Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • mantasm
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Absurdiški reikalavimai, kurie absoliučiai nieko nepakeis. Kaip ir dabar galiojantis reikalavimas pro pėsčią žmogų važiuoti jo ėjimo greičiu. Neveikia ir tiek.
    Jei pradėtų daryti reidus - pakeistų.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Absurdiški reikalavimai, kurie absoliučiai nieko nepakeis. Kaip ir dabar galiojantis reikalavimas pro pėsčią žmogų važiuoti jo ėjimo greičiu. Neveikia ir tiek.

    Komentuoti:


  • MikasRidikas
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    LRT trumpai. Vyriausybėje skinasi kelią nauji reikalavimai elektrinių paspirtukų vairuotojams – kokie pokyčiai laukia?
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...okyciai-laukia

    Ruošiasi mažinti greitį paspirtukams:
    Aš tikiuosi, kad tuo pačiu sumažins greitį ir dviračiams iki 20 km/h. Ir šiaip, kodėl iki 20, o ne iki saugių 7 km/h?

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    LRT trumpai. Vyriausybėje skinasi kelią nauji reikalavimai elektrinių paspirtukų vairuotojams – kokie pokyčiai laukia?
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...okyciai-laukia

    Ruošiasi mažinti greitį paspirtukams:
    Mikromobilumo priemonių vairuotojams draudžiama: važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu .

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Sudarė pastarųjų metų eismo įvykių žemėlapį: paspirtukininkų nelaimių skaičius išaugo 5 kartus
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...saugo-5-kartus
    O procentaliai kiek išaugo nelaimių skaičius. Kiek buvo vartotojų prieš tris metus ir kiek dabar yra. Aišku kontrolė ir KET laikymasis yra privalomas bet kokiu atveju.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Sudarė pastarųjų metų eismo įvykių žemėlapį: paspirtukininkų nelaimių skaičius išaugo 5 kartus
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...saugo-5-kartus
    Vieną iš didžiausių susirūpinimų eismo saugos specialistams bei gydytojams kelia sparčiai didėjantis nukentėjusių paspirtukininkų skaičius. 2019–2021 m. laikotarpyje jų skaičius išaugo net 5 kartus. Vis labiau populiarėjant šiai transporto priemonei ir plečiantis jiems skirtai infrastruktūrai, didėja paspirtukininkų ir su jais susijusių eismo įvykių.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Chaotiškesnis vaikščiojimas, spėčiau dėl iš anksčiau susiklosčiusios šaligatvių būklės. Neįprasta laikytis krašto visą vaikščiojimo pėsčiomis laiką, nes atsidurti ant kokios įgriuvos ar klibančios plytelės. Dar ir pačių šaligatvių dizainas daug kur praranda logiką, labai plačius šaligatvius (aikštes) keičia labai siauri praėjimai, atsiduri akligatvyje ir pan. Ypač nemokšiškai daryti (bent jau kai kuriuose) pėsčiųjų praėjimai miegamuosiuos rajonuose.

    Komentuoti:


  • booraz
    replied
    Daug kur užsienyje pastebėjau, kad jeigu kombinuotas dviračių/pėsčiųjų takas, tai pėstieji elgiasi lygiai taip pat kaip ir KET apibrėžta automobilių gatvėje, eina prieš dviračių eismą. Tada ir dviračiai gali judėti saugiau, nes mato pėsčiojo veidą/akis, ir pėstysis mato iš priekio atvažiuojančius. Logiška, bet LT taip nėra kol kas.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Aš bendrai kalbu, kad tarkim ir atskirai dviračių take dviračiai turi laikyti dešinės, tiek pėsčiųjų take pėstieji laikytis dešinės (kas padeda lengviau prasilenkti ir tt).
    Įskaitant ir kai dviračiu važiuoji pėsčiųjų taku, lengviau pasirūpinti, kad netrukdai pėsčiąjam kai tu ir jis laikotės dešinės, nes tiesiog mažiau nesusipratimų bus, nei jei nebūtų laikomasi dešinės taisyklės.
    Jeigu visi laikytusi dešinės sutinku kad būtų patogiau eismui, bet esmė yra kad pėsčiųjų take pirmenybė yra pėstiesiems ir visi dviratininkai ir paspirtukininkai privalo taikytis prie pėsčiųjų, net jeigu tai reiškia lėtą važiavimą iš paskos.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė liutass Rodyti pranešimą
    o kodel, tarkim, IX forto parko teritorijoje arba Palangos pliazo teritorijoje pakabinti zenklai, draudziantys vedzioti sunis, bet ten pilna debilu nesuprantanciu?
    Palangos pliažo teritorijoje nes ten renkasi intelekto nesugadinti, o IX forto teritorijoje nes nusipirko namą už buto kainą visiškoje skylėje, ir tas parkas yra artimiausia civilizacijos vieta.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    o kodel, tarkim, IX forto parko teritorijoje arba Palangos pliazo teritorijoje pakabinti zenklai, draudziantys vedzioti sunis, bet ten pilna debilu nesuprantanciu?

    Komentuoti:


  • rmss
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Sunku pasakyti, kieno taisyklė ir ar ji formali ar ne, bet pastebėjau, kad Lietuvoje pėstieji vaikšto labai eratiškai ir dažniausiai nesilaiko jokios eismo logikos. Vienas eina dešine puse, kitas kaire, trečias šiaip viduriu. Kai kurie išvis blaškosi iš vienos pusės į kitą dėl neaiškių priežasčių ir vaikšto zigzagais. UK, kur teko praleisti daug laiko, žmonės šiuo požiūriu elgiasi labai nuosekliai ir laikosi eismo logikos, kas leidžia visiems išsitekti siauruose šaligatviuose. Nežinau, kokios taisyklės ten veikia, bet ėjimas šaligatviu yra gerokai paprastesnis ir aiškesnis navigavimo prasme kitų žmonių atžvilgiu. Ypač Lietuvoje erzina ėjikai šaligatvio viduriu net tais atvejais, kai šaligatvis yra platus ir galima laisvai ir patogiai eiti arčiau dešinės pusės. Tokie, išgirdę už metro ar poros pravažiuojantį dviratį labai dažnai mėgsta be jokios priežasties užpanikuoti ir staiga šokti į kurią nors pusę (dažnai į dviračio).

    Dar pastebėjau vieną ne tik erzinantį, bet ir labai keistą ir net pavojingą šunų vedžiotojų elgesį: eidami takais, kur greta eina dviračių iš pėsčiųjų takas, leidžia savo šuniukui ant pavadėlio eiti priešinga dviračių tako puse, nei eina patys pėsčiųjų taku t.y. šuniuko pavadėlis tampa užtvaru, kuris užtveria visą dviračių ir pėsčiųjų taką. Ne kartą yra tekę stabdyti avariniu būdu, kad išvengčiau šuniuko sužalojimo tokiose situacijose. Tada seka atsiprašinėjimai, nors kažkodėl nedašunta taip tiesiog nedaryti ir taku naudotis saugiai ir efektyviai tiek savo šuniuko, tiek kitų eismo dalyvių atvžilgiu. Gal netyčia forume yra šuniukų vedžiotojų, kurie galėtų paaiškinti, kodėl toks elgesys taip išplitęs?
    Todėl, kad žiūri į mobilką, o ne į šuniuką. Beje, pamiršai paminėt grupes žmonių, kuriems būtina eit viena eile per visą šaligatvio plotį.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Pėsčiųjų laikymasis dešinės ar ne sovietmečio taisyklė? Po nepriklausomybės buvo panakinta man regis.
    Sunku pasakyti, kieno taisyklė ir ar ji formali ar ne, bet pastebėjau, kad Lietuvoje pėstieji vaikšto labai eratiškai ir dažniausiai nesilaiko jokios eismo logikos. Vienas eina dešine puse, kitas kaire, trečias šiaip viduriu. Kai kurie išvis blaškosi iš vienos pusės į kitą dėl neaiškių priežasčių ir vaikšto zigzagais. UK, kur teko praleisti daug laiko, žmonės šiuo požiūriu elgiasi labai nuosekliai ir laikosi eismo logikos, kas leidžia visiems išsitekti siauruose šaligatviuose. Nežinau, kokios taisyklės ten veikia, bet ėjimas šaligatviu yra gerokai paprastesnis ir aiškesnis navigavimo prasme kitų žmonių atžvilgiu. Ypač Lietuvoje erzina ėjikai šaligatvio viduriu net tais atvejais, kai šaligatvis yra platus ir galima laisvai ir patogiai eiti arčiau dešinės pusės. Tokie, išgirdę už metro ar poros pravažiuojantį dviratį labai dažnai mėgsta be jokios priežasties užpanikuoti ir staiga šokti į kurią nors pusę (dažnai į dviračio).

    Dar pastebėjau vieną ne tik erzinantį, bet ir labai keistą ir net pavojingą šunų vedžiotojų elgesį: eidami takais, kur greta eina dviračių iš pėsčiųjų takas, leidžia savo šuniukui ant pavadėlio eiti priešinga dviračių tako puse, nei eina patys pėsčiųjų taku t.y. šuniuko pavadėlis tampa užtvaru, kuris užtveria visą dviračių ir pėsčiųjų taką. Ne kartą yra tekę stabdyti avariniu būdu, kad išvengčiau šuniuko sužalojimo tokiose situacijose. Tada seka atsiprašinėjimai, nors kažkodėl nedašunta taip tiesiog nedaryti ir taku naudotis saugiai ir efektyviai tiek savo šuniuko, tiek kitų eismo dalyvių atvžilgiu. Gal netyčia forume yra šuniukų vedžiotojų, kurie galėtų paaiškinti, kodėl toks elgesys taip išplitęs?

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Tie, kas turi smegenų, ir taip eina dešine, o visi kiti, kaip ir dabar, eitų kaip nori. Kaune neretas atvejis kai pėstieji nuklysta į dviračių taką, nors atrodo tikrai aiškiai atskirta nuo šaligatvio.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Nėra ko važinėti šaligatviais. Važiuoji dviračiu taku arba važiuojamaja dalimi. O jeigu jau važiuoji šaligatviu tai tavo kaip dviratininko/paspirtukininko pareiga yra pasirūpinti, kad netrukdai pėstiesiems.
    Aš bendrai kalbu, kad tarkim ir atskirai dviračių take dviračiai turi laikyti dešinės, tiek pėsčiųjų take pėstieji laikytis dešinės (kas padeda lengviau prasilenkti ir tt).
    Įskaitant ir kai dviračiu važiuoji pėsčiųjų taku, lengviau pasirūpinti, kad netrukdai pėsčiąjam kai tu ir jis laikotės dešinės, nes tiesiog mažiau nesusipratimų bus, nei jei nebūtų laikomasi dešinės taisyklės.
    Paskutinis taisė Gator; 2022.07.06, 10:39.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Tai reikia atstatyti, nes laikymaiss vienoje pusėje sumažina įvairių susidūrimų riziką.
    Dauguma tiek dviratininkų, tiek pėsčiųjų, tiek samakatininkų laikosi dešinės, jei to nebūtų, tai susidūrimų kiekiai ženkliai išaugtų.
    Nėra ko važinėti šaligatviais. Važiuoji dviračiu taku arba važiuojamaja dalimi. O jeigu jau važiuoji šaligatviu tai tavo kaip dviratininko/paspirtukininko pareiga yra pasirūpinti, kad netrukdai pėstiesiems.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Pėsčiųjų laikymasis dešinės ar ne sovietmečio taisyklė? Po nepriklausomybės buvo panakinta man regis.
    Tai reikia atstatyti, nes laikymaiss vienoje pusėje sumažina įvairių susidūrimų riziką.
    Dauguma tiek dviratininkų, tiek pėsčiųjų, tiek samakatininkų laikosi dešinės, jei to nebūtų, tai susidūrimų kiekiai ženkliai išaugtų.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Prieš porą metų tikrai buvo įpareigojimas eiti šaligatvio dešine, dabar, matyt, pakeitė, nes neradau. Yra reikalavimas tik dviračiams [paspirtukams] važiuoti kuo dešiniau šaligatviu, bet tik tuo atveju, jeigu yra kažkoks žymėjimas. Kitu atveju – taip išeina gali manevruoti ir išsidirbtinėti šaligatvyje (kol nekeli pavojaus, o tai jau subjektyvu) :
    Pasirodo, kad mes nieko nepažeidinėjome. Pagal šį punktą (galvojau, kad jis panaikintas paspirtukininkų pirmumo labui) aiškiai neteisus paspirtukininkas:

    p.57 . Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

    Beje, šaligatvis toje vietoje bene 4 m pločio. Užtenka vietos visiems, bet ne, reikia tyčia "pikiruoti".
    Jeigu net šaligatviais eiti nesaugu, tai kur eiti? Pievomis?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Paspirtukininkų traumų problema egzistuoja ne dėl blogų dviračių takų, o dėl paspirtukus vairuojančių asmenų neviekiančių smegenų.

    Parašė dondc Rodyti pranešimą

    Iš pirminio apibūdinimo susidarė įspudis, jog tiesiog baisu prasilenkti su tais paspirtukais. Žinoma nelaikau. Tas paspirtukas pažeidė KET, nes manevruoti negalima, kadangi privaloma laikytis šaligatvio dešinės. Esu matęs senovinį plakatą su nuotrauka Lietuvoje, kai policininkas / milicininkas išrašo baudą pėsčiajam, nes ėjo kaire šaligatvio puse.
    Jeigu kas antras važiuoja netžiūrėdamas kur ir įsivaizduoja kad visi jam turi iš kelio trauktis tai aišku baisu.

    Pėsčiųjų laikymasis dešinės ar ne sovietmečio taisyklė? Po nepriklausomybės buvo panakinta man regis.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Prieš porą metų tikrai buvo įpareigojimas eiti šaligatvio dešine, dabar, matyt, pakeitė, nes neradau. Yra reikalavimas tik dviračiams [paspirtukams] važiuoti kuo dešiniau šaligatviu, bet tik tuo atveju, jeigu yra kažkoks žymėjimas. Kitu atveju – taip išeina gali manevruoti ir išsidirbtinėti šaligatvyje (kol nekeli pavojaus, o tai jau subjektyvu) :
    62. Dviračių taku ar dviračių juosta dviračio vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau tako ar juostos dešiniojo krašto. Jeigu pėsčiųjų ir dviračių take ar šaligatvyje horizontaliuoju ženklinimu (dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta tako (šaligatvio) dalis, dviračio vairuotojas [paspirtukininkas] privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.203613/asr

    Komentuoti:

Working...
X