Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Seni automobiliai Lietuvoje (iki 1944)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • wanderer
    replied
    Data manau teisinga, nes:

    1941 m. rugpjūčio mėn. 18 d. spaudoje buvo paskelbta apie Lietuvos generalinio komisaro von Rentelno devynių tarėjų komandos sudarymą. Laikinoji vyriausybė nustojo veikti, buvo pradėta formuoti nauja administracinė vietos valdžios struktūra. Buvo naikinamos ministerijos, o vietoj jų steigiamos atitinkamos valdybos.

    Rugpjūčio 6 d.generalinis komisaras von Rentelnas patvirtino Privatiniam automašinų susisiekimui tvarkyti nuostatus. „Pirmame paragrafe skelbta, kad privatinių automašinų susisiekimas Lietuvoje iki atskiro parėdymo sustabdomas. Išimtinais atvejais gali būt leidžiamas susisiekimas automašinomis, tai yra lengvais automobiliais, sunkvežimiais, autobusais ir motociklais civilinės valdžios reikalams, sanitarija ir krašto ūkio tikslams“.

    Eismo reikalams naudojami automobiliai gaudavo naują registravimo numeracijos ženklą: RO (Reichskomissar Ost) su penkių skaičių kombinacija, ir ypatingą Generalinio komisaro Kaune išduotą leidimą, kuris turėjo būti tvirtinamas matomoje vietoje ant automobilio priekinio lango stiklo. Didžiausias greitis miestų ribose buvo nustatytas 40 km/h, o už miesto ribų – 60 km/h.

    Viena iš svarbiausių autotransporto veiklos ir darbo sąlygų buvo apsirūpinimas kuru. Karo sąlygomis kuras buvo limituotas, buvo išduodami griežtai kontroliuojami leidimai kurui įsigyti. Pagal juos galima buvo išsipirkti kuro pirkimo bonus (talonus). Tuo metu 100 litrų benzino kainavo 40 RM, gazolio – 27,1 RM, o litras alyvos – 1,4 RM.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Mečys Brazaitis - vienas iš spalvotosios fotografijos pradininkų (kartu su Steponu Kolupaila)

    Išvyka prie Puntuko. 1941 rugpjūtis
    Ukmergės koklių fabriko sunkvežimis su dujų generatoriumi. Kurui naudojo malkas.

    http://www.plienosparnai.lt/e107_plu...pic.php?4007.0
    Data neteisinga. Karo metu taip laisvai niekas negalėjo važinėti, o ir techniką jei ne tarybinė armija, tai vokiečiai turėjo rekvizuoti...

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vilniaus Stepono Batoro universiteto studentai 1923-1928 m.

    Dawne Wilno na fotografiach autorów nieznanych
    http://polskidom.lt/pl/events/wystaw...ow-nieznanych/
    https://www.scribd.com/document/4873...row-nieznanych

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tarpukario Lietuvos kariuomenės sumkvežimiai
    1919 m. sausio 30 dieną buvo įsteigtas pirmasis Lietuvos kariuomenės transporto junginys – automobilių junginys. (....) 1919 metais automobilių batalione buvo 21 sunkvežimis, 1919 m, spalio 22 dieną įsteigtos Centrinės armijos dirbtuvės. 1920 metais Lietuvos kariuomenėje jau buvo apie 170 automobilių.(...)
    Pirmąjį valstybingumo dešimtmetį kariuomenės transportas savo įvairove buvo panašus į skubiai įsteigtą technikos muziejų ir sunkiai tenkino reguliariosios kariuomenės poreikius.

    Naujos technikos įsigyti Lietuva galėjo tik tada, kai sustiprėjo jos ekonomika. 1929 metais buvo nupirktos net 24 naujos „Fiat 507 F-A“ važiuoklės, o krovininiai kėbulai bei kabinos toliau buvo gaminama vietoje.
    1934 metais Lietuvos kariuomenė turėjo 206 automobilius ir motociklus.(...)

    Vieni pirmųjų Lietuvos kariuomenės sunkvežimių.
    1926 m. prie Marijampolės

    Nuotrauka iš „Senų vežimų“ klubo archyvo.

    https://www.santaka.info/?sidx=10771

    Komentuoti:


  • Missoni
    replied
    1932 m. liepos mėn. 8-9 d. vyko auto/moto lenktynės "Aplink Lietuvą" ( Nuotrauka iš Kauno miesto muziejaus )

    Click image for larger version  Name:	Kaunas.Lenktynių Aplink Lietuvą starto-finišo vieta KMM.jpeg Views:	265 Size:	174,1 kB ID:	1838485
    Click image for larger version  Name:	image_104468.jpg Views:	272 Size:	174,1 kB ID:	1842559
    Paskutinis taisė Romas; 2020.11.28, 09:52. Priežastis: Sumažinta kopija

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Mečys Brazaitis - vienas iš spalvotosios fotografijos pradininkų (kartu su Steponu Kolupaila)

    Išvyka prie Puntuko. 1941 rugpjūtis
    Ukmergės koklių fabriko sunkvežimis su dujų generatoriumi. Kurui naudojo malkas.

    http://www.plienosparnai.lt/e107_plu...pic.php?4007.0

    Komentuoti:


  • 99
    replied
    O koks ten automobilis/autobusas?

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Karvys - dvaro rūmai, dab. Vilniaus rajonas.

    ebay.de


    Kažkodėl nerandu lietuviškuose portaluose jo nuotraukų ir aprašymo. https://www.radzima.org/eng/object-photo/5606.html

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Pilviškiai, 1941 m.

    ebay.de

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lenkijos prezidento Ignaco Mościckio viešnagė Vilniuje 1930 m. birželio mėn. 14-20 d.

    Atsisveikinimas po apsilankymo Lukiškių mečetėje
    Užrašas Selam Alajkum

    https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/...ednostka_cur=2

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Auf dem Wege Abeli–Subat
    Kelyje Obeliai-Subate, apie 1915 m.

    Kretingos muziejus Inv. Nr. KM IF 7802/225
    Fotografas Otto Liesmann
    https://www.limis.lt/eksponatai/perz...LBchZ&s_ind=33

    Komentuoti:


  • wanderer
    replied
    Manau, kad data klaidinga, tokie valstybiniai registracijos numeriai buvo išduodami nuo 1932m iki 1936m.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Potvynis Kaune 1931 m. balandžio 14-16 d.

    KTU muziejaus virtuali paroda "Mes prie Nemuno užaugę"
    https://muziejus.ktu.edu/muziejaus_v...nemuno-uzauge/

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lengvasis automobilis „Buick“ ir autobusas „Mercedes-Benz“ Kaune, 1936 m.

    Nuotr. iš knygos „Lietuvos kelių policijai 80“
    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ima-221-596459

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Mečys Brazaitis (1903-1952) - vienas iš nedaugelio dar prieš II pasaulinį karą pradėjusių fotografuoti spalvotai
    M.Brazaičio automobilis “Autounion” (dabar “Audi”).
    Už vairo – Liuda Žemaitytė. Kaunas, 1938 m.
    „Atvažiavau iš Kauno į Ukmergę per 50 minučių“, - artimiesiems gyrė kabrioleto privalumus M.Brazaitis.

    http://maps4u.lt/lt/viewpage.php?page_id=8

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Willem van de Poll 1934
    Kelias nuo Vilniaus link Kauno Lenkijos pusėje

    Polska 1934 w obiektywie Holendra
    https://wyborcza.pl/alehistoria/1,12..._Holendra.html

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Autobusas Kaune prie Vidaus reikalų ministerijos apie 1939 m.
    Nuotr. Vytautas Augustinas

    https://literaturairmenas.lt/daile/i...-konceptualiau

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Julius Miežlaiškis. Jaunieji ūkininkai su Šaulių sąjungos dovanomis

    Smetoninė Lietuva Juliaus Miežlaiškio fotografijose
    https://www.suvalkietis.lt/valstybes...fotografijose/

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelios nuotraukos iš A.Rietmann parodos Energetikos muziejuje
    Foto 2019.12












    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Energetikos ir technikos muziejuje veikia A.Rietmann 1937-1940 m. nuotraukų paroda
    2019 m. gruodžio 7-21

    https://www.etm.lt/

    Išvakarėse Vrublevskių bibliotekoje buvo konferencija „Vilnius. Tarpukario motorizacija ir kultūra“
    http://www.mab.lt/lt/naujienos/2525

    Unikalioje parodoje – prieškarinis Vilnius šveicaro akimis

    http://ebus.lt/unikalioje-parodoje-p...eicaro-akimis/


    Be kalėdiniame šurmulyje pasimetusių parodos anonsų buvo ir išsamesnis straipsnis
    Delfi.lt 2019.12.06
    Kokį prieškario Vilnių matė šveicaras, vadovavęs autobusų garažui?

    https://www.delfi.lt/kultura/naujien....d?id=82984391

    Komentuoti:

Working...
X