Dėl žalios gal sutikčiau su kritika, bet tikrai būtų naudinga, jei būtų laikmatis, kuris rodytų laiką iki raudono signalo pakeitimo į žalią.
Gal tik svarbu, jog paties laikmačio šviesos spalva nebūtų žalia...
Reikia didinti šviesoforų skaičių su laiko skaičiuokle.
Stovėdamas prie sankryžos matysi, kad jau tuoj reikės važiuoti - pasiruoštum. O ne taip kaip kiti: žalias - ok ok ieškau bėgio, jungiu, pajudu.
Važiuodamas iš toliau matytum ar spėsi.
Laikmačiai netinka, kai yra adaptyvus valdymas, nes nėra aišku, kad užsidegs žalias ar raudonas. Nebent likus kelioms sekundėms. Be to, tai yra dar pavojingiau nei mirksintis žalias, nes matydamas, kad liko, pvz., 9 s iki žalio pabaigos, kitas gali spausti gazą ir prieš kelis šimtus metrų, kad tik spėtų.
Kiek teko girdėti tai nepasiteisinęs reikalas, nes pamatę mažą skaičių bambukai daro gazą dugną. Gal dėl to tokius šviesoforus esu sutikęs tik rusiškuose dashcam vaizdeliuose
Reikia didinti šviesoforų skaičių su laiko skaičiuokle.
Stovėdamas prie sankryžos matysi, kad jau tuoj reikės važiuoti - pasiruoštum. O ne taip kaip kiti: žalias - ok ok ieškau bėgio, jungiu, pajudu.
Važiuodamas iš toliau matytum ar spėsi.
Kiek teko girdėti tai nepasiteisinęs reikalas, nes pamatę mažą skaičių bambukai daro gazą dugną. Gal dėl to tokius šviesoforus esu sutikęs tik rusiškuose dashcam vaizdeliuose
Ne, geltonos išimtis yra išimtis tik avarijos išvengimo tikslu. Jeigu yra galimybė neįvažiuoti į sankrižą per geltoną reikai imtis visų galimų veiksmų tam pasiekti.
Iš kur tokios interpretacijos? KET rašoma tik apie staigų stabdymą. Stabdymas užsidegus geltonam yra normali viso pasaulio šalių praktika. Tai yra Kelio ženklų ir signalų konvencijos pagrindas. Žalias signalas prieš geltoną transportui mirksi Austrijoje, buvusiose sovietinėse šalyse (išskyrus Latviją). Daugiau šalių pasaulyje bent jau nežinau.
Suvokite, kad tam ir yra geltonas signalas, kaip pereinamasis. Nes kai kurie šiame forume apie jį kalba, tarsi jis būtų raudono atitikmuo.
Mirksintis tikrai pateikia naudingos informacijos, tačiau reikia naudotis suteiktomis teisėmis važiuoti ir nestovėti prie STOP juostos dar net neužsidegus geltonam. Žinoma į šitą niekaip neįeina „pisau tapkę iki dugno ir kirtau raudoną ant 70“ puspročiai, tačiau visada reikia paskaičiuoti, ar pateksi į geltonos išimtį ir ja naudotis dirbtinai nestabdant.
Ne, geltonos išimtis yra išimtis tik avarijos išvengimo tikslu. Jeigu yra galimybė neįvažiuoti į sankrižą per geltoną reikai imtis visų galimų veiksmų tam pasiekti.
Mirksintis tikrai pateikia naudingos informacijos, tačiau reikia naudotis suteiktomis teisėmis važiuoti ir nestovėti prie STOP juostos dar net neužsidegus geltonam. Žinoma į šitą niekaip neįeina „pisau tapkę iki dugno ir kirtau raudoną ant 70“ puspročiai, tačiau visada reikia paskaičiuoti, ar pateksi į geltonos išimtį ir ja naudotis dirbtinai nestabdant.
dėl to manau geriausia būtų panaikinti mirksintį žalią signalą ir palikti geltoną šiek tiek ilgesnį. dabar tikrai dėl skirtingo interpretavimo kaip važiuoti per mirksintį žalią kyla avarinės situacijos.
Manau geriausia tai neišjungti smegenų vairuojant ir naudoti mirksintį žalią pagal paskirtį - numatyti kad greitai bus draudžiantis.
Tiesa. Ir viena iš priežasčių matyčiau, kad šviesoforai neprisitaiko prie esamos situacijos, ten kur atvažiuoja didesnis kiekis eismo šviesoforo fazė neprisitaiko ir neskiria daugiau laiko, todėl visiem atsibosta laukti ir daugeli spaudžia nieko nepaisydami, kitas pvz. stovi prie šviesoforo, bet kitoje sankryžoje matosi užsidegė pirmiau žalia, kas belieka užsidegus žaliai? Spausti, kad vėl netektų sustoti
Kita problema su papildomomis sekcijomis - užgesus jai, kaip taisyklė dar min. trys automobiliai pravažiuoja, nors eismas jau draudžiamas. Kadangi čia nėra nei geltono, nei raudono, pagal KET turbūt turėtų būti baudžiami pravažiavimai nuo pirmos sekundės?
KET neaprašo šios situacijos, bet manau, papildomos sekcijos užgesimas turėtų būti traktuojamas kaip geltono signalo užsidegimas. Beje, vokiečiai, švedai turi geltoną sekciją virš žalios.
Kita problema su papildomomis sekcijomis - užgesus jai, kaip taisyklė dar min. trys automobiliai pravažiuoja, nors eismas jau draudžiamas. Kadangi čia nėra nei geltono, nei raudono, pagal KET turbūt turėtų būti baudžiami pravažiavimai nuo pirmos sekundės?
Pažiūrėkit į bet kurią sankryžą Vilniuje, kur yra bent viena greitesnio eismo gatvė.
Vilnius yra išskirtinis Lietuvos miestas, tiek vertinant vairavimo kultūrą, tiek pagal susisiekimo infrastruktūrą. Iš blogosios pusės. Visiška norma važiuoti per raudoną, prie šviesoforo sustoti už stop linijos, sukant dešinėn pagal lentelę su rodykle - net nepristabdyti, naudoti garsinius signalus be jokio būtinumo, prisiklijuoti prie užpakalio ir mirksėti šviesomis, nerodyti posūkių... Todėl iš to, kas yra Vilniuje, negalima daryti išvadų visos šalies mastu.
Žalia - važiuojam
Žalia mirksi - spaudžiam tapkę, nors iki sankryžos likę dar 100+ metrų
Geltona - važiuojam
Raudona - pirmas ~5 sekundes važiuojam, nes gerai užspaudėm kai buvo žalias mirksintis
Nesutinku. Per žalią mirksintį dalis važiuoja taip, kaip aprašėt, bet dalis stabdo. Per geltoną dalis važiuoja, jeei nestabdė per žalią mirksintį. Bet per raudoną įvažiuoja labai retas.
Žalia - važiuojam
Žalia mirksi - spaudžiam tapkę, nors iki sankryžos likę dar 100+ metrų
Geltona - važiuojam
Raudona - pirmas ~5 sekundes važiuojam, nes gerai užspaudėm kai buvo žalias mirksintis
Žalia - važiuojam
Žalia mirksi - spaudžiam tapkę, nors iki sankryžos likę dar 100+ metrų
Geltona - važiuojam
Raudona - pirmas ~5 sekundes važiuojam, nes gerai užspaudėm kai buvo žalias mirksintis
Geltonas yra draudžiantis signalas ir skirtas išvažiuoti iš sankryžos, ne įvažiuoti į ją.
Vėlgi interpretacijos. KET aiškiai rašo "Vairuotojams, kurie užsidegus geltonam (arba balto horizontalaus brūkšnio formos) šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn galėtų sustoti nurodytose vietose tik staigiai stabdydami, leidžiama važiuoti toliau."
Grubiai tariant:
Žalia - važiuojam
Žalia mirksi - važiuojam
Geltona - stabdom, jei iki stop linijos likę +-5 metrai - važiuojam.
Raudona - stabdom visais atvejais.
dėl to manau geriausia būtų panaikinti mirksintį žalią signalą ir palikti geltoną šiek tiek ilgesnį. dabar tikrai dėl skirtingo interpretavimo kaip važiuoti per mirksintį žalią kyla avarinės situacijos.
Geltono signalo, kai jis įjungiamas pereinant iš žalio signalo į raudoną, trukmė priklauso nuo leistino greičio artėjant prie šviesoforų posto:
78.1. 3 s, kai Vleist ≤ 50 km/h; 78.2. 4 s, kai Vleist = 60 km/h; 78.3. 5 s, kai Vleist = 70 km/h.
Komentuoti: