Parašė sleader
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Iš esmės taip, bet yra vienas niuansas: daugelis miestų (apie Varšuvą, Prahą nežinau) yra planuojami orientuojantis į viešąjį transportą. Transit-oriented development (TOD) sudaro sąlygas žmonėms, net ir toliau nuo miesto centro, įsikurti prie formuojamų viešojo transporto mazgų. Mūsų gi buvęs ilgametis vyriausiasis architektas ne vienerius metus išdidžiai aiškino, kad miesto planuoti apskritai nereikia. Tad nereikia stebėtis, kad turime tokį rezultatą, kokį turime. Žmonės kuriasi ten, kur randa vietos, apie kokį nors viešojo transporto planavimą, sistemingą plėtrą niekas net nesvajoja. Geriausiu atveju, VMS kartą per kokį dešimtmetį sugalvoja, kad gal kelis priemiestinius maršrutus galima pratęsti, bet tai tik bėgimas iš paskos suburbanizacijai, o ne planavimas.
 
 
 - 5 patinka
 
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Dar balandžio mėnesį buvo skelbta straipsnyje dėl konkretaus atvejo nagrinėjimo.Parašė Horn Rodyti pranešimą
 Teisiškai niekada nebuvo patvirtintas joks bilietų tolerancijos laikas. Būdavo tik kontrolierių gera valia. Spėju ir toliau ji liks.
 Nors man tai visai nepatinka, nes vieni tokia "spraga" naudojasi, o kiti sąžinigi arba nežinantys aktyvuoja brangesnį arba antrą bilietą. Turi viskas būti labai aišku ir sąžininga.
 Buvo pateikta rekomendacija, kad keleivis turi įspėti kontrolierių kad pasibaigė galiojimas <10min.
 
 Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
 Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Būtent. Esu susipažinęs su VT kokybės standartais, tai su Vilniaus (bet ir kitų miestų) VT maršrutų vėlavimo mastais, tolerancija turėtų būti privaloma (bent jau iki maršruto galo).Parašė Ignalina Rodyti pranešimąTolerancija apibrėžta buvo judu svetainėje:
 
 https://web.archive.org/web/20250217...sys-ir-kainos/
 
 Žinant Vilniaus VT patikimumą (vėlavimus), tolerancija buvo tikrai sveikintinas dalykas.
 
 Pvz. Vokietijoje VT organizacijos kaip BVG Berlyne viešina ataskaitas, į kurias įtraukiama pvz. ir vėlavimo statistika, jei vėluojama daugiau nei 10 proc. reisų, vėžėjams skiriamos nuobaudos ar bent jau keliami klausimai.
 
 Visa bilietų kainos kėlimo saga pasižymėjo ir tuo, kad administracijos direktoriui buvo labai svarbu demaskuoti blogiukus ir sukčius, kurie manipuliuoja bilietų sistema ir važiuoja ilgiau negu bilieto trukmė, nors kodėl keleivis turėtų būti atsakingas už transporto priemonių vėlavimą, visai neaišku.Paskutinis taisė Zefyras; 2025.07.03, 12:58.
 - 4 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nu tada šūdas.Parašė sleader Rodyti pranešimą
 Kad nebaigta, tai matosi, tik iškilo klausimas ar bus kokios stoginės. Nors iš esmės, pats paklausiau ir pats galiu atsakyti (susiradau pirkimo dokumentus), kad pirkime nebuvo numatyta, tai veikiausiai nebus Lietingu oru, ar esant skaisčiam dangui su kepinančia saule šia VT rūšimi naudotis keleiviai nelaukiami. Lietingu oru, ar esant skaisčiam dangui su kepinančia saule šia VT rūšimi naudotis keleiviai nelaukiami.
 
 Tipinė schema:
 
 Bent jau suoliukus arba keleivių atramas (nors specifikacijoje visur numatyti suolai) numatė.
 
 Tik vat Valakampių paplūdimio stotelėje nenumatyti net suolai/atramos. Matyt vadovautasi logika, kad žmonės prisigulėję paplūdimyje gali ir pastovėti 
 
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Didelė nelaimė Vilniuje: automobilis rėžėsi į stotelę ir pražudė merginą - LRT
 
 Ketvirtadienį Vilniuje įvyko nelaimė – automobilis rėžėsi į viešojo transporto stotelę ir pražudė merginą. Pirminiais duomenimis, automobilio vairuotojui sutriko sveikata.
 
 Didžiulė išvengiama tragedija. Ją čia dalinuosi su mintimi, jog viešojo transporto stotelės visos be išimties turėtų būti apsaugotos įbetonuotais stulpais, kurie yra naudojami tam tikrose Vilniaus sankryžose, arba pačios įvažos (ar sustojimo vietos be įvažų) turėtų būti paaukštintos tiek, jog paprasta mašina (ar SUVas) negalėtų laisvai užvažiuoti į stotelės teritoriją, kurioje laukia pėstieji.
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Gal nepasakysite kontrolieriui, jog TV3 skaitėtParašė Arunasx Rodyti pranešimą
 Dar balandžio mėnesį buvo skelbta straipsnyje dėl konkretaus atvejo nagrinėjimo.
 Buvo pateikta rekomendacija, kad keleivis turi įspėti kontrolierių kad pasibaigė galiojimas <10min.
 
  
 
 Siūlyčiau vadovautis:
 https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...jfwid=d9oeucva)
 https://www.e-tar.lt/portal/lt/legal...a7d02a65c371ad
 
 Niekur apie jokią toleranciją nėra kalbos, tad kažkas tiesiog savivaliauja dovanodami papildomas 10 minučių.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Berods Helsinkyje pirkau '30 min' bilietą, kuriame buvo nurodyta galiojimo laiko pabaiga - T+40 min.Parašė alga Rodyti pranešimąReik suprast, kas ta tolerancija yra: 10 min yra nusižengimas, dėl kurio savivaldybė nusprendė nebaust, o ne "30 minučių bilietas galioja 40 minučių" new math.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Gal visiškai teigti kad "planuojami orientuojantis į viešąjį transportą" nepavyktų, nes abiejuose miestuose suburbanizacija irgi įvyko, tačiau ji vyko aplink transporto koridorius, kur kaimai ir šalutiniai keliai aplipo sodybomis, o viešasis transportas tarnauja ne tik miesto viduje bet ir susisiekimui su aplinkinėmis gyvenvietėmis. Visgi ir tankumas didesnis, ir gyvenviečių struktūros kitokios. Čia galbūt didelių NT projektų vystymas Lietuvoje visiškai nesusietas su VT planavimu, pvz. ar tas grandiozinis Launagių projektas kažkaip paveiks viešojo transporto paslaugos teikėją sustiprinti kursavimą ta kryptimi? Jokie detalieji ar bendrieji planai to nereikalauja, užtenka pasakyti kad "stotelė yra ne toliau nei 500 m".Parašė Kecal Rodyti pranešimą
 Iš esmės taip, bet yra vienas niuansas: daugelis miestų (apie Varšuvą, Prahą nežinau) yra planuojami orientuojantis į viešąjį transportą. Transit-oriented development (TOD) sudaro sąlygas žmonėms, net ir toliau nuo miesto centro, įsikurti prie formuojamų viešojo transporto mazgų. Mūsų gi buvęs ilgametis vyriausiasis architektas ne vienerius metus išdidžiai aiškino, kad miesto planuoti apskritai nereikia. Tad nereikia stebėtis, kad turime tokį rezultatą, kokį turime. Žmonės kuriasi ten, kur randa vietos, apie kokį nors viešojo transporto planavimą, sistemingą plėtrą niekas net nesvajoja. Geriausiu atveju, VMS kartą per kokį dešimtmetį sugalvoja, kad gal kelis priemiestinius maršrutus galima pratęsti, bet tai tik bėgimas iš paskos suburbanizacijai, o ne planavimas.
 
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Na negaliu pasakyti, kad Launagių susisiekimas bus tragiškas ar blogas. Vien tik dabar stoteles Eišiškių pl. aptarnauja 3-4 maršrutai, kurie sudaro taktą apie 15 min vasaros metu. O pavažiavus tuo pačiu 42 iki Naujininkų to gali persėsti į 3G/T10/T17 ir pasiekti centrą ir net nacionalinį stadionąParašė Zefyras Rodyti pranešimą
 Gal visiškai teigti kad "planuojami orientuojantis į viešąjį transportą" nepavyktų, nes abiejuose miestuose suburbanizacija irgi įvyko, tačiau ji vyko aplink transporto koridorius, kur kaimai ir šalutiniai keliai aplipo sodybomis, o viešasis transportas tarnauja ne tik miesto viduje bet ir susisiekimui su aplinkinėmis gyvenvietėmis. Visgi ir tankumas didesnis, ir gyvenviečių struktūros kitokios. Čia galbūt didelių NT projektų vystymas Lietuvoje visiškai nesusietas su VT planavimu, pvz. ar tas grandiozinis Launagių projektas kažkaip paveiks viešojo transporto paslaugos teikėją sustiprinti kursavimą ta kryptimi? Jokie detalieji ar bendrieji planai to nereikalauja, užtenka pasakyti kad "stotelė yra ne toliau nei 500 m".  
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nėra ten takto, yra kaip tik po 3 reisus per 10 minučių ir tada 20 minučių tarpas. Jei sutvarkytų išvykimo laikus, žinoma, tas taktas būtų. Bet čia atvejis, kai statoma dar pakankamai neblogai VT aptarnaujamoje zonoje. O kaip visokie Naujieji Antakalniai, BP leidžia statyti daugiabučius, o VT šiaip sau. Be abejo VT yra miesto atsakomybė, tik man atrodo kad nėra sąsajų su miesto plėtra, nes nėra jokių normatyvų ir t.t.Parašė Vinecko Rodyti pranešimą
 Na negaliu pasakyti, kad Launagių susisiekimas bus tragiškas ar blogas. Vien tik dabar stoteles Eišiškių pl. aptarnauja 3-4 maršrutai, kurie sudaro taktą apie 15 min vasaros metu. O pavažiavus tuo pačiu 42 iki Naujininkų to gali persėsti į 3G/T10/T17 ir pasiekti centrą ir net nacionalinį stadioną 
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Taip. Yra buve atvejų kai galiojimas pasibaigė, nes autobusas vėlavo. Pasakiau kontrolieriui kokia situacija, jis kažką savo aparate pasižiūrėjo ir sako "Gerai, eik". Ką jis mato tame aparate nežinau.Parašė Zefyras Rodyti pranešimąAr kontrolė gali nustatyti, kad transporto priemonė vėluoja, ir ar tai daro praktikoje?
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tai yra, beje, vienintelis momentas kur aš bijau kontrolės, kad turėsiu aiškintis ir neaišku ant ko užsirausi. Visais kitais atvejais nieko blogo apie juos pasakyti negaliu (skirtingai nei kai kurie forumiečiai). Kontrolė kaip kontrolė, tas pats kas kokiame Paryžiuje - uniformuoti, mandagūs, viską filmuojantys su registratoriais, jei yra konfliktas.Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
 Taip. Yra buve atvejų kai galiojimas pasibaigė, nes autobusas vėlavo. Pasakiau kontrolieriui kokia situacija, jis kažką savo aparate pasižiūrėjo ir sako "Gerai, eik". Ką jis mato tame aparate nežinau.
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Rytais ir tie stovi bendrame kamštyje, kuris tęsiasi per visą Eišiškių pl.Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
 Nėra ten takto, yra kaip tik po 3 reisus per 10 minučių ir tada 20 minučių tarpas. Jei sutvarkytų išvykimo laikus, žinoma, tas taktas būtų. Bet čia atvejis, kai statoma dar pakankamai neblogai VT aptarnaujamoje zonoje. O kaip visokie Naujieji Antakalniai, BP leidžia statyti daugiabučius, o VT šiaip sau. Be abejo VT yra miesto atsakomybė, tik man atrodo kad nėra sąsajų su miesto plėtra, nes nėra jokių normatyvų ir t.t.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Pačiam neteko užsirauti, bet iš ne vienų pažįstamu teko girdėti apie situacijas, kai įlipus aktyvuojamas bilietas, atvažiuojama prie kitos artimos stotelės su kontrole, ir kontrolieriai aiškina, kad bilietas aktyvuotas jau kontrolės metu.Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
 Tai yra, beje, vienintelis momentas kur aš bijau kontrolės, kad turėsiu aiškintis ir neaišku ant ko užsirausi. Visais kitais atvejais nieko blogo apie juos pasakyti negaliu (skirtingai nei kai kurie forumiečiai). Kontrolė kaip kontrolė, tas pats kas kokiame Paryžiuje - uniformuoti, mandagūs, viską filmuojantys su registratoriais, jei yra konfliktas.
 
 Kitas dalykas, kur pačiam teko matyti daug kartų, kai sėdi koks apsimyžęs prasmirdęs bomžas, tai kontrolieriai tiesiog praignuoroja, nors aišku, kad be bilieto važiuoja.
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Gal tuomet reikėtų pailginti bilieto aktyvavimo laiką, kaip kokioje Prahoje (90 sekundžių)? Kiek konfliktinių situacijų išsispręstų.Parašė rmss Rodyti pranešimą
 Pačiam neteko užsirauti, bet iš ne vienų pažįstamu teko girdėti apie situacijas, kai įlipus aktyvuojamas bilietas, atvažiuojama prie kitos artimos stotelės su kontrole, ir kontrolieriai aiškina, kad bilietas aktyvuotas jau kontrolės metu.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Manau tai tik pablogintų situaciją. Jau buvo čia diskusija, kad reiktų žymėti bilietą prieš atvažiuojant VT, bet aš iš principo nesutinku. Tada reiktų visur švieslenčių su sekundžių tikslumu ir validatorių stotelėse, nes ne visi naudoja appsus. Plius mokslų metų sezonu niekada nežinai ar tilpsi į atvažiuojantį VT.Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
 Gal tuomet reikėtų pailginti bilieto aktyvavimo laiką, kaip kokioje Prahoje (90 sekundžių)? Kiek konfliktinių situacijų išsispręstų.
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 O kokia problema tiems kurie nenaudoja appsus, jie kaip aktyvavo bilietą transporto priemonėje taip ir toliau aktyvuos (juos kontrolė atjjungia privažiuojant). Dėl laiko gi kažkaip Praha išgyvena ir problemų nemato, nors ten irgi būna perpildytos transporto priemonės (nedažnai, bet būna) ir ne visada įlipsi. Bet kažkaip išgyvena.Parašė rmss Rodyti pranešimą
 Manau tai tik pablogintų situaciją. Jau buvo čia diskusija, kad reiktų žymėti bilietą prieš atvažiuojant VT, bet aš iš principo nesutinku. Tada reiktų visur švieslenčių su sekundžių tikslumu ir validatorių stotelėse, nes ne visi naudoja appsus. Plius mokslų metų sezonu niekada nežinai ar tilpsi į atvažiuojantį VT.
 Nu ok, galima ne 90 sekundžių padaryti o 30 sekundžių. To užteks praaktyvuoti bilietą jau matant kaip privažiuoja transporto priemonė, o konfliktų su kontrole bus mažiau. Bet šiaip tas požiūris kad aš praaktyvuose bilietą tik tada kai įlipsiu, susirasiu sėdimą vietą, nusiimsiu kuprinę, atsisėsiu, išsitrauksiu ir atsirakinsiu telefoną, susirasiu meniu programėlę, susivesiu joje PIN kodą, susirasiu norimą bilietą ir tik tada jį praaktyvuosiu, man keistas. Aš bilietą aktyvuoju arba kelias sekundes prieš privažiuojant TP, arba kritiniu atveju jau įlipant rankoje turiu telefoną su atidarytu m.Ticket ir per visą laiką problemų su kontrole nesu turėjęs. Gal tai yra sprendimo būdas?
 Comment









Comment