaip buvo anksčiau?

          Comment


            Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą

            Nemanau kad kitas vairuotojas atvyksta į Vilnių kažkokiu "mistiniu" būdu (nukrenta iš Dangaus). Antras reisas iš Šilutės į Vilnių apie 4h ryto. Kur tuomet dėtųsi tas naktį vairavęs vairuotojas (iš Šilutės į Vilnių reisas 2h nakties)? Kuom tuomet skirtųsi nuo to kad viena mašina naktiniu reisu atvažiuoja abu vairuotojai kaip buvo anksčiau?
            Bent vienas keleivis važiuoja tokiu maršrutu atkarpoje Šilutė - Kaunas?

            Koks šio maršruto tikslas?

            Comment


              Parašė Petr Rodyti pranešimą

              Bent vienas keleivis važiuoja tokiu maršrutu atkarpoje Šilutė - Kaunas?

              Koks šio maršruto tikslas?
              Na kaip nebūtų keista, bet maršrutas jau daug metų vykdomas ir netgi po Covid pandemijos, kaip keletą maršrutų vežėjai taip ir neatstatė, šis sėkmingai vykdomas toliau. Tai matyt yra važiuojančių.

              Comment


                Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą

                Na kaip nebūtų keista, bet maršrutas jau daug metų vykdomas ir netgi po Covid pandemijos, kaip keletą maršrutų vežėjai taip ir neatstatė, šis sėkmingai vykdomas toliau. Tai matyt yra važiuojančių.
                Esu važiavęs šiuo reisu iš Jurbarko į Kauną, ir tikrai nebuvau vienintelis keleivis. Kaune į autobusą įlipo nemažai žmonių.

                Comment


                  Parašė fosc Rodyti pranešimą

                  Esu važiavęs šiuo reisu iš Jurbarko į Kauną, ir tikrai nebuvau vienintelis keleivis. Kaune į autobusą įlipo nemažai žmonių.
                  Įdomu tik kodėl paliko 1 vairuotoją, kaip sprendžia darbo/poilsio režimą ir koks gyvenimu nusivylęs ir nualintas vairuotojas turi jaustis grįžtantis 11h iš Vilniaus atgal į Šilutę. Atvairavęs visą naktį...

                  Comment


                    Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą

                    Įdomu tik kodėl paliko 1 vairuotoją, kaip sprendžia darbo/poilsio režimą ir koks gyvenimu nusivylęs ir nualintas vairuotojas turi jaustis grįžtantis 11h iš Vilniaus atgal į Šilutę. Atvairavęs visą naktį...
                    Dar nepamirškit, jog ir su atlyginimu ne pyragai. Dėl darbo/poilsio režimo: formaliai atstova Vilniuj trunka beveik 4 valandas, tai klausimas kaip ta pertrauka yra įforminta, o gryno važiavimo gaunasi 10 valandų (5 į Vilnių, 5 atgal). Ir šiaip jie dažnai vėluoja atvykti, tenka matyti nemažus vėlavimus ne tik penktadieniais/sekmadieniais ir tai ypatingai liečia savivaldybių AP

                    Comment


                      Šiaip po reformos pilno įgyvendinimo, jei niekas nesikeis(dotacijos), netik savivaldybių parkų maršrutai nunyks, bet ir Kautra griš į pelningesnį užsakomojį pervežimą užsienyje.Savivaldybių parkai turbūt irgi nenunyks, kadangi nebeperkami geltonieji autobusai, kažkam mokinius reikės vežt.

                      Comment


                        Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                        Šiaip po reformos pilno įgyvendinimo, jei niekas nesikeis(dotacijos), netik savivaldybių parkų maršrutai nunyks, bet ir Kautra griš į pelningesnį užsakomojį pervežimą užsienyje.Savivaldybių parkai turbūt irgi nenunyks, kadangi nebeperkami geltonieji autobusai, kažkam mokinius reikės vežt.
                        Nelabai suprantu kas pasikeistų po tos reformos? Vežėjai vistiek juk liks kaip suprantu (Toks, Klap, Busturas ir visi kt.)? Ar bus vienintelis LT vežėjas naujas ir visai kitu, nauju pavadinimu?

                        Comment


                          Pakils reikalavimai, visų pirma autobusų amžiui ir taip ir neaišku ar lieka reikalavimas autobusus pritaikyti neįgaliesiems.

                          Comment



                            Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                            Kiek žinau, autobusų maršrutai vykdomi iš anksto suderintu miestų gatvių tinklu. Jei kažkas pamiršo pakeisti maršrutą - tai ko gero ne vairuotojas kaltas.


                            Jei kalbate apie ne miesto autobusus, tai ne visai tiesa, pvz. iš Vilniaus stoties važiuojant Pirčiupių/Trakų kryptimi (A4/A16 kelių link) mieste nėra jokios įlaipinimo stotelės, todėl vairuotojas gali pats nuspręsti, kaip bus greičiau. Nors visose maršrutų schemose žemėlapiuose rasite pažymėtą, kad neva važiuojama Vilkpėdės g., o iš jos sukama kairėn į Savanorių pr., realybėje dauguma varo pro Gariūnus, nes ten tik 1 šviesoforas, kas reiškia, susitaupo lauko. Arba palekia Tūkstantmečio gatve, o tuomet toje nuovažoje nusileidžia į žiedą ir į Savanorių pr. atsiduria nuo ten.
                            Arba kai kurie link Utenos/Panevėžio, važiuoja ne Žemaitės-Geležinio Vilko (kaip kad turėtų būti pagal visas schemas), bet Naujamiestį - Švitrigailos g., pro Tauro kalną ir tuomet Lukiškėse, ties Vašingtono aikšte įsuka į Lukiškių g. ir į Geležinio Vilko gatvę įsilieja iš ten. Juk sustojimas prie tunelio yra tik atvykstant į Vilnių, o išvykstant įlaipinimo nėra - todėl su tolimojo susisiekimo maršrutų vairuotojų sprendimais tikėtis tokio tikslumo neverta, kuomet yra tokios ilgos atkarpos be stotelių - niekada negali žinoti, kada vairuotojui šaus į galvą pravažiuoti taip, kaip jam tuo metu atrodys patogiausia. Vis tiek artimiausios įlaipinimo stotelės (atitinkamai Ateities/J. Baltrušaičio) nepraleidžiamos, tad kaip ir nieko blogo.
                            Paskutinis taisė Kristupas0220; 2023.04.26, 00:21.

                            Comment


                              Nežinau kiek forumiečių naudojasi tarpmiestinių autobusų paslaugomis, tai pasidalinsiu kelionės įspūdžiais iš maršruto Vilnius - Molėtai - Utena - Kupiškis - Biržai. Man konkrečiai buvo reikalinga nuvykti į/iš “vidurio niekur”, kuris turi Vabalninko miestelio pavadinimą Biržų raj. Ir aišku, kad per ilgąjį savaitgalį.
                              Tikėjausi, kad evakuacija iš Vilniaus įvyks prieš ilgąjį savaitgalį, o bet tačiau nesitikėjau, kad mindauginių dienos rytą autobuso vairuotojas pasakys - visi bilietai išparduoti internetu Susikrimtau, kad turbūt ir nepavyks nuvažiuoti, tai suradau alternatyvą - draugai ir jų lengvasis automobilis. Panevėžyje būčiau persėdęs iš automobilio į kitą autobusą, kuris būtent važiuoja maršrutu Panevėžys - Vabalninkas - Biržai, bet jam buvo ne feng shui - važiuoja tik II, IV ir VI, kaip ir buvo ketvirtadienis, o bet tačiau per mindauginę autobusas nevažiuoja. Ačiū geriesiems draugams, kad sutiko davežti iki Vabalninko.
                              Grįžimas - nepasimokiau, įlipau į autobusą, sakau, bilietą į Vilnių, vairuotojas žiūri tokiomis akimis į mane, ir su reikšminga pauze sako “Pasisekė, paskutinė laisva vieta”. Jau kitoje stotelėje Salamiestyje liko du nepaimti keleiviai, dar toliau Kupiškyje - dar du, kurie nusprendė važiuoti kol yra vietų iki Utenos, o nuo Utenos - kaip dievulis duos, o duos TIK DU autobusus Vilniaus kryptimi, 18:40 ir 19:00. Utenoje pasiliko dar gal 6 galvos, kurios nepasirūpino bilietais internetu iš anksto. Molėtuose liko trys laisvos vietos, nes bilietus iš anksto pirkę keleiviai nepasirodė autobuse, taigi vienai moterytei pasisekė ir ją paėmė į Vilnių, bet ji jau sakė, kad į vieną prieš tai važiavusį autobusą nebetilpo.
                              Šiaip matant tokią situaciją keleiviai aplink kuždėjosi, kad ne taip retai patys yra atsidūrę tokiose situacijose ne kartą, dėl ko bilietus autobusui perka iš anksto. Ir netgi pasitaikė taip, kad kai bilietas apskritai neparduodamas internetu, tai lygiai taip pat negavo vietos, ir kažkokiu būdu ratais kvadratais ieškojo kelio atgal į namučius. Tiesą pasakius ir vairuotojo buvo gaila, nes vargšeliui kiekvieną kartą reikėjo aiškinti, kad nėra vietų, ir vietų prikurti negali, kai norintys važiuoti aiškina, kad turi konstitucinę teisę būti priimti ir važiuoti. Ir visi nuo šiol perka bilietus tik internetu, jei yra tokia galimybė. Tikiuosi, kad pasimokiau ir ateityje pirksiu iš anksto internetu.
                              Tai kaip čia apibendrinti… Graudu, nes pikinė pasiūla toli nuo pakankamos, grafikai velniškai reti net tarp stambesnių miestų, o jeigu reikėtų rajono ribose važiuoti arba gyvenant kokiame miesteliūkštyje judėti tarp dviejų miestų (kaip minėtas 800 gyv. turinčio Vabalninko pavyzdys), tai tai tik ašarėlę galima braukti dėl susisiekimo. Tai labai nuoširdžiai norisi vairuoti savo automobilį ir gauti “laisvę ant ratų”, ant ratų, xexe
                              Matyt vieninteliai kas džiūgauja, tai vežėjai, nes panašu susiskaičiavę, kad piko metu perkimšti autobusai atperka ne piko metą. Aišku, ir dairosi pelningų maršrutų, nes negi socialinę paslaugą teiks išmirštančiuose bažnytkaimiuose

                              Comment


                                Jeigu trumpiau - išvis nebematau prasmės keliauti tolimojo susisiekimo autobusais, kai kainos sukilo taip nežmoniškai - kai tik pradėjau 2017 m. iš Vilniaus į Kauną kainuodavo 6.30 eur (jei kokiais 2010 m. dar litais išvis buvo vos ne 4 eur atitikmuo), dabar šoktelėjo net iki 9.20 eur. ar pan. Manau nėra normalu už tokį sąlyginai nedidelį atstumą mokėti vos ne 10 eurų į vieną pusę. Nebent automobiliu kainuos (degalai) irgi panašiai tiek kiek autobusu. Nesu ekonomikos specialistas, bet spėju, kad tos bilietų kainos sukilusios būtent dėl kuro žaliavų kainų. Nesuprantu, kas išvis po šiai dienai gali sėsti į tolimojo susisiekimo maršrutą ir mokėti net keliais eurais pakilusią kainą, lyginant su ~5 metais atgal buvusiomis kainomis.

                                Comment


                                  Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
                                  Nežinau kiek forumiečių naudojasi tarpmiestinių autobusų paslaugomis, tai pasidalinsiu kelionės įspūdžiais iš maršruto Vilnius - Molėtai - Utena - Kupiškis - Biržai. Man konkrečiai buvo reikalinga nuvykti į/iš “vidurio niekur”, kuris turi Vabalninko miestelio pavadinimą Biržų raj. Ir aišku, kad per ilgąjį savaitgalį.
                                  Tikėjausi, kad evakuacija iš Vilniaus įvyks prieš ilgąjį savaitgalį, o bet tačiau nesitikėjau, kad mindauginių dienos rytą autobuso vairuotojas pasakys - visi bilietai išparduoti internetu Susikrimtau, kad turbūt ir nepavyks nuvažiuoti, tai suradau alternatyvą - draugai ir jų lengvasis automobilis. Panevėžyje būčiau persėdęs iš automobilio į kitą autobusą, kuris būtent važiuoja maršrutu Panevėžys - Vabalninkas - Biržai, bet jam buvo ne feng shui - važiuoja tik II, IV ir VI, kaip ir buvo ketvirtadienis, o bet tačiau per mindauginę autobusas nevažiuoja. Ačiū geriesiems draugams, kad sutiko davežti iki Vabalninko.
                                  Grįžimas - nepasimokiau, įlipau į autobusą, sakau, bilietą į Vilnių, vairuotojas žiūri tokiomis akimis į mane, ir su reikšminga pauze sako “Pasisekė, paskutinė laisva vieta”. Jau kitoje stotelėje Salamiestyje liko du nepaimti keleiviai, dar toliau Kupiškyje - dar du, kurie nusprendė važiuoti kol yra vietų iki Utenos, o nuo Utenos - kaip dievulis duos, o duos TIK DU autobusus Vilniaus kryptimi, 18:40 ir 19:00. Utenoje pasiliko dar gal 6 galvos, kurios nepasirūpino bilietais internetu iš anksto. Molėtuose liko trys laisvos vietos, nes bilietus iš anksto pirkę keleiviai nepasirodė autobuse, taigi vienai moterytei pasisekė ir ją paėmė į Vilnių, bet ji jau sakė, kad į vieną prieš tai važiavusį autobusą nebetilpo.
                                  Šiaip matant tokią situaciją keleiviai aplink kuždėjosi, kad ne taip retai patys yra atsidūrę tokiose situacijose ne kartą, dėl ko bilietus autobusui perka iš anksto. Ir netgi pasitaikė taip, kad kai bilietas apskritai neparduodamas internetu, tai lygiai taip pat negavo vietos, ir kažkokiu būdu ratais kvadratais ieškojo kelio atgal į namučius. Tiesą pasakius ir vairuotojo buvo gaila, nes vargšeliui kiekvieną kartą reikėjo aiškinti, kad nėra vietų, ir vietų prikurti negali, kai norintys važiuoti aiškina, kad turi konstitucinę teisę būti priimti ir važiuoti. Ir visi nuo šiol perka bilietus tik internetu, jei yra tokia galimybė. Tikiuosi, kad pasimokiau ir ateityje pirksiu iš anksto internetu.
                                  Tai kaip čia apibendrinti… Graudu, nes pikinė pasiūla toli nuo pakankamos, grafikai velniškai reti net tarp stambesnių miestų, o jeigu reikėtų rajono ribose važiuoti arba gyvenant kokiame miesteliūkštyje judėti tarp dviejų miestų (kaip minėtas 800 gyv. turinčio Vabalninko pavyzdys), tai tai tik ašarėlę galima braukti dėl susisiekimo. Tai labai nuoširdžiai norisi vairuoti savo automobilį ir gauti “laisvę ant ratų”, ant ratų, xexe
                                  Matyt vieninteliai kas džiūgauja, tai vežėjai, nes panašu susiskaičiavę, kad piko metu perkimšti autobusai atperka ne piko metą. Aišku, ir dairosi pelningų maršrutų, nes negi socialinę paslaugą teiks išmirštančiuose bažnytkaimiuose
                                  Taip, situacija apgailėtina. Panašių dalykų esu matęs prieš keletą metų Vilnius-Alytus, kai į mikriukus buvo netelpančių žmonių.

                                  Matosi nuolatinė degradacija. Pvz. nuo balandžio mėnesio užsidarė Busoto įmonė, jau gal kokį dešimtmetį ar dar ilgiau dviem autobusais/mikriukais aptarnavusi maršrutą Vilnius-Onuškis-Alytus (per kaimus). Važiuojant Vilnius-Alytus, kelionė būdavo ilgesnė negu ekspresu arba per Daugus (2:00 vs. 1:40 val.), tačiau privalumas tas, kad tie reisai tolygiai užpildydavo tarpus tarp kitų autobusų ir būdavo šiek tiek pigesni bilietai. Būdavo po 4 reisus abiejomis kryptimis (kiekvienas autobusas padarydavo po du „ratus“).

                                  Ypač geras buvo kasdien vykdomas paskutinis reisas 20:00 iš Vilniaus, nes ankstesnis „Kautros“ ekspresas į Alytų tik 18:00. Pastebėjau, kad tuo 20:00 autobusu važiuodavo labai daug žmonių, dieną dirbančių Vilniuje, bet gyvenančių Trakuose ir Rūdiškėse. Žodžiu, maršrutas atlikdavo ir priemiesčio funkciją, ir tarpmiesčio „vėlyvojo reiso“ funkciją (labai aktualią penktadieniais ir šeštadieniais). Šituo reisu galėdavo pasinaudoti žmonės, jeigu netilpdavo į „Kautros“ ekspresinį mikriuką 18:00.

                                  Minėtu 20:00 Busoto reisu teko važiuoti 2014 m. rudenį, penktadienį, tai buvo didelis autobusas su ~50 sėdimų vietų, visos vietos užimtos iki Trakų, po Rūdiškių liko gal pusė žmonių iki Alytaus/kitų miestelių. Apie 2016-2018 metus jau važiuodavo mažesni autobusai, maždaug 30 sėdimų vietų. Iki Trakų/Rūdiškių žmonės važiuodavo stovėdami. Apie 2019 metus jau pradėjo kursuoti tik ~19 vietų mikriukai, vėl ta pati istorija su stovėjimu iki Trakų. Galop šių metų balandį, kaip pasakojo vienas „Kautros“ vairuotojas, savininkas staiga nusprendė uždaryti įmonę ir reisai dingo, žmonės net negalėjo grįžti iš darbo Vilniuje.
                                  Atseit Kautra būtų norėjusi perimti tuos reisus, bet ar tai negalima gauti leidimo be konkurso, ar tai procedūros ilgai trunka. Rezultatas? Jei neklystu, Trakų AP paleido keletą priemiestinių reisų, kad kompensuotų netektį, taip pat „Kautra“ paleido gal du priemiestinius reisus iš Alytaus iki kažkurio miestelio. Žodžiu, dauguma buvusių ištisinių tarpmiestinių reisų išnyko, o atsirado tik keletas nesusisiekiančių priemiestinių „kompensuojančių“ reisų iš abiejų galų. Ištisinis storas kamienas suskilo į keletą plonų šakelių iš abiejų galų.
                                  Todėl dabar paskutinis reisas Vilnius-Alytus yra nebe 20:00, o 18:00 (išskyrus penktadienius ir sekmadienius, kai yra vienas/du papildomi Kautros reisai 18:35 ir (18:55), tačiau ne per Rūdiškes ir Onuškį). Jeigu seniau maksimalus tarpas tvarkaraštyje būdavo apie 1,5 val., tai dabar dienos metu žioji apie 2-3 valandų tarpai. Sąlygos labai pablogėjo tiek nuolatiniams, tiek epizodiniams keleiviams. Garantuotai bendras keleivių skaičius maršrute ženkliai sumažėjo ir sunkiai atsikurs, ypač jeigu situacija užsitęs.

                                  Į Vabalninką teko kartą važiuoti 2017 metais, ir tada, man atrodo, autobusas Panevėžys-Vabalninkas-Biržai važiuodavo kasdien. Pavyko susiorganizuoti dienos kelionę su persėdimais. Ryte važiavau Vilnius-Panevėžys, apie pusvalandžio persėdimas į Panevėžys-Vabalninkas-Biržai. Iš Vabalninko 17:10 išvykimas į Biržus, Biržuose apie 15-20 min. persėdimas į Vilniaus autobusą, važiuojantį per Pasvalį.


                                  Dar praeitą mėnesį teko susidurti su dideliu vėlavimu. Alytus-Vilnius „Kautros“ didelis autobusas, pavažiavęs ~30 min. turėjo sustoti ties Stakliškėmis dėl išbėgusio antifrizo. Vairuotojas sakė, kad gal mus paims didelis Kautros autobusas iš Vilkaviškio, važiuojantis per Prienus tuo pačiu keliu, tačiau dar skambinant vadybininkui pamatėme tą autobusą pravažiuojant. Vadybininkas atsiuntė mikriuką iš Alytaus mūsų paimti, tačiau teko laukti valandą (nors gryno važiavimo tik 30-35 min.). Gerai, kad buvome sustoję degalinės aikštelėje. Taip pat gerai, kad keleivių buvo tik 8, tai tilpome į „pavaduojantį“ mikriuką. Keleiviai klausė, kodėl išvis leidžiamas didelis autobusas, tai vairuotojas atsakė, kad savaitgaliais (tada buvo penktadienis) vakare tikimasi daugiau keleivių.

                                  Pagal tvarkaraštį atvykti į Vilnių turėjome 10:05, atvykome 11:20. Atgalinis reisas į Alytų iš Vilniaus AS turėjo išvykti 11:15, keleiviai jau buvo susirikiavę į eilę perone, matyt dispečerė pranešė, kad mikriukas šiek tiek vėluos. Įdomu tik tai, ar vakare visiems užteko vietos minėtame 18:00 reise Vilnius-Alytus, kurį turėjo atlikti didelis autobusas, o iš tikrųjų atliks mikriukas. Gerai, kad penktadienį 18:00 reisas ne paskutinis, o yra penktadieninis papildomas reisas 18:55 per Daugus.

                                  Pasirodo, jokių kompensacijų dėl vėlavimo nepriklauso, nebent važiuoji virš 240 km (kiek procentų keleivių Lietuvoje tiek važiuoja?) arba 2 val. vėluoji išvykti iš pradinės stoties, arba tavęs įmonė nenuveža į galutinį tašką. Tai taip išeina, kad gali pavėluoti ir 2-3 valandas, bet negausi nė cento už savo prarastą laiką ir laukimą laukuose.


                                  Va dėl tokių dalykų ir sakau, kad reikia keisti sistemą. Niekas nežiūri į „user experience“, į galutinę sistemą, į tvarkaraštį ir bendrą vaizdą, o tik vyksta nuolatinė degradacija.

                                  Pavažinėjęs keletą metų tarpmiestiniais autobusais ir mikriukais supratau fiziškai, kodėl mūsų forumo narys A|1 apie mikriukus rašė kaip apie VT degradaciją. Tai žymiai žemesnė komforto klasė, daug mažiau vietos kojoms, daiktams, netgi sėdynės tikriausiai mažesnės arba bent jau išdėstytos žymiai arčiau viena kitos, praėjimas, spėju, irgi siauresnis. Jeigu važiuoji 50 vietų autobuse, o keleivių yra apie 10, tai jautiesi labai laisvai. Tačiau jeigu keliolikos vietų mikriuke važiuoja 10 keleivių, iškart jaučiasi fizinis artumas. Ypač smagu sėdėti „galiorkoje“ per vidurį, kai esi spaudžiamas iš abiejų pusių.
                                  Net važiuoti 100% užpildytu autobusu yra žymiai patogiau, nei 100% užpildytu mikriuku. Taip pat pagalvokim apie epizodinius keleivius, turistus. Kaip naudojant mikriukus galima absorbuoti keleivių skaičiaus svyravimus? Kažkur nuvažiuoti užsimaniusi 4 draugų/turistų grupelė jau užpildo ~21 % sėdimų mikroautobuso vietų.

                                  Mano nuomone, reikia tam tikro vientiso aptarnavimo standarto bent jau tarp didžiųjų miestų sukuriant taktinį tvarkaraštį pagal tam tikras taisykles: intervalas visos dienos metu ne didesnis nei 60/120 min., paskutiniai reisai ne anksčiau kaip 20-21 valandą (priklausomai nuo atstumo) ir panašiai. Tokie standartai regioniniam susisiekimui tarp miestelių jau taikomi kai kur Vokietijoje. Bet kad tokie dalykai būtų užtikrinami, tam reikia ir pokyčių pačioje sistemoje.
                                  Paskutinis taisė taccido; 2023.07.10, 14:43.
                                  100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                  Comment


                                    Po liepos 1d. sumažėjo autobusų į minėtą Utenos kryptį. Įprastą darbo dieną paskutinis autobusas išvyksta 17:15, kas vasarą tolygu viduriui dienos, tik penktadienį ir sekmadienį gelbėja Kupiškio AP reisas, iš Vilniaus AS išvykstantis 18:35.

                                    Utenos AP pagal dabartinius reikalavimus turi atitinkančių transporto priemonių, tačiau nutraukė visus savo tarpmiestinius maršrutus, išskyrus į Panevėžį. Zarasų Autobusai turi du 2015 metų gamybos Otokar autobusus, tai likusiais dviem reisais į Vilnių jie ir rieda.

                                    Rokiškio AP reisu 18:10 iš Vilniaus AS per Uteną, Vyžuonas ir Jūžintus paliko tik penktadieniais (berods vienintelis tarpmiestinis maršrutas, kurio trasa driekiasi žvyrkeliu). Kiek yra tekę važiuoti autobusais ar matyti keleivių srautus pravažiuojant srautai tikrai nebūna maži, o ir autobusai dažniausiai leidžiami vidutinio dydžio ir didesni.

                                    Pritarčiau, jog jeigu galima naudoti asmeninį transportą, tai juo reikėtų ir naudotis, nes autobusų reisai pradedami naikinti, ir, ko gero, bus naikinami toliau, kai savivaldybių parkams bus dar didesnė kliūtis įgyvendinti reikalavimus. O privatininkai jau ir dabar nelabai stoja kaimų stotelėse, kam ten svarbūs kokie nors bažnytkaimiai, daugiau kainuoja sustot toje stotelėje ir pajudėt iš vietos nei žmogus sumoka už bilietą (dažniausiai iki rajono centro).

                                    Comment


                                      Reik pripažinti, kad Lietuvoj tarpmiestinis VT jau įgavo agonijos formą, o pilnai pradėjus veikti reformai, liks keli reisai per dieną tarp didžiųjų miestų, tad be nuosavo automobilio nieko nebus

                                      Comment


                                        O tas 14 metų senumo autobusų reikalavimas ar tikrai galioja? Nes tuomet gaunasi, kad dauguma parkų turi tokių autobusų ant ribos arba visai neturi.

                                        Kaip pavyzdys, DAP savo reisų vykdymui turi išleisti 10 autobusų kasdien. Jis turi tik 10 autobusų (t. y. kaip tik reikalingą kiekį) jaunesnius nei 14 metų. Bet yra kelios problemos:
                                        1) 8 autobusai iš jų yra 19 vietų mikroautobusai, 2 likę yra 35 vietų vidutinės talpos autobusai. Tai yra didelių autobusų nėra visiškai.
                                        2) Nebelieka absoliučiai jokio rezervo. Tai jei autobuso gedimas - reisas de facto nevykdomas?

                                        Ir DAP tikrai nėra tarp prasčiausių parkų Lietuvoje.

                                        ​​Tai gaunasi, kad parkai pagal naujus reikalavimus tikrai neturi pakankamai autobusų savo reisų vykdymui. Bet, kaip suprantu, parkai taip pat negali savavališkai kai kurių reisų nevykdyti, nes jie yra nustatyti savivaldybių, o parkams moka už kilometrus.

                                        Tai pvz. UAP atveju gaunasi, kad Utenos savivaldybė panaikino beveik visus tarpmiestinius reisus, nes parkas neturi pakankamai autobusų? Atrodo, kaip šioks toks savivaldybės ir jos parko protestas prieš LTSA ir jų vykdomą politiką.

                                        Comment


                                          Panaikino ir Zarasų AP ir kiti vežėjai dėl amžiaus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X