Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[A14] Vilnius - Molėtai - Utena

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    2+1 būtų pats tas ir išspręstų saugomo problemas. Arba 1+1 su ištisiniu vidutinio greičio matavimu nuo Vilniaus iki Utenos...

    Ir kai kurias sankryžas reiktų sutvarkyt. Arba į žiedus, arba gal ir į dviejų lygių kur reljefas leistų pigiai prasisukt.

    Comment


      Keistas noras platinti A14, kai Lietuvoje turime ne vieną labiau apkrautą kelią, kaip kad Via-Baltica, Vilnius-Pabradė, Vilnius-Valkininkai, Panevėžys-Šiauliai ir kitus. A14 nuo Molėtų rajono pradžios vidutinis transporto priemonių skaičius per parą krintą žemiau 6000, o Utenos rajone žemiau 5000. Automagistralei poreikio ten tiesiog nėra, o ne vasaros metu ten visai ramu.

      https://mapijoziai.lt/eismo-intensyv...uvos-keliuose/

      Comment


        Pats optimaliausias variantas investicijų atžvilgiu greičiausiai būtų tiesiog atnaujintas 1+1 kelias, be jungiamųjų kelių ir viadukų, tik reikėtų kelias sankryžas į žiedines pertvarkyti. Dar tvora nuo gyvūnų praverstų.

        Bet vasarą srautai ten nemaži, kiekvieną savaitgalį paskui lėčiau važiuojančias transporto priemones susidaro ilgi "traukiniai". Tikėtina, kad atnaujinus dangą, srautai dar išaugs, nes šiuo metu dalis vairuotojų renkasi alternatyvius maršrutus per 172, 102 ar A2, saugodami dantis ir nervus. Žvelgiant į ateitį ir saugesnio eismo vardan reikėtų 2+1.

        Iki 2+2 srautai ten netempia, nebent Molėtai ir Utena stipriai augtų (mažai tikėtina).

        Comment


          Parašė kutas Rodyti pranešimą
          Iki 2+2 srautai ten netempia, nebent Molėtai ir Utena stipriai augtų (mažai tikėtina).
          Jei srautai kol kas nepakankami, (taip paprastai teigia tuo keliu nevažinėjantys) tai tegu projektuotojai nekartoja absurdiškos klaidos su nevykusia A-17 Panevėžio apalinkkelio rekonstrukcija į 2+1, kur dar nebaigus statybos buvo aišku, kad reikės dvigubai mokėti už to vargano projekto išardymą, perprojektavimą ir perdarymą į 2 x 2.

          Tegu iš karto daro 1+1 ar 2+1, tačiau tegu iš karto su platinimo perspektyva išperka žemę, stato tiltus, viadukus, žvėrių praliadas ir šalutinius kelius.

          Kaip. pvz. Lenkijoje su DK16 į rytus nuo Olštyno - prieš 10 metų ar 15 nutiestas 1+1 juostų kelias, o šiais metais jau ten pradėjo iš karto tiesti greitkelį S16.




          Numačius plėtros perspektyvą nereikės platinant kelią paišyti galimybių studijų, vėl nagrinėjti 4 alternatyvų. vėl įsivelti į žemės paėmimo prozcedūras, PŪV, PAV, KNŠ ir kitus biurokratinius išradimus, kurie šildo atmosferą ne blogiau nei sekmadienį vakare kamštyje stovinčios mašinos. Prie lietuvikos biurokratijos griovimo ir perstatymo kaštai tampa jau ne pagrindiniu išlaidų straipsniu - daugiau kainuoja pačios procedūros, kurios neretai tampa savitikslėmis.

          Comment


            Beveik 100% pritariu Romui.

            Manau geriausia būtų beveik viską daryti kaip Romas sako - iš pradžių atnaujinti 1+1 kelią, o ateityje jei reikės bus viskas paruošta papildomai juostai ar juostoms.

            Manau labai svarbu šiuo rekonstrukcijos etapu ir maksimaliai išnaikinti akrobatinius išsukimus iš kelio į visokius kiemus ir gojus.

            Kad po atnaujinimo srautai augs aš beveik tikras, nes dabar, manyčiau apie 10-20% srautų sumažėję žmonėms neapsikentus kelio kokybės ir pasirinkus Ukmergės plentą (mes tai padarėme). Taip pat žinau, kad verslas net raštus rašo, kad būtina kelią remontuoti, nes nemažai investicijų prarandama būtent dėl kelio kokybės(!). Tad atnaujinus srautai turi augti ne tik dėl to kad griš tokie kaip mes, bet ir srautus augins augantis verslas.
            Paskutinis taisė spekas; 2021.09.29, 15:07.

            Comment


              Tai ir taip aišku, kad srautai augs ir rezervą platinimui palikti reikia, bet nesuprantama kodėl prioritetas skiriamas ne Panevėžio-Šiaulių jungčiai (pagrindinė Šiaulių jungtis su Vilniumi), Via Balticai (apie jos svarbą turbūt nereikia plėstis), o keliui kuris patogus Utenai, Molėtams, Rokiškiui ir dar šiek tiek Zarasams. Palyginus maži miesteliai ir tas potencialas silpnas.

              Comment


                Vilniečių valdininkų sodybos aplink Uteną ir Zarasus, o ne prie kažkokių Šiaulių...

                Comment


                  Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

                  Čia turbūt esminė frazė. Žiemą srautas nukrenta, bet vasarą reikia 2+2.
                  Vasarą 2x2 reikia irgi tik penktadienio vakarais į Molėtų pusę, o sekmadienio vakarais link Vilniaus. Kažkas pan. kaip su 3x3 "poreikiu" Vilnius - Klaipėda.
                  Realiai A14 2x2 poreikis yra tik toje atkarpoje, kuri jau rekonstruota, o toliau link Molėtų intensyvumas mažesnis nei į Pabradę, Šalčininkus ar Valkininkus.

                  Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1101
Size:	1,35 MB
ID:	1915895
                  Paskutinis taisė Lettered; 2021.09.29, 18:58.
                  Flickr

                  Comment


                    2+1 nėra blogai.

                    Klaida su A17 yra didelis sunkiasvorio transporto srautas.
                    Švedijoje 2+1 daugiausiai tiesiami, kur yra žemas sunkiasvorio transporto srautas.

                    A14 galbūt yra geriausias kelias konvertavimui į 2+1. Jei jau apsiimam tiesti 2+1, tai geriau ir pradedam darbus.

                    Šiaip norėčiau, kad magistraliniai keliai Lietuvoje būtų arba 2+2 arba 2+1 priklausomai nuo sunkiasvorio transporto srauto dalies. 1+1 tik ten kur žemas eismo intensyvumas ir neretai rasies tiesiog tuščiame kelyje.

                    Comment


                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                      Vasarą 2x2 reikia irgi tik penktadienio vakarais į Molėtų pusę, o sekmadienio vakarais link Vilniaus. Kažkas pan. kaip su 3x3 "poreikiu" Vilnius - Klaipėda.
                      Realiai A14 2x2 poreikis yra tik toje atkarpoje, kuri jau rekonstruota, o toliau link Molėtų intensyvumas mažesnis nei į Pabradę, Šalčininkus ar Valkininkus.
                      Skaidrė Nr. 8.
                      A14 vienintelis augo 2019-2020 m. pagal srautą "Bendras"
                      https://lakd.lrv.lt/uploads/lakd/doc...ose_2020_m.pdf

                      Aišku, kritimas yra dėl covid. Bet tai, kad vienintelis augo - iškalbinga.

                      PS
                      Nėra statistikos, nes
                      https://mapijoziai.lt/eismo-intensyv...uvos-keliuose/
                      rašo Pikeliškės-Vilnius senuoju Molėtų plentu prilygsta Nemenčinėlė-Vilnius A14. Greičiausiai statistiką jaukia rekonstrukcijos laikotarpis.

                      Comment


                        Parašė Blaze Rodyti pranešimą
                        Keistas noras platinti A14, kai Lietuvoje turime ne vieną labiau apkrautą kelią, kaip kad Via-Baltica, Vilnius-Pabradė, Vilnius-Valkininkai, Panevėžys-Šiauliai ir kitus. A14 nuo Molėtų rajono pradžios vidutinis transporto priemonių skaičius per parą krintą žemiau 6000, o Utenos rajone žemiau 5000. Automagistralei poreikio ten tiesiog nėra, o ne vasaros metu ten visai ramu.

                        https://mapijoziai.lt/eismo-intensyv...uvos-keliuose/
                        Vilnius-Valkininkai irgi reikia platinti.

                        Pabradė, Ignalina, Švenčionėliai turi geležinkelį. Ten populiarėja - vis smagiau nei stovėti kamštyje.

                        Kodėl Šiauliai-Panevėžys neišnaudoja geležinkelio - nežinia.

                        Molėta ir Utena neturi keleivinės geležinkelio arterijos su Vilniumi. "Lietuva BP 2030" parašyta (apie Utenos geležinkelio įkeleivinimą), bet su tokiu lankstu sunku.

                        Comment


                          Šnekantys apie atseit žemą A14 prioritetą pamiršta 1 aspektą, tai to kelio dabartinę specifiką - betonines plokštes, kurios per karščius kartais užlipa viena ant kitos ir susidaro ~20 cm slenkstis. Manau saugumo požiūriu tai košmaras, plius iš esmės ženkliai didelės ir vis didėjančios eksploatacinės išlaidos, ko nėra kitur.
                          Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                          Comment


                            Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                            Vilniečių valdininkų sodybos aplink Uteną ir Zarasus, o ne prie kažkokių Šiaulių...
                            Ten yra šioks toks sunkiojo transporto srautas. Iš Lenkijos ir Europos pagrindinis kelias į Rusiją eina per Lietuvą ir Latviją, o ne per Gudiją, nes Rusijos-Gudios siena yra be muitinės.
                            Per Lietuvą važiuojama A5-A6 maršrutu Kalvarija -Kaunas - Zarasai. Ten butelio kakiukas yra tiltas per Nerį. Kol nėra normalaus Kauno aplinkkelio, kur atskirti vietiniai ir tranzito ten nuolat bus problemos.

                            Dalis tranzitinio srauto ir dabar važiuoja per A4-A14 per Alytų - Vinių - Uteną. Be to Vilniuje yra daug logistikos sandėlių. Neužmirškime kad 90% Lietuvos eksporto į Rusiją yra reeksportas.

                            Buvo studijų, kur A1 ir A14 trasai su vienu Europos numerių trūksta tik jungties ties Vilniumi. Mykolo Lietuvio gatvė nutorpeduota, o KK 108 Maišiagala - Pikeliskės - Nemenčinė rimtam tranzitui nelabai tinka.

                            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                            2+1 nėra blogai.
                            Klaida su A17 yra didelis sunkiasvorio transporto srautas.
                            2+1 yra tos pats erzacas kaip gilių kava ar kavos gėrimas "Vasara".
                            Tokie nevykę projektai kaip A17 naudingi tik metalinių atitvarų tiekėjams.

                            Kažkiek racijos su 2+1 būtų, jei būtų reversinės juostos (penktadienį-šeštadienį dvi iš Vilniaus, sekmadienį- dvi į Vilnių. Tačiau kai nesugebama pagal savaitgalio srautus sureguliuoti net Riešės šviesoforo, tai tokie dalykai yra kosmosas. Be to, atitvarų gamintojai dėl reversų netektų pelno.

                            Šiaip labai keista, ką ten šiais kompiuterių laikais reikia daryti 7 mėnesius su 4 alternatyvomis nerenkant naujos kelio trasos. Abi alternatyvos 1+1 su jungiamaisiais keliais yra beprasmiškas pinigų taškymas ir laiko eikvojimas. Tokius projektus teks iškart perdarinėti. Išimtis būtų nebent tuomet, jei iš karto numatoma plėtros perspektyva padidėjus srautams ar atsiradus pinigų.

                            Comment


                              Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                              Šnekantys apie atseit žemą A14 prioritetą pamiršta 1 aspektą, tai to kelio dabartinę specifiką - betonines plokštes, kurios per karščius kartais užlipa viena ant kitos ir susidaro ~20 cm slenkstis. Manau saugumo požiūriu tai košmaras, plius iš esmės ženkliai didelės ir vis didėjančios eksploatacinės išlaidos, ko nėra kitur.
                              Kad kelias realiai vienas blogiausių Lietuvoje ir skubiai reikia jį visą remontuoti manau niekas nesiginčija, bet lygiai taip pat sunku ginčyti skaičius pagal kuriuos iki 2x2 tas kelias niekaip netraukia ir už jį yra labiau apkrautų net rajoninių kelių.

                              Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                              Vilniečių valdininkų sodybos aplink Uteną ir Zarasus, o ne prie kažkokių Šiaulių...
                              Kad koks valdininkas turi sodybą Molėtuose nėra argumentas platinti kelią, kelius reikia platinti remiantis eismo intensyvumu.
                              Paskutinis taisė Lettered; 2021.09.29, 20:51.
                              Flickr

                              Comment


                                Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                Šiaip labai keista, ką ten šiais kompiuterių laikais reikia daryti 7 mėnesius su 4 alternatyvomis nerenkant naujos kelio trasos. Abi alternatyvos 1+1 su jungiamaisiais keliais yra beprasmiškas pinigų taškymas ir laiko eikvojimas. Tokius projektus teks iškart perdarinėti. Išimtis būtų nebent tuomet, jei iš karto numatoma plėtros perspektyva padidėjus srautams ar atsiradus pinigų.
                                Tai alternatyvų analizės ir yra tikslas įvertinti kurią alternatyvą daugiausia prasmės yra daryti (ir mažiausia tikimybė kad greitai reikės perdarinėti). Gerai jums, kai jūs iš akies jau žinote kaip geriau daryti, mes visi likę ne tokie apdovanoti kaip tamsta, tad tokie darbai šiek tiek ilgiau užtrunka.

                                Comment


                                  Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
                                  Tai alternatyvų analizės ir yra tikslas įvertinti kurią alternatyvą daugiausia prasmės yra daryti (ir mažiausia tikimybė kad greitai reikės perdarinėti).
                                  Teko susidurti su alternatyvų vertinimo metodais. Bent 4 alternatyvos yra duotybė. Kad pora alternatyvų paprastai būna "iš lubų", irgi dažnai pasitaiko.

                                  Per 30 metų Lietuvoje nutiesta vos dvi Via Baltica atkarpos, keturi aplinkkeliai ir keletas mažų atkarpų, ir kelios atkarpos tapo greitkeliais.
                                  Čia irgi perdaug neskubama. Lieka nepagrįsta, kuo remdamasis apie A14 baigimą 2025 metais kalba LR SM ministras. Vien 20 km atkarpos tarp 21 ir 40 km alternatyvų analizė užims 7 mėnesius. Kiek laiko liks suprojektuoti ir rekonstruoti kelią nuo 52 iki 96 km Nesueina galai.

                                  Labiausiai tikėtina alternatyva iki 2025 metų yra parašyta dar viena knyga, parengta dalis projekto ir kažkokie pradėti darbai.

                                  Comment


                                    Man yra protu nesuvokiaiva, kad tokiame kelyje, su tokiais gan nedideliais srautais yra kalbama apie 2+2, kai yra Marijampolė-Lenkija, Rail Baltica, Kaunas-Prienai. Pažiūrėjus į Lietuvos infrastruktūrą atrodo, kad pinigų labai trūksta. Bet čia daromas kažkoks brangus projektas, kurio visiškai nereikia turint omeny kitus minėtus labai reikalingus projektus. Iš kur pinigai?
                                    Manau A14 turėtų būt daroma 2+1 arba 1+1 su perspektyva į 2+1. Ir būtinai su aukštu saugumu. Įzivaizduočiau kaip lenkijos Raczki-Augustovas kelią, bet gali būt pigesnis.

                                    Comment


                                      Nereikia panikuoti. 2+2 gi net neplanuojama didžioje dalyje jokiame variante.

                                      Comment


                                        Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                        Teko susidurti su alternatyvų vertinimo metodais. Bent 4 alternatyvos yra duotybė. Kad pora alternatyvų paprastai būna "iš lubų", irgi dažnai pasitaiko.
                                        Realiai jokia alternatyva nėra "iš lubų", kol to skaičiais neparodysi, nesvarbu kad visiems akivaizdu. Kai yra konkretūs skaičiai analizėje, tada galima uždaryti bet kokius papildomus svarstymus, stabdančius projektą. Ateis naujas ministras, dėl neaiškių priežasčių pradės svaičioti, kad kitaip kelią daryti reikia, o tada galima numesti analizės skaičius į veidą ir pasibaigs diskusijos.

                                        Comment


                                          Parašė bimbam Rodyti pranešimą
                                          Man yra protu nesuvokiaiva, kad tokiame kelyje, su tokiais gan nedideliais srautais yra kalbama apie 2+2, kai yra Marijampolė-Lenkija, Rail Baltica, Kaunas-Prienai. Pažiūrėjus į Lietuvos infrastruktūrą atrodo, kad pinigų labai trūksta. Bet čia daromas kažkoks brangus projektas, kurio visiškai nereikia turint omeny kitus minėtus labai reikalingus projektus. Iš kur pinigai?
                                          SM daro visus minėtus projektus (per 2 mėn įvykusios naujienos):

                                          Prienai
                                          https://www.delfi.lt/verslas/verslas....d?id=88033851

                                          Marijampolė-Lenkija
                                          https://www.vz.lt/transportas-logist...rekonstrukcija

                                          Taip A14 nėra Via Baltikos ar Prienų sąskaita.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X