Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė evil Rodyti pranešimą
    Man tai susidaro įspūdis, kad jūs kosmonautai. Aišku paskutinį kartą viešuoju Vilniuje naudojausi prieš metus, galbūt per metus ten įvyko perversmas, bet prieš metus tai atrodė kad nusikėliau laiko mašina dešimtmetčiu atgal ir kokiais penkiais šimtais kilometrų į rytus. Čia gal reikia gyventi visiškam užkampyje Kaune (pvz. Šilainiuose), kad galėtų atrodyti Kauno VT prastesnis už Vilniaus? Nes šiam momentui net su prarastu mėgstamu 53 maršrutu neturiu kažkokių menkiausių priekaištų išskyrus tai, kad po 23val. VT neegzistuoja.
    Labai įdomi nuomonė. Gal būtų galima išgirsti nors vieną argumentą ?

    Comment


      Parašė PoDV Rodyti pranešimą

      Nu ok. Šiaip galiu paantrinti. Nežinau kaip dabar, bet anksčiau Vilnius man taip pat būdavo šiokia tokia kelionė laiko mašina. Paskutinį kartą kai naudojau Vilniaus VT (pernai vasarą), atsilikimas jautėsi, labiausiai dėl dviejų dalykų: autobusai iš 90-ųjų ir popierinių talonėlių žymėjimas. Kaune tuo požiūriu ramiau, labiausiai erzina šie dalykai Kauno VT: įdubę šuliniai gatvėse, senos Škodos (nykstanti problema), mikriukai, norėtųsi dažnesnio kursavimo.

      Gal turima omeny grynai maršrutų organizavimą.
      Dėl autobusų tai tik norėčiau atkreipti dėmesį, kad Vilniuje per pastaruosius metus jų atsirado 250 naujų, ir atnaujinimas nesustoja, o kitais metais Vilniaus VT nebeliks autobusų senesnių nei 2013m.

      Dėl popierinių talonėlių tai taip, reikia sutikti. Nepanašu, kad situacija kaip nors pasikeis, nes savivaldybė net nekalba apie jų atsisakymą.

      Kalbant apie tai, kur Vilnius akivaizdžiai pranoksta Kauną, tai esminis argumentas būtų kursavimo dažnis: greitieji autobusai, taip pat kai kurie troleibusų, autobusų maršrutai kursuoja kas 4-6min., dėl to laikas praleistas stotelėje Vilniuje yra tikrai minimalus.

      Priemiesčių VT organizavimas, panašu, Vilniuje irgi geresnis. Nėra maršrutų kartą į dvi valandas, visi kursuoja dažniau, transporto priemonės yra bent jau midibusai, taip pat priemiestinis tinklas yra aktyviai plečiamas.

      Įdomu kaip su A juostomis, kuriame mieste geresnė situacija. Vilniuje jos ganėtinai išplėstos 2013m., tačiau dabar naujų neatsiranda, yra kelios probleminės vietos kur jų trūkumas tikrai akivaizdus.

      Comment


        Popieriniai bilietėliai šiaip yra geras dalykas. Jis labiausiai reikalingas nevietiniams ir retai viešuoju transportu važiuojantiems žmonėms, kuriems dėl kelių pavažiavimų pirkti kortelės, jos pildyti neverta. Jei jie būtų priversti pirkti kortelę, dar į ją įnešinėti kažkokią minimalią sumą (kad ir 10 EUR), jie greičiausiai rinktųsi važiuoti automobiliu.

        Aišku, alternatyva būtų kiekviename autobuse įrengti POSus, o susimokėjus kortele vietoje bilieto užskaityti čekį.
        Post in English - fight censorship!

        Comment


          Nereikia išradinėti dviračio. Visur Europoje autobusuose atsiskaitoma grynaisiais, ar tai būtų vairuotojas, ar automatas. Automatas gali priimti ir korteles. Bilietai popieriniai. Kaune yra kasos aparatai, bet tai kažin ar pigiau nei popierinis bilietas platinimo požiūriu. Iš kitos pusės, kasos aparato bilietas galioja tik tame autobuse, o nusipirkus talonėlį, galima jo ir nežymėti ir pasižymėti kitame autobuse ar troleibuse

          Comment


            Mano manymu atsilikimo įspūdį palieka ne pats faktas, kad yra popieriniai talonėliai (jie iki šiol yra labai paplitę daugelyje Europos miestų), bet tai, kad jie žymimi priešistoriniais mechaniniais komposteriais (2019-aisiais bilietus žymime skylutėmis!), o ir patys talonėliai vizualiai atrodo tarsi būtų pagaminti 1980-aisiais. Juk popieriniai/kartoniniai bilietai gali būti žymimi prisilietimu per RFID (Stokholmas), magnetine juosta (Varšuva) arba bent jau tiesiog spausdinant ant jo datą ir laiką (Berlynas, bet ir Vilnius "naujesniuose" komposteriuose).

            Bet čia tik įspūdžio dalykas ir tai tik vieno smulkaus VT sistemos elemento atžvilgiu. Dar laaabai ilgai niekas to nekeis, o yra žymiai svarbesnių problemų - pvz. tai, kad autobusai ir troleibusai stovi kamščiuose (na nes kaip taip galima, atimt vairuotojams jų juostą - jei darom naują A juostą, tai tik platindami gatvę!), ar tai, kad nepaisant naujutėlio autobusų parko, tvarkaraščiai sudaryti taip, kad per tuščią gatvę autobusas rieda 30 km/val. greičiu, ar bilietų automatų nebuvimas, ar senoviniai iešmai kontaktiniame tinkle, arba tiesiog VVT požiūris į transporto priemonių švarą ("na, praėjo jau 10 metų, tai gal jau verta šiek tiek išvalyt tas kėdutes; imkit skudurą, kam čia tas siurblys").

            O po to stebimės, kad beveik niekas išskyrus pensininkus ir moksleivius (nes jau ir studentai dažniau renkasi automobilį) nenori važiuoti viešuoju transportu. Taip, parko atnaujinimas - nors čia vis dar laukiame to paties su troleibusais - tai didžiulis ir sveikintinas žingsnis į priekį, kurio labai reikėjo, tačiau tai turi būti tik dalis visų kompleksinių pokyčių Vilniaus viešajame transporte. O kol kas turime gerus, bet pavienius ir visiškai nekoordinuotus veiksmus. Tad mūsų popieriniai bilietėliai turėtų būti viena paskutiniųjų pozicijų ilgame reikalingų pokyčių sąraše. Verta juos pakeisti kažkuo geresniu (bet ne naikinant jų!), tačiau dabar turime žymiai svarbesnių rūpesčių.

            Ir, beje, juokinga, kad daugelyje miestų jau nuo 80-ųjų yra bilietų automatai stotelėse bei autobusuose/troleibusuose/tramvajuose, o pas mus apie juos iki šiol niekas nėra nė girdėjęs. Daug kur iš vis vairuotojai nepardavinėja bilietų, nes kiekvienoje VT priemonėje yra toks įrenginys.
            Paskutinis taisė tomczu; 2019.12.03, 20:16.

            Comment


              Mechaniniai komposterių dar yra ir Vakarų Europoje. Todėl nereikia stumti apie atsilikimą. Atsilikimas, kad nėra bilietų automatų. Net skurdžioje Rumunijos provincijoje juos aptikau! Nors primityvūs, priima tik banknotus, bet yra.
              Paskutinis taisė Al1; 2019.12.03, 19:54.

              Comment


                Aš tik sakiau apie atsilikimo įspūdį Man asmeniškai jie netrukdo, nors ir juokingai atrodo, o pakeisti juos daug nekainuotų. Tačiau yra žymiai svarbesnių dalykų, nei talonėliai ir komposteriai. O dėl bilietų automatų tai juokas ima, kad net idėjos tokios nėra, nors tai jau senas išradimas egzistuojantis jau kelis dešimtmečius, kuris, kaip teisingai sakai, yra labai paplitęs net ir mažiau už Lietuvą išsivysčiusiose šalyse. Kodėl jų pas mus nėra ir dar ilgai nebus, neįsivaizduoju. O juk tai iškart išspręstų kelias problemas - vairuotojai nebeturėtų pardavinėti bilietų (o tai saugumas ir didesnis greitis), prie kioskų nebūtų eilių pasipildyti kortelių, keleivius neribotų prekybos vietų darbo laikas, o ir bilietų pardavimo tinklo aprėptis bei pasiekiamumas taptų žymiai didesni.
                Paskutinis taisė tomczu; 2019.12.03, 20:17.

                Comment


                  Parašė tomczu Rodyti pranešimą
                  O juk tai iškart išspręstų kelias problemas - vairuotojai nebeturėtų pardavinėti bilietų (o tai saugumas ir didesnis greitis), prie kioskų nebūtų eilių pasipildyti kortelių, keleivius neribotų prekybos vietų darbo laikas, o ir bilietų pardavimo tinklo aprėptis bei pasiekiamumas taptų žymiai didesni.
                  "Vilniečio kortelę" galima papildyti internetu.

                  Comment


                    Galima, kas nereiškia, kad visi taip pildo. Gerai veikiančiose sistemose yra keli dideli pardavimo kanalai ir įprastai bilietų automatai užimą didelę jų dalį.

                    Comment


                      Pataisykit, bet mechaninių komposterių a le krokodilų jau nebelikę Vilniuje?

                      Comment


                        Tiesa pasakius, kaip turistas, miestuose, kur popieriniai taloneliai (ne paparasti cekiai), labai maloniai pasilieku atminciai, kaip suvenirą. jeigu būčiau turistas Vilniuje, dabartinis talonėlis man labai maloniai turėtusi, nes jis panašus o tuos kur sovetiniai buvo, gan unikalaus retro-modern dizaino.

                        Comment


                          Parašė index Rodyti pranešimą
                          Popieriniai bilietėliai šiaip yra geras dalykas. Jis labiausiai reikalingas nevietiniams ir retai viešuoju transportu važiuojantiems žmonėms, kuriems dėl kelių pavažiavimų pirkti kortelės, jos pildyti neverta. Jei jie būtų priversti pirkti kortelę, dar į ją įnešinėti kažkokią minimalią sumą (kad ir 10 EUR), jie greičiausiai rinktųsi važiuoti automobiliu.

                          Aišku, alternatyva būtų kiekviename autobuse įrengti POSus, o susimokėjus kortele vietoje bilieto užskaityti čekį.
                          Taigi yra programėlė m.ticket, nereikia nei jokių kortelių nei popierinių bilietų.
                          Flickr

                          Comment


                            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                            Taigi yra programėlė m.ticket, nereikia nei jokių kortelių nei popierinių bilietų.
                            Šiaip tai taip. Ir trafi galima nors ir savaitės ar menėsinį nusipirkti ir dar su taisyklinga anglų kalba.

                            Iš kai kurių užsieniečių išgirdau tokią įdomią mintį apie mus. Jeigu vakaruose tokių paslaugų progresas buvo toks:
                            Pardavinėja žmogus>pardavinėja automatas>paslauga teikiama per internetą> paslauga teikiama app smartfone.

                            Tai pas mes tiesiog peršokome Automatų dalį, t.y. iš žmonių pardavėjų iškart persikelėm į smartphonus ir net lyderiaujam šioje vietoje.

                            Comment


                              Įdomu būtų sužinoti, kiek procentų parduotų bilietų sudaro tie visi smartfoniniai ir kiek tradiciniai, elektroniniai ar automatų. Atitinkamai, ir Lietuvos miestų, kur tokie bilietai yra, statistiką. Įtariu, tie smartfoniniai sudaro <=2 procentų.

                              Comment


                                Na aš manau atmetus pencininkus, tai smarfoniniu bilietų tikrai nemažai perka. jei mažai pirktų nebūtų padarę bilietų užvėlinimo. kad prieš kontrolę nepažymetum bilietą kaip darydavo ankčiau nemažai kas

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Nereikia išradinėti dviračio. Visur Europoje autobusuose atsiskaitoma grynaisiais, ar tai būtų vairuotojas, ar automatas. Automatas gali priimti ir korteles. Bilietai popieriniai. Kaune yra kasos aparatai, bet tai kažin ar pigiau nei popierinis bilietas platinimo požiūriu. Iš kitos pusės, kasos aparato bilietas galioja tik tame autobuse, o nusipirkus talonėlį, galima jo ir nežymėti ir pasižymėti kitame autobuse ar troleibuse
                                  Arba galima padaryti kaip Liuksemburge padarė. Pastatė aparatus tik prie pačių populiariuasių stotelių (pvz oro uostas, traukinių stotis), bilietas galioja 2 valanda nuo išspausdinimo (ne nuo pažymėjimo!) ir autobuso vairuotojai atsisako parduoti. Tada miesto svečiai visi pavaišinami bauda, nes neturi bilietėlio kurio nusipirkti net negali. Čia žinoma šiek tiek įronizuoju ir čia buvo jų perėjimo stadija prie "nemokamo" transporto, bet tikrai nemalonu važiuoti kai žinai kad jeigu pagaus be bilieto kol išsiaiškinsi gali ir į lėktuvą pavėluoti.

                                  Įdomu būtų sužinoti, kiek procentų parduotų bilietų sudaro tie visi smartfoniniai ir kiek tradiciniai, elektroniniai ar automatų. Atitinkamai, ir Lietuvos miestų, kur tokie bilietai yra, statistiką. Įtariu, tie smartfoniniai sudaro <=2 procentų.
                                  Man irgi būtų labia įdomu. Kiek teko pačiam stebėti (kai kontrolė įlipa visi išsitraukia ką turi) tai mobiliuose esantys bilietai yra ne daugiau 5% ir absoliučiai dominuoja vilniečio kortelė. Kaip ji pildoma - internetu ar kioske, deje nesimato.

                                  Comment


                                    Parašykit į Susisiekimo paslaugas, jie turėtų tuos duomenis turėti. Įdomu išties.

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                      Arba galima padaryti kaip Liuksemburge padarė. Pastatė aparatus tik prie pačių populiariuasių stotelių (pvz oro uostas, traukinių stotis), bilietas galioja 2 valanda nuo išspausdinimo (ne nuo pažymėjimo!) ir autobuso vairuotojai atsisako parduoti. Tada miesto svečiai visi pavaišinami bauda, nes neturi bilietėlio kurio nusipirkti net negali. Čia žinoma šiek tiek įronizuoju ir čia buvo jų perėjimo stadija prie "nemokamo" transporto, bet tikrai nemalonu važiuoti kai žinai kad jeigu pagaus be bilieto kol išsiaiškinsi gali ir į lėktuvą pavėluoti.


                                      Man irgi būtų labia įdomu. Kiek teko pačiam stebėti (kai kontrolė įlipa visi išsitraukia ką turi) tai mobiliuose esantys bilietai yra ne daugiau 5% ir absoliučiai dominuoja vilniečio kortelė. Kaip ji pildoma - internetu ar kioske, deje nesimato.
                                      O kodėl turėtų vairuotojas neparduoti? Aišku, kad automatų kaip kokioje Šveicarijoje 80 proc. visų stotelių nereikia. Ne tie laikai, 80-90-2000 metais to reikėjo, dabar jau ne. Bus automatai, dalis žmonių pirks juose, autobusuose irgi reikia palikti bilietų pardavimą, bet kainą dar labiau pakelti. Vakarų Europoje ir negi Rytų Europoje paros bilietą nusipirkti apsimoka jau netgi važiuojant 3-4 kartus. Ką ten užsienyje, Panevėžyje berods paros bilietas atsiperka nuo 3 ar tai 4 kelionės. Tik blogai, kad juos parduoda tik vairuotojai, o kioskuose jų nėra.
                                      Vienkartinius bilietus perka tik atsitiktiniai keleiviai, atvykėliai iš kitų miestų ar šalių, jei jiems reikia tik 1-2 kartus važiuoti VT. Automatai, aišku, turi būti visose populiariose stotelėse, o jų Vilniuje nemažai.
                                      Automatai ne tik vienkartinius turėtų parduoti, bet ir paros bilietus bei papildyti elektroninius.
                                      Paskutinis taisė Al1; 2019.12.04, 10:26.

                                      Comment


                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                        Taigi yra programėlė m.ticket, nereikia nei jokių kortelių nei popierinių bilietų.
                                        Tas tai taip, bet čia irgi labiau reguliariam naudojimui. Įsivaizduok tingų turistą ar tokį vietinį kaip aš, kuris viešuoju transportu naudojasi tik kartais. Iškilo reikalas kur nors nuvažiuoti ir yra pasirinkimas tarp autobuso ir taxi. Jei tam, kad važiuočiau autobusu man reiks siųstis appsą, įsinešinėti pinigų ar prisirišinėti kreditinę, aš greičiausiai patingėsiu tą daryti.
                                        Post in English - fight censorship!

                                        Comment


                                          Parašė index Rodyti pranešimą

                                          Tas tai taip, bet čia irgi labiau reguliariam naudojimui. Įsivaizduok tingų turistą ar tokį vietinį kaip aš, kuris viešuoju transportu naudojasi tik kartais. Iškilo reikalas kur nors nuvažiuoti ir yra pasirinkimas tarp autobuso ir taxi. Jei tam, kad važiuočiau autobusu man reiks siųstis appsą, įsinešinėti pinigų ar prisirišinėti kreditinę, aš greičiausiai patingėsiu tą daryti.
                                          taxui šiais laikais reiks tą patį padaryti

                                          Comment

                                          Working...
                                          X