Na tikrai ne, mokytojų darbas tęsiasi ir vasarą. Mokytojų tarybos priima mokinių paraiškas lankyti mokyklą, o patys mokytojai sudaro kitų mokslo metų materialą, remiantis ŠMSM planais. Istorijos prezentija apie Sausio 13 iš dangaus nenukris. Iš visos vasaros duok dieve ten 1 mėnesis pailsėti bus. O be to dėl mokytojų trūkumo krūvis vis auga ir auga.
O dėl nemokamo apmokymo tai jeigu neklystu VVT apmoko su sąlyga, kad dirbsi pas juos pusę metų bent. Grupėse į kursus vid. 60 žmonių ir na dėl visokių priežasčių iki 50% vėliau atsisako.
Šiaip Vilniaus realijose atlyginimas (vairuotojų nes kalbam apie VT) turi suktis arti vidurkio, nes nors kvalifikacija maža, tačiau krūvis ir atsakomybė labai didelis. Būtų tie patys 2300 ant popieriaus, gal daugiau ateitų žmonių dirbti. Dar kas svarbu tai darbo sąlygos. Jeigu neturi net kur į tualetą nueiti, tai tragedija. Ačiū dievui, kad imtasi tai tvarkyti ir dabar vairuotojai net vėluojant turės garantuotą pertrauką bent 5 min, statomi tie nameliai arba bent biotualetas.
Šeimoj turiu (ex-)mokytojų tai specifiką žinau. Kaip bebūtų, vasara gerokai laisvesnė nei autobusų vairuotojų O mokytojų trūkumas ir susidaro dėl algų neatitinkančių darbo speicifikos ir krūvio. Nebūtų subtilybių dėl kažkiek laisvesnių grafikų ir t.t. - būtų dar prasčiau. Bet kokiu atveju, esmė tokia, kad nereiktų baksnot į mokytojų atlyginimus ir sakyt, kad autobusų vairuotojai palyginus neblogai uždirba
Šeimoj turiu (ex-)mokytojų tai specifiką žinau. Kaip bebūtų, vasara gerokai laisvesnė nei autobusų vairuotojų O mokytojų trūkumas ir susidaro dėl algų neatitinkančių darbo speicifikos ir krūvio. Nebūtų subtilybių dėl kažkiek laisvesnių grafikų ir t.t. - būtų dar prasčiau. Bet kokiu atveju, esmė tokia, kad nereiktų baksnot į mokytojų atlyginimus ir sakyt, kad autobusų vairuotojai palyginus neblogai uždirba
Kalbam apie tai, kad už aukštesnę kvalifikaciją (bent profesinę mokyklą reikia pabaigti ir iki universiteto lygio) mokama mažiau negu už (vidurinis išsilavinimas (pageidautina)…). Pažįstama mokytoja pasakojo, kad vaikų darbus iki 1 nakties tenka tikrinti, nes krūvis didelis ir gali siekti 350-400 mokinių per dieną, kas nėra mažai.
Tuo tarpu vairuotojas gali turėti pagrindinį išsilavinimą ir gauti šimtų eurų daugiau, kas tikrai absurdas.
Problema su vairuotojo darbu yra labiau darbo sąlygos ir pamaininis grafikas (savaitę labai anksti keliesi, savaitę vėlai baigi darbą). Pati alga gal ir pusė velnio. Pavyzdžiui, Kautra elektrinius mikriukus siūlo vairuoti už 1400-1500 Eur/mėn., už tokius pinigus net ir stikliniuose pastatuose dirba nemažai ne entry level darbuotojų.
Kalbam apie tai, kad už aukštesnę kvalifikaciją (bent profesinę mokyklą reikia pabaigti ir iki universiteto lygio) mokama mažiau negu už (vidurinis išsilavinimas (pageidautina)…). Pažįstama mokytoja pasakojo, kad vaikų darbus iki 1 nakties tenka tikrinti, nes krūvis didelis ir gali siekti 350-400 mokinių per dieną, kas nėra mažai.
Tuo tarpu vairuotojas gali turėti pagrindinį išsilavinimą ir gauti šimtų eurų daugiau, kas tikrai absurdas.
Ne tie laikai kai už kvalifikaciją moka. Geras rankas turintis meistriukas uždirba dvigubai tiek su profke jei ne dar mažiau.
Sutinku, kad mokytojams yra neadekvatũs krūviai ir algos. Bet nuo to autobusų vairuotojų algos nepasidaro geresnės. Su darbu anksti ryte (kas nuveš tą patį mokytoją į darbą), vėlai vakare, savaitgaliais ir nuolat 120% susikaupus su atsakomybe už krūvą gyvybių. Aišku mokytojams suvaldyti klasę irgi yra reikalų. Bet sakyčiau truputį skiriasi atsakomybės lygis
Autobusų vairuotojams bent nereikia prieš atostogas vaikčioti pajuodusiais paakiais, gerti lexotonilį ir galvoti, kaip čia prastumti tas likusias pamokas parodant kokį edukacinį filmuką ar ką.
Kalbant apie Zaliaji tilta, vis stebiuosi kaip toks paprastas sprendimas kaip zalia sviesa uzsideganti kiek anksciau VT palengvino viesojo eisma sitoje vietoje.
Tai, kad už tuos 1940 eurų ant popieriaus tu gauni nemokamą kvalifikaciją (D arba T kategoriją ir 95 kodą), kuris asmeniškai turbūt apie tūkstantį eurų kainuotų (nežinau rinkos kainos, bet manau, kad tikrai nemažai kainuoja).
Nesakau, kad 1940 ant popieriaus yra WOW, tačiau tokiai mažai kvalifikacijai tai tikrai gan daug. Priminsiu, kad aukštesnę kvalifikaciją turintis mokytojai Vilniuje gauna 1600-1800 ant popieriaus, kas dar mažiau.
Darbdavys suteikia kvalifikaciją kaip dirbti su darbo įrankiais? Kas čia keistu? To ir reikia tikėtis, tą daro visi normalūs darbdaviai.
O kad mokytojų atlyginimas irgi žemas tai visi jau ir taip žinome.
Ar Lietuvos rinkoje surasite kompaniją, kuri mokės daugiau už tokio pobūdžio darbą (reguliaraus susisiekimo TP vairuotojas)? Visi pasiūlymai sukasi aplink 1200-1500 ant rankų. Jeigu tai tarptautiniai pervežimai ten jau iki 2000 galima sulaukti, bet tu nebūtinai kiekvieną dieną namie, o ir tuos 2000 leisi ir kitose šalyse (dažniausiai)
Surasti būtų lengva, jeigu tos kompanijos privalėtu vykdyti savo įsipareigojimus ir darbuotojų trūkumas nebūtų leistinas pasiteisinimas be baudų nevažiuoti puse maršrutų. Tada labai greitai pradėtu kilti atlyginimai siekiant nemokėti baudų.
Kalbam apie tai, kad už aukštesnę kvalifikaciją (bent profesinę mokyklą reikia pabaigti ir iki universiteto lygio) mokama mažiau negu už (vidurinis išsilavinimas (pageidautina)…). Pažįstama mokytoja pasakojo, kad vaikų darbus iki 1 nakties tenka tikrinti, nes krūvis didelis ir gali siekti 350-400 mokinių per dieną, kas nėra mažai.
Tuo tarpu vairuotojas gali turėti pagrindinį išsilavinimą ir gauti šimtų eurų daugiau, kas tikrai absurdas.
Mokama turi būti ne už kvalifikaciją, o už tai kiek to darbuotojo reikia. Jūs turbūt stebitės kad ir statybininkai uždirba ne minimumą?
Surasti būtų lengva, jeigu tos kompanijos privalėtu vykdyti savo įsipareigojimus ir darbuotojų trūkumas nebūtų leistinas pasiteisinimas be baudų nevažiuoti puse maršrutų. Tada labai greitai pradėtu kilti atlyginimai siekiant nemokėti baudų.
Šiuo atveju kompanijos gauna pinigus veiklai iš savivaldybės. O dauma įmonių tiesiog ir yra savivaldybės įmonės. Ir tos lėšos gana ribotos bei politizuotos. Visi aptarinėja ir galvoja turintys teisę nustatinėti tik VVT vairuotojų atlyginimus. Realiai mes, mokesčių mokėtojai mokame jiems algas, bet per stipriai neefektyvų tarpininką.
Niekas neapratinėja kokio nors "Trenkturo" vairuotojų algos ir niekam tai nerūpi.
Beje, nuo liepos bus stipriai pakelti bilietų tarifai, įdomu kaip tai įtakos algas (manau, kad beveik niekaip).
Darbdavys suteikia kvalifikaciją kaip dirbti su darbo įrankiais? Kas čia keistu? To ir reikia tikėtis, tą daro visi normalūs darbdaviai.
Anaiptol ne visi darbdaviai moko savo darbuotojus nuo nulio. Priimant į darbą tikimasi, kad pretendento nereiks mokyti rašyti ir skaičiuoti, o tik supažindinti ir įvesti į įmonės procesus.
Kai mokykla samdo pvz muzikos mokytoją, jo kažkodėl nereikia mokyti muzikos. Net ir nereikia mokyti kaip groti pianinu.
Transporte tikimasi, kad pretendentą į salygines 'vairuotojo' pareigas reiks apmokyti darbui su konkretaus tipo transporto priemone, o ne mokyti valdyti orlaivį, laivą ar lokomotyvą.
VT vairuotojų darbo skelbimuose nurodytas reikalavimas turėti B kat. ir būti ne jaunesniems nei 21 m. Taigi nėra visai nuo nulio. Stebiuosi, kodėl nėra reikalavimo turėti B kat. stažą 3 m., nes bent anksčiau tikriems taksistams tokia prievolė buvo, gaunant licenciją.
Žmogui baigus pagrindinę / vidurinę mokyklą, jis negali eiti dirbti VT dėl amžiaus cenzo, o nuėjęs į kitą sritį, kur nereikia aukštesnio išsilavinimo, ateityje sunkiau ateis į VT, nes jau bus įsitvirtinęs kitur.
Kosmoso pilotų gi irgi bent anksčiau neruošdavo aukštosiose mokyklose, paimdavo pvz. naikintuvo pilotą praėjusį atranką ir apmokydavo su raketa. Norint būti Europos kosmoso agentūros rezerviniu astronautu-mokslininku (ne šiaip įpratu pilotu), irgi turi turėti piloto licenciją, kaip koks trūlo vairuotojas B kat.
Amžius 21 m. yra įstatyminis reikalavimas autobuso (troleibuso) vairuotojui.
Aukštesnės kvalifikacijos profesijoms reikalingas aukštesnis specializuotas išsilavinimas. Seniau technikumai ar karo mokyklos nesiskaitė aukštuoju mokslu, dabar lyg ir taip. Be to, labai svarbūs praktiniai įgūdžiai, ko pvz. universitetuose yra mažiau.
Bet tai diskusija kitai temai.
Anaiptol ne visi darbdaviai moko savo darbuotojus nuo nulio. Priimant į darbą tikimasi, kad pretendento nereiks mokyti rašyti ir skaičiuoti, o tik supažindinti ir įvesti į įmonės procesus.
Kai mokykla samdo pvz muzikos mokytoją, jo kažkodėl nereikia mokyti muzikos. Net ir nereikia mokyti kaip groti pianinu.
Transporte tikimasi, kad pretendentą į salygines 'vairuotojo' pareigas reiks apmokyti darbui su konkretaus tipo transporto priemone, o ne mokyti valdyti orlaivį, laivą ar lokomotyvą.
Tia moko specifinių su darbu susijusių žinių, o ne bendrinių. Troleibuso kategorija yra su darbu susijusi žinia kurios kitur nelabai iš vis kur panaudosi.
Šiaip tai muzikos mokytojai yra siunčiami į stažuotes.
Tia moko specifinių su darbu susijusių žinių, o ne bendrinių. Troleibuso kategorija yra su darbu susijusi žinia kurios kitur nelabai iš vis kur panaudosi.
Šiaip tai muzikos mokytojai yra siunčiami į stažuotes.
Pvz autobuso vairuotojas gali vairuoti ne tik VVT autobusą. Kaip ir troleibuso vairuotojas. Bet iš kitos pusės, mokytis vairuoti troleibusą daugiau nelabai yra kur
Kvalifikacijos kėlimas yra atskira tema. Praktiškai visose atsakingose profesijose yra reikalavimas periodiškai kelti savo kvalifikaciją.
Comment