Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Seni automobiliai Lietuvoje (iki 1944)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • vidoq
    replied
    Paneriai 1939 m.



    Šaltinis:- http://www.wrzeszcz.info.pl/page.php?id=2763

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Druskininkai. Keleivinis automobilis. XX a. pr.

    ebay.de

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Didžioji Pogulianka. Apie 1939 m.

    ebay.de

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Restoranas-kavinė "Brückenkopf" Panemunėje apie 1933 m.

    ebay.de

    Komentuoti:


  • vidoq
    replied
    Autobusai SAURER Vilniuje.



    Šaltinis: Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Žurnalas "Geležinkelininkas" 1938m.



    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Kaunas 1936m.



    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Kavarskas. Turėtų būti apie 1927 - 1928 m. tuo metu buvo užbaigti bažnyčios bokšto atstatymo darbai.


    Šaltinis: http://www.kablys.com/

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Kavarskas 1941 m.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    1933m.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Kauno autobusų stotis Nemuno g. 1929m. (Kauno apskrities viešoji biblioteka).


    Autobuso reklama 1928m. spaudoje.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Šveicarų firmos Saurer autobusas ("Kauno autobusų" archyvas).

    Komentuoti:


  • music
    replied
    Autobusas, aptarnaujantis maršrutą Vilnius- Naujoji Vilnia, 1937.





    Literatų gatvė.


    Paskutinis taisė Romas; 2019.03.10, 12:19. Priežastis: Kopija iš temos "Vilnius 1919-1939"

    Komentuoti:


  • music
    replied
    Dyzelinis tramvajus tarpuakrio Vilniuje - pigutkowka. Taip pavadintas, nes kažkokio pono Pigutkowskio, įstačiusio arklių traukiamam tramvajui vidaus degimo varikliukus, teikta paslauga. O gal kilo nuo žodžio pigu?
    Fone matyt kita komunikacja miejska (suprask VT) forma- autobusai.



    Paskutinis taisė Romas; 2019.03.10, 12:18. Priežastis: Kopija iš temos "Vilnius 1919-1939"

    Komentuoti:


  • music
    replied
    Lenkijos prezidentas Ignotas Moscickis (Ignacy Moscicki) Vilniuje.
    Paskutinis taisė Romas; 2019.03.10, 12:16. Priežastis: Kopija iš temos "Vilnius 1919-1939"

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Maršalas Józef Piłsudski (Juzefas Pilsudskis) mirė 1935.05.12 Varšuvoje. Palaidotas Krokuvoje, Vavelyje. Smegenys buvo tyrinėtos Vilniuje ir palaidotos Varšuvoje. Jo širdis palaidota Vilniaus Rasų kapinėse. Kartu palaidota ir motina Maria Piłsudska. Širdies laidojimo ceremonija įvyko tik 1936 metais.

    J.Pilsudskio motina buvo lietuvė. J.Piłsudskio motina buvo palaidota Molėtų r., Suginčiuose (Suginty).

    J.Piłsudskio motinos (taip pat jo brolio ir sesers) palaikų perdavimo Lenkijos pareigūnams ceremonija prie demarkacinės linijos įvyko praėjus 3 savaitėms po J.Piłsudskio mirties. Nežinia kur tai vyko - Molėtų plente tarp Giedraičių ir Paberžės, ar Ukmergės plente tarp Širvintų ir Maišiagalos.

    Foto W.Dobrowolski, 1935.06

    Lietuvos pusė


    Lenkijos pusė


    Laidotuvių procesija

    http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/243...5e515fa63a0bf/

    Komentuoti:


  • Romas
    pradėjo temą [LT] Seni automobiliai Lietuvoje (iki 1944)

    [LT] Seni automobiliai Lietuvoje (iki 1944)

    Kuriama atskira tema nuotraukoms su automobiliais iki 1944 metų dabartinėje Lietuvos teritorijoje (įskaitant Vilniaus ir Klaipėdos kraštus nepriklausomai nuo to kam tuo metu jie priklausė). Kadangi Lietuvos automobilizmo lygis iki II pasaulinio karo buvo itin žemas, tai vienoje temoje tinka lengųjų ir krovininių automobilių, autobusų bei motociklų nuotraukos.

    Pradžiai - šiek tiek automobilizmo statistikos.
    Lietuvos automobilizmo lygis buvo kelis mažesnis nei Latvijoje ir Estijoje.

    Automobilių skaičius 1940-1941 m..


    Tie patys duomenys - grafike

    Šaltinis: Ostland Stressennetzt iš Vokietijos 1941-1942 m. parengto Ostlando atlaso
    www.mapywig.org


    Ostland Strassennetzt 1941-1942
    Baltijos šalių kelių tinklas su automobilių šalių statistika


    Šaltinis: Ostland Stressentzt iš Vokietijos 1941-1942 m. parengto Ostlando atlaso
    www.mapywig.org


    Automobilizmo Lietuvoje neskatino ir prastos kokybės keliai.
    Kelių tinklas buvo paveldėtas iš carinės Rusijos. Kelių tinklo pagrindas buvo XIX a. nutiesti plentai:
    S.Peterburgas - Zarasai - Kaunas - Marijampolė - Suvalkai - Varšuva;
    S.Peterburgas - Ryga - Joniškis - Šiauliai - Kelmė - Tauragė - Tilžė - Karaliaučius.

    Geresni keliai buvo tik Užnemunėje, kur caro Rusija tiesė strateginius plentus, Klaipėdos krašte bei Vilniaus krašte, kur Lenkijos valdžia tarpuakryje spėjo nutiesti nemažai plentų iš Vilniaus.
    Visur kitur iš esmės buvo žvyrkeliai bei gruntkeliai, dažnai sunkiai išvažiuojami pavasarį ir rudėnį

    Prieš pat II pasaulinį karą Lietuvoje buvo nutiesti du plentai:
    1939 m. Žemaičių plentas. Kaunas - Ariogala - Raseiniai - Kryžkalnis - Rietavas - Gargždai;
    1940 m. Aukštaičių plentas. Cinkiškis - Kėdainiai - Panevėžys - Biržai
    Tarpukario žemėlapiuose jie dar nebuvo rodomi.

    Lietuvos kelių žemėlapis

    Šaltinis: Ostland Strassenetzt iš Vokietijos 1941-1942 m. parengto Ostlando atlaso
    www.mapywig.org

    Sukurta nauja tema 2019.03.10. pataisyta 2019.03.16
    Paskutinis taisė Romas; 2019.03.16, 07:43. Priežastis: Sukurta nauja tema 2019.03.10, pataisyta 2019.03.16
Working...
X