Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Seni automobiliai Lietuvoje (iki 1944)
Collapse
X
-
Sveiki, kur ieškoti, kokį automobilį turėjo prosenelis Joniškyje? Kol kas nesėkmingai.
-
Algimantas Mockus (1931 - 2022)
Išmeta iš buto. 1944 m. gegužė
Lietuvos fotomenininkų sąjunga. Inv.Nr. LFS Moc 151
https://www.limis.lt/valuables/e/365036708/468722071
Veiksmas turbūt vyko Panevėžyje - karo metais tuomet 12-13 m. paauglys gyveno su tėvais tame mieste.
https://www.15min.lt/media-pasakojim...toaparatu-1316
Komentuoti:
-
-
Fotografas Mykolas Eidrigevičius
Šiaulių „Aušros“ muziejaus ekspedicijos metu, Lygumų valsčiuje 1934.07.05
Šiaulių „Aušros“ muziejus Inv. Nr. ŠAM F–IF 3704/93
https://www.limis.lt/valuables/e/805391/364092899
Šiaulių Kraštotyros draugija ekspedicijos metu keliasi per Ventos upę 1934.07.26
Dar "kietesni" sunkvežimio numeriai - Š-2
Šiaulių „Aušros“ muziejus Inv. Nr. ŠAM F–IF 3704/89
https://www.limis.lt/valuables/e/805...rchId=59524628
Albumas „Šiaulių kraštotyros draugijos ir „Aušros“ muziejaus veikla“
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Šiaulių kraštotyros draugijos ekspedicija Šiaulių apskrities Pakruojo valsčiuje.
Nežinomas fotografas. Apie 1932 m.
Etnografinės ekspedicijos rengtos nuo 1930 m., kasmet buvo surengiama po 15–30 išvykų. Per jas surinkta apie 70% "Aušros" muziejaus eksponatų, sukauptas etnografinis archyvas, kurį sudaro aprašomoji ir ikonografinė medžiaga (brėžiniai, planai, fotografijos).
Šiaulių „Aušros“ muziejus Inv. Nr. ŠAM F–IF 3704/80
https://www.limis.lt/valuables/e/805391/363195757
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tas legendinis Chaimo Frenkelio odų fabriko sunkvežimis nemažai pasitarnavo Šiaulių regiono kultūrai. Juo naudojosi Šiaulių „Aušros“ muziejaus darbuotojai rinkdami eksponatus. Sunkvežimis dirbo ir II pasaulinio karo metais, per vokiečių okupaciją evakuojant muziejaus eksponatus; tik neaišku, kokie jo numeriai vietoje Š-6 buvo tuo metu.
Vokiečių okupacijos metais muziejaus pastatas buvo paverstas karo ligonine, o muziejaus eksponatai išvežioti po ivairias slėptuves Šiaulių apylinkėse. Iš slėptuvių į muziejų eksponatai grįžo 1946 metais, labai panašu, kad tuo pačiu sunkvežimiu.
Stasys Ivanauskas (1917 - 2006)
„Aušros“ muziejaus evakuacija 1943 m.
Šiaulių „Aušros“ muziejus. Inv. Nr. ŠAM F–IF 3704/179
https://www.limis.lt/valuables/e/805391/371643522
„Aušros“ muziejaus reevakuacija 1946 m.
Šiaulių „Aušros“ muziejus. Inv. Nr. ŠAM F–IF 3704/180
https://www.limis.lt/valuables/e/805391/371644544
- 2 patinka
Komentuoti:
-
O čia tai įdomus atradimas
Pagalvojau, kad čia klaida su datomis - vienoje vietoje 1932.09.08, kitoje - 1935.09.08.
Tačiau nuotraukų autoriai nurodyti skirtingi.
Darome prielaidą kad Chaimo Frenkelio odų fabrikui priklausantis sunkvežimis su kietais numeriais Š-6, kurių dabar pavydėtų kiekvienas Šiaulių bachūras, bent du kartus rodėsi Šilinių atlaiduose - abu kartus keldamas ne tik dulkes, bet žiūrovų nuostabą ar arkliais važiuojančių tautiečių tylų pavydą.
Kazimieras Skerstonas (1895 - 1979)
Šilinių atlaidai. Šiaulių „Aušros“ muziejaus fotomėgėjų būrelio ekskursija 1932.09.08
Šiaulių „Aušros“ muziejus. Inv. Nr. ŠAM T–F 2080
https://www.limis.lt/valuables/e/805391/150000029055012
Jonas Dvariškis (1912 - 1944)
Šiaulių kraštotyros draugijos fotosekcijos ekskursija Šiluvoje 1935.09.08
Šiaulių „Aušros“ muziejus. Inv. Nr. ŠAM F–SF 66
https://www.limis.lt/valuables/e/805391/407348437
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Dar viena sunkvežimiu keliaujančių ekskursantų grupė
Krikščionių evangelikų bendruomenės ekskursija iš Biržų į Rokiškį apie 1940 m.
Sunkvežimis su ekskursantais stovi prie maldos namų Basanavičiaus g. 21. Pastatas Antrojo pasaulinio karo metais sudegė.
Biržų krašto muziejus „Sėla“ Pirminės apsk. Nr. BKM GEK 22460/8
https://www.limis.lt/valuables/e/805535/735168121
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Ekskursija iš Alytaus į Kauną
Nežinomas fotografas
Sunkvežimyje ,,General Motors Truck" stovi būrys valstiečių liaudininkų pasiruošusių vykti į Kauną
Alytaus kraštotyros muziejus. Inv. Nr. AKM F 220
https://www.limis.lt/valuables/e/805476/632082236
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąSveikas atvykęs.
Kr. turėtų reikšti Kretingos apskritį, bet vikipedijoje tokios apskrities nėra sąraše.
https://lt.m.wikipedia.org/wiki/Liet...iniai_numeriai
Komentuoti:
-
Kruopiai (dab. Akmenės r.) 1937 m.
Asmenų grupė (tarp jų iš kairės 4 – Gustavs Rauskiņš)
Reverse: G. Rauskinio užrašas latvių kalba: 1937 g. 28. augustā Kropjos / Kruopiuose 1937 m. rugpjūčio 28 d.
Šiaulių „Aušros“ muziejus
Alkiškių evangelikų liuteronų bažnyčios archyvas. Inv. Nr. F20-AP3-B2-L75
https://www.limis.lt/valuables/a/805391/429174725
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Otto Liessmann
Auf dem Wege Abeli–Subat / Kelyje Obeliai - Subate 1915 m.
Kretingos muziejus, Inv. Nr. KM IF 7802/224
https://www.limis.lt/valuables/e/805661/65074828
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė AutoLiet Rodyti pranešimąKas liečia Vilniaus, Vilniaus apskrities ir Švenčionėlių numerius, laikraštyje „Vilniaus Balsas“ 1940 m. vasario 15 d. esu radęs tokia žinutę.
Dėl Valkininkų neaišku, gal išduodavo Trakų apskrities numerius, nes arčiausiai Trakų?
Idomi vieta apie Vilkaviśkio numerių keitimą.
Valkininkų apskritis panaikinta TSRS okupacijos metu, 1940 m. vasario 8 d.
https://lt.m.wikipedia.org/wiki/Valk...5%B3_apskritis
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąAčiū už patikslinimą.
Įdomu,
- kokie numeriai Lietuvoje buvo iki 1932 metų
- kokie numeriai buvo iki 1934 apskrityse, kur jie nurodomi atsiradę tik 1934 metais, pvz., Utenos, Ukmergės ar Vilkaviškio
- kokie numeriai buvo Vilniaus krašte 1939-1940 m. Valkininkų, Vilniaus ir Švenčionėlių apskrityje
Pagal vieną 1921 m. rugsėjo 7 d. įsakymą numeriai turėjo būti: „Plokštelė turi būti iš kietos skardos, nudažyta juodai ir skaičiai ant jo yra balti. Automobilių plokštės dydis 40x25 cm., skirtas motociklams – 18x13 cm. Ženklus pateikia apskrities viršininkas.“ Pradžioje vairuotojai numerius užrašydavo patys pagal apskrities viršininko išduota dokumentą. Iki 1932 m. informacijos apie numerius buvo rasta nedaug.
Aš galvoju, kad 1932 -1934 m. vyko numerių reforma ir tuo laikotarpiu buvo išduodami ir senieji, ir naujieji numeriai.
Kas liečia Vilniaus, Vilniaus apskrities ir Švenčionėlių numerius, laikraštyje „Vilniaus Balsas“ 1940 m. vasario 15 d. esu radęs tokia žinutę.
Dėl Valkininkų neaišku, gal išduodavo Trakų apskrities numerius, nes arčiausiai Trakų?Paskutinis taisė AutoLiet; 2024.02.12, 20:04.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Bitemaja2024
Žmonės šalia automobilio gyveno Kaune ir galimai Skuode, na gal Sedoje. Ta Kretinga kaip ir nė prie ko... Gal ten pirko tą automobilį
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Ačiū už patikslinimą.
Įdomu,
- kokie numeriai Lietuvoje buvo iki 1932 metų
- kokie numeriai buvo iki 1934 apskrtyse, kur jie nurodomi atsiradę tik 1934 metais, pvz., Utenos, Ukmergės ar Vilkaviškio
- kokie numeriai buvo Vilniaus krašte 1939-1940 m. Valkininkų, Vilniaus ir Švenčionėlių apskrityje
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Tarpukariu Kretinga turėjo savo numerius. Įdedu automobilių nuotrauką su tokiais numeriais.
Kretinga. Lengvieji automobiliai 1938 m. Nežinomas fotografas. Kretingos muziejus.
Limis
Automobilių numerių (1918-1940 m.) sąrašas, su miestų ir apskričių sutrumpintais žymėjimais. Istorinę informaciją surado ir paviešino Liucijus Suslavičius (1948 – 2007 m.)
A - Alytaus miestas (1932–1940 m., taip pat apskritis 1932–1934 m.)
Aa – Alytaus apskritis (1934-1940 m.)
B - Biržų miestas (1932-1940 m., taip pat apskritis 1932-1934 m.)
Ba - Biržų apskritis (1934-1940 m.)
Ež - Ežėrėnai (1919-1929 m., nuo 1929 m. – Zarasai)
K - Kauno miestas (1932–1940 m., taip pat apskritis (1932–1934 m.)
Ka – Kauno apskritis (1934-1940 m.)
K.A.M. - Kariniai numeriai (1934-1940 m.)
Kd - Kėdainių miestas (1932–1940 m., taip pat apskritis 1932–1934 m.)
Km - Kėdainių apskritis (1934-1940 m.)
K.M. - Klaipėda (Klaipėdos kraštas) (1932-1940 m.)
Kr - Kretinga (1932-1940 m.)
M - Marijampolės miestas (1932-1940 m., taip pat apskritis 1932-1934 m.)
Ma - Marijampolės apskritis (1934–1940 m.)
Mm – Marijampolės miestas ir apskritis (1932-1934 m.)
Mž – Mažeikių miestas ir apskritis (1932-1940 m.)
P - Panevėžio miestas (1932-1940 m., taip pat apskritis 1932-1934 m.)
Pa - Panevėžio apskritis (1934-1940 m.)
Pm - Panevėžio miestas ir apskritis (1932-1934 m.)
R – Raseinių miestas ir apskritis (1932-1934 m.)
Ra – Raseinių miestas ir apskritis (1934-1940 m.)
Rk – Rokiškio miestas ir apskritis (1932-1940 m.)
S - Seinų miestas (1932-1940, taip pat apskritis 1932-1934 m.)
Sa - Seinų apskritis (1934-1940 m.)
Šk – Šakiių miestas ir apskritis (1932-1940 m.)
Šl - Šiauliai miestas (1932-1940, taip pat apskritis 1932-1934 m.)
Šm – Šiaulių apskritis (1934-1940 m.)
T - Tauragės miestas (1932-1940 m., taip pat apskritis 1932-1934 m.)
Tg – Tauragės apskritis (1934-1940 m.))
Ta - Telšių miestas (1934-1940 m.)
Tl – Telšių apskritis (1932-1940 m.), taip pat miestas 1932-1934 m.
Tr – Trakų miestas ir apskritis (1932-1940 m.)
Ut – Utenos miestas ir apskritis (1934 – 1940 m.)
U – Ukmergės miestas (1934-1940 m.)
Uk – Ukmergės apskritis (1934-1940 m.)
Um - Ukmergės miestas ir apskritis (1932–1934 m.)
V - Vilkaviškio miestas (1934-1940 m.)
Va - Vilkaviškio apskritis (1934–1940 m.)
Vl – Vilkaviškio miestas ir apskritis (1932-1934 m.)
Z – Zarasų miestas ir apskritis (932-1934 m.)
Za – Zarasų miestas ir apskritis (1934-1940 m.)Paskutinis taisė AutoLiet; 2024.02.11, 14:41.
- 7 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: