Šiaulietis kolekcininkas Petras Kaminskas išleido albumo „Senieji automobiliai šiauliečių fotografijose“ (2019) papildytą leidinį nauju pavadinimu: „Senieji automobiliai Lietuvoje ir tautiečių emigracijoje 1916–1945“.
2019 metais išleistame albume buvo 225 fotografijos, papildytame – 412. Kai kur fotografijose automobilis matomas tik iš dalies, apsuptyje žmonių ar kitų objektų.
Pateikti ir butaforiniai, studijiniai automobiliai.Pasak kolekcininko, tarpukariu automobilį ne kiekvienas galėjo įsigyti, tad fotografai siūlydavo fotografuotis prie butaforinio automobilio ar fotografiją įstatyti į automobilio langą. (...)
Kolekcininkas į albumą surinko nemažai specialios paskirties automobilių: ugniagesių, greitosios medicinos pagalbos, keleivinių autobusų, taksi, sunkvežimių, Lietuvos kariuomenės ratinių šarvuočių.
Tačiau nepavyko rasti kiek tarpukaryje buvo automobilių (išskyrus tą okupacinės Vokietijos 1941-1942 m. atlasą) ir informacijos, kiek išduota lietuviškų numerių.
Prieš karą automobiliai buvo registruojami kiekvienais metais iš naujo,prieš tai turėjo praeiti technikinę apžiūrą.
numeriai kurie turėjo raides "Sa" su Šakiais nieko bendro neturėjo,tai Seinų apskrityje registruoti numeriai.Taip pat registracijos numeriai įvairiai laikotarpiais buvo kitokie,ir kitokių išmatavimų
Vilniaus Rotušės aikštė 1940 m.
Nuotraukos iš Lietuvos ypatingojo archyvo
Prieškarinėje Lietuvoje numeracijos sistema buvo labai paprasta, pvz. Kaune: K-1, K-2, K-3,...K-526)
Įdomu, kokie buvo didžiausi Kaune registruotų automobilių numeriai iki 1940 m.
Lietuva pagal automobilizacijos 3-5 kartus lygį atsiliko nuo Estijos ir Latvijos.
Vokiečių okupacijso pradžioje buvo mažiau nei 5000 transporto priemonių, iš jų virš 2000 lengvųjų automobilių
Šaltinis: Ostland Stressennetzt iš Vokietijos 1941-1942 m. parengto Ostlando atlaso www.mapywig.org
Šioje temoje yra Kaune registruotų automobilių numeriai: K-12, K-124, K-165, K-346, K-526
Lietuvos provincijoje fotografuotų automobilių numeriai yra labai "kieti", už kuriuos dabar tektų nemažai sumokėti - Biržuose B-1, B-18, Ba-14, Raseiniuose R-2 ir Ra-30, Šakiuose - Sa10, Kėdainiuose Kd-14
Šioje temoje yra Vilniuje registruotų automobilių numeriai WN 14-092, WN 14-441, WN 38-407, A90-128 A90-331
Vilniuje automonbilių prieš karą buvo ne ką daugiau nei Lietuvoje bet lenkiška automobilių numeraciją buvo paremta kitokais principais.
Vilniaus vaivadijoje buvo numeriai su raide WN (Wilno) ir numerių intervalai iki 1929 m.: 14001-14500, 1929-1937 m.: 38001–40000, o nuo 1937 m.: nuo 90 iki 94:
Grafo Gabrieliaus de Šuazel Guffie automobilis „Adler“ turbūt yra seniausias žinomas oficialiai registruotas Biržų krašto automobilis.
Automobilis Adler 9-24, 9-30 PS. Iš dešinės sėdi: Kučinskas Povilas – Papilio valsčiaus viršaitis, Čėrka Juozas – Papilio dvaro miškininkas, nežinomas asmuo, J. Bykovas – Papilio policininkas ir grafienė Matilda Emilija de Šuazel-Guffie
Biržai apie 1930-1932 m.
Vlado Rozmano 1926 m. Ford T
Apie 1929 m. šaltkalvio Mato Stapulionio mechaninių dirbtuvių kieme, Vytauto gatvėje.
M. Stapulionis (1909–1978) pirmas iš dešinės
Astravas-1932 m. Matyti šunininko namelis, tvoros stulpai. Kairėje stovi mechanikas Matas Stapulionis. Už vairo Trečiokas.
Automobilis – tuo metu dominuojančiu touring (torpedo) stiliaus kėbulu
Pagausėjusi technika prie Biržų gaisrinės Vytauto gatvėje. Apie 1931-1933 m.
Lenkijos geležinkelių (PKP) Vilniaus geležinkelių direkcijos sunkvežimis prie elektrinės per didįjį Vilniaus potvynį
1931m. balandis.
Budownictwo w Wilnie międzywojennym – przewodnik chronologiczny (cz. 1) http://www.wilnoteka.lt/artykul/budo...ologiczny-cz-1
Vytauto prospektas. Katafalkas stovi ties Karmelitų kapinėmis, kitoje gatvės pusėje matyti Lenkų gimnazija. O kairėje kapinės. Kokios kapinės toje vietoje buvo? Nuotrauka daryta 1935-1940 m.
facebook.com
Paskutinis taisė Romas; 2021.10.09, 20:11.
Priežastis: Kopoja iš temos "Smetoninis Kaunas". Sumažintas dublis
Komentuoti: